LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senseo apparaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Hoef je niet uit te leggen. Zo gaat dat hier ook. 8)

watzalikzeggen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2006 11:33

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door watzalikzeggen »

Geplaatst op 04 Okt 2006 17:10 door garfieldsue


--------------------------------------------------------------------------------

Sinds de introduktie van de cappuccino pads van DE gebruiken wij deze in onze apparaat - na iedere pad ziet het apparaat er niet uit - de pads zijn dusdanig hard dat je de deksel behoorlijk dicht moet drukken en daarbij loopt er water uit de deksel, het apparaat gaat steevast vaccumtrekken (of wat voor andere woord er voor gebruikt wordt) - wij maken het gaatje na iedere pad weer schoon maar toch trekt het apparaat vacuum. Ik heb de Pads opgestuurd naar DE omdat zij denken dat het aan de pads liggen - Philips schuift het probleem retour naar DE en zo word ik van het kastje naar de muur gestuurd en heb eigenlijk nog steeds geen lekker bakkie cappuccino geproefd omdat ons apparaat vacuum trekt (helaas). overigens met alle andere soorten pads doet ons senso-tje het prima -

Ik heb ooit eens een proefpakketje capuccinopads gehad. Volgens mij moet je die in de houder voor 2 pads doen, maar wel 1 kopje zetten.

Fossieltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2006 21:14

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Fossieltje »

Wat een gezeur! Gewoon even schoonmaken en klaar is clara. Al ruim 5 jaar een senseo en nooit problemen. En als je uitgekeken bent op de kleur..............!

en_zo_is_het
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006 00:04

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door en_zo_is_het »

nooit last gehad.
misschien beter reinigen???

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Chima »

Wij hebben ook el geruime tijd een senseo in ons bezit en tot nu toe nog zonder problemen. Het zou kunnen dat het met de hardheid van het water te maken heeft. Bepaalde koffiepad schijnen ook voor problemen te kunnen zorgen.

Tijd voor de introductie van chocopads....oftewel.
Pads om lekker warme chocomel mee te maken... 8)

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door triangel »

ben al een paar jaar in het bezit van een Senseo. Tot nu toe is hij een keer vacuum getrokken. Is bij het plaatselijke EP-filiaal gerepareerd, tegen betaling dat wel, de Senseo was daar nl niet gekocht.
Heb wel gehoord over AH-pads die knappen tijdens het zetten, dan moet je het apparaat wel schoonmaken!!!

Rebella
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 dec 2006 12:35

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Rebella »

Heb ook al jaren de senseo.
Onlangs trok ie vacuum.
Meteen op internet GeGoogled. En het antwoord kwam héél snel:

Waterreservoir eraf halen.
Fietspomp om het tuitje zetten (bovenin).
Paar keer pompen en: poef! Vacuum eraf.

Geen dure reparaties. Gewoon huis tuin en keuken hulpje gebruikt.
Zo simpel.. dat je bijna niet kan geloven dat het werkt!
:shock:

woutersadvice
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2006 21:55

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door woutersadvice »

:D ja wat zal ik zeggen...

de senseo aparaten zijn niet supper maar ook niet erg slecht van kwaliteit

philips wil graag dat je veel koffie pads koopt en wil dus dat het apparaat toch enige jaren meegaat

de koffie is in begin wel lekker maar later verlang je toch naar een echte (ouderwets?) kopje koffie

mijn advies is: ga gewoon naar een goed cafe en bestel een kop goeie Irish Coffee ( koffie met wisky en slagroom)

dat wil wel eens helpen tegen stress vanwege een koffie apparaat dat stuk is ! :P

wat ik verder adviseer is gewoon geen senseo apparaat kopen maar een 2e hands goed echt cafe koffie apparaat van een goed merk..is 2e hands wel te betalen kan jaren gebruikt zijn maar zijn zo goed van kwaliteit(horeca kwaliteit) dat het heel veel jaar nog mee gaat en uiteindelijk alleen maar voordeliger is en ook nog eens lekkerder koffie zet en vaak meer soorten mogelijk

groetjuzzz :wink:

olijke_idioot
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2007 10:50

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door olijke_idioot »

Vandaag dd: 11-09-2007, zou het iets met die datum zijn, loopt mijn senseo apparaat hopeloos vast. (Vacuum). Nooit problemen mee gehad totdat de capucino variant van DE gebruikt wordt. Tevens de 2-pads houder gebruikt.

Al lezende in de andere reacties lees ik simpelweg uurtje wachten + gaatje doorprikken. Als ik dat niet had gedaan, was het apparaat 10:1 toch weer naar de vaantjes. Waarom wordt hier niet voor gewaarschuwd, of simpelweg niet iets aan gedaan om dit probleem te voorkomen door DE en Philips.

spiky
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 aug 2007 14:06

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door spiky »

@ woutersadvice,

2e hands is bijna altijd de ellende van een ander overnemen.
Mijn advies zou zijn ;nieuw kopen met goede garantie.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Ulbe »

Re; Jenteromy:
In de uitzending van vanavond, 2 oktober, was een filmpje te zien over het zoveelste debacle met een Senseo-apparaat.
Ik was met stomheid geslagen toen ik zag dat betrokkene met haar Senseo-apparaat precies dezelfde problemen had als ik met de mijne. Na lang tobben en het tweekops-houdertje er met mes/vork/lepel en macht te hebben uit gekregen was deze dus niet meer te gebruiken en hebben we hem weggegooid. De aankoopbon is allang niet meer aanwezig omdat we de eerste al twee maal hebben mogen inruilen voor een nieuw exemplaar. Deze is nu 3 jaar oud maar ik vind het niet acceptabel dat dit gebeurt. Het apparaat was destijds toch nog dik 70 euro.
Is het nu zo dat ik toch mijn apparaat vergoed kan krijgen en zo ja, bij wie? Ik heb getracht te bellen met Radar maar de lijnen waren overbezet en hier kan ik er echter niets over terugvinden!
Kan iemand mij informeren hierover?
Vreemd dat je niet even op internet keek om uit te zoeken wat zo'n nieuwe 2pads koffiehouder eigenlijk kost: € 10.50!, daar koop je niet een nieuwe Senseo voor,getuige de volgende link van DE;

http://www.koffieenkado.nl/category.asp ... 32PM&pgsz=

Wij werken nogal eens met navulbare koffiepads, en weten van het probleem van het vacuüm trekken,

Beste remedie: GA GEEN SCROEVENDRAAIERS, MESSEN OF ANDER GEREEDSCHAP GEBRUIKEN!!!, LAAT HET APPARAAT STAAN EN AFKOELEN!!!,

Zet de hevel op het deksel "van het slot" en laat deze zo staan, na een tijdje is het vacuüm er uit en kan de padhouder geopend en schoongemaakt worden, en kan opnieuw koffie gezet worden zonder problemen,

Veel lekkere kopjes koffie toegewenst en veel succes!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door picnicker »

Het is geen vacuüm het is de druk die het deksel
tegenhoud.Vlug openmaken, even in de koelkast
zetten en binnen een uur open.
Wel waterbak eraf halen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Quark »

Net als Ulbe gebruiken wij alleen maar de hervulbare koffie pads van mellita.

En af en toe zit alles vast.

Ook wij laten hem dan een paar uur met rust, en hierna kan je hem gewoon openen goed schoon maken en het werkt weer

Mijn Senseo
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2007 12:48

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Mijn Senseo »

Geachte Senseo liefhebbers,

Een aantal maanden geleden begon mijn Senseo te lekken. Na een grondig onderzoek kwam ik er achter dat het terugslagventiel / 3wegventiel was afgebroken in de boiler. Via marktplaats Ik heb een aantal gebruikte apparaten gekocht en wat blijkt? Allemaal de zelfde problemen.
Maar uiteindelijk heb ik ze allemaal weer weten te maken!
Het is nu een uit de hand gelopen hobby geworden om Senseo's te repareren.
Ik heb een eigen site waar ik mijn zelf gemaakte gebruiksaanwijzing op heb gezet.

www.onderdelensenseo.nl/?page=Gebruiksaanwijzingen

Via deze weg heb ik een aantal Senseo koffie drinkers geholpen.

Ik hoop iedereen met deze informatie te helpen.

Jan te Delft
Laatst gewijzigd door Mijn Senseo op 05 okt 2007 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

ST

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door ST »

Wij kregen een Senseo van mijn tante, die het niet deed.
Wij wilden hem proberen en hij zoog ook vacuüm. Schoongemaakt, en hij deed het weer perfect!

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door Pruim »

Edit: na een net e-mailtje van de topic starter, heb ik deze post even aangepast.
Laatst gewijzigd door Pruim op 08 okt 2007 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Senseo apparaat

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik ben dus blij met het Expresso apparaat, nog betere koffie en geen dure pads, en deze is nu al 20 jaren oud!
Wel regelmatig ontkalken....

Senseo is leuk voor als je van Incontinentie houd!

Gesloten