LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Whiplash door kop-staart aanrijding.

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Peter26
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2007 11:58

Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door Peter26 »

Hallo allemaal,

Na even wat rondgekeken te hebben op dit forum mag ik helaas ook mijn aanrijding eraan toevoegen. :cry:

Afgelopen maandag 1 oktober stond ik met mijn gloednieuwe auto (van de zaak) te wachten voor een stoplicht. Toen plotseling een mevrouw met 2 kinderen los op de achterbank, waarmee zij aan het stoeien was, achterop mij reed.
Direct schoot het me in de nek en rug. Ik weet niet waarom maar toch stapte ik uit, keek naar mijn auto. Vervolgens met de tegenpartij een schadeformulier ingevult waarop zij schuld bekent en ik erop schreef dat ik nek- rugklachten misselijk ben, en hoofpijn heb.
Nu meteen naar de huisarts gereden die mij vroeg het even af te wachten en paracetamol te slikken tegen de pijn.

Dinsag 2 oktober gewoon gewerkt maar de klachten werden steeds erger. 's Avonds naar de huisartsenpost gebracht door een vriend van me. Deze arts zei direct dat ik vanaf dit moment geen auto meer mocht rijden totdat alle klachten weg zijn.

Vanaf woensdag 3 oktober zit ik dus thuis. Zoals het er nu naar uitziet wordt het alleen maar erger. Aanstaande maandag moet ik terugkomen bij de huisarts. En ik ben nu dus ernstig belemmerd in mijn doen en laten. Ik ben iemand altijd positief is ingesteld, die nooit ziek is en altijd veel bezig hobby's en dergelijke. De situatie wordt alleen maar meer vervelend als ik vertel dat mijn vrouw over 4 weken moet bevallen van ons eerste kindje en zij mij nu erg hard nodig heeft, en ik gewoon niks kan.

Volgende week word er verder gekeken hoe nu verder. Mijn auto is inmiddels al gerepareerd (was weinig aan toe zien).

Vanaf dinsdag 2 oktober heb ik dit meteen gemeld bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Niet alleen voor de klachten die ik nu heb, maar ook omdat de arts, en ik niet weten wat de klachten in de toekomst gaan doen.


Mijn vraag is nu of er iemand is die soortgelijke situatie mee heeft gemaakt? Hoelang herstel kan duren?
Ook ga ik letselschade verhalen op de tegenpartij. Ik heb hier immers niet om gevraagd. Weet iemand wat ik allemaal kan gaan verwachten?


Groeten Peter (25 jaar jong)

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door antonh »

Peter niet te negatief meteen hoor.
Het is een flinke klap meteen.
Meestal ben je het met een paar weken kwijt.
En anders..................
Maar maandag heb je de aanrijding gehad en 5 oktober is de auto al gerepareerd?
Dik 3 dagen later klaar?
Was de klap ook niet zo groot he, dit zal de verzekering meteen concluderen hoor.
Let wel op als je met de verzekering in aanmerking komt, bewaar alles wat je hebt.
Wees voorzichtig met je verleden.
Een verzekering pluist je hele verleden uit, en als ze het kunnen afwijzen doen ze het.
Ik ben al sinds 1993 bezig met Royal Nederland.
Nu Allianz.

Sterkte.

Peter26
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2007 11:58

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door Peter26 »

Antonh,

De schade aan de auto viel gelukkig mee. De achterbumper was naar binnen geklapt, en meteen weer teruggesprongen volgens de schadehersteller. Op een paar flinke krassen na was er dan ook niks te zien en deze zijn weggepolijst.
Ik hoop dat je inderdaad het verhaal niet te negatief opvat, dat is ook zeker niet de bedoeling. Zelf ben ik iemand die positief in het leven staat en dat nu ook zeker probeert te blijven. Afgelopen vrijdag heb ik flinke pijnstillers gekregen van de huisarts omdat de pijn gewoon aan blijft houden. Nu is het maar afwachten hoe lang dit gaat duren.

Beste Antonh, Mag ik vragen wat er bij jou dan is gebeurd? Vooral omdat het nu al 14 jaar duurt?

groeten Peter

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door antonh »

Hoi Peter,
ik ben links achterop een auto gereden die de voorrangsweg op kwam en meteen de linkerbaan nam.
Dan hoefde ze 2000 meter verder niet meer links voor te sorteren.
Ik reed tussen de 70 en 80 km en mevrouw misschien 10.
Ze had een stopbord genegeerd en gaf mij ook geen voorrang.
Het was een flinke klap.
Verzekering ontkende eerst alles en na een jaar was er dan eindelijk een schuldbekentenis.
Het letsel is zo erg dat ik 70-80% ben afgekeurd en nog steeds veel last heb er van.
En de schade procudure loopt nog steeds.
Verzekeringen proberen overal onder uit te komen hoor.
En dat sinds begin 1994.

Peter26
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2007 11:58

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door Peter26 »

Antonh,

Wat naar om te horen Antonh, dat de zaak alsmaar langer doorloopt maakt het alleen maar erger lijkt me. Je hebt immers dan toch veel onzekerheid. Weet je niet waarom het allemaal zo lang moet duren? En heeft jouw tegenpartij ook schuld bekent?
Zelf begint de pijn in mijn nek en rug alsmaar erger te worden, ondanks de pijnstillers van de huisarts. Op zijn advies zijn er afgelopen vrijdag foto's gemaakt waar gelukkig niets vreemds op te zien is (kan bij een whiplash ook niet).

Ik kan volgens de huisarts niets doen dan alleen maar wachten, en hopen dat alles snel voorbij is. Dat kan een paar weken duren maar ook veel langer... :( En als je ziet wat ik nu in 5 dagen tijd allemaal niet heb kunnen doen wat ik normaal wel allemaal doe, zoals werk en een druk leven in mijn vrije tijd. Wat dat betreft ga ik echt niet moeilijk doen als dat maar voor even is, maar als dit langer aanhoud ga ik in ieder geval advies inwinnen hoe nu verder.

groeten Peter

bklip
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:41

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door bklip »

Beste Anthon,

kijk eens op onze site www.whiplash-info.nl wij geveb 2 x per week whiplash informatieoctenden en/of middagen de zdressen zie je op de site. Verder denk ik dat je niet te licht moet opgaan met WL en even snel weer aan het werk is killing en geef je een vrijkaart als chronisch whiplashpatient
groeten
bob

Peter26
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2007 11:58

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door Peter26 »

Beste bklip,

Dankjewel voor je reactie. Mag ik misschien vragen naar jouw ervaringen?


groeten Peter

bklip
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:41

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door bklip »

Beste Anthon
ben 18 jaar whiplashpatient en was ten tijde van het ongeval zelfstandig ondernemer. Heb 13 jaar geprobeert mijn 'recht' te halen en veel heel veel behandelaars en ziekenhuizen van binnen gezien. Ook net als elke andere whiplash'er is de valkuilen van verzekeraars gestapt. Dit was de reden om te starten met een lotgenoten groep van whiplash'ers die vanuit hun eigen ervaring en interesse informatie geven over whiplash zowel in op lokatie als via telefoon of e-mail. Zo voldoende?
Groeten
Bob

Peter26
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2007 11:58

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door Peter26 »

Beste Bklip,

Wat naar om te horen dat het allemaal zo gelopen is. Toch heb ik een paar vragen voor jou die ik liever niet publiekelijk op die forum wil stellen. Zou ik dat per mail mogen doen? Zo ja, zou je mij willen mailen op [email protected]?


groeten Peter

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door hanz »

Hoi Peter26,

Probeer je niet al te druk te maken. Van al die verhalen over Whiplash wordt een mens ook niet vrolijker.
Feit is dat zo'n 80% er geen of geen noemenswaardige klachten aan overhoud. Whiplash is veelal een "verrektespieren" kwestie en dus binnen een half jaar genezen.
Zoniet, is er wat anders aan de hand en dient er onderzoek plaats te vinden omn mogelijk ernstiger (secundair) letsel uit te sluiten. Vooralsnog is de beste therapie om zoveel mogelijk te doen zonder dat de klachten toenemen of er nieuwe klachten ontstaan. En pas op met medicijnen.

Groet,

Hanz

Peter26
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2007 11:58

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door Peter26 »

Beste Hanz,

Dankjewel voor je reactie.
Inderdaad hoop ik dat het allemaal wel mee zal gaan vallen. Maar op dit moment is daar echt geen sprake van. Afgelopen vrijdag kreeg ik van mijn huisarts brufen 600 pijnstillers in poedervorm die ik 3x per dag moet innemen. Zelfs met deze wordt de pijn niet minder.
De reden waarom ik dit forum heb geplaatst is omdat een familielid exact hetzelfde heeft meegemaakt en deze man nu getekent is voor zijn leven. En dat is absoluut niet mijn intentie.
Tot vorige week maandag was ik iemand die altijd bezig was met overdag werk, en 's avonds hobby's en dergelijke. Daar kwam na dat ongeluk, voor ik hoop tijdelijk, een einde aan, omdat ik nu nog steeds thuiszit en nog niet eens de afstandsbediening van de tv kan optillen.



groeten Peter

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door hanz »

Hoi Peter,

Als je nog niet eens de afstandsbediening van je TV kan optillen lijkt het mij dat er mogelijk wel wat ernstigers aan de hand is dan alleen maar "whiplash".
Terug naar de huisarts dus. En een verwijzing vragen naar de neuroloog of er op dat vakgebied een oorzaak te vinden is voor dat krachtsverlies.
Daar zijn onderzoeken voor, toch?

Sterkte,

Hanz

Peter26
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2007 11:58

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door Peter26 »

Beste hanz,

Dat zou ik inderdaad ook zeggen. Inmiddels heb ik al 3x bij de huisarts gezeten en bij de 3e keer heb ik een pijnstiller meegekregen brufen 600 die ik 3x per dag moet innemen. Helaas heb ik ondanks deze pijnstillers nog steeds dezelfde pijn.
Volgens mijn huisarts kan een neuroloog ook niets doen :? ...

Ik vraag mij werkelijk waar af of ik uberhaupt wel iets kan doen dan alleen maar wachten tot de pijn weg gaat.
Inmiddels nadert mijn vrouw de bevalling van ons eerste kindje (36 weken nu). Dit gebeuren komt dus echt behoorlijk ongelegen.... :x


groeten Peter

arnoldw
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:26

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door arnoldw »

Hallo Hans,
Mijn vrouw heeft ook een whiplash overgehouden aan een ongeluk bijna 4 jaar geleden. Zij is er inmiddels met veel ellende grotendeels van opgeknapt. Het blijft echter een zwakke plek, wat iedereen ook zegt. Bij stress e.d. kan je er last van krijgen. Ze is destijds gelukkig weer snel gaan werken, want stil liggen is het slechtste wat er is. Je moet idd positief blijven maar feit blijft dat je langere tijd niet alles kan wat normaal is, waarbij helaas ook soms last-minute annuleringen voor uitstapjes en afspraken met vrienden bijhoren. je stuit ook op veel onbegrip. Wij hebben hulp gehad van de stichtings rechtshulp. Zij hebben ons prima geholpen maar ondanks dat heeft alles ruim 3 jaar geduurd. De schadevergoeding valt altijd tegen want je mist toch een stuk levensgeluk en hoeveel is dat waard? succes met alles en beterschap.

arnoldw
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:26

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door arnoldw »

Hallo Peter,
Mijn vrouw heeft ook een whiplash overgehouden aan een ongeluk bijna 4 jaar geleden. Zij is er inmiddels met veel ellende grotendeels van opgeknapt. Het blijft echter een zwakke plek, wat iedereen ook zegt. Bij stress e.d. kan je er last van krijgen. Ze is destijds gelukkig weer snel gaan werken, want stil liggen is het slechtste wat er is. Je moet idd positief blijven maar feit blijft dat je langere tijd niet alles kan wat normaal is, waarbij helaas ook soms last-minute annuleringen voor uitstapjes en afspraken met vrienden bijhoren. je stuit ook op veel onbegrip. Wij hebben hulp gehad van de stichtings rechtshulp. Zij hebben ons prima geholpen maar ondanks dat heeft alles ruim 3 jaar geduurd. De schadevergoeding valt altijd tegen want je mist toch een stuk levensgeluk en hoeveel is dat waard? succes met alles en beterschap.

WhipGuy
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:23

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door WhipGuy »

Ik las dit topic en geef hierbij een link naar een blog wat ik onlangs ben begonnen als bezigheids(therapie) En een whiplash kan ook bij ernstige klachten na langere tijd nog steeds een Whiplash zijn.

http://whiplashblog.wordpress.com

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door hanz »


Heino Steenbakkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2008 12:42

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door Heino Steenbakkers »

Hallo, ik ben vorig jaar aangereden door een auto..na een jaar ziekenhuis in en uit zijn geweest blijkt nu datr ik een whiplash heb !!

weet iemand wat hiervoor de beste behandelingen zijn en wat ik aan de pijn kan doen

Alvast bedankt

MVG

Heino

[email protected]

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door hanz »

Dag Heino,

Na een jaar ziekenhuis in en uit blijkt nu dat je "een whiplash hebt"?.
Dat zou kunnen betekenen dat ze geen afwijkingen/"substraat"hebben kunnen vinden die de klachten verklaren?.
Wat is er aan te doen. Niet zo gek veel. Gewoon doen wat je gewend was te doen zonder dat daarbij de klachten fors toenemen en/of er nieuwe klachten bijkomen.

Groet,

H

teddybeer39
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2008 16:40

Re: Whiplash door kop-staart aanrijding.

Ongelezen bericht door teddybeer39 »

Hallo allemaal,

Ik kwam per toeval op dit onderwerp terecht en wilde ook even reageren.

Januari dit jaar ben ik op de A28 van achteren aangereden toen ik stilstond in de file.
Op het moment van de aanrijding had ik nergens last van en leek het met de auto ook mee te vallen.
Dezelfde middag begon ik steeds meer last te krijgen van mijn nek en kreeg ik ook hoofdpijn.
na 2 asprines bleef ik last houden.
's avonds op weg naar huis was het echt een straf om te autorijden, zoveel pijn had ik.
De andere dag toch maar naar de huisarts gegaan en kreeg toen pijnstillers.
Helaas hielp dit niet en ben ik na een tijdje weer naar de huisarts gegaan en die stuurde me toen door na een therapeut.
De therapeut heeft ook de pijn niet helemaal weg kunnen krijgen.
Na een tijd ben ik toch maar weer aan het werk gegaan.
Dit ging een tijdje goed totdat ik op een ochtend tijdens het rijden naar mijn werk weer ontzettend veel pijn kreeg.
Ik ben toen gelijk terug naar huis gereden.
Op mijn werk was er vrijwel geen begrip voor mijn klachten en vonden ze het maar aanstellerij.
Afgelopen julie heb ik mijn ontslag maar genomen en heb geprobeerd om voor mezelf te beginnen als klusbedrijf.
Nu is het eind november en ben ondertussen al bij de neuroloog geweest en zijn er foto's gemaakt en moet ik begin december weer terug komen.
Helaas is de pijn er nog steeds en met name de hoofdpijn is erg vervelend.
Voor het ongeluk had ik nooit pijn in mijn hoofd en nu is het dagelijks.
Mijn eigen ondernemersschap heb ik ondertussen ook varwel moeten zeggen vanwege alle klachten.

Verder ben ik bezig met een letselschade bedrijf om toch nog enige financiele genoegdoening te krijgen.
Maar ook dit loopt niet erg lekker.
De verzekering van de tegenpartij doet er alles aan om maar niet te hoeven betalen.

Hopelijk gaat het voor jullie allemaal weer wat beter.

Veel succes allemaal

Gesloten