LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
vik52
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2007 21:28

ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door vik52 »

hoi

ik graag steviger worden.

ik ben een man van 22 jaar. ben 1,62 lang en ik weeg 52kilo. veelste licht . minimaal 60 kilo wegen van wegen mijn bouw . hoe moet ik dat doen tips , ik heb niet snel trek om iets te eten . eet vrij redelijk.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door tinne »

Geplaatst op 23 Jun 2007 23:15 door vik52


--------------------------------------------------------------------------------

hoi

ik graag steviger worden.

ik ben een man van 22 jaar. ben 1,62 lang en ik weeg 52kilo. veelste licht . minimaal 60 kilo wegen van wegen mijn bouw . hoe moet ik dat doen tips , ik heb niet snel trek om iets te eten . eet vrij redelijk.
hoi polka.. sorry vik52, je bmi (body mass index) is op 1.62mtr. met 52 kilo gewoon goed, maar alleez, probeer dan in plaats van 'vrij redelijk' iets minder vrij redelijk te eten, gewoon, Friet, mayo, etc etc. al die dingen die de wat gezetter mensen onder ons proberen te mijden als de pest. Trek het je voor de rest niet te veel aan, mijn man, toen ik hem leerde kennen: 1.86mtr / 62 kg.... huisarts : je voelt je goed, bent gezond, dat gewicht komt wel... inmiddels 20jr. later, nog steeds 1.86mtr. (gek he) 86 kg........

laat je niet gek maken door publieke opinie.
Zit maar gewoon goed in je vel, dat vel vult zich na je 30e wel..

Met vriendelijke groet, Tinne

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door S. »

Of naar de sportschool. Meer spiermassa opbouwen. Maakt je ook steviger.



En heet vik52 ook polka?????

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door tinne »

nee, vergissing, zijn taalgebruik leek er alleen zoveel op.

en sportschool, op zich goed plan, alleen spiermassa kweken vereist een bepaald soort dieet, en als je leest ik eet vrij redelijk mag je daar niet van uitgaan.

Mvrgr. Tinne

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door eeliane »

ik eet vrij redelijk lijkt mij dan te weinig, of misschien slecht uitgebalanseerd, ga naar een dietist en ga naar een sportschool waar je goed begeleiding kan krijgen

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door MLF »

eet meer maar geen vette zooi, dus geen friet met mayonaise
en geen snoep enzo
eet meer aardappels en pasta en noten

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door kanovaarder »

1,62 en 52 Kg??

Beste knul, je mag je gelukkig prijzen.
Ook nog die smalle heupen zoals ik in een ver verleden?
Bedenk dan dat alles wat er bij de schouders en bovenlijf nu bijkomt gaat zakken naarmate je ouder wordt.

Natuurlijk, elke sport is goed voor het lijf en de conditie maar laat je niet gek maken.
Wie zich zorgen maakt over zijn lijf gaat ook elk pijntje voelen.
Vergeet dus al die zorgen die je je nu kennelijk maakt en leef!

Geloof me, ik was vrijwel gelijk qua lengte en gewicht!

Grootvader

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door NAK »

Ook nog die smalle heupen zoals ik in een ver verleden?
Dat was toch vlaak na de eerste wereld oorlog. of niet grootvader :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :oops:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Iedereen kan een beter figuur hebben,zelfs jij!

Goh, beste NAK.

Als dat zo zou zijn zou dit een wonder zijn voor het gewone voedsel, zonder glucosaminen, hoge doses vitamnine C, zonder multivitaminers en voedingssuplementen.
Dat kunnen al die altenatieven toch uiteindelijk hun verwijzingen naar "onderzoeken" niet langer meer waarmaken.

Dus NAK, jouw reaktie is slecht voor die alternatieven.

Maar wie in die 2-e wereldoorlog is geboren kon na die oorlog ondanks het zweedse wittebrood toch makkelijker breed in de schouders worden en lang bliven omdat er vlak na die oorlog er gewoon nog weinig was.
En ja, ik heb zelfs de voedsel en kledingbonnen nog gekend.

Grootvader

mastertjuh
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 apr 2007 22:21

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door mastertjuh »

Beste vik52,

Wat een tipgevers hè ?
Daar word je ook niet wijzer van.

Nu dan(1) Allereerst moet je ervan overtuigd zijn dat je gezond bent.
(2) Verdiep je eens in sportdieetvoeding om zwaarder te worden.
(3) Ga met gewichten trainen (thuis of op een sportschool).
(4) Doe aan yoga en/of aan meditatie (bijv. TM=transcedente
meditatie).

Groetjes Mastertjuh®

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door james86 »

Ga absoluut niet vollop aan de patat en dergelijke. Veel volkoren brood eten, veel pasta volkorenpannekoeken. Kortom gewoon onwijs veel koolhydraten binnen krijgen. Niet op de vet tour gaan. Op een gezonde manier kan je gewoon aankomen. Sportschool is de beste optie daarvoor. Het is goed voor lichaam en geest en als je een goed dieet volgt kan je in een paar maanden tijd echt wel een paar kilo aankomen. Je kan ook thuis met gewichten aan de gang, maar om meer massa te bereiken moet je constant met gewichten die je maximaal aankan trainen. veel aardappellen veel brinta is ook goed.
Bij een sportschool of dieetist kunnen ze zo een schema voor je aanmaken. Ik neem aan dat je gemiddeld wel aan de 2200 kcal komt. Maar om te groeien heb je toch zeker wel 3200 nodig hoor. Maarja als je alleen maar vollop koolhydraten enzo gaat eten word je vatsig dus sporten erbij is dan wel een must hoor.
Je kan ook het suppliment weightgainer kopen als je gewoon niet genoeg voedsel kan nuttigen. Je maakt daar een shake mee en je krijgt in 1 keer 300 kcal binnen, die helemaal uitgeballanceerd is met verschillende soorten koolhydraten.

maargoed we kunnen hier wel met zn alleen advies geven maar ik zou maar naar een dietist of sportschool gaan. Die kunnen je echt goeie info verschaffen.
Ik ga namenlijk ook volgende week beginnen met trainen omdat ik zo weinig weeg en tenger ben.

succes

ST

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door ST »

Ga niet jezelf volstoppen met fastfood, zo krijg je een buik en geen steviger lichaam.

Veel vezelrijk eten en laat je inderdaad eens adviseren door de sportschool/dieëtist(e)

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door mylo1 »

Daar kan je niets aan doen,je hebt gewoon [net als ik] een snelle verbranding...je kan eten wat je wilt maar komt niet aan.
Het enige wat ik kan zeggen is ,vraag aan je arts of hij je zyprexa voor wil schrijven...en de weegschaal gaat met de dag , grammetjes omhoog...maar of dat zo gezond is ??????????????
Dit was een geintje ..niet doen hoor...is rotzooi!!!!!

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: ik graag steviger worden 10 kilo er bij

Ongelezen bericht door james86 »

mylo1
Geplaatst op: 06 Okt 2007 22:05 Onderwerp:



Daar kan je niets aan doen,je hebt gewoon [net als ik] een snelle verbranding...je kan eten wat je wilt maar komt niet aan.
Kan wel wat aan gedaan worden hoor. Maar dan alleen via meer spieren. Met een goed voedingsschema en lekker de sportschool induiken kan je zo binnen een paar maandjes 10 kilo aankomen.

Gesloten