LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijzigende vliegtijden Corendon: Can they get away it?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Linda-Karen

Wijzigende vliegtijden Corendon: Can they get away it?

Ongelezen bericht door Linda-Karen »

Sinds mijn ouders in Istanbul wonen zijn diverse familie en vrienden uit Nederland op bezoek geweest. Allen vlogen met Corendon omdat zij over het algemeen zeer redelijke prijzen bieden.
Ik heb in alle vier of vijf de gevallen gehoord dat de oorspronkelijk geboekte vliegtijden niet zijn nagekomen. Er is dan overigens geen sprake van vertraging door defecte vliegtuigen of te laat aangekomen vliegtuigen, maar gewoon volkomen andere tijden.
Corendon biedt dus nooit waarvoor je betaalt (Als je kaas verkoopt, geef je toch ook geen ons worst mee?) en ik vraag me af of ze hier zomaar weg mee kunnen komen. Het is nl gewoon structureel incorrect.
Heeft iemand wel eens van Corendon een logische verklaring hiervoor gehoord of wellicht compensatie ontvangen?

SuSer

Re: Wijzigende vliegtijden Corendon: Can they get away it?

Ongelezen bericht door SuSer »

Wat ik van charters weet is, dat ze vluchten samenvoegen bijv. 2 vluchten op 1 dag, allebei halfvol dat ze dat samenvoegen en op een heel andere tijd van de dag of de dag erna plannen.

Nadeel van goedkoop vliegen! Charters hé :? :wink:

Ninde21

Ongelezen bericht door Ninde21 »

Corendon kan inderdaad behoorlijk lopen spelen met vluchttijden. En dat is soms echt de grootste ergernis voor diens passagiers. En logisch!
Als je een dag voor vertrek de zoveelste wijziging doorkrijgt, dan gaan toch de haren omhoog?!
Oke, dat is de menselijke kant van het verhaal.
De vervoerskant van het verhaal is dat dit dus mag. Corendon is een charter en met alle charters geldt dat zij onderhevig zijn aan vluchtwijzigingen.
Daarnaast mogen ze ook zonder opgaaf van reden ineens een vliegtuig van bijvoorbeeld een Onur Air inzetten.
Zolang zij de vertrekdag maar aanhouden en zolang zij de route maar aanhouden.
Dus, vlieg je met corendon (of enig andere charter) wees dan voorbereid dat je vliegtijd tussen 0.00 en 23.59 uur ligt! Volgende dag (na terugvlucht) dus gewoon lekker vrijhouden, just in case!
Het is wat...

NewDutchie

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Waarom vlieg je niet met Turkish Airlines. Voor ongeveer € 250 inclusief kosten vlieg je retour Istanbul op vaste tijden.

Service is uitstekend en modern materiaal.

marion-aqua

Ongelezen bericht door marion-aqua »

Wij zouden op 4 oktober j.l. om 10.45 uur terugvliegen vanaf Antalya. (CAI 803)
Zonder opgaaf van reden werd dit 5 oktober om 02.55 uur, dus ruim 16 uur later en inderdaad "de volgende dag" pas thuiskomen.
Eenmaal thuis aangekomen, kontakt opgenomen met Corendon, waar mij geadviseerd werd een formulier vliegvertragingen aan te vragen en in te vullen. Tot nu toe nog niets ontvangen. Na een tip van vriendin (die overigens in Tros Radar verscheen met de Transavia-story) dit forum gevonden en morgen dus maar weer verder informeren.
Ben benieuwd hoe de rest van de passagiers op dezelfde vlucht er mee om zijn gegaan.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Altijd lijndienst boeken als je zo kort gaat...dan staan de tijden vast en kom je nooit voor zo'n verrassing te staan.

marion-aqua

Het betrof in dit geval een 12 daagse vakantie-reis (inclusief hotel) Dan boek je dus meestal geen lijndienst.

Ninde21

Marion, zodra de vertrektijd wordt gewijzigd naar de volgende dag heb je in feite een wijziging van overeenkomst. Hier zit uiteraard wel een maar aan.
Is je vlucht gewijzigd naar bijvoorbeeld 23.00 uur, dan zal corendon het gooien op vertraging bij vertrek na 0.00 uur en dan kun je weinig er tegen doen.
Ik ken dat formulier trouwens niet, wat je opgevraagd hebt... Ik zou gewoon een fikse klachtenbrief schrijven als ik jou was!
Aangetekend en al en ze moeten je binnen 8 weken een reactie geven...dus dan even afwachten!

marion-aqua

Ik lees net op www.corendon.nl bij de Algemene Voorwaarden , (vliegtijden) dat zij zich goed ingedekt hebben en niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden: Zolang de Europese Unie nog geen optimaal gebruik van het europerse luchtruim toestaan en geen geïntregreerd systeem van verkeersbegeleiding hebben ingevoerd.
Slimme jongens, die hollandse turken, daar bij Corendon !
Ik heb ondertussen al vernomen dat dit standaard gebeurd met de vluchten. Ze worden samengevoegd en het enige wat belangrijk is, is dat het vliegtuig op tijd uit Nederland vertrekt.. Ik denk dus voor mij : helaas , pindakaas !
Het aangevraagde klachtenformulier vliegtijden/vertraging, welke Corendon mij zou toesturen, heb ik nog niet ontvangen.
Een aangetekende brief ga ik in ieder geval nog wel versturen !

layla

Ongelezen bericht door layla »

Ik vlieg echt nooit meer met Corendon. Heb het inderdaad al een paar x meegemaakt en aangezien wij ook altijd nog een binnenlandse vlucht moeten nemen nemen we geen risico en vliegen met Turkish Airlines of KLM. Corendon lijkt heel goedkoop, maar dan moet je maar net de juiste data zien te vinden als je boekt. Turkish Airlines is vaak goedkoper dan Corendon en veel betrouwbaarder. Ik vind de service van Corendon ook echt vreselijk, dus ik boek niet meer bij hen.

TIMMERS

Ongelezen bericht door TIMMERS »

Mijn dochter heeft van haar zuurverdiende geld een 8-daagse reis geboek naar Turkije van dinsdag 16/10 t/m dinsdag 23/10. Juist door de aantrekkelijke vluchttijden (vertrek 4.35 heen en terug om 23.45) heeft zij voor Corendon gekozen. Na boeking ontving zij een bevestiging van deze vluchtgegevens. Al gauw werd eerst de heenreis verschoven naar 14.00 uur met een tussenlanding in Istanbul en de terugreis is nu ook nog verschoven naar de dinsdagochtend 10.45 uur. Hieroor kan ze precies 6 dagen van haar vakantie genieten! Ik begreep al van internet dat Corendon dit als lokkertje gebruikt omklanten te ronselen. Let dus goed op: er blijkt dat wijzigingen in de vluchttijden (in uw nadeel) meer regel dan uitzondering zijn. Het meest vervelende is nog dat zij wordt teruggevlogen naar Eindhoven (2 uur van hier) ipv naar Amsterdam. Corendon gebeld en deze gaven aan dat zij dit allemaal gewoon mogen doen. Nav het gestelde in de Algemene Voorwaarden gevraagd of er voor vervoer gezorgd zou worden vanaf Eindhoven naar Asd. Daarover konden zij me niets met zekerheid vertellen. Erg prettig als zo'n jonge meid voor het eerst alleen op vakantie gaat en tegen zulke zaken aan loopt. Dit was voor ons in ieder geval de eerste en de laatste keer dat wij ook maar iets met Corendon te maken willen hebben.

Captain Peacock

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Dit was te verwachten...immers staat hierover ook een artikel in de ANVR Reisvoorwaarden...

Ninde21

Timmers,
volgens mij mag een vliegmaatschappij niet zomaar van eindbestemming veranderen... Tenminste niet zonder toestemming van de klant!
Als uw dochter geboekt heeft vanaf Amsterdam vertrek (dus retour Amsterdam-Turkije), dan is corendon verplicht uw dochter ook weer naar Amsterdam te vervoeren.
Als dit niet kan per vlucht, en de vlucht is naar Eindhoven, dan zijn ze verplicht haar desnoods met een taxibusje o.i.d. alsnog naar Amsterdam te vervoeren...
Niet ideaal, maar dat is wel hun vervoersplicht...
Ik ben het trouwens eens met wat hier gezegd wordt over corendon. Het is een grote puinzooi met die vluchtwijzigingen e.d.
Nou moet ik ook zeggen dat alle charters dit soort 'stunts' kunnen en mogen doen, dus daarin is Corendon helaas geen uitzondering.
Goedkope vluchten betekent automatisch dat er altijd wel ergens een (groot) nadeel aan zit!

TIMMERS

Ongelezen bericht door TIMMERS »

Captain Peacock, dank voor je reactie. Natuurlijk staat het in de reisvoorwaarden; alleen wij boeken regelmatig een vliegvakantie met andere organisaties die op het gebied van vluchttijden diezelfde voorwaarden kent. Ik ben daar echter nog nooit tegen dit soort zaken als bij Corendon aangelopen!!!!!

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

Begrijp niet dat er in holland nog altijd over vakantiedagen word gesproken,je boekt toch gewoon 7 nachten met een verval van heen en terug vlucht.Maar je bent er wel altijd zeven nachten.Toch!

Captain Peacock

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Das dan behoorlijk geluk hebben, want dat "risico"lopen we dus allemaal bij alle reisorganisaties die gebruik maken van Charters.

maar wel ballen voor de vakantie....dan maar extra genieten van de resterende dagen?

:wink:

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

De eerste en de laatste dag, dus de reisdagen tellen voor een touroperator en andere accommodatie aanbieders nooit als vakantie dagen maar als rreisdagen, dus of je nou om 10.00 aankomt of om 22.00 uur dat maakt niemand iets uit.
Als consument kan je gaan zemelen over de tijden van de heen en terugreis maar dat maakt derder niemand iets uit, soms zit t mee soms zit t tegen...

Zorina

Ongelezen bericht door Zorina »

25 oktober (was CAI855): Mede op basis van de verhalen van onze medereisgenoten (in totaal 77) krijgen we de indruk dat Correndon altijd eerst een vlucht aanbiedt op prettige tijden en dat ze in de praktijk altijd ’s nachts vliegen. Dat zou toch niet moeten kunnen :?:

De vertrektijd van 23:59 (na omboeking) werd ons herhaaldelijk medegedeeld. Toen we met de transfer-bus bij de luchthaven aankwamen, werden we naar binnengestuurd, en de reisleidster zei dat ze geen tijd had om mee te gaan, maar dat we gewoon op de beeldschermen moesten zoeken naar het vluchtnummer. Ze zei ook dat ze niet wist waarom de vlucht was verplaatst. Binnengekomen stond het vluchtnummer op het bord, echter de officiële vertrektijd was 00:30. Hiermee is zelfs de datum van de vlucht veranderd. Het lijkt mij dat dit niet mag; want waarom zouden ze van Correndon anders hebben gelogen over de tijd :?:

We landden niet op Amsterdam (we hadden toch een vlucht van Istanbul naar Amsterdam geboekt?), maar we landen op Brussel. Vervolgens zijn we met 2 bussen naar Amsterdam gebracht. Valt dit binnen de regels van ‘Correndon mag de vluchtroute aanpassen’? Mogen we dan plotseling landen in een ander land, en moeten we de bus als vlucht zien? Op deze manier werd de toch al nachtelijke reis aanzienlijk verlengd en sommige reisgenoten moesten vrijdag weer werken.

We zouden op Brussel door iemand van Correndon worden opgewacht, en die zou ons naar de bussen brengen. Mijn man en ik waren als eerste door de douane, omdat wij alleen handbagage hadden. Er stond niemand. Ik ben blijven wachten op onze medepassagiers en mijn man is de bussen gaan zoeken. Hij heeft buiten de chauffeurs gevonden en heeft hen mee naar binnen genomen. Vervolgens hebben de chauffeurs ervoor gezorgd alle reizigers te verzamelen en naar de bussen te brengen. Zij waren blij dat wij hen hadden gevonden.

Op ons komt Correndon oneerlijk en onprofessioneel over. Voor ons is dit dus niet voor herhaling vatbaar. :x
Verzamelen klachten medereisgenoten kan via [email protected].

chris123

Ongelezen bericht door chris123 »

Je zou verwachten dat na 7 jaar dit opgelost is!! Net een discussie gehad met een medewerker die me verzekerde dat dit overal gebeurde!! Zojuist de vliegtickets ontvangen waarbij we nu in plaats van 10 uur s'morgens, 7 uur s'avonds vertrekken naar Turkije en onze terugreis van 13 uur naar 6 uur s'morgens verzet! Hier konden ze niks aan doen, dit werd bepaald de luchtverkeersleiding.....zelden zo'n smoes gehoord! Ik vlieg al jaren en heb enorm veel gevolgen met chartermaatschappijen, maar zulke verschuivingen gaan er bij mij niet in!!

Wat een stelletje oplichters daar bij Corendon, de eerste en laatste keer dat ik met ze vlieg!!

Een aantal maanden geleden precies hetzelfde, toen mijn vriendin in Turkije zat met haar moeder....Corendon had een wijzing doorgevoerd, maar niks in het hotel aangeplakt!! Met toeval dat ik nog even keek voordat ik ze de volgende dag zou ophalen anders hadden ze niet in dat vliegtuig gezeten!!!

Ik dacht alleen dat hun reclamespotjes zo slecht waren, maar dit trekken ze door naar het hele bedrijf zo te zien.

Ik begin nu al slecht aan mijn vakantie en heb er goed de balen van!

Volgens hun voorwaarden zijn ze niet in overtreding en dat vertelde de medewerkster me dan ook vrolijk, want ze mogen tot 23.59 landen en dan is er niks aan de hand. Ik hou mijn camera in de hand bij landing, bij 00.00 uur landen of later gaat er meteen een aangetekende brief die kant op.

Als ik dit eerder op dit forum had gelezen had ik liever 100 euro meer uitgegeven voor een reis van Amsterdam in plaats van Eindhoven met een fatsoenlijke maatschappij.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Helaas bent u niet de enige die dit overkomt, getuige de meer dan zat topics hierover op dit forum alleen al.

Probeer de boosheid van u af te schudden en te genieten van de vakantie. Dit mag namelijk gewoon en ook volgens de ANVR-voorwaarden. Het is beter de reisdagen als verloren te beschouwen en als blijkt dat er wat overblijft heeft men geluk. In theorie mogen ze zelfs om 23:59 vertrekken.

En nee, ik sta ook niet bij Corendon op de loonlijst.

Gesloten