LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door rugzak »

Dit jaar, 2007, waren we bij Centre Parcs te gast.
Voor volgend jaar, 2008, wilde we weer boeken maar de hogere prijzen vielen ons op.
Dit hebben we gemeld bij Centre Parcs.
Als antwoord kregen we dit bericht terug:

In uw geval is er inderdaad sprake van een prijsverhoging maar gelukkig niet zoveel als dat u aangaf.
Het huurbedrag voor 11 dagen vorig jaar op 13 augustus in een 6-pers. VIP op de Huttenheugte
was € 2038 en dit jaar is het voor 11 dagen op 11 augustus € 3178.
Dit is een verhoging van € 1140,00

Deze verhoging is 55,9 % in hun voorbeeld.
Bij ons viel een rekenvoorbeeld uit in 100%.
1770 naar 3550 euro
Deels door een duurdere week vanwege de vakantie spreiding en deels door een ander park.

Dus wie wil boeken moet heel goed rekenen en oppassen !!

galith99
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2007 16:37

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door galith99 »

ik snap mensen zowiezo niet die boeken bij centerparcs in de zomervakantie, voor hetzelfde bedrag en veel minder zit je met je gezin ruim 2 weken in bv spanje, waar veel beter weer is, wij gaan al 12 jaar naar centerparcs en het is hardstikke leuk, maar gewoon voor een midweekje tussendoor en dat is al prijzig genoeg, maar zeg nou eerlijk wat moet je 2 weken op zo'n park doen, maar ja ieder wat wils

m vr gr dv

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door Rema »

Ik denk niet dat Center Parcs veel huisjes verhuurt, wat een idiote prijzen.
Wij huren altijd prima huisjes in Duitsland, en betalen nooit meer dan 300 euro per week. Goed dan zit je wel niet op een park, maar wel in een prachtige omgeving waar veel te zien en te doen is.

Naat9
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:26

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door Naat9 »

Ik heb ook eens geprobeerd te boeken met korting. Ik werd haast bedolven onder de folders en de kortingen. Maar helaas, vroegboekkorting geldt niet in de schoolvakantie en jonge-gezinnenkorting ook niet. Ik heb ze een brief gestuurd om te klagen maar ze schepen je af. Ik vind een gezin met kinderen van 3 en 5 een jong gezin maar dat vindt Center Parcs niet. Ze beloven een hoop en maken niks waar en dan zijn de huisjes ook nog eens enorm verouderd (dat zal niet overal zijn, dat begrijp ik). Ik woon vlak bij een bungalowpark (niet Center Parcs) en dat staat vaak voor de helft leeg. Volgens mij omdat het simpelweg te duur is. Ik betaal per maand minder aan hypotheek dan een midweekje bungalowpark kost.

samalex
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:13

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door samalex »

Ga naar landal parken dit jaar naar de veluwe geweest Rabit Hill heerliujk en niet duur.5 personen waaronder 2 kinderen 1700 euro!

jkoops
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:03

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door jkoops »

Centerparcs is inderdaad veel te duur. Afgelopen weekend in in de Eemhof geweest en 2 huisjes(1x 4p en 1x 6 p geen luxe!!) gehuurd.
Kosten 770 Euro.
Erg veel :evil:

Je moet het doen voor de geweldige voorzieningen die op de parken aanwezig is.
DE gebouwen en huisjes zijn aan de buitenkant in een abominabele stand van onderhoud.

ST

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door ST »

Jeetje, wat duur.
Ik vind Centerparcs niet eens van 'woehoe we gaan naar centerparcs!'.
Toen ik bij familie was, vond ik het interieur van de huisjes echt minimaal en echt veel te doen was er niet..

karin64
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:59

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door karin64 »

wij zijn dit jaar ook naar centerparcs geweest
twee weken 5 pers luxe op de kempervennen
leuk park en wilde er nog een keer naar terug gaan
maar toen ik de prijzen zag toch maar niet
dit jaar kregen we van 16 t/m 31 augustus nog vroegboek korting en kinderkorting wat 600 euro was en mooi meegenomen
volgend jaar krijg je alleen nog maar vroegboek korting diezelfde perioden
verder was de prijs maar liefst 420 euro per week duurder dan dit jaar
sorrie hoor het is al aan de prijzige kant en nu helemaal niet meer te betalen
we gaan al jaren naar centerparcs maar daar gaan we nu maar van af stappen want dit is niet leuk meer :shock: :shock: :( :(

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je op Zondag een midweek boek ,dus de volgende ochtend vroeg vertrekken zit je wel in de aanbiedingen!

Als alles vol zit zoals de genoemde periode moet je wel vroeg boeken, maar juist de voorjaars en herfstvakantie zijn er genoeg leuk prijzen te vinden, ook met kerst, dus 3x voor de prijs van 1.

Ook pas opgeknapte parken zijn duurder als de iets verouderde, en als je het voor bezoeken pretparken in omgeving gebruikt, ik hoef niet alles nieuwe en luxe, het zwembad en de omgeving is vaak voldoende.

Een tevreden klant die regelmatig meer dan 50% korting kreeg op de door U genoemde hoge tarieven!

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door rugzak »

Tja, voorjaars, herfst en kerst vakantie allemaal wel leuk hoor, dan is alles inderdaad voordeliger.
Maar je zal maar een eigen bedrijfje hebben en alleen in de zomervakantie kunnen en niet zoals iedere "werknemer" vakantie opnemen in andere periode's.
Dus dan is de mogelijkheid beperkt en blijft het bij korting scoren door vroeg te boeken. Helaas dit jaar met zo'n 55% verhoging tov vorig jaar.
Ondanks de vroegboek korting.
Volgende keer indergeval niet meer in een Centreparcshut !!!

coffey
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2007 00:11

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door coffey »

vind de prijzen bij centerparcs al jaren abominabel hoog, en wat veel mensen vergeten is dat je juist voor de activiteiten op het park ook nog eens bij moet betalen, als het nu all-in was.....

Voor 3000 euro koop je net zo makkelijk een gigantische tweedehands caravan en rij je met je eigen 3-kamerappartement naar een 5-sterren camping in spanje of italie waar je voor 30 euro per dag (slechts 600 euro voor 3 weken) samen met je kinderen de tijd van je leven hebt.

maar inderdaad, ieder zijn eigen keuze, :D

Pether
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:44

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door Pether »

:D Ik adviseer iedereen om naar Center Parks te gaan; lekker druk dan en vooral veel, heel veel geld kwijt blijkbaar om een poosje een hutje te mogen bewonen ! Daarbovenop komen dus nog de service kosten alsmede de dagelijkse inwendige versterkingen.
Maar het moet gezegd worden; voor de kinderen is er best veel vertier geregeld en dat moet zich terugverdienen natuurlijk.

Wij doen het heden, zonder de kinderen, maar bescheiden aan door naar het Duitse Sauerland te reizen en nemen slechts genoegen met een fantastisch mooi en panoramisch gelegen pension met een onvoorstelbaar vriendelijke gastheer/vrouw die ons zeer gastvrij ontvangen en ons onderbrengen in een zeer ruime kamer voorzien van een zonnig en panoramisch balkon met op de kamer een sfeervol zitje voorzien van radio en TV met zelfs Nederlandse programma's, ruim dagelijks opgemaakt en verschoont tweepersoonsbed, luxe badkamer die dagelijks wordt schoongemaakt, s'morgens een uitgebreid overvloedig ontbijt en s'avonds een meer dan heerlijk diner (s'morgens alvast de keuze uit 4 mogelijkheden) en daarbij natuurlijk een smaakvol wijntje voor een bedrag waarvoor men hier in Nederland nog niet eens een watertje kan kopen !

De prijs van een 8 daags verblijf (7 nachten) half pension € 199,50 !



K

trouwtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2005 13:29

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door trouwtje »

Kijk ook een op www.bungalows.nl Op deze site worden van verschillende landelijke organisaties huisjes aangeboden tegen een gereduceerde prijs.

Of spaar Air miles en ga daarmee leuk op vakantie

www.vakantiebundel.nl

Spaar vakantiepunten kijk op www.vakantiepunten.nl

Genoeg mogelijkheden om goedkoper op vakantie te gaan

cora.vijgen
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2007 23:55

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door cora.vijgen »

Wij zijn vroeger ook met de kinderen naar center parcs geweest.Maar de inrichting van toen en nu?Er is niks veranderd.Sommige mensen zeggen wel eens(zo minderwaardig) camping is niks voor mij maar kruipen wel in een huisje van center parcs dat is pas afzien.Thuis hebben we mee luxe.Wij gaan nu al 8 jaar op camping naar Spanje,Zuid-Frankrijk(kosten voor 14dagen voor € 950) En de laatste drie jaar in hotels (Bulgarije,Turkyen,Tenerife)geweest maar wij gaan lekker weer met onze caravan naar het zuiden dat is pas luxe.En wat sommige mensen zeggen dat het afzien is ik zou het niet weten.Het enige wat ik kan bedenken is je hebt geen eigen badkamer.Nee mijn sleurhutje geef ik 5 sterretjes en slaap ik in mijn eigen bedje waar je niet hoef af te vragen wie erin gelegen heeft.
En tegen de directie van center parcs wil ik nog even zeggen inversteer eens in het opknappen van julie huisjes.Pas dan kan je meer vragen
voor jullie betonnen blokjes
Gr.C.Vijgen 8)

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door MLF »

ik zou zeggen: boycot centerparks, doe ik ook, mij te duur, de prijs is echt abnormaal

Annie48
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2007 11:35

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door Annie48 »

Ik kan mij volledig vinden in al de klachten die ik tot dusver heb gelezen over Center Parcs. Ik ga elk jaar 1 of 2 weken naar Center Parcs maar het wordt er niet leuker op. De prijzen beginnen onder de hand de pan uit te rijzen. Aan de bungalows zelf wordt weinig tot niets meer geïnvesteerd,zodat men mag spreken van verouderde bungalows.Dit jaar heb ik 2 weken doorgebracht in een VIP.(wegens familieomstandigheden waren wij genoodzaakt in Nederland te blijven)Wij hebben behoorlijk veel klachten gehad, alle apparaten zijn wel een keer defect geweest. Op vrijdag zijn wij aangekomen en hebben tot donderdag elke dag problemen gehad met: televisieontvangst, föhn, spoelmechanisme toilet, magnetron,geluidsoverlast, vernielingen aan persoonlijk eigendom,vaatwasser. Bovendien laat de schoonmaak zwaar te wensen over, overal spinrag en vieze plekken van doodgeslagen insecten.Bij thuiskomst heb ik een klachtenbrief gestuurd naar CP en als "schadevergoeding"werd ik afgescheept met waardebonnen ter waarde van 140 euro (in coupures van 2,50) die wij ter zijner tijd kunnen besteden bij de diverse restaurants op het park. Ik begin het zo zoetjes aan ook beu te worden. Ook de buiten proportionele prijsverhogingen spelen hierbij een rol. Voor de snelle service heb ik niets dan lof maar voor het overige heeft CP voor mij behoorlijk afgedaan. Ik heb (na aftrek van de diverse kortingen) 1337 euro mogen betalen voor 2 weken VIP.Ik weet wel dat CP in 2008 niet op ons hoeft te rekenen. De "schadevergoeding"die ik heb ontvangen valt in het niet tegen alle ellende die wij hebben ondervonden. Ik ga al meer dan 20 jaar elk jaar wel een keer naar Center Parcs, maar naar het zich laat aanzien zal dit in de toekomst drastisch minder worden.

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Voor die State of Happiness moet men wel heel erg diep in de buidel tasten. Koop gewoon een fraaie gezinstent en zoek een mooie camping op, zeker weten dat men dan net zo veel state of happiness heeft als in Center Parcs :lol:

anders gezegd, boycot Center Parcs, zij zijn er uitsluitend op uit om rijk te worden zonder er daadwerkelijk iets tegen over te zetten. 8)

Annie48
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2007 11:35

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door Annie48 »

Gerrit, je hebt volkomen gelijk als je zegt dat Center Parcs geboycot moet worden. Een grote gezinstent is in mijn geval een beetje moeilijk want ik heb een scootmobiel, maar dat neemt niet weg dat er genoeg andere alternatieven te bedenken zijn, die tevens vele malen goedkoper zijn dan Center Parcs.

Moortje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2005 18:19

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door Moortje »

Ik ben na het lezen op het forum het er niet mee eens, dat mensen zijn die Center Parcs duur vinden.
Als je goed de brochure leest of de webside, kan je heel veel boekeingen doen met flinke kotingen. dit kan ook buiten center Parcs om (bijv. div nieuwsbrieven van reisorganisaties)
Zelf ben ik een Just for Friends van center Parcs waarbij je heel veel extra kortingen krijgt. kado's en eerder incheken. Wij hebben de prijsberekening gedaan met vergelijking van de normale folder en het Just for friends systeem, we kwamen uit :lol: :lol: op een besparing van 235,00 euro op een midweek. En we hebben heel erg genoten.
Dus een raad, lees de akties eens goed door en zoek ook eens wat verder. :roll: :roll:

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: Centreparcs verhoogd prijzen met ongeveer 55 %

Ongelezen bericht door rugzak »

@ Moortje

Als je goed leest dan begrijp je ook mijn probleem.
Het probleem is gewoon van het ene op het andere jaar 55% prijsverhoging volgens de CP berekening.
Volgens onze berekening komen we op zon 100%.
En dan zijn de vroegboek kortingen en Just for Friends kortingen er al af !!

Gesloten