LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door lizz »

Help! De automatische updates van Windows (Vista) geinstalleerd, wil de computer niet meer starten. Heeft de computer zelf systeemherstel toegepast, beveiliging uitgeschakeld. Heb ik alles weer in orde, staatn de updates weer voor de deur. Wat kan ik doen om ze zonder die problemen te installeren? Bij Microsoft willen ze 72 euro voor hulp, bij Packard Bell weten ze weer van niets (zoals gewoonlijk).

Wie heeft de oplossing?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

"Wil niet starten" is een breed begrip...

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door jor »

Blijft hij hangen op een zwart scherm? Zo ja, dat gebeurde afgelopen keer ook hier en wat ik ook deed , Hij ging niet verder.Uiteindelijk heb ik hem gewoon zo laten staan en na 20 Minuten starte hij ineens door en daarna was het weer normaal. Ik weet niet wat het was .

Jor

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door lizz »

Met wil niet starten bedoel ik, dat er een mededeling verschijnt, dat de computer niet opgestart kan worden, dat er gezocht wordt naar de oorzaak en uiteindelijk moest er systeemherstel worden toegepast.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door jor »

Oke, Dat is niet hetzelfde als bij de twee Vista computers hier. Ik dacht daaraan omdat beide computers na het updaten niet verder gingen dan het zwarte scherm juist voor het opstarten. Daar bleven ze de 1 15 minuten en de ander meer dan 20 minuten hangen zonder enige activiteit. Daarna starten de computers volkomen normaal door en ook bij een herstart is alles weer oke. Vreemde zaken maar duidelijk anders dan bij jou.Sorry, Ik moet je het antwoord schuldig blijven.

Jor.

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door lizz »

Zojuist heb ik het weer geprobeerd en kreeg dezelfde melding, ik heb toen de computer toch gewoon laten opstarten en dat is gelukt, alleen de helft van de updates is mislukt. Wat een rot systeem.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door jor »

Als je bericht krijgt dat er updates zijn voor vista en de pc wil verschillende updates niet installeren doe dan het volgende.
Klik op start en uitvoeren en type cmd en klik op enter.
Zorg wel dat je administrator rechten hebt.
Type nu "fsutil resource setautoreset true c:\" en klik op enter
Doe dit wel zonder " voor en achteraan.
Herstart je pc en haal de updates opnieuw binnen

Het binnen halen van update's schijnt een behoorlijk probleem te zijn op het moment.Dit vond ik nog maar ik weet niet jou precieze foutmelding, Komt het overeen probeer het, anders niet doen.

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door lizz »

Dank je wel. Ik heb het even geprint, zodat ik later nog eens kan proberen. De computer reageert behoorlijk raar op het moment.
Internet Explorer sluit toch al regelmatig af, maar nu, na de updates is het erg, vanavond al 3x in een uur.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik ervaar nu geen problemen,
maar even op een rijtje, welke problemen ervaar je op het moment?
dan kan ik waarschijnlijk een oplossing aanbieden

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door jor »

Microsoft heeft zojuist een website in gebruik genomen voor hulp aan Vista-gebruikers.

http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... taservice/


Jor.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door NONO »

Waarom wordt dat niet automatisch ingeschakeld?

Tegenwoordig heb je toch voortdurend aanpassingen nodig om het systeem up to date te houden en dat kan toch gewoon automatisch - en desnoods - op de achtergrond gebeuren?

Voortdurend proberen Microsoft systemen je allerhande zaken op te dringen, zoals bijvoorbeeld de melding dat er lang ongebruikte snelkoppelingen op je bureaublad staan of als je hotmail wilt bekijken dat je je eerst even voor hun Live versie moet aanmelden.

En dan als het om echt belangrijke zaken gaat, want dat mag ik bij systeemupdates toch van uitgaan, moet je het eerst weer gaan inschakelen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door Ulbe »

Packard Bell en Vista gaat dit wel samen?, :wink:


De buurvrouw heeft een leuke computer gekocht met Windows Vista,

1 Gig intern, in combinatie met een Celeron processor, :?

De computer kon inderdaad ook maar nét met vista draaien, maar daar houdt het dan ook hard mee op, :(

Iedere keer problemen, en de computer had bijna door de ruit gelegen wanneer de buurvrouw mij niet om hulp had gevraagd,

De printerdriver was speciaal voor Vista geschreven (HP) maar deze maakte alleen maar conflicten met Vista, en op het laatst was Vista door deze driver dermate beschadigd dat vista ook met systeemherstel niet meer te redden was! :cry:

Dus via de Packard Bell systeemherstel de boel opnieuw installeren, helaas ook hier geen weg!, vastloper!, :oops:

Dus Vista verwijderd en een XP installatie er op gezet, nu is het een echt fijn computertje die zeer prettig in omgang is!,

Lang leve XP, en Vista is nu nog leuk voor snelle computersystemen, dus Vista, tot straks!, :wink:


Vriendelijke groeten,

Ulbe.

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door lizz »

Hier loopt het min of meer, afgezien van de meest merkwaardige meldingendie er steeds op mijn scherm verschijnen. Ik negeer alles en het werkt nog . Alleen dat plotselinge afsluiten van Explorer gaat door.


Het plezier van computeren is wel een stuk minder geworden sinds Vista en ik heb niet zoveel zin meer om iets nieuws te leren, maar ach, nu lees ik weer veel meer. De computer is nu gewoon een gebruiksvoorwerp, zo als bijv. een stofzuiger :(

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door rhodi »

Ik denk niet dat je zomaar Vista op een Packard Bell computer kan upgraden.Bij PB is de software speciaal voor die computer gemaakt. Als je Vista erop wil zetten zul je die denk ik alleen vanaf de PB site erop kunnen zetten.Andershou je conflicten tussen de software en de hardware.Ik heb eens zoiets gehad met een Medion comp. Wilde van XP (vooraf geinstalleerd door leverancier) upgraden naar XP Pro. Kreeg allerlei vage onflicten en ben weer terug gegaan naar XP.

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door lizz »

Op mijn computer was Vista al geinstalleerd bij aankoop. Dus zou het goed moeten zijn, maar Vista is volgens mij te vroeg in de markt gezet.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door Moppentappers »

vista was (naar mijn mening) wel prima uit-ontwikkeld, er zijn meerdere (open) testfases geweest
innovatie wordt door "te vroeg op de markt gebracht" nogal tegen gehouden, nieuwe functies zullen dus minder snel toegevoegd worden omdat de goede werking ervan nog breed getest moet worden
komt bij, dat windows op veel PC's werkt/moet werken
je kan nog zo lang ontwikkelen, maar zorgen dat een OS op daadwerkelijk alle hardware werkt is iets ondoenlijks
en een taak van de fabrikant
drivers worden ontwikkeld door de fabrikant van de hardware en die heeft de verantwoordelijkheid dat zijn hardware goed werkt op vista
natuurlijk is microsoft niet helemaal perfect geweest met het op de markt brengen van vista
stand by en slaapstand is overigens zo'n nieuwe functie, die werkt nu op een totaal andere manier (slaapstand is eigenlijk stand by, maar omdat microsoft wou dat mensen de nieuwe functie gingen gebruiken is die slaapstand genoemd)
dat vista het niet meer goed doet na een update is natuurlijk uiterst vreemd, en daar zou je dus een verklaring voor moeten zoeken

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 11 Nov 2007 23:45 door lizz


--------------------------------------------------------------------------------

Op mijn computer was Vista al geinstalleerd bij aankoop. Dus zou het goed moeten zijn, maar Vista is volgens mij te vroeg in de markt gezet.
Het kan nooit helemaal klaar op de markt worden gezet. Het is ook niets nieuws, Bij XP was de situatie volkomen gelijk en kwam ook binnen 1 jaar SP1. Ik ben nu ook de blije bezitter van een Imac met Leopard. Prachtig echt!!, Maar er zitten toch foutjes in en zeer binnen kort verschijnt SP1 voor Leopard. Precies hetzelfde dus. Het grootste probleem blijft zitten in het feit dat soms computers worden geupdate van XP naar Vista of andere te lichte computers worden verkocht die Vista niet fatsoenlijk aan kunnen.
http://www.webwereld.nl/ref/rss/48619

lizz
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 mei 2007 20:08

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door lizz »

Ik gebruik de slaapstand veel, maar juist na "ontwaken" doet hij soms vreemd.

Er zitten mooie dingen op Vista, het is wel makkelijk in gebruik, dat vond ik van XP overigens ook. Het systeem neemt je als het ware "bij de hand" om dingen te doen, daarom vind ik Microsoft wat dat betreft wel gebruikersvriendelijk. Alleen al die storingen en foutmeldingen zouden niet moeten voorkomen, en Microsoft zou veel klantvriendelijker moeten zijn bij het oplossen van die problemen. Om over de helpdesk van PB maar helemaal niet te spreken, dat is werkelijk een dieptepunt.

Enfin, we doen het er maar mee :lol:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 12 Okt 2007 13:11 door jor

http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... taservice/


Jor.
dat klopt helemaal! het ontwaken gaat vaak fout en dit is nu dus zo een bug. Ook hier gebeurd het ( soms ). Met SP1 dat in dec/jan uitkomt is hier al een oplossing voor.Die is er nu al maar omdat SP1 nu nog in de betafase is kan je dat beter niet doen.SP1 is voor Betatesters al te installeren.

hier vind je alles over SP1.Ook de download. Echter ik raad je aan te wachten.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=308234

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Computer start niet na installeren Windows (Vista) updates.

Ongelezen bericht door Moppentappers »

de slaapstand van XP is de stand by van vista
XP = slaapstand
vista =standby = gelijk aan XP slaapstand

Gesloten