Mijn overwaarde heb ik gebruikt voor het kopen van aandelen met daaraan gekoppeld een hypotheek.
Ik heb hiervoor mijn volledige overwaarde gebruikt en er is mij voor dit bedrag een hypotheek verstrekt.
Ik heb dit toen bij het afsluiten gemeld bij mijn tussenpersoon die alles voor mij regelde.
Volgens hem mocht het niet maar het zou door de vingers gezien worden omdat er toch een mooi eindresultaat zou komen dus niemand liep een risico.
Inmiddels is de tussenstand supernegatief.
Weet iemand of je hiervoor de volledige overwaarde mag gebruiken of maar een bepaald percentage.
overwaarde wordt niet in aandelen gestopt.
alleen geld kun je lenen op basis van overwaarde
met dat geld kun je dan doen wat je wilt, bv aandelen.
zal de bank een zorg zijn.
als je maar rente betaal.
ga dus naar je eigen bank, heeft niets met Dexiaramp te maken.
overwaarde wordt niet in aandelen gestopt.
alleen geld kun je lenen op basis van overwaarde
met dat geld kun je dan doen wat je wilt, bv aandelen.
zal de bank een zorg zijn.
als je maar rente betaal.
ga dus naar je eigen bank, heeft niets met Dexiaramp te maken.
Het zit zo: de overwaarde van je huis wordt gebruikt om een leenhypotheek te nemen. Stel dat je overwaarde 100.000 is dan heb je voor dat bedrag een hypotheek gekocht, compleet met rente en aflossing. Nu heeft Dexia (vroeger Bank Labouchere) voor die 100.000 aandelen aangekocht. Die rente en aflossing die je moet betalen komt van jou overwaarde ( zit in depot). Die 100.000 hypotheek van jou is de hoofdsom en blijft van begin tot eind hetzelfde. Iedere maand worden er aandelen verkocht om jou hypotheek af te betalen. Net zolang tot de aandelen op zijn. Het depot is dan leeg. Gebeurd dit voor de 60e maand dan heb je restschuld. De waarde van de aandelen is nog maar bv. 60.000 dus 40.000 restschuld + boeterente als je vervroegd aflost.
Dit is 12 x jou maandbetaling. De coulance van Dexia bestaat uit 50-75% minder boeterente mits je niet draagkrachtig bent. De restschuld blijft en mag je in 3 tot 6 termijnen betalen. Ik weet dit omdat ik het gevraagd heb aan Dexia. Vul je de papieren in die je gekregen hebt dan vervallen al jou rechten en zal je moeten(!) betalen. Dus mijn advies: niets invullen, doe ik ook niet.