Afgelopen week hebben wij het blad uitgezocht voor onze nieuwe keuken.
Onze keuze is gevallen op Nero Provondo gezoet.
Nu willen we een spoelbak van hetzelfde materiaal.
We kunnen kiezen uit een bak van 5 elementen gelijmd of een massieve bak uit èèn stuk wat natuurlijk een heel stuk duurder is. Heeft iemand ervaringen met een verlijmde bak (hoekjes schoonhouden enz.)?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verlijmde spoelbak of massieve spoelbak van Nero Provondo??
Re: Verlijmde spoelbak of massieve spoelbak van Nero Provondo??
Wij hebben deze bak in onze showroom, en het lijkt me een ramp om schoon te houden. De onderbouwbak is doorgaans iets groter dan de uitsparing, dus daar heb je de eerste randjes al. Verder loopt de bak niet overdreven af naar 1 kant, maar is ie helemaal vlak. Volgens mij kun je er wel afwateringgroeven in laten frezen. Verder zou ik een kraan nemen met een afneembare kop, om overal bij te kunnen bij het naspoelen. Tot slot lijkt het me doodeng om hem te gebruiken, staal "klinkt" gewoon wat minder eng als je er in afwast.
Vergelijk het met de stalen bakken, compleet vierkant, daar hoor je ook weinig goede verhalen over. Zie de topic over baronga bakken etc.
Maar het is natuurlijk wel mooi!
Succes!
Vergelijk het met de stalen bakken, compleet vierkant, daar hoor je ook weinig goede verhalen over. Zie de topic over baronga bakken etc.
Maar het is natuurlijk wel mooi!
Succes!
-
Marktkenner
hey Mafe,
Waar gaat je voorkeur naar uit? als de meerprijs voor de bak uit 1 stuk wilt en kunt betalen zou ik daarvoor gaan. Geen kans op lekage na veelvuldig gebruik of delen die los kunnen raken en eraf kunnen vallen. Tevens is een bak uit 1 stuk echt makkelijker in het onderhoud en bij mijn weten zit daar daar ook eenfatsoenlijke afloop in omdat ze die er in kunnen frazen. Bij een gelijmde bak loopt het slecht/niet af, heeft haakse hoeken dus lastig schoonmaken, en kan gaan lekken op den duur. Als je de masieve niet wilt betalen zou ik een rvs onderbouw spoelbak nemen.
Als je WEL voor de masieve gaat: zorg ervoor dat het materiaal 100% gelijk is aan je bladmateriaal. het zou wel eens kunnen dat je blad en bak elders van elkaar vandaan moeten komen met kans op kleurverschil.
Succes.
Waar gaat je voorkeur naar uit? als de meerprijs voor de bak uit 1 stuk wilt en kunt betalen zou ik daarvoor gaan. Geen kans op lekage na veelvuldig gebruik of delen die los kunnen raken en eraf kunnen vallen. Tevens is een bak uit 1 stuk echt makkelijker in het onderhoud en bij mijn weten zit daar daar ook eenfatsoenlijke afloop in omdat ze die er in kunnen frazen. Bij een gelijmde bak loopt het slecht/niet af, heeft haakse hoeken dus lastig schoonmaken, en kan gaan lekken op den duur. Als je de masieve niet wilt betalen zou ik een rvs onderbouw spoelbak nemen.
Als je WEL voor de masieve gaat: zorg ervoor dat het materiaal 100% gelijk is aan je bladmateriaal. het zou wel eens kunnen dat je blad en bak elders van elkaar vandaan moeten komen met kans op kleurverschil.
Succes.
Een rvs spoelbak willen we niet, omdat we dat niet mooi vinden in onze ouderwetse "boerenkeuken".
Het blad en de bak komen van dezelfde leverancier die deze ook komt plaatsen.
Afwassen hoeven we er ook niet in te doen, we hebben er ook een vaatwasser in besteld.
Het blad en de bak komen van dezelfde leverancier die deze ook komt plaatsen.
Afwassen hoeven we er ook niet in te doen, we hebben er ook een vaatwasser in besteld.
-
Marktkenner
misschien is een (zwart/witte) tegeltjes bak nog een optie?
maar zo te lezen is de keus al gemaakt...
maar zo te lezen is de keus al gemaakt...