LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
trijntjejansen
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 okt 2007 11:07

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door trijntjejansen »

Mathy, gisteravond ben ik gaan slapen met 2 borrels en 3 xanax. Als ik maar slaap dacht ik...
Vanochtend op mijn werk gelijk de dokter gebeld, ik kon vanmiddag komen. Daarna barstte ik in huilen uit en kon bijna niet meer stoppen. Ik schaamde me ervoor maar mijn collega's zijn ontzettend lief voor me geweest, mijn baas zei "ik draag je op handen", "we houden allemaal van je" en dat deed me enorm goed. Ik ben al zo onzeker omdat ik me zo rot voel de laatste tijd.
Daarna ging het wel weer. Ben vanmiddag naar de huisarts geweest, het was een consult van nog geen 5 min., het moest snel snel en ik ging de deur uit met het advies om ipv 20 mgr. citaprolam nu 30 mgr te gaan slikken. Hij zei dat het even zoeken is naar de juiste dosering.
Thuis gekomen begon ik migraine te krijgen, dus niet naar sport, heb paar uur geslapen en nu gaat het weer.
Ik voel me nog steeds depri, maar hoop dat ik het ergste heb gehad. Wat een ellende.
Mathy, bedankt voor je aandacht. Ik modder maar weer door en overleef deze sombere periode wel weer. FF doorzetten.
Groet van Tina aan iedereen.

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Oh Trijntje toch. Zo'n huilbui op het werk... maar wat ontzettend lief dat je collega's zo goed reageren!

Dat ophogen naar die 30 mg kan goed zijn. Ik weet niet precies hoe lang je al op die 20mg zit, maar 30 mg is voor mij tot nu toe de beste dosering gebleken. Het duurt alleen zo lang voordat je ècht opknapt. En het gaat met van die golfbewegingen hè? Soms word je overvallen door de depressie of door de angst. Ik had vorige week donderdag zo'n paniekaanval op mijn werk. Ik ben gewoon blijven zitten, hoe vreselijk ik me ook voelde en mijn psych zei gisterenavond dat dat het beste is wat je kunt doen. Niet vluchten, maar blijf waar je bent, want zo'n paniekaanval gaat vanzelf weer over. Dat geldt ook voor zo'n depressieve aanval. Ik denk dan steeds: 'laat het er maar zijn, het is er nou eenmaal en ik kan er nu even niks aan veranderen. Straks gaat het weer beter". Het helpt wel om het gewoon eventjes te accepteren.... Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar goed...

Wat betreft die pammetjes/xanax:
ik las dat je een verslaving had gehad, maar dat je er nu vanaf was. Maar daarna las ik dat je nu al anderhalf jaar xanax gebruikt. Is dat dagelijks? Want misschien zou je er toch eens aan moeten denken om te kijken of je dat onder hele strenge en liefdevolle begeleiding kunt afbouwen? Ik denk namelijk dat dat spul op de lange tijd averechts zou kunnen gaan werken. Dat je juist depri ervan wordt en dat het inslaapprobleem een obsessie is geworden....? Of is het maar incidenteel dat je s'avonds zo'n paniek hebt?

Ikzelf heb nu een heel programma van mijn psych gekregen gisterenavond. Ik ga nu gedurende een week 2 x 5 mg tranxene gebruiken, daarna een week 1 x 5 mg en daarna 1 week 2mg valium (wat ongeveer gelijk staat aan die 5 mg tranxene). Als dat goed gaat, dan ga ik de weken daarna afbouwen met die valium. Ze heeft voor die valium gekozen, omdat je daar zeer lage doseringen van kunt krijgen. Het probleem met die tranxene is namelijk dat je het niet kunt breken, omdat het een capsule is.
Mijn psych heeft mij het belang uitgelegd van zo'n afbouwprogramma. Het ineens stoppen of een patient niets meer geven is een verkeerde methode. Een patient van de ene op de andere dag niets meer geven is heel heftig. Je krijgt dan een soort 'rebound' effect en dan komen de klachten heel sterk terug. Hoe lang zo'n 'rebound' duurt, hangt af van hoe lang en hoeveel je hebt geslikt. Maar een heel rustig afbouwprogramma kan die lastige periode verzachten. Overigens heeft ze gezegd dat als het moeilijk gaat, we het gewoon over een veel langere periode gaan uitsmeren. Ik heb echt het gevoel dat ze me niet in de steek gaat laten hierin en dat is belangrijk, om zo iemand te vinden.....

Maar zo te lezen heb je dat misschien al eens eerder doorgemaakt, zo'n afkickperiode. Natuurlijk prima dat je die Xanax in huis hebt en ik denk dat ik ook altijd een potje in mijn nachtkastje zal blijven houden, want ik zou nooit zonder reserve-voorraadje willen zitten, maar ik geloof wel dat ik heel graag zonder zou willen functioneren. Zeker omdat alle pammetjes op de lange termijn juist een averechts effect hebben.

Kun je niet kijken of je een psych kunt vinden die jou wel goed zou willen begeleiden hierin? En dan misschien in combinatie met yoga? Of misschien zijn er wel speciale therapieën voor mensen met inslaapproblemen? Ja, ik roep maar wat hoor! Ik denk overigens wel dat die Cipramil, met name als je 'm s'ochtends neemt, jouw slaapritme positief zou kunnen beïnvloeden.

Nou, heel verhaal. En blijf vooral je hart uitstorten. Er zijn hier echt mensen die naar je luisteren en met je meeleven!

lfs
Mathy
Laatst gewijzigd door mathy02 op 09 okt 2007 07:01, 1 keer totaal gewijzigd.

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

PS Trijntje. Overigens snap ik heeeel goed dat je die Xanax gebruikt. Al die verdovende middelen zijn eigenlijk zalig! Als ik me altijd zou goed kunnen voelen als ik een paar van die pilletjes in mijn mik heb, dan zou ik wel 196 jaar willen worden! haha!
Maar wie weet hebben jij en ik dat goede gevoel wel van onszelf en kunnen we er moeilijk bij komen. Ik ga mezelf toch uitdagen om ernaar te gaan zoeken, het zit ergens, dat weet ik zeker!

nogmaals lfs
Mathy

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

Hoi dappere dodo's

Hoe staat het leven vandaag?
Inge veel suxes met je eerste dosis, je bent helemaal geen megaschijterd! Je hebt toch wel lef nodig om een medicijn te nemen waarvan je weet dat het behoorlijk wat bijwerkingen KAN hebben. Maar zoals je vast wel gelezen hebt in de vorige postings heeft iedereen daarmee geworsteld...en het overleefd. Ja, het is vervelend, je hebt twijfels, maar blijf erin geloven want die bijwerkingen worden minder!! Het is zoeken naar de juiste dosering... maar je gaat het niet voor niks slikken; nu voel je je ook niet top (misschien een behoorlijke understatement :lol: ) dus je bent wel wat gewend, die bijwerkingen in het begin kan je ook echt wel aan! En dan heb je tenminste uitzicht op je beter voelen en dat is echt iets om naar uit te kijken! Ik zelf heb echt dagen en dagen het slikken van die eerste pil (20mg)uitgesteld en was er behoorlijk zenuwachtig van. Uiteindelijk voelde ik me 1 week rot, maar wel dragelijk, alsof ik een zware griep had (maar dan zonder snot). Misschien een idee om wat hulptroepen in te schakelen, ook voor je zoontje als je je daar zorgen om maakt? Ik vraag niet graag snel anderen om hulp, maar die week heb ik toch vrienden en familie afgebeld met het verzoek om een dag(deel) bij me te zijn. Mensen regaeerden veel meelevender dan ik had kunnen bedenken, en dat deed me zo'n goed!!
Oja, ik had 45 Oxazepams van 10mg gekregen, met het advies 3 maal daags een halve te nemen. We zijn nu bijna 4 weken verder en ik heb er in totaal 4 gebruikt, alleen in extra moeilijke situaties en om in te slapen. Ik hou het liever bij kruidenthee :wink:

Ik zit nog steeds op de startdosering van 20mg en ik wil dat ook voorlopig zo houden. Ik merk dat ik nml een beetje hyper/euforisch ben geworden, net als Bonzo het stuiterbal-effect. Hoewel ik volgens anderen vroeger altijd zo was, dus wie weet zit ik nu dichter bij mijn ware aard dan voorheen. Ik ben in ieder geval wel een stuk vrolijker en uitbundiger!

Nog even over dat erfelijk belast en je leven lang slikken: ik ben ook overduidelijk erfelijk belast (er gebruiken meer mensen wel dan niet een AD in mijn familie zeg maar). Mijn moeder is nu zo'n 10 jaar aan de AD (nu nog een hele lage dosis, onderhoudsdosis zegt ze) en ik moet zeggen...was ze er maar eerder mee begonnen!! Ze is echt een veel leuker, relaxeder en zelfverzekerder mens geworden. In dat opzicht zie ik ook geen kwaad in je leven lang slikken; ze zou zichzelf en de mensen in haar omgeving juist tekort doen om het niet te gebruiken als ze zich er zoveel beter bij voelt!!

Groetjes

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Beste mensennnn,

Hoe gaat het ermee? Inge, veel succes in elk geval als je al gestart bent :P Je doet het echt ergens voor en ik zou gewoon lekker hulp vragen aan vrienden/familie als je toch over je kind inzit hoor. Ik durf dat ook bijna nooit vanwege de angst voor de afwijzing, maar mensen reageren toch vaak wel positiever dan ik van te voren dacht. Wij paniekers denken natuurlijk al behoorlijk negatief haha :P

Ik vind het nog steeds erg knap dat je het praktisch zonder kalmeringspillen hebt gedaan jana!!! En ik hoor ook vaak verhalen om me heen dat mensen gewoon een veel sterker en zelfverzekerder persoon worden door de pillen, maar als het positieve resultaten haalt....dan denk je er gewoon niet aan om te stoppen en dan vind je het ook niet erg om er mee door te gaan. Soms is het nodig voor de rest van het leven. Maar als je daardoor gewoon een veel rustiger/leuker mens word.....lekker belangrijk dan :P

Ik durf voor het eerst sinds het slikken van citalopram te zeggen dat ik mij toch redelijk lekker voel!!!!!!

groetjes

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Ha dappere dippers!
Nou, ook hier toch alles wel redelijk op de rit. Werd wel weer mega-vroeg wakker, maar ik heb lekker al het licht aan gedaan en heb geprobeerd nog even rustig te blijven liggen. Moeilijk. Maar dan een lekker stukje typen op het forum en ik kan dan lekker mijn verhaal even kwijt en ik ben dan ook, gek genoeg weer helemaal rustig. Ik heb twee uurtjes gewerkt vandaag en dat ging heerlijk! Prima!
James, allrighty! Jana, ook fantastico zonder die oxa's. Slechts 4 gebruikt! Doe daar inderdaad rustig mee en de Cip zal vanzelf zijn werkje gaan doen/blijven doen. Dat hyperdepieper-gevoel herken ik ook wel. Zo'n 'niks aan de hand en wat voel ik mij geweldig-gevoel' - het zal met pieken en kleine dalletjes gaan vermoed ik. Ik zit nu ruim 5 weken op 30 en ik begin ook echt boven te drijven hoor! Krijg weer interesse in het nieuws enzo, dat soort dingen. Het is wel zo dat ik mega-gevoelig ben. Dus mensen moeten nu niet onaardig tegen me doen, want dan ben ik heel snel van de rel. Overigens was er vanochtend een vrachtwagen die heel erg toeterde omdat ik te laat invoegde (totaal overdreven, want hij hoefde absoluut niet te remmen) en ik heb keihard terug zitten toeteren, heerlijk!!!!!!

inge82
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door inge82 »

Hahaha jaaaa ik ben nog steeds moed aan het verzamelen.. ik heb besloten dat het vanavond maar gaat worden.. ik moet nu maar gewoon even doorzetten want het moet inderdaad maar eens gewoon ophouden met dit gesoebat..

Dus ben nog steeds te bang om het te nemen.. ppfff.... :oops:

Luna Maan
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2007 14:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Luna Maan »

Hooi

Mathy wat fijn dat het zo goed met je gaat!!!

Inge, ik snap heel goed dat je er bang voor bent, dat was ik ook.
Maar toen ik de eerste had ingenomen, en de tweede, en de derde... had ik echt zo iets van... hmm ben ik hier nou zo bang voor geweest?
In je hoofd is alles erger dan in de werkelijkheid.
Gewoon doen en niet denken!!
Heel veel sterkte ermee!!

(de eerste stap is altijd het moeilijkst!!)

kus voor iedereen

Luna Maan
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2007 14:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Luna Maan »

Ik heb echt een dip vandaag :(
Voel me kl.ote. Beetje erg eenzaam...
Gaat wel weer over. Soms realiseer ik me gewoon dat ik alleen ben en dat als ik niet bel, mensen mij niet bellen en als mensen bellen dan vragen ze niet eens hoe het met mij is en hebben ze het alleen over hun eigen problemen of dingen... word ik verdrietig van.
Sorry moest het even kwijt
:oops:

Ga nu mijn pillen maar even bij de apotheek halen.

Misschien kunnen we een positieflijstje maken?

Ik word blij van....
:D

Ik word blij van de vogeltjes die zingen

xxx[/u]

inge82
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door inge82 »

Weten jullie wel hoe fijn het is om hier op dit forum de steun te krijgen waar je zo naar verlangd.. iedereen is heel behulpzaam hier maar om dit dan zo te horen te krijgen van mensen die hetzelfde doormaken betekend ook wel heel erg veel voor me.. en dat moest ik even kwijt..
Ik ga het vanavond echt proberen..!!

En ik word blij van.. HET ZONNETJE! :D

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Luna, je bent niet alleen! Luister nog maar eens naar de tekst van dat nummer van The Police: "Message In a Bottle".
Ook ik heb wat betreft vriendschappen ook wel het e.e.a. te vernieuwen en op te halen en er zijn ook wel mensen uit mijn gezichtsveld verdwenen... Zodra ik weer een beetje op de rit ben, ga ik echt om me heen kijken of mijn omgeving niet wat rijker kan wat betreft nieuwe vriendschappen. Ondanks dat er een hoop rotzakken rondlopen, weet ik dat er veel bijzondere en leuke mensen bestaan en die wonen vast niet ver van mij vandaan! Gewoon weer open stellen en dan komt het vanzelf. Maar om je open te stellen moet je eerst goed in je velletje zitten en dat is bij mij althans even prioriteit nummero uno. Ikzelf, mijn zoontje, mijn huis en mijn werk. dat is even het kleine wereldje wat okay moet zijn en daarna komt de rest vanzelf wel weer... Daarom is bijvoorbeeld klussen in huis, een muurtje verfen e.d. zo heilzaam in mijn geval, raar he? Plantjes op het balkon en dat soort dingen. Vleugels sla ik weer uit zodra ik weer goed kan vliegen!

Kop op meid, het komt allemaal goed, echt!

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

en ik word blij van radio!
en ik word blij van pompoensoep!

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door elynasedai »

Ik word blij van de zon! En lekker herfstweer (zoals vandaag)! En nog veeeeel meer! ;)

James, ik slik nu iets meer dan 6 weken citalopram. Ik heb het idee dat ik me een stuk beter voel na 6 weken slikken dan andere mensen die hier posten, maar dat komt denk ik omdat ik overspannen ben en niet depressief (hoewel ik bijna echt depri werd van mijn klachten ;) ).
Mijn duizeligheid, hyperventilatie en angsten waren al wat minder dan eerst toen ik begon met cita.

Oh ja:
ik kan iedereen een relaxdagje in de thermen aanbevelen!!!!
Ik ben vrijdag geweest en het was heeeeerlijk! Als het niet zo duur was (24 euro entree) zou ik veel vaker gaan! :D

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

Wat een leuk initiatief, word je weer blij van!
ik word blij van Spaanse muziek!
ik word blij van winkelen!
ik word blij van mijn neefjes en nichtjes!

Kom op Luna Maan! Je voelt je nu *** maar ok, dat lage punt heb je dan maar weer gehad (hoort er toch bij) en vanaf nu gaat die lijn weer opwaards. Volgens mij zit jij ook omgeving Utrecht? Kan ik wat positieve energie sturen!! (en als je verder weg woont zend ik wel wat harder ;) )

Mathy, goed dat je je lekker op je wereldje stort en dat je daar voldoening uit haalt! Ik heb ook nog nooit zoveel zitten cocoonen als de afgelopen weken... gelukkig cocoont vriendlief gezellig mee.

Ik zie ook een positief iets aan ons dippers (beetje raar gezegd, maar je begrijpt): doordat je goeie momenten niet zo vanzelfsprekend zijn leer je de kleine dingen wel te waarderen! Het ljkt soms zo jaloersmakend, mensen die geen angst, paniek en depressie hebben en ook nog een leuke baan en huis etc etc hebben. Maar de kern is toch dat je moet kunnen waarderen wat je hebt en dat je vaak helemaal niet veel (materialistisch) nodig hebt om je gelukkig te voelen. Ik zie zoveel mensen om me heen keihard rennen (carriere, kind, vrienden, clubjes) dat ik echt denk dat ze heel hard hun eigen geluk voorbij rennen...en er niet bij stil staan.
Weet wel dat dit soort dingen vaker gezegd worden hoor, maar ze krjigen nu wel meer betekenis (het denken is toch anders dan het zo voelen en ernaar leven).

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey beste mensjes,

@luna: Die dipdagen zullen we helaas wel blijven houden. morgen een nieuwe dag. En ik snap het heel goed dat je je ergert aan het feit dat mensen tijdens contact alleen maar over hun ellende beginnen. Zulke "vrienden" heb ik ook.

Wat betreft me sociale contacten staat het bij mij net als bij jullie ook even op een laag pitje. Dit is nou eenmaal een tijd waarin je zoveel mogenlijk aan jezelf moet blijven denken. Ik ben ook eigenlijk al zo'n persoon die vaak andere wil helpen maar daarbij mezelf helemaal bij vergeet. Misschien herkennen jullie dat ook wel. Dat vreet ook erg veel energie dat altijd maar rekening houden met een ander. Nou, bijna elk mens denkt aan zichzelf en voor ons is het nu even de tijd om eens lekker egoistisch te worden. Doorslaan daarin is natuurlijk een ander probleem, maar jullie snappen wel waar ik heen wil :P

Voor mij is het ook beter dat ik wat "vrienden" ga verversen, want het gros waar ik mee omging/ga doen niets anders dan de hele dag door blowen en in het weekend hun neus volstoppen. Als je bij dat soort lui zit word je vanzelf wel depri. Zij stralen ook puur negativiteit uit en brengen helemaal niks positiefs naar mij toe, wat ook erg belangrijk is als je "vrienden" hebt. Maar aan de andere kant ben ik dan ook weer bang om andere nieuwe contacten aan te gaan haha :P echt een schijterd ben ik daarin. Maar hopenlijk komt dat wel weer goed.

En Inge, goed dat je vanavond begint. Ik hoop echt voor je dat het erg mee gaat vallen en als er iets is, dump het dan hier in het topic ofzo dat helpt goed.

Ik word blij van blije mensen,
Ik word blij van muziek
Ik word blij om het feit dat mijn moeder zich weer wat minder zorgen om mij maakt
Ik word blij van elke nieuwe dag die mij word gegunt :P

Luna Maan
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2007 14:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Luna Maan »

Mathy, ja ik ben ook in huis bezig. Eigenlijk al jaren, maar ik heb nu voor het eerst van.. het is mijn huis en ik moet me hier gelukkig in voelen.
Ben hoop aan het ruimen geweest en vooral sinds de citalopram, doe ik nu ook gewoon even de grote rot klussen!! Zo heb ik afgelopen zondag mijn balkonkast uitgemest.. weer 9 vuilniszakken lichter :D
Wat dat betreft gaat het goed. Ik heb ook een mooi balkonnetje met heel veel planten en een konijnenhok voor mijn kat. Daar kan ik heel erg van genieten. Volgende week nog een cavia erbij voor wat meer gezelschap. Ik weet dat ik eerst het voor mezelf thuis fijn moet maken en dan zo langzamerhand uitbreiden naar buiten en omgeving. Het is alleen al dat ik hier al 18 jaar last van heb en dan zijn de dippen echt even ****. Maar ik kan nog wel zien dat het goed gaat en dat ik weet ook dat ik leuk en gezellig ben. Het komt wel goed.

Ik kan gelukkig heel goed van kleine dingetjes genieten. De natuur, muziek, mensen .. van alles.

Jana, mooi gezegd!! Het is ook zo. Weinig mensen kunnen gelukkig worden van de kleine dingen om zich heen. Wat dat betreft voel ik me heel erg rijk!!
Leuk dat je van spaanse muziek blij wordt!! Ik ook, heb nu de gipsy kings opstaan en ga zo even lekker mijn dip eruit dansen!!
Doe positieve energie kan je naar Den Haag sturen :wink:
Alvast bedankt daarvoor!!

Ik word blij van een gemeende glimlach van iemand op straat!

Luna Maan
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2007 14:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Luna Maan »

Hoi James,

Ja ik geloof dat we met zijn allen hier wel op elkaar lijken.
Ik ben vorig jaar trouwens begonnen met nee te zeggen. Voorheen kende ik dat woord namelijk niet. Ik heb zelfs wat vrienden gedropt. Kon ik niks meer mee.
Je gaat wel van het ene in het andere uiterste, maar dat is denk ik nodig om een evenwicht te kunnen vinden. Nu doe ik nog steeds dingen waar ik eigenlijk geen zin heb, en dus alleen om anderen te helpen, maar ik denk dat ik dat altijd wel zou houden. En voor familie en echte vrienden is dat ook niet erg!!
Beter dat je weg blijft bij die vrienden die gebruiken. Ik heb zelf vroeger ook gebruikt hoor, zo heilig ben ik niet, maar ik kan je wel vertellen dat mij dat niet echt goed heeft gedaan. Ik moet ook geen mensen om mij heen hebben die drugs gebruiken of erg veel alcohol. Daar word ik echt heel naar van.

Ik merk trouwens dat ik me voor het eerst niet volprop met een dip en dat ik ook niet als een ketter zit te roken!!
Dat is toch weer een mooi pluspunt!!!

Oh en trouwens, vrienden moet een aanvulling zijn en niet een opvulling!!

xxx

Geert-Jan
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 okt 2007 16:46

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Geert-Jan »

Hallo Iedereen

Ik heb aandachtig bijna alle paginas doorgelezen.
ik ben een 19 jaar en ja ook ik slik al twee jaar citolapram. het gaat nu best redelijk met me en ik zit wel te denken om af te gaan bouwen. gebruik nu 40 mg. ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen die afgebouwd hebben of geprobeerd.

Groeten Geertjan

achter de wolken...
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 okt 2007 16:22

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door achter de wolken... »

Hallo,

Ik heb jullie verhalen goed doorgelezen. Dit omdat ik sinds vrijdag ben begonnen met 20mg Citalopram en nu het gevoel heb dat niets me meer echt raakt. Ik reageer mat op dingen. Hier voor huilde ik veel en zat de hele dag in kringentjes in m'n hoofd te malen. Nu lijkt het alsof ik nergens meer aan denk.
Hebben meer mensen dit (gehad)?

Ik ben blij te lezen dat ik niet alleen ben met deprie/angnst klachten. Mijn familie snapt niet hoe het is en daardoor voel ik me er alleen in staan.
Nu ik de diagnose depresief bij de dokter heb gekregen is mijn vriend wat begripvoller geworden maar het is erg moeilijk voor hem. Ik voel me erg schuldig dat ik niet diegene voor hem en mijn omgeving kan zijn die ik wil zijn. Mijn vriend zit nu opgescheept met iemand (ik) die de dagen nou niet bepaald leuk maakt en waar je dingen mee kan ondernemen.

Omdat ik in het verleden al bij psygologen heb gelopen lijkt het mijn huisarts wat om nu, omdat dat niet heeft geholpen naar de GGZ te gaan.
Dit vind ik heftig, dan krijg je toch zo'n stempel psygisch patient?
Kunnen ze je dan bij toekomstige banen niet afwijzen?

Liefs

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door elynasedai »

Welkom Geert-Jan :)

Ik ben net begonnen met slikken (6 weken) dus ik heb nog geen afbouw-tips of ervaringen. Er is hier vast wel iemand die je info kan geven :)

Ik heb (ook) m'n leven omgegooid. Ik deed veel dingen op de automatische piloot, zonder er bij na te denken of ervan te genieten.
Dat niet meer! Ik luister nu naar mezelf en een stuk minder naar (wat) anderen (van me willen). Ik kom nu op de 1e plaats :)

Geen gehaast meer voor mij, meer rust, meer genieten, geen gestress meer (zelfs niet met de verhuizing binnenkort, dat heb ik met mezelf afgesproken! ;) )

Gesloten