LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
grim
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2006 21:01

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door grim »

Heb heden terug een aangetekende brief gekregen Van Dvvc Mevr.Van Neer met de uitdrukkelijke en dwingende vraag te betalen.

Ik antwoord op deze brieven altijd met aangetekend zending.
Zal nooit betalen en ga nu klacht neerleggen bij onze plaatselijke politie en bij het Europese Consumenten Center EU, die laten het dossier onderzoeken door de spaanse politie en dat is gratis.

Op inetnet te zoeken onder EEC-Net-Thimshring of Europees centrum voor consument- Hollandstraat 13 1060 Brussel Fax 003225423243 en u kan met al u vragen terecht van het ECC op nr 003225423346
Hopen deze donkere firma klein te krijgen.
Veel geluk

brije
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2006 13:35

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door brije »

Ook wij zijn benaderd door een jongen met krasloten.We hadden ook de hoofdprijs, 1 week tenerife in een 4 sterrenhotel. Helaas zijn wij er ingetrapt. Wij gaan heel graag op reis en dit was een aanbod dat we spijtig genoeg niet konden afslaan. Eens thuisgekomen heb ik al verschillende forums gelezen en ben ik tot de conclusie gekomen dat wij er gewoon ingetrapt zijn. :cry: Ze hadden ons gezegd dat we zelfs een advocaat konden nemen om hun bedrijf te checken. Wij gaan dat zeker doen en nu maar afwachten.

grim
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2006 21:01

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door grim »

Brije verbreek u kontrakt binnen de 10 dagen per aangetekende zending, en als u betaalt heeft met Visa of Mastercard, schrijf deze mensen aan want die geven u een afkoelingstermijn van 10 dagen, en vraag u geld terug.
Deze mensen geven dat door aan de geschillencommisie voor onderzoek.Hou u altijd aan de termijn van bedenktijd 10 dagen, en reageer altijd met een brief en betaal verder niets meer.Laat iets weten hoe het verder gaat.

cranedriver
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2005 10:52

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door cranedriver »

hoi elke

zoals boven gemeld zijn wij er vanaf geraakt. nadat wij klacht hadden neergelegd bij visa werd onze 800 euro door visa direct op onze rekening gestort. 3 weken nadien kregen we telefoontje van de consumentendienst van visa dat dwvc nog 3v keer geprobeerd heeft om die 800 euro opnieuw van onze rekening te halen.

maar het is vooral kwestie van rap te zijn en altijd alles aangetekend te versturen

groetjes

cranedriver

grim
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2006 21:01

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door grim »

Wij hebben heden antwoord gekregen van European Coast &Sun Holidays S.L met de melding dat ons kontrakt geanuleerd is met teruggave van ons voorschot, en dit met dank aan Visa voor hun bijdrage. Je ziet beste mensen dat snelle reaktie een noodaak is tegen deze firma. :D

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door Gouda »

We zijn net terug uit Tenerife!

En ja hoor, ook wij hadden de hoofdprijs!!!!! (na het krassen) Twee zéér enthousiaste Engelstalige 'proppers' vonden het echt SUPER een Nederlands stel te vinden (tussen alle Engelsen en Duitsers) en gunde ons écht die prijs. We zijn ook zulke aardige mensen (die Nederlanders dus) en ze deden zelfs hun best ook wat Nederlands te spreken (ging nog redelijk ook).

We werden naar een kantoortje gebracht en daar werden we door een allervriendelijkste Nederlandse dame in een keurig uniformpje ontvangen. Onze gegevens werden genoteerd (alleen naam en stad, dus geen adres) en een paar vragen over leeftijd, inkomen, e.d. Vrij algemeen nog. We werden doorverwezen naar een dame die verder met ons zou praten en of we bereid waren te luisteren naar haar verhaal van ongeveer 90 minuten (zonder enkele verplichting werd er uitdrukkelijk bij gezegt).

Die (Belgische) dame ging maar eerst met ons naar beneden naar een café, omdat het nog te druk was 'boven'. We kregen een frisje aangeboden en we spraken over koetjes en kalfjes. Ze vond het ook zo leuk Nederlanders te treffen en we hebben best nog een tijd zitten kletsen over van alles (zonder diepgang, want ik maak zelf wel uit wat ik vertel). Zij vertelde 100-uit over haar relatie, woning, vader, 4 hondjes, België enz, enz, Wat een gezellige 'vriendin' was ze toch geworden.

Toen konden we eindelijk (na zeker 3 kwartier) en na het noteren van nog meer gegevens over onze voorkeur m.b.t. reizen naar 'boven'.
We kwamen in een zaal vol met zitjes en zeker 15 stellen waren 'gelukkige prijswinnaars', zo bleek.

Ons ingebouwde radartje werkte al en we zeiden op een gegeven moment al (toen ze even weg was) "Wat er ook gebeurt, we tekenen NIETS"

Toen begon het verhaal. Over hoe goedkoop ze vakanties konden aanbieden en ze vergeleek onze vakantieprijs (€ 1100,- voor 8 dagen incl. alle kosten, apartement op toplocatie) met háár aanbieding die toch echt op maar € 450,- zou uitkomen ........

Wij maar wachten op die 'adder onder het gras'.......
Het verhaal ging maar door. We konden de hele wereld over voor vastgestelde tarieven en dat allemaal voor zeker 60% GOEDKOPER dan normaal geboekt in Nederland. (waar was die adder nou....)

Toen gaf ze aan dat ze haar baas erbij zou halen, want alleen hij kon ons echt het 'aanbod van de eeuw' doen.

En ja hoor daar kwam de adder. Lid worden voor € 150,- per jaar, voor een termijn van minimaal 10 jaar, daar bovenop een maandelijkse contributie (maximaal 52 maanden) van € 85,- ,.......en nog veel meer van die bla, bla waar ik al meteen genoeg van had en dus meteen weg wilde......

De baas had in de gaten dat we niet 'hapten' en was meteen ook zeer begripvol, want ja, het was even doorbijten, maar dan had je ook wat!
Nog een keer het hele verhaal en het was toch echt en droom die bewaarheid kon worden....

Hij liet ons even achter met de 'persoonlijke' dame om na te denken over dat fantastische aanbod. De dame rekende nogmaals voor dat we over ongeveer 10 jaar toch echt duizenden Euro's hadden bespaard t.o.v. traditioneel (internet) boeken en dat we echt een dief van onze eigen portemonnai waren als we het niet deden.

De baas kwam weer helemaal opgetogen terug met een gezicht van ....En? Ja toch zeker!....
We waren nog steeds niet overstag, dus toen kwam hij (en dat kwam echt uit z'n tenen) met een zeer aantrekkelijk, niet te versmaden, éenmalig, uniek en ongelooflijk aanbod......
We konden voor slechts € 1900,- een droomreis maken, wat bestond uit een 5 daagse cruise over de Caribiën met aansluiten een 8-daags verblijf in Florida in het Mariot Hotel (5-sterren), inclusief huurauto en toegang tot Wald-Disney............
Weer dat super blijde gezicht: "Nou, dit is toch echt geweldig! Toch"
Want die reis zou ons dan echt overtuigen dat DWVC écht waar geeft voor je geld.
We moeten dan wel meteen even € 750,- neertellen als aanbetaling (en de rest € 1150,- komt dan later per giro wel)

M'n vrouw zat al aardig op de wip. Dit klonk wel héél aantrekkelijk.
Ik herinnerde haar subtiel aan ons voornemen niets te ondertekenen.....
Ze kwam weer met twee benen terug op aarde en we bedankte hartelijk en uiterst vriendelijk voor de 'eer'. Nee, we zouden er nog een nachtje over willen slapen.
De baas had opeens geen tijd meer voor ons.
De dame mocht ons naar de uitgang begeleiden.

Daar kregen we op vertoon van het 'geukskaartje' alsnog een voucher voor een gratis reis (wat pas geld na betaling van € 95,- administratiekosten en zelf het vliegtuig boeken).
We kregen ook nog een troostprijs mee (van het andere kraskaartje), een fles (zo bleek later, drinkbare) champagne.

We stonden weer buiten, na drie uur, een fleschampagne rijker en helemaal confuus van het verhaal.

Overigens hebben we tijdens ons verblijf in die zaal zeker 3 stellen 'gelukkig zie worden' die dus wél getekend hadden (en de Visa-kaartjes gingen daarbij driftig van hand tot hand onder luid applaus en de champagne vloeide rijkelijk........)

De volgende dag overkwam het ons midden op straat wéér dat we een 'winnaar' waren met het krassen van een kaartje (ong 5 km van de plek waar we eerst waren en we ontkwamen echt niet aan het krassen). Deze man omhelste me!!! WHAT A LUCKY GUY was ik toch, zei de man.....
Toen we wegliepen, kregen we een perfect gespeeld drama van onbegrip kado....

Eenmaal thuis zijn we op het internet eens gaan zoeken naar DWVC en tot de conclusie gekomen dat ons 'interne radartje' nog steeds prima functioneert!!
We kunnen er dus hartelijk om lachen en hebben weer wat gespreksstof op gedaan voor het volgende verjaardagsfeestje (of zo)...


:wink:

M_j
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2007 16:13

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door M_j »

Ik snap de reactie van sommige mensen niet echt goed... Eerst stonden we thuis ook nogal onwennig tegenover het feit dat we ons hadden aangesloten bij DWVC. In september zijn we voor de eerste keer op vakantie geweest met DWVC en het viel beter mee dan verwacht. We zaten in het midden van het stadscentrum (niet echt in het midden, maar het "rustige" midden).
Alles qua tickets, hotel en vlucht is heel goed verlopen... Dus mensen die niet in DWVC geloven snap ik niet.
Ze staan zelfs niet op de zwarte lijst van Testaankoop (en als je testaankoop al niet meer wil geloven)
http://www.timesharingproblems.org/Time ... klist.html
de lijst is niet helemaal up-to-date, maar DWVC bestaat al langer dan dat hoor...

malou
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jul 2007 18:26

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door malou »

zie ook world travel club, traveljet, club la costa, can travel en gophar,(zie ze allemaal op 't forum,effe zoeken).
allemaal onder 'n andere naam met maar een missie:jouw portemonnee wat lichter maken in ruil voor vakanties bij CLC of zoals bij RCI voor JARENLANG inkopen in een van hun hotels.

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door Miquel »

@M_j
Dus mensen die niet in DWVC geloven snap ik niet.
Heel simpel: dat begint al bij het aanklampen op straat. Als je aangesproken wordt om een krasspelletje te doen (uitslag al bekend: bla bla bla helemaal geweldig, je hebt gewonnen!) en de mensen worden vervolgens meegelokt de taxi in om een prijs op te halen, terwijl je ongewild bij een soort van verkoopdemonstratie terecht komt. Met zo'n manier van zakendoen wek je bij mij in ieder geval geen respect van eerlijk zakendoen of vertrouwen op!

Wees dan duidelijk waar het op staat en geef op straat al aan dat het om zoiets dergelijks gaat. Als je echt gelooft in je product, heb je bovenstaande leugentjes niet nodig om je product aan de man te brengen.

En dat is waarom heel veel mensen niet in dit soort clubs geloven en in mijn ogen is dat geheel terecht!

tjaiba
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2007 13:25

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door tjaiba »

ik weet niet waarom ik zo veel slechte verkeerde reacties lees
op deze site.
ik ben al 4 jaar lid van deze organisatie.
en ga ieder jaar zeker 2 keer met hun op vakantie,over de cash back
kan ik nog weinig zeggen omdat ik pas volgend jaar mijn
cash back moet betaald krijgen.
maar ik zie het zo ik ben de afgelopen jaren lekker goedkoop
op vakantie geweest en ik zie het zo maakt niet of ik niet
het voledige bedrag terug krijg,maar is natuurlijk altijd meer dan ik
in die jaren ervoor van het reis/b. DAT WAS NATUURLIJK HELEMAAL NIKS.

en ik heb er natuurlijk ook de cruise/vakantie bij gekregen ,ik moet wel zeggen het is natuurlijk wel allemaal een beetje overdreven in de presentatie .
maar ik heb hem gemaakt en me er goed vermaakt.

ik wil hier dus mee zeggen probeer eerst eens een vakantie uit voor jullie er over klachten over mailen,(eerst doen en dan ....)

maar ja daar staan we bekend om in nederland kijken niet kopen,en denken alles al te weten

afz, vakantie man

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door G7 »

maar ja daar staan we bekend om in nederland kijken niet kopen,en denken alles al te weten
Juist omdat we denken alles te weten, gaan wij niet op die praatjes in. En naar kijken? Dan doen we al helemaal niet.

Dus........... laat iedere op zijn/haar eigen manier op vakantie gaan.

Mijn mening is, dat ik niet lastig gevallen wil worden op mijn vakantieadres dan wel hier, met zulk een aggresieve manier van vakantie's verkopen. Ik boek zeker weten, veel voordeliger dan met zo'n concept waar je overal aan vast zit. :wink:

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: DWVC tenerife(timelinx,eurocoast)

Ongelezen bericht door Gouda »

Dus mensen die niet in DWVC geloven snap ik niet.
Precies de spijker op de kop! Ze willen je het o zo graag laten geloven

Dream on! :wink:

Gesloten