LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorlichten hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
PeterWol

Doorlichten hypotheek

Ongelezen bericht door PeterWol »

Hallo,

Ik heb een hypotheek van Hypo Trust. De laatste tijd of eigenlijk al redelijk lang maar ik reageer wat traag hoor je over hoge premies op hypotheken. Ik zou mijn hypotheek graag eens door een onafhankelijk persoon willen laten doorlichten of ik ook het slachtoffer ben van een hoge premie en of ik hier wat aan kan doen. Kan iemand mij adviseren hoe te werk te gaan?

Groet,
Peter

particulier

Re: Doorlichten hypotheek

Ongelezen bericht door particulier »

Ik neem aan dat het om een kapitaalverzekering-eigen-woning (KEW) gaat waarmee de hypotheek aan het einde van de looptijd moet worden afgelost?

Onafhankelijke tussenpersonen zijn helaas moeilijk te vinden. Die staan meestal niet te trappelen om een dergelijk ingewikkelde polis te analyseren zonder er iets aan te verdienen. Een mogelijkheid is een onafhankelijk financieel planner, echter hier zult u een uurloon voor op tafel moeten leggen.

Een andere mogelijkheid is om op dit forum in detail gegevens over deze polis te vermelden. Dus inleg, investering, looptijd, kosteninhoudingen en dekkingen. Mensen kunnen er dan commentaar op geven. Meestal is namelijk het afkopen van een dergelijke polis niet verstandig. Veel kosten worden in de eerste jaren ingehouden om de provisies te kunnen betalen voor de tussenpersoon. Bij het afkopen zal men meestal een flink verlies lijden. Het is dan nog maar de vraag of dit in de resterende looptijd wordt goedgemaakt.

Gesloten