Als ik zie wat hier allemaal voorbij komt, had ik dat eerder moeten weten.
Tot voor een week of 7 geleden was ik een tevreden planet gebruiker, ja die bestaan wel.
Jaren lang nooit problemen, nooit gezocht en ook nooit gekregen.
Totdat, ja je raad het vast wel, ik wilde opzeggen.
Alle regels in acht genomen dus ruim een maand van tevoren telefonisch 22/8 opgezegd.
Achteraf niet zo’n slimme zet om dat telefonisch te doen . Maar ja, je bent ter goeder trouw.
Geduldig wachtend op een schriftelijke bevestiging die binnen 10 dagen zou komen ...die dus niet kwam.
Dan maar mailen dacht ik. “waar blijft mijn bevestiging”...een week stilte. En de laatste maand was al ingegaan.
Nog wat meer heen en weer gemaild.
Inmiddels 2x mails, 2x brieven en 3x servicenummer bellen en heel veel wachten later.
Het antwoord: u moet nog een jaar bij ons blijven.
Ondanks bewijs dat ik hen op de bewuste dag gebeld heb, toch volhouden dat het abonnement nog een jaar doorloopt. En geen enkel inhoudelijk verweer.
Ik constateer dat planet geen betrouwbare partij is die voor het eigen falen de klant laat opdraaien.
Ik denk dat dan alleen de botte bijl methode werkt: gewoon de automatische incasso stopzetten.
Ik ga ze nog één brief sturen en dan heb ik alles wat menselijk is gedaan.
Wat een b..... tent.
Val niet in de zelfde valkuil.
Henk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] planet opzeggen wat een ramp
Re: planet opzeggen wat een ramp
Hallo Henk,
Ik zit op dit moment precies in het zelfde schuitje als jij. En erger me er net zo aan als jij. Maar wat valt er aan te doen? Ik zit ook te denken om gewoon de automatische incasso stop te zetten, maar als je dit doet dan kom je mogelijk in de problemen met KPN, omdat Planet een onderdeel daarvan is. Ik ben er nog niet uit.
Groeten, Ashena
Ik zit op dit moment precies in het zelfde schuitje als jij. En erger me er net zo aan als jij. Maar wat valt er aan te doen? Ik zit ook te denken om gewoon de automatische incasso stop te zetten, maar als je dit doet dan kom je mogelijk in de problemen met KPN, omdat Planet een onderdeel daarvan is. Ik ben er nog niet uit.
Groeten, Ashena
-
bij m'n bank keek ik even naar de automatische afboekingen en zag dat appart kpn breedband en kpn internet (planet) worden afgeboekt.
Dus ik ga met een chirugen mesje selectief blokkeren.
Dus ik ga met een chirugen mesje selectief blokkeren.
nou dan kan je je lol op, een rode kaart accepteren ze bij Planet niet, dus je zal elke maand zelf moeten terugboeken.
-
O dat wist ik niet, ik doe dat ook veelste weinig, dat blokkeren en zo.
Maarre bedankt voor de tip. Zijn er nog meer van die zaken waar ik rekening mee moet houden?
Maarre bedankt voor de tip. Zijn er nog meer van die zaken waar ik rekening mee moet houden?
Ik lees al 2 dagen in diverse forums dezelfde schrijnende verhalen. Ik wil ook opzeggen vanwege de te hoge kosten. Nu las ik ook dat je per maand kan opzeggen ???( na 1 jaar klant te zijn ) Dit schijnt in de algemene voowaarden te staan. Zelf heb ik isdn en 2 actieve telefoonlijnen. 1 lijn wil ik wel missen met bijbehorend telefoonnummer, maar dat andere nummer wil ik behouden. Ook moet ik betalen ( € 75,- ) voor het omzetten van de isdn lijn naar analoog. Was is wijheid ??