Wat een afgrijselijk bedijf is dat KPN. Ik heb zoals ik in vorige posts heb gemeld al vele pogingen gedaan om van Hetnet af te komen.
De laatste actie was een webformulier invullen van Hetnet zelf nadat ze hadden gestuurd dat ze te weinig gegevens hadden gekregen om aan mijn verzoek te voldoen.
En toch komen ze wéér met een mail terug dat ze niet voldoende gegevens hebben om het verzoek te verwerken.
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.
Wij hebben te weinig gegevens van u ontvangen om informatie over uw order of abonnement op te kunnen vragen. Wilt u zo vriendelijk zijn dit bericht te beantwoorden met zoveel mogelijk van de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode en huisnummer
- Telefoonnummer
- Ordernummer
- Klantnummer
- Gebruikersnaam
- E-mailadres Het Net
Wanneer u bepaalde gegevens niet meer tot uw beschikking heeft, kunt u het beste telefonisch contact opnemen met onze Helpdesk op 0900 - 1407 ( € 0,45 per minuut ) De Helpdesk is dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur geopend.
Met vriendelijke groet,
Het Net
Het is gewoonweg idioot dat je niet van zo'n internetprovider kan afkomen.
De overheid had allang moeten regelen dat opzeggingen van abonnementen gewoon worden afgehandeld door een bedrijf en niet moedwillig worden vertraagd. Ik ben nu al maanden bezig, heb allerlei soorten berichten gehad over nieuwe abonnementen, alleen opzegging subaccounts, dat er onvoldoende gegevens zijn enz.
Gewoon een brief met de juiste datum en klantnummer als bevestiging voor het beëindigen van het abonnement: ho maar.
Ik heb de mail als volgt beantwoord:
Dit is echt de laatste keer dat ik actie onderneem om het abonnement op te zeggen. Ik begin het nu zat te worden dat u moedwillig de boel stagneert onder het mom van dat u geen volledige gegevens heeft. Te meer daar ik als laatste een door u zelf toegezonden webformulier volledig heb ingevuld...
Ik heb inmiddels:
- Telefonisch opgezegd
- Aangetekend opgezegd
- Per email opgezegd
- Per door u gestuurd webformulier opgezegd
Evenwel nog steeds geen officiële bevestigingsbrief met juiste klantnummer ter beëindiging van het totale abonnement gekregen.
Ik neem inmiddels ook deel aan een topic op het forum van Tros Radar over opzeggen van Het Net om mijn ongenoegen te uiten over de door u gevoerde praktijken om opzeggingen te frustreren.
Hieronder punt voor punt de gegevens die u maar niet schijnt te kunnen vinden om de opzegging af te handelen:
[Alle gegevens volgens het lijstje van Hetnet punt voor punt correct ingevuld]
Ik wens nu eindelijk een schriftelijke bevestiging te ontvangen op mijn huisadres dat mijn ADSL-abonnement met klantnummer ******** is beëindigd per 17-01-2008.