LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenvision Dordrecht

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jsvd
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2007 20:27

Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door jsvd »

Hallo,

Ik heb een huis gekocht waar standaard al een keuken inzit van de aannemer.
Wij moeten nu voor een evt uitbreiding naar Keukenvision toe.

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf. Ik heb wel wat berichten van mensen uit dezelfde buurt gehoord, en die waren redelijk positief maar vonden hun vrij duur.

Heeft iemand hier ervaring met deze winkel?

Groetjes,

JS

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Eek »

Tsja is een winkel die geheel leeft van de projectmarkt.

Wat betekent dit ? De aannemers brengen de projecten onder bij de winkels die de meeste provisie aan hen geven en de minste rompslomp veroorzaken.
Hierdoor word je keuken fors duurder, er moet immers 10% tot 15% van hetgeen JIJ voor je keuken betaalt aan de aannemer afgedragen worden !

Ook spelen ze vaak met monopolie posities, je leidingwerk word voor oplevering immers enkel gelegd als je bij de door de aannemer uitgekozen keuken(badkamer) leverancier je spulletjes koopt...een vicieuze cirkel dus waar iedereen elkaar de bal toespeelt en jij als klant altijd teveel betaalt !
De aannemers rekenen vaak belachelijke prijzen voor het plaatsen van een extra groepje of het verleggen van wat water.

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Umwoning »

Wat Eek zegt klopt. Mocht ik de keuken via de projectleverancier doen, zou alleen het leidingwerk (bij elkaar misschien 2 meter verleggen) voor iets meer dan 1200 euro gedaan worden.

En als je dan leest waar je voor betaalt...practisch elke handeling waarbij iemand een spier hoeft te bewegen kost je dan geld.

keuken vision
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2007 13:42

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door keuken vision »

Wat EEK zegt klopt helemaal niet.
Keukenvision doet 60/40% projecten en particulieren.
Wat de provisie voor de aannemer betreft is het klinklare onzin
wat deze EEK schrijft. (Zal wel een concurrent zijn die onze naam
in discrediet wilt brengen) De percentages die EEK noemt werden
20 tot 30 jaar geleden betaald toen alle aankopen van keukens nog
via architekten en makelaars liepen. Past niet meer in deze tijd en'
gebeurt ook niet bij keukenvision en zover ik weet ook niet bij andere
soortgelijke keukenzaken.

Het feit dat keukenvision ca. 40% van haar omzet doet in particulieren,
en dat daarvoor nauwelijks geadverteert wordt moet toch duidelijkheid
geven of wij duur zijn of niet. Wat bedoelt EEK met duur?
Duur is een miskoop.

Jsvd vraag de aannemer wie keukenvision is en laat gewoon een offerte maken
bij keukenvision en oordeel dan zelf. Iedereen die een woning heeft gekocht
beslist toch zelf of hij koopt bij keukenvision of niet! U bent helemaal niet
verplicht om bij ons te kopen.

Ik ben verkoper bij keukenvision.

Maak je eens bekend EEK en UM woning doe ik toch ook.

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Umwoning »

Hi verkoper van de keukenvision,

ik snap niet waarom je je zo aangevallen voelt, ik vertel dat mijn ervaring overeenkomt met wat EEK zegt over koppelverkoop.

Maar ik ben blij voor jou dat jullie niet zo werken.

Groeten

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Eek »

Beste keukenvision,

Ik ken jullie persoonlijk evenals veel van jullie (ex) werknemers dus praat nu geen onzin. Een percentage van 90 om 10 is meer aannemelijk en dan nog aan de hoge kant voor de particulieren....

Stoppen jullie maar met provisie betalen aan de grote aannemers moet je zien hoe snel ze naar Bruynzeel of Asto overstappen !

keuken vision
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2007 13:42

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door keuken vision »

Beste EEK,

deze discussie heeft geen zin. Wat ik geschreven heb is
korrekt.
Als jij denkt dat je meer weet dan ik, prima.
Alleen ik zie elke dag wat er verkocht wordt en ik heb
de juiste info en die staat hierboven.

Als je keukenvision zo goed kent dan weet je ook dat wij
heel veel opdrachtgevers hebben en goed verkopen. Dat lukt
je toch niet als je te duur bent.

Maar, overigens wel kinderachtig dat je je niet bekend
maakt. Kom op wees een kerel.

Nodig ik je uit voor een kop koffie en kan jij me vertellen
waar je al die wijsheden vandaan haalt.

Ik ga weekend vieren en ik wens jou toch ook een
prettig weekend.

jsvd
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2007 20:27

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door jsvd »

Hoi Eek,

Als jij iedereen zo goed kent daar. Wie is de beste adviseur en wie geeft de beste korting :wink:
Of kan ik dat beter aan degene vragen die bij keukenvision werkt die hier ook op schrijft.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Eek »

Ik zou het bij Keukenvision vragen daar ik denk dat keukenvision niet een verkoper is maar de verkoopleider aldaar en hij de prijzen maakt !

Succes en have fun ! :wink:

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Eek »

Overigens schrijf ik nergens dat je TE duur bent,ik geef aan dat jullie duurder zijn (next offerte kan je overal halen...)

Pfffff

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 nov 2007 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door GWTE »

De klant krijgt dus minimaal tien procent minder korting, dat tikt toch aan. :(

kosherman
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 16:33

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door kosherman »

Keukenvision staat in de regio Rotterdam bekend als een dure zaak die het moet hebben als Projectleverancier voor aannnemers.

Ze spelen onder èèn hoedje met de dure aannemers, qua chantage.

Ik ken talrijke gevallen waarbij de mensen onder druk worden gezet door hun koppelverkoop en de hoge adviesprijzen waartegen ze verkopen.

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door pyotr »

jsvd: je moet natuurlijk niks...

Ik zou gewoon een offerte laten maken en vragen of er nog voordelen zitten als Keukenvision het werk uitvoert. Als ze goede maatjes met de bouwer zijn kan het zijn dat ze nog voordat jij de sleutel krijgt al aan het werk mogen om e.e.a. aan te leggen, en misschien dat de garantie dan ook beter is (laat dat wel op schrift zetten).

Maar daarnaast vooral naar andere keukenleveranciers gaan en kijken of die ook mooier / goedkoper spul leveren.

Toen ik 8 jaar geleden een appartement kocht had de bouwer (Mabon) een deal met Bruynzeel. Standaard werd een lullig keukentje geplaatst (1.80 meter breed), als je bij Bruynzeel een andere keuken kocht kreeg je 3000 gulden terug voor dit keukentje. Wilde je de keuken niet, maar kocht je bij iemand anders een keuken dan kreeg je maar 1500 gulden terug. Plus dat ze het dan verdomden om leidingen om te leggen (zelfs niet tegen meerprijs).

Ik was niet erg gecharmeerd van de Bruynzeel modellen, en ze waren duur. Heb uiteindelijk een mooiere keuken voor minder geld gekocht bij Tulp in Drachten en de leidingen zelf verlegd (btw destijds was Tulp top, tegenwoordig schijnt het wat minder te zijn).

jsvd
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2007 20:27

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door jsvd »

Ik heb een afspraak gemaakt om voor de standaardkeuken te kijken en evt uit te breiden.
Wat is alleen wel gek vind is dat de aannemer en Keukenvision geen prijs afgeven wat de standaardkeuken waard is. :(

Zo wek je toch in 1e instantie een bepaalde argwaan, maar goed we zien wel hoe het gaat.

Jurgen en Marjolein
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2007 21:06

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Jurgen en Marjolein »

Hoi jsvd,

Wij hebben ook een nieuwbouw woning gekocht en hadden een standaard (mini)blokje van Bruynzeel. Voor uitbereiding van hetzelfde (lullige) blokje betaalde wij, bij Bruynzeel, een godsvermogen, en dan was er nog niks luxe aan. Wij zijn bij Keukenvision terecht gekomen en hebben voor een betere prijs dan bij Bruynzeel een uitgebreidere keuken gekocht. Standaard voor de casco keuken kregen wij maar 900 euro terug.
Wij hebben zeer goede ervaringen bij Keukenvision. De keukens van hen die we gezien hebben zien er keurig uit, en de service is absoluut goed. En ik kan onze adviseur (Erik) zeker aanraden.

Groeten,

Marjolein en Jurgen

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Tianne »

Hoi,
Wij hebben onze keuken gekocht bij Keukenvision in Dordrecht(in een nieuwbouwhuis van een project). De service was prima (ook toen ik nog -tig keer iets wilde veranderen), de keuken is netjes geplaatst en als er een probleempje is staan ze direct voor de deur om het te verhelpen. Kortom; wij zijn erg tevreden :D
Wij zijn niet erg goed in afdingen en dat soort zaken en van prijzen heb ik weinig verstand .... goedkoop zijn ze niet, maar kwaliteit hebben ze zeker !

Bar33
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:29

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door Bar33 »

Voor alle mesnen die wat te vragen en/of aan te merken hebben over KeukenVision uit Dordrecht kan ik het volgende kwijt.

Ik heb er zelf ruim een jaar gewerkt. Ik ben er weggegaan om persoonlijke redenen die er verder niet te doen. Ik kan echter met klem beweren dat het voor een consument een zeer betrouwbare en solide partner is om een keuken aan te schaffen.

Er werken daar zeer deskundige mensen die je makkelijk het vertrouwen kunt geven. Het is een bedrijf waar men de service enorm hoog in het vaandel heeft staan. Een klant is er nog steeds koning.

Nu zullen er ongetwijfeld mensen zijn die zullen beweren dat ik er nog werk of nog contact heb of iets dergelijks maar dat is absoluut niet waar. Ik werk nu bij een heel andere organisatie.

Woon je in de buurt van Dordt en ben je op zoek naar een goed bedrijf die je de kwaliteit kan en wil geven dan moet je absoluut bij KeukenVision eens gaan kijken.

O ja en dat ze duurder zijn dan een ander is klinkklare onzin.

succes allen en voor vragen stuur maar een reactie!

splat
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2007 09:36

Re: Keukenvision Dordrecht

Ongelezen bericht door splat »

Weet iemand of Keukenvision Sie Matic keukens verkoopt? Ik weet wel dat ze Nextline verkopen maar is volgens mij toch van mindere kwaliteit. Of kan iemand mij hiervan overtuigen dat dit niet het geval is?

Gesloten