LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Windows adviseur oplichtings abonnement

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
WarnedConsumer

De Windows adviseur oplichtings abonnement

Ongelezen bericht door WarnedConsumer »

Ik had vandaag zowaar spam op de deurmat ipv in mijn email en ik stoor mij bijzonder dit bedrijf en wil anderen hiervoor waarschuwen want dit is gewoon oplichting.

De brief suggereerd dat er een gratis-proefabonnement voor een bijzonder gunstige prijs is te krijgen.
Het gaat hier om advies en tips voor de windows thuisgebruiker en bijgesloten zit de gratis nieuwsbrief met allerlei handige tips.

Helaas zijn de tips uit het jaar kruik en voor sommige gebruikers met basis kennis van windows niet echt aan te raden, mocht er wat fout gaan dan zijn zij uiteraard niet verantwoordelijk volgens hun bijgaande krantje.

Op elke pagina wordt er wel iets geschreven in de trand van : "zorgenloos te bestellen zonder enig risico"
Even verder op staat dan dat je als klant altijd contact moet opnemen om de zendingen stop te zetten als je dat als klant niet meer wenst. Dan stopt uw update service.

De brief en het gebruikte lettertype en de opmaak deden mij eerst twijfelen of dit niet een microsoft correspondentie was. Het lijkt immers sprekend op de correspondentie die microsoft gebruikt.
Ook worden er termen als windows-update en actualiseringsdienst gebruikt en daarmee gebruiken ze bekendheid van de microsoft updates.

En als extra lokkertje "krijgen" de eerste 50 aanmelders een gratis draadloze muis.

In de brief wordt verwezen naar de website www.windowsadviseur.nl deze is geregistreerd door:
Quorum Uitgevers
Zelhemseweg 22
7255PT HENGELO GLD

Ik kan mensen hiervoor alleen maar voor waarschuwen, mensen tuin hier niet IN!!!!

Ik zal straks kijken of ik de brief kan inscannen en hier kan neerzetten.

Een gewaarschuwd mens telt immers voor 2.

Captain Pervert

Re: De Windows adviseur oplichtings abonnement

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Hoe meer een bedrijf onderstreept dat er geen risico is, des te meer risico er is.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

In elke Bibliotheek kun je zelfs als je geen lid bent gratis diverse betere boeken inzien en nalezen indien nodig!
Dus kijk eens bij de PC boeken, en zowel de oude Windows 95 als Linux gevonden...
Helaas was Vista uitgeleend, dus die koop ik dus daarom liever niet!

Of deze uitgever XP ondersteunde of Vista en de rest dan?
Ik hoef niet.

Haselhoef

Ongelezen bericht door Haselhoef »

Ben blij met de reacties die ik zag, daar ik twijfelde met deze aan bieding. zag nergens een telefoon nummer staan, en kreeg ook geen telefoon nummer via internet, ook was het bedrijf in zutphen niet te vinden, het vervelende is dat het er zo betrouwbaar uit ziet. Vindt dat microsoft hier eens achteraan moet, lijkt mij toch ook hun schade aan te doen. Hoop dat anderen hier niet intrappen.
H.O.H

WarnedConsumer

Nou Haselhoef,

Ik ben blij dat jij mijn waarschuwing in ieder geval hebt gelezen. :)

Maar feitelijk doen ze niets verkeerds, iedereen mag software, tips, boeken en andere dingen verkopen met informatie voor een operating systeem.

Zelfs als ik denk dat ik een mooi windows blad iemand wil aansmeren of verkopen in de winkels dan is er geen bedrijf wat mij dwars zal liggen, helaas.

Hun zetten het alleen zeer slinks neer en onoverzichtelijk, ik heb overwogen om Microsoft een mailtje te sturen maar denk dat ik wel weet wat voor antwoord ik krijg.

Jij bent immers als consument zelf verantwoordelijk op wat je besteld of waar je je op abonneert.

WarnedConsumer

Nou ik heb toch nog even mijn hand over mijn hart gestreken en een belletje naar microsoft nederland gepleegd.

De service medewerker wil graag een kopie van dit alles en dit ga ik hem straks versturen. :lol:

Als andere mensen dit ook hebben dan mogen ze dit sturen naar : [email protected].

En nu maar hopen dat Microsoft dit bedrijf aan de schandpaal nagelt. :D

Haselhoef

Ongelezen bericht door Haselhoef »

Microsoft blijkt dan toch wel aandacht aan dit geval te willen besteden ,alleen moeten wij het voorwerk voor hun doen, nou heb jij hun dit al laten weten, dus ze zien maar wat ze doen. Wat mij ook opviel was dat ik nergens in de aanbieding kon zien hoeveel het abonnement, je na het proefabonnement gaat kosten, en om dat uit te vinden ben ik toen gaan zoeken wat hun telefoonnummer is, en dat nergens kon vinden, daardoor werd ik wantrouwend, en ook omdat ze niet garand stonden voor fouten die eventueel gemaakt zich konden voordoen, en na het lezen van jou bericht was helemaal om, en blij dat ik niet op dit aanbod ben ingegaan groetjes
H.O.H

WarnedConsumer

Haselhoef, we moeten maar afwachten wat microsoft gaat doen, misschien hoor ik er nog wat van.

Via sidn.nl kun je het domein opvragen en het is geregistreerd door
AAJ Jansen
+31 (0)575515515
[email protected]

En als je zoekt op dat telefoon nummer kom je uit op :

Quorum Uitgevers
Zelhemseweg 20/22
7255 PT Hengelo gld
0575-515515

Tadaa. :lol:

Nou mag je van mij wel vrijblijvend dat bedrijf bellen hoor. :wink:

Ik heb mijn lijntjes al uitgegooid. :P