LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkoop bij executie
verkoop bij executie
vanmorgen thuis gekomen en een brief op mijn deur gevonden groot plakaat verkoop bij executie datum tijd en bla bla uiteraard.
dacht eerst nog wat gebeurt me nu weer .
gebeld het bleek om een bedrag te gaan wan 38 euro administratie kosten , het hoofd bedrag had ik namelijk al contant bij hun betaald nog gevraagd alles betaald nu ja alles betaald , sturen ze twee weken later een brief , over die administratie kosten die ze vergeten zijn te rekenen nou vraag ik je toch hun probleem toch?
heb eigenlijk niks gedaan met die brief stom mischien maar had echt zo iets van ja hoor hun probleem ik heb alles betaald.
maar ja nu dat vervelende aanplakbiljet , ik gebeld wat er open stond hebben ze de 38 euro gewoon verhoogd naar 325 euro belachlijk vind ik het mag dit zomaar en mogen ze zomaar een brief op mijn deur plakken? ik vind dit echt onbeschoft volgens hun heb ik een brief van ze gehad in augustus nou ik heb niks gezien hoor.
graag jullie hulp
groetjes anita
dacht eerst nog wat gebeurt me nu weer .
gebeld het bleek om een bedrag te gaan wan 38 euro administratie kosten , het hoofd bedrag had ik namelijk al contant bij hun betaald nog gevraagd alles betaald nu ja alles betaald , sturen ze twee weken later een brief , over die administratie kosten die ze vergeten zijn te rekenen nou vraag ik je toch hun probleem toch?
heb eigenlijk niks gedaan met die brief stom mischien maar had echt zo iets van ja hoor hun probleem ik heb alles betaald.
maar ja nu dat vervelende aanplakbiljet , ik gebeld wat er open stond hebben ze de 38 euro gewoon verhoogd naar 325 euro belachlijk vind ik het mag dit zomaar en mogen ze zomaar een brief op mijn deur plakken? ik vind dit echt onbeschoft volgens hun heb ik een brief van ze gehad in augustus nou ik heb niks gezien hoor.
graag jullie hulp
groetjes anita
-
Re: verkoop bij executie
Was je dan al door de rechter veroordeeld tot betaling?
nou volgens mij niet hoor , heb ooit een keer een brief gehad dat ze de administratie kosten vergeten waren te clamen en dat ik die 38 euro moest betalen maar volgens mij heb ik verder nooit iets ontvangen.
groetjes anita
groetjes anita
-
Als ze het vergeten zijn en niks aan jou hebben gemeld dan kunnen ze je niks kwalijk nemen. Je staat volledig in je recht als je in zo'n geval niet betaald.
Verder kunnen ze geen openbare verkoop organiseren zonder uitspraak van de rechter. Zoek rechtshulp en laat een jurist naar dat plakkaat kijken.
Verder kunnen ze geen openbare verkoop organiseren zonder uitspraak van de rechter. Zoek rechtshulp en laat een jurist naar dat plakkaat kijken.
Waarvoor heb je het bedrag betaald waarover nu de administratiekosten berekend zijn? Was gemeentebelasting of iets heel anders bijv. een postorderbedrijf?
Vladja
Vladja
-
Tja, als het belastingen zijn is inderdaad geen vonnis nodig. En dan vorderen ze inderdaad bedragen tot de laatste cent in - letterlijk. Wellicht is die 38 euro invorderingsrente waar ze nu weer een aparte invorderingsprocedure voor opstarten?
nee , het was niet van de overheid het was een oude telefoonrekening van mijn ex (daar heeft hij mij netjes geld voor gegeven ) en die heb ik dan ook keurig betaald .
-
Dan zou ik rechtsbijstand inschakelen. Als er geen gerechtelijk vonnis is is er geen enkele rechtsgrond voor openbare verkoop. En als je niet op de hoogte gebracht bent van de 38 euro kunnen ze niet van je eisen dat je dat betaalt.
bedankt voor je tip
groetjes anita
groetjes anita