LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer een Miele?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
River665
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2007 17:06

Weer een Miele?

Ongelezen bericht door River665 »

Ik ga verhuizen en ben op zoek naar een nieuwe wasmachine en droger. Vorige machines waren professionele machines van Miele op krachtstroom, maar dat heb ik niet in mijn huurhuisje dus tijd voor wat anders. Nu ben ik (helaas) heel erg merkgevoelig en daarbij heeft Miele mijn volle vertrouwen genoten want in 15 jaar is er nog nooit een reparateur in de buurt van de wasmachine geweest, alleen twee keer bij de droger. Eerste keer was een sensor kapot, kosten € 30, tweede keer was een kwestie van een smerig pluizenfilter toen hoefde ik alleen voorrijkosten te betalen (was een particulier bedrijf).
Nu wil ik dus het aller aller liefst weer Miele machientjes... maar ja, daar is natuurlijk het leuke prijskaartje...
Ik weet natuurlijk dat het merk Miele alleen geen garantie is, alles kan een keer kapot en zelfs als ik deze keer weer een Miele aanschaf geeft dat geen garantie dat ik weer zoveel geluk heb. Want zeg nou zelf, een wasmachine waar 15 jaar lang niemand bij hoefde te kijken is wel appart.
Mijn vraag is, zal ik op mijn gevoel afgaan en toch weer voor een Miele gaan, of is er ondertussen toch een merk wat goedkoper is en wat ook minstens 10 jaar meekan?
Ik ben erg voor verschillende programma's want dat is het enige wat me altijd van deze Miele tegenstond en dat was het gebrek aan programma's... geen korte was bijv. of een appart programma van hele fijne was.
Wie heeft er een kwalitatief goed alternatief of is Miele toch het beste?

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Miele, er is geen ...... alternatief!! :D

Toolboy

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Haha toch effe reageren :lol:

Als er een alternatief is dan is dat asko /asea


T

River665
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2007 17:06

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door River665 »

Hey Toolboy, bij verschillende topics las ik dat jij er veel verstand van hebt... Wat zou jij persoonlijk doen? Kiezen voor een Miele of voor de Akso? Ik kan er zelf niet zo heel veel informatie over vinden, wat ik wel zie is dat Miele en Akso ongeveer in dezelfde prijsklasse zit... is het dan niet beter om voor Miele te kiezen?

Toolboy

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door Toolboy »

@river.

Ik kan geen gebruikers ervaringen melden.(behalve die van mijzelf)
Wel reparatie meldingen die ik binnen krijg.
Asko/asea reparaties krijgen wij zelden binnen,Maar dit merk wordt ook minder verkocht dan miele.

Mijn persoonlijke mening is ,dat beide merken zeker gelijkwaardig zijn.

enige kleine puntje is ,dat niet alle asko/asea onderdelen via de onderdelen boer verkrijgbaar zijn,en de meeste miele onderdelen wel.

Groet t

BMS.Purmerend

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Toolboy
Weet je het niet? Doe ook een enquête hahah

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door bot321 »

Ik ga verhuizen en ben op zoek naar een nieuwe wasmachine en droger. Vorige machines waren professionele machines van Miele op krachtstroom, maar dat heb ik niet in mijn huurhuisje
Voor 500 euro heb je krachtstroom in je huurhuis.

River665
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 okt 2007 17:06

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door River665 »

en voor 300 meer heb ik een gloednieuwe Miele en geen oude beestjes van 15 jaar... duh. Trouwens, denk niet dat ik daar toestemming voor zou krijgen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou ergens begrijp ik je niet hoor.
Je bent uitermate tevreden over je Miele nooit geen
problemen mee gehad en nu vraag je advies voor
wat anders.Het enigste advies is van Toolboy maar hij
geeft zelf al aan dat hij het niet precies weet dus dan
zou ik weer voor een Miele gaan.Wat krachtstroom aangaat
geen probleen hoor.Diverse kookplaten en inductieplaten
werken op krachtstroom.
Bovendien een Miele op het lichtnet is net zo goed hoor.

Toolboy

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik sluit mij geheel bij bot321 aan.

Als u tevreden bent met miele blijf erbij.
Als u een (gok)ander merk wilt wagen stap over naar asko/asea.
Beiden zijn toppers en zeer betrouwbaar qua levensduur en service .

Groet T

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door bot321 »

Hier kunt U alles vinden over de wasmachines
ook de asko.(Is een Zweeds merk) en Asea, en vergelijken.
suc6.
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... achine.htm

dreamlover
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007 21:40

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door dreamlover »

Miele gehad koop er een weer of neem als alternatief evt een Bosch of Siemens.
Met dat Zweedse merk hier boven heb ik geen ervaring maar de rest is achteruitgang.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door kweenie »

Over Asko heb ik zeer wisselende geluiden gehoord. Positieve ervaringen, maar ook (zeer) negatieve geluiden.

Als je van Miele af zou stappen, dan zou ik ook op het verbruik letten. ik heb zelf kort geleden een nieuwe droger aangeschaft en daarbij voor een aeg gekozen, vanwege het lage verbruik. Miele heeft als een van de weinigen een A-klasse droger. Dat scheelt best veel in de verbruikskosten, zeker omdat drogers nogal veel energie verbruiken. Als je de droger nauwelijks gebruikt, dan hoef je er minder op te letten, maar als je (zoals wij) gemiddelde zo'n 2 of 3 keer per week de droger gebruikt, dan kan het best veel schelen en dan haal je de hogere aanschafkosten er wel weer uit.

(Het grote verschil in verbruik komt doordat een andere techniek wordt gebruikt: een warmtepomp, een beetje het omgekeerde van een koelkast. Die technoloigie is een stuk zuiniger. Maar de machine wordt ook een stuk zwaarder, dus als je naar een bovenhuis verhuist en het ding zelf moet tillen, dan is het minder aan te raden... Het apparaat komt overigens in diverse (duitse) tests goed uit de bus.)

BMS.Purmerend

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Bij ons in de brommers blijken de wel oude bromfiets merken achteruit te gaan qua kwaliteit ik bedoel de levens duur wordt veel minder is dit in het witgoed ook zo?
Jan

Toolboy

Re: Weer een Miele?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ja Jan dat is ook in de witgoed branche aan de orde .
Sommige merken teren nog op hun naam in het verleden.
Bv hoover vroeger het merk .deze handels naam is opnieuw op de markt gebracht,maar is een product van de candy club nee (niet van de blaadjes).
Een turnamat van aeg die ging wel 20 jaar mee zonder noemenswaardige problemen maar de huidige aeg bij lange na niet.
Dit geld ook voor miele deze gaan ook niet meer zo lang mee als vroeger.
Maar daar is een verklaring voor .
Nu willen we met zoveel mogelijk toeren centrifugeren,Nu willen we met zo weinig mogelijk water wassen.
Dit alles gaat ten koste van de levensduur.

T

Gesloten