Ik heb een bedrag overgeboekt via internetbankieren van de postbank naar een andere bank (persoonlijke rekening).
Op mijn online overzicht staat ook dat het is afgeschreven en het is ook inderdaad weg. Nou zegt degene naar wie ik het heb overgemaakt, dat het nooit is aangekomen (ik heb ook netjes printscreentje enzo ervan). Hoe geloofwaardig is dit? Ik vind het nogal vreemd.
Ik heb met de postbank gebelt en zij zeggen dat het gewoon is overgeboekt en dat er niet veel aan te doen is aangezien er ook al een soort van terugboek status van 31 dagen verstreken is (het gaat om de maand juni).
Iemand een idee of dit al mogelijk is, en zo ja, of ik er nog wat aan kan doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verdwenen overboeking?
Re: Verdwenen overboeking?
Lijkt mij vrij duidelijk: u kunt immers aantonen dat er is betaald, is de andere partij het hier niet mee eens dan moet die met bewijzen/afschriften komen, die het tegendeel aantonen!
Hij heeft twee vage printscreens gestuurd (via mail) waar op te zien zou zijn dat het dus niet aangekomen is.
Ik heb zelf de neiging om gewoon te zeggen bekijk het maar, ik heb het overgemaakt en ik heb er ook printscreens enzo van.
Ik heb zelf de neiging om gewoon te zeggen bekijk het maar, ik heb het overgemaakt en ik heb er ook printscreens enzo van.
raar dat de ontvanger zegt dat hij het niet gekregen heeft. Vage printscreens heb je gekregen? Niet geloven!
Als het rekeningnummer goed is, dan is het gewoon over gemaakt.
Je hebt bewijs in je handen dus je heb je gehouden aan de afspraak!
Daarnaast geldt de terugboekstatus alleen als het automatisch van je rekening is afgeschreven, niet bij een overboeking wat je handmatig hebt ingevoerd en oke gegeven.
Als het rekeningnummer goed is, dan is het gewoon over gemaakt.
Je hebt bewijs in je handen dus je heb je gehouden aan de afspraak!
Daarnaast geldt de terugboekstatus alleen als het automatisch van je rekening is afgeschreven, niet bij een overboeking wat je handmatig hebt ingevoerd en oke gegeven.
hebt u alle cijfers van het rekeningnummer zoals vermeld op uw afschrift vergeleken met het rekeningnummer van de "vage" afschriften van de tegenpartij?