LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio verkoopt agrssief

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Kyle »

dat wist ik al lang maarten, maar bedankt dat je voor 1x met me wee wilt denken..

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

Even een up date:

De zaak is door de geschillencommissie in behandeling genomen. Vervolgens heeft Oxxio mij gebeld om te zeggen dat zij dergeljke zaken in het verleden altijd gewonnen hebben, maar dat zij omwille van hun goede naam bereid waren mij de boete terug te betalen alsook het bedrag van € 25,- voor de geschillencommissie. Wel vreemd dat zij deze consessies willen doen terwijl zij beweren de zaak te zullen winnen. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan omdat ik er nu te veel tijd in heb moeten steken. Ook ben ik nieuwsgierig naar wat de rechter zegt. Ik eis namelik ook een schadevergoeding voor het ongemak en de geinvesteerde tijd. Ook moet dit soort misleiding wat oxxio doet de wereld uit geholpen worden vind ik.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

@Oxxio-oplichters
Succes en laat je niet bang maken door Oxxio. Zij weten dondersgoed wat hun boven het hoofd hangt en proberen je zo over te halen om geen verder beklag in te dienen.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Kyle »

Maarten
ik heb nergens gezegd dat oxxio netbeheerder is, is alleen leverancier. dat weet ik toch ook wel.
eerst goed lezen voor je met iets komt.

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

Er is weer een update:

Dezelfde telefonist van Oxxio die verkondigde dat zij vergelijkbare rechtszaken hebben gewonnen in het verleden heeft nogmaals gebeld. Ze hebben mijn contract nog eens goed doorgenomen en warempel: ik had inderdaad laagste tariefgarantie. :( Ze waren helemaal uit het oog verloren dat er destijds wel zulke contracten bestonden. :roll: Oxxio heeft z'n excuses aangeboden en heeft aangeboden de boete terug te betalen plus de €25 van de geschillencommissie alsook het bedrag te vedubbelen tot €200,- vanwege het ongemak, als ik het niet voor de geschillencommissie laat komen.
Ik vraag mij af hoeveel mensen er niet al eerder voor de intimidatie van zo een bedrijf zwichten, of hun contract niet meer hebben, of gewoon niet naar Den Haag willen naar de geschillencommisie.
Volgens mij is dit gewoon onderdeel van hun marketing. Zij houden er rekening mee dat zij in meer dan de helft van de gevallen prijs hebben en de paar mensen die wel moeilijk doen zoals ik kunnen zij dan best afkopen. Ik heb me ook af laten kopen. M'n geld terug en 100 euro extra en ik hoef niet naar Den Haag...
Maar voor mij zijn er 10 anderen die al gezwicht zijn. Lang leve de liberalisering! :evil:
Dus Kyle: jij had geen gelijk. :oops:
En Maarten:bedankt voor je advies om door te gaan.

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Chris62 »

Je hebt zwichten, af laten kopen en doorgaan. Ik begrijp je keuze wel, maar nu komt Oxxio er toch nog met een grijpstuiver van af.

jaap korbijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2007 10:06

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door jaap korbijn »

Geplaatst op 14 Aug 2007 09:41 door jaap korbijn


--------------------------------------------------------------------------------

Beste Kyle,
Oxxio staat bij de cijfers van de DTe alles ROOD!
Dus swets niet dat ze daar goed aangeschreven staan!!

Ik melde mij in juli aan voor de zomervoordeelactie van Oxxio.
Elektra vor 5,25 ct en Gas voor 29,00ct
Ik kreeg 3 x een verkeerde leveringovereenkomst.
Elektra 6,85ct en Gas 38,34 ct
Uiteindelijk na veel gehannes en 16 E-mails verder excuus van Oxxio.
De tarieven op de site klopten niet. Ik meteen weer opgezegd!!
Eerst proberden ze Gaslicht.com de schuld te geven.
Maar die reageerde naar Oxxio als gestoken door een bij.
Meteen trok Oxxio de pootjes weer in!!
HaHaHa.
Tot mijn verbazing wijzigde Oxxio op 7 aug de tarieven op de site:
NOG LAGER!!! HaHaHa Kunnen ze die wel leveren dan??
Oplichterszooitje daar bij Oxxio!!
Veel proberen binnen te halen en dan als putje bij paaltje komt niet kunnen leveren voor die prijs!!!
Je reinste misleiding!!! NIET DOEN MENSEN!!!
Op de site heb ik ook mijn commentaar geplaatst.
Ik vind dat consumenten dit niet verdienen!!

:evil: :evil: :twisted: :twisted:

oxxio-oplichters
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2007 11:46

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door oxxio-oplichters »

laatste update:

Ik heb nu inderdaad mijn geld terug gekregen op de bank en wel verdubbeld zoals afgesproken.
Mijn advies blijft luiden: Laat je niet initmideren door oxxio. Gewoon doorgaan.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Kyle »

het aantal klachten is miniem vergeleken bij het aantal tevreden klanten, je leest hier toch alleen maar over zeurende mensen.
weet je wat erg is? als je niks te vreten hebt.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik heb al eens eerder geschreven en daar blijf ik bij. Oxxio kan lage tarieven hebben, maar vanwege het groot aantal klachten en de dus de daarbij vele telefoontjes naar de klanten(kots)service (0900 nummer) verdienen zij hun geld alsnog waardoor zij de kosten eruit halen. Gezien het feit dat er veel mensen daar weg gaan, merken zij dat in de uitgaven. Hierdoor moeten zij gewoon wederom verhogen.

Je kan niet onder de kostprijs leveren. Dat moet gecompenseerd worden en dat doen zij met de klantenservice.

Trouwens Kyle wat jij zegt over dat er meer positieve berichten zijn dan klachten moet ik je mededelen dat niet alleen dit forum vol staat, maar nog talloze andere forums met mensen met dezelfde klachten. Het wordt zelfs erkend door Oxxio zelf dus nogmaals stop nu maar en probeer te genieten van je vakantie in Benidorm. Tijdens mijn vakantie ga ik mij ook niet druk maken om mijn werkgever en wat daar allemaal gebeurd. Dat zie ik wel als ik weer terugben.

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Mike009 »

jullie doen nou net of het Kyle zijn schuld is dat jullie een verkeerde keus hebben gemaakt :shock:
---
Hij mag toch positief blijven...! waar gaat dit over.
----
Ik heb wel eens problemen gehad met Nuon, een vriend van mij werkt daar, ik ben niet tevreden en hij staat achter Nuon, anders zou hij daar natuurlijk niet werken.
Ik drink nog elk weekend een biertje met hem hoor.
---
Trouwens wat verwacht je nou van deze samenleving als men niet eens normaal kan reageren op een forum.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wanneer jij goed en alles zou nalezen wat Kyle geschreven heeft dan kun je zien dat zij Oxxio enorm ophemelt en alle problemen die zij daar hebben, kennen en dus toegeven ontkent. Volgens haar doet Oxxio het beregoed terwijl de praktijk enorm anders blijkt. Dit ziet zij niet in en wilt zij niet toegeven. Wij hebben de problemen bij Oxxio. Wanneer jij nooit bij Oxxio hebt gezeten dan kun je niet meepraten.

Tuurlijk zijn er meerdere bedrijven welke ook niet goed zijn, maar puur het feit dat zij (Kyle en ook Oxxio) ons (klanten en EX-klanten) de schuld geven van fouten welke door hen gemaakt zijn slaat de spijker op zijn kop. Daarbij EX-klanten die nog steeds geruime tijd geen contract meer hebben met dat bedrijf krijgen nog steeds rekeningen van hun voor voorschotten. Wanneer je die niet betaald dan sturen zij een deurwaarderskantoor op je af. Een bedrijf waar jij geen contract meer mee hebt, heeft dat recht helemaal niet. Wanneer je een contract bij hen had en je hebt aan alle contractuele verplichtingen voldaan dan hebben zij dat recht helemaal niet. Dit bedrijf stuurt ook geen eindafrekeningen zodat jij als klant of ex-klant geen controle hebt en dus niet verplicht bent te betalen. Zo zijn er nog talloze meer klachten over hen. Forums hier en ergens anders staan er vol mee.

Kyle doet net of Oxxio een wereldbedrijf is en geen grove fouten maakt en wanneer deze grove fouten maakt dit allemaal perfect oplost. Helaas zijn de ervaringen zowel die van mij als talloze anderen heel anders en zeer negatief, want fouten worden veelal niet opgelost en wanneer zij wel worden opgelost dan onstaat er weer rap een ander probleem door hun oplossing. Oxxio beloofd een hoop, maar komt niets na en helpt klanten door hun eigen systeem en communicatiestoornissen verder de problemen in. In plaats van de problemen goed en adequaat op te lossen, sturen zij je gewoon rekeningen toe en wanneer je daarover belt dan komt er geen oplossing, maar onduidelijkheid. Zo heb ik daar nog steeds een rekening openstaan van ongeveer 10 euro. Hun hebben getracht dit van mijn rekening af te schrijven, maar omdat zij geen specificatie sturen, wat zij verplicht zijn daar dit andere afschrijvingen betreft dan de maandelijkse voorschotten, ben ik niet verplicht te betalen. Ik heb hen daarover aangemaand en hun zeggen dat dat niet nodig is.

Wat ook niet nodig is bij een bedrijf is het veprlichte incasso. Iedereen houdt maar vol dat dat verplicht is, maar dat is helemaal niet zo. Een ieder mag dat zelf bepalen. Het bedrijf wilt dat enkelt omdat zij dan zeker zijn om voor een bepaald termijn hun betalingen binnen te hebben en geen geld kwijt zijn om alles uit te zoeken.

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Mike009 »

IK HEB ALLES GOED NAGELEZEN......Dan nog vind ik de persoonlijke aanval ronduit beneden niveau.

Ik denk dat u het niet objectief kan lezen omdat u een geschil hebt.
Kyle ontkend geheel niet dat er problemen kunnen zijn bij oxxio.
En als ik goed lees zonder emotie dan lees ik dat de mensen met problemen bij oxxio begonnen hem/haar aan te vallen op zijn/haar antwoord dat er bij elke grote leverancier meer problemen kunnen zijn.

U noemt Kyle en Oxxio in een adem dat vind ik persoonlijk te ver gaan. En idd er zijn veel topict over oxxio maar nogmaals er zijn
1809 Threads waarin 19122 berichten in zijn geplaat over energie.
Dit gaat niet alleen over oxxio dus kunnen er mensen toch ook positief zijn.

Het is bewezen dat er zoveel mensen wanbetalen, dat ik kan begrijpen dat men automatische incasso wil, zo kan je op elke slak zout leggen.[/quote]

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Jij succes met verder nalezen. Wij hebben een mening welke wij over Oxxio ventileren en hebben gezien Kyles meningen een mening en gedachten over haar gekregen. Oxxio kent geen problemen, want Oxxio is een probleem op-zich-zelf en haalt dat uit naar haar klanten. Problemen worden niet opgelost door hen, maar worden juist door hen gecreerd. Dit even los van de mensen die de problemen zelf veroorzaken.

Tuurlijk zijn er mensen bij die wanbetalen, maar wanneer jij alles reeds hebt betaald en dat kan aantonen en Oxxio gaat verder met afschrijven van voorschotten terwijl jij geen klant meer bij hen bent dan gaat daar toch iets erg goed mis. Dit geld ook voor de verplicht te sturen brieven, en alle andere rekeningen dan de eenmalige voorschotbrief, want hun doen daar niet aan. Dit heb ik en duizenden anderen zelf ondervonden. Sterker nog dit heeft zelfs een medewerker mij vertelt.

Verder ben jij nogmaals wettelijk gezien nog steeds niet verplicht om voor "verplicht" automatische incasso in te stemmen. Hun maken dit er zelf van. Hun verzinnen alleen manieren om dit zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Bij Eneco bijvoorbeeld kun je zowel via acceptgiro al incasso betalen. Doe je acceptgiro dan betaal je een klein bedrag extra, maar de mogelijkheid is er wel. Bij Oxxio en andere willen zij hier niet aan doen terwijl zij in feite toch verplicht zijn jou als klant te accepteren zolang jij aan je betalingsverplichting kan en zal voldoen. Mensen laten zich te snel afschrikken en zeggen te snel ja en amen terwijl zij wettelijk gezien sterker staan dan zij denken.

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Mike009 »

Dit schreef Kyle ook:
Geen enkele leverancier is heilig. Uiteindelijk betalen wij ervoor en stampen ze energiebedrijven de grond uit om de consument te benadelen. met dank aan voormalig minister dhr. Brinkhorst, die met een mooie oprotpremie lekker zit te genieten in zijn dure villa met zijn vrinden.
-------------------------------------------------------------------------
maar daar lezen jullie overheen, dit vond ik een sterk punt.
En daar hoor ik niemand over!

Jullie willen gewoon je gram halen door mensen te kleineren en persoonlijk aan te vallen.

Je kunt namelijk er op wachten dat als u op een forum reageerd u ook tegenspraak kan verwachten, zowel positief als negatief. Dit houdt niet in dat u dan direct in de persoonlijke aanval moet gaan.

Mocht straks iedereen die positief is van dit forum weg blijven, omdat ze worden bestookt met dat ze of aandelen of werken of eigenaar zijn van een bedrijf waar er problemen zijn. U weleens geen hulp meer kan verwachten.

Ik hoop voor u dat u uw tientje niet hoeft te betalen als het onterecht is. Sterkte en richt u op uw probleem ipv personen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Volgens mij begrijp jij het niet. Wij respecteren Kyles mening wel, maar over die van ons klapt zij heen en ontkent glashard. Zij doet dat op een dusdanige dat wij volgens haar achterlijk zijn. Zij heeft zelf voor die firma gewerkt en wanneer je dan kijkt hemelt zij enkelt maar op. Ook blijft zij stug volhouden dat de problemen opgelost worden. Nou ik samen met meerdere hier en op andere forums kunnen beamen dat dat niet het geval is. Waarom moeten mensen wie alles betaald hebben nog afschrijvingen ontvangen van hen.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Kyle »

@mike009

amen!! zo is het precies. jij snapt me wel.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kan best allemaal, maar onze meningen en ervaring boort zij de grond in en daarbij doet zij onze mening als niet waar beschouwen. Zij schrijft dat Oxxio het beschrevene niet alleen doet, maar wanneer ik en anderen naar andere energieleveranciers kijken, wordt het daar wel opgelost.

Waarom moet ik als klant zijnde nog steeds voorschotten betalen terwijl ik geen contract meer met hen heb, alles heb voldaan, daar afschriften van heb, zelfs deurwaarders aan de deur krijgt om te dwingen te betalen, hun klantenservice heb gebeld en blablabla. Ik heb nog niet eens de wettelijk verplichte eindafrekening ontvangen van hen. Ik weet niet eens of en wat ik terugkrijg of wat ik moet bij moet betalen. Toch blijven zij nog steeds proberen om voorschotten af te schrijven van mijn rekening. Ik heb zojuist hun 3e rekening bij de postbank geblokkeerd voor afschrijven en het geld gestorneerd. Deze problemen heb ik niet alleen, maar deze problemen hebben wij hier en op andere forums allemaal.... Leg dat eens uit voordat jij opkomt voor Kyle. Zij ziet gewoon het probleem niet welke wij hebben daar zij schijnbaar goede ervaringen heeft. Helaas blijkt voor merendeel het tegenovergestelde.

Ik heb nu Eneco en deze heb ik op de zaak gezet. Zij gaan er meteen achteraan, want Oxxio is strafbaar bezig. Zij mogen geen afschrijvingen voor voorschotten meer van de rekening afschrijven en ook zonder eindafrekening mogen zij het eventueel openstaand bedrag NIET afschrijven terwijl zij het wel pogen bij anderen. Maar het energie bedrijf staat er nu op. De netbeheerder welke toestemming heeft gegeven voor de overstap dus ik wacht wel weer af. Tevens weet de geschillencommissie er ook vanaf.

Hun handelen in strijdt met de wetgeving. Ik zeg niet dat andere dat ook niet doen, maar hun slaan werkelijk alles. Hun kennen geen wet, hun intresseren zich daar niet eens voor. Hun zien alleen geld. Vandaar dat daar alles misloopt en niet klopt.

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door amneris »

@ maarten1234
Je kan hier maar beter mee op houden zoals ik zelf al een keer eerder heb geschreven ga hier niet op in en laat deze discussie voor wat het is.

En begrijp me niet verkeerd, want ik deel jou standpunt hier in ook met wat je probeert te vertellen. Maar goed niet iedereen ziet het zo.
En het forum is voor iedereen ook al steken ze een veer in de kont van hun baas/exbaas. En houden ze hun handen boven het hoofd van het geen waar jullie alle last van hebben.
Maarten1234 het is geen aanval of wat dan ook tegen je.

mv.gr
Anita

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: oxxio verkoopt agrssief

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ja je hebt gelijk. Ik schrijf toch aan een blinde. Wat heb je eraan als je iets schrijft en niet gelezen wordt of kan worden daar hun hiermee geen ervaring hebben.

Dank je Anita.

Gesloten