Kreeg laats weer een verzoek voor betaling van mijn opstalverzekering.
tot mijn grote verbazing is het verzekerde bedrag gewoon met 6000,-- naar beneden bijgesteld.
Tussen persoon om opheldering gevraagd, na veel telefoontjes kwam de mededeling: het indexcijfer is lager geworden. de herbouwkosten zullen dan ook lager uitvallen, vandaar deze correctie.
Nu weet ik een ding zeker alles is duurder aan het worden en nu gaan ineens de bouwkosten omlaag ?? Raar !!
Of zou het zo zijn dat ze op deze manier proberen dat je onderverzekerd bent en als er dan wat is, dat ze ook minder hoeven uit te keren. Landelijk zo'n manier van werken zet natuurlijk wel zoden aan de dijk voor een verzekeraar.
Wie heeft dit ook gehad ??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Herbouwwaarde pand lager geworden ??
Re: Herbouwwaarde pand lager geworden ??
met de stijgende grondstoffen is de herbouwwaarde van een huis alleen maar duurder geworden.
een herbouwwaarde is idd afhankelijk van meerdere factoren voor een maatschappij, jij kan dan wel denken dat 'alles duurder is geworden....' SOMS denkt een maatschappij wel eens in voordelen voor een klant. zucht... ( zie mn andere post voor " haatdexia" bij t topic royementspolis)
@ ikmirjam
Denkt de verzekering dan ook aan de klant als er onverhoop toch wat gebeurd en er een onderverzekering is. ??
Bovendien zijn de huizenprijzen de laatste jaren behoorlijk gestegen.
Enige relatie tussen de huidige huizenprijzen en de herbouwwaarde zal er heus wel zijn.
Verder is het niet fatsoenlijk om de klant niet even te informeren of hij hier wel akkoord mee gaat.
Denkt de verzekering dan ook aan de klant als er onverhoop toch wat gebeurd en er een onderverzekering is. ??
Bovendien zijn de huizenprijzen de laatste jaren behoorlijk gestegen.
Enige relatie tussen de huidige huizenprijzen en de herbouwwaarde zal er heus wel zijn.
Verder is het niet fatsoenlijk om de klant niet even te informeren of hij hier wel akkoord mee gaat.
Bij het aangaan van de polis kies je voor indexering, zodra deze wordt aangepast, krijg je daar een polis van. Dus daarmee is dan toch ook meegedeeld dat de verzekerde waarde is aangepast? Waarom zou je voor een accoord moeten vragen, moet dat dan ook als de jaarlijkse index stijgt?
Door het opnemen van die indexering in de polis, is er meestal ook een regeling dat als het verzekerdbedrag niet voldoende is, deze met maximaal 25% verhoogd wordt.
Die indexcijfers bedenkt een maatschappij overigens niet zelf.
De relatie tussen verkoopwaarde en herbouwwaarde is er niet.
Door het opnemen van die indexering in de polis, is er meestal ook een regeling dat als het verzekerdbedrag niet voldoende is, deze met maximaal 25% verhoogd wordt.
Die indexcijfers bedenkt een maatschappij overigens niet zelf.
De relatie tussen verkoopwaarde en herbouwwaarde is er niet.
het is idd zo dat de index omlaag is gegaan bij de meeste verzekeraars, maak je verder niet druk over onderverzekering, in de meeste gevallen ben je bij een indexering verzekerd tegen onderverzekering. Ik heb dit zelf ook (via Winterhtur Verzekeringen). Bij mij ging de verzekerde som ook omlaag, ik heb er alleen maar met een glimlach naar gekeken.
Zou gewoon je tussenpersoon of verzekeraar bellen of je tegen onderverzekering verzekerd bent op de polis, zo ja, dan gewoon de polis opbergen en de goedkopere nota betalen.
Zou gewoon je tussenpersoon of verzekeraar bellen of je tegen onderverzekering verzekerd bent op de polis, zo ja, dan gewoon de polis opbergen en de goedkopere nota betalen.