LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grote ontevredenheid HI

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Suus_hobbelpaard

Grote ontevredenheid HI

Ongelezen bericht door Suus_hobbelpaard »

Al jaren maakte ik gebruik van de prepaiddiensten van HI en was hier dan ook altijd zeer tevreden over. Omdat ik toch elke maand een geruim bedrag kwijt was aan beltegoed besloot ik eens te gaan kijken naar een abonnement. Vanwege mijn goede ervaringen besloot ik bij HI te blijven. Na enige navraag en research besloot ik voor een HI sim-only €7,50 te gaan met eigen nummerbehoud. Mijn gedachte hierachter was om de bundel direct te verhogen. Dit omdat, mocht er eens een periode aanbreken dat ik minder gebruik maak van mijn telefoon, ik hem alsnog kon verlagen. Dit was op maandag 1 oktober.

Vijf minuten nadat ik mijn bestelling had geplaatst (via hi.nl) kwam ik erachter dat ik, als student zijnde, recht heb op studentenkorting. Ik heb mijn bestelling geannuleerd en dit maal dezelfde bestelling geplaatst met studentenkorting. In de bevestigingsmail stond niets over studentenkorting. Ik heb toen voor de zekerheid mijn bestelling weer geannuleerd en opnieuw geplaatst. ’S Middags werd ik gebeld door HI omdat er iets ontbrak bij mijn gegevens. Bij navraag betrof mijn bestelling niet de studentenkorting. Er werd mij geadviseerd het nogmaals via hi.nl te proberen en, mocht dit niet werken, mijn bestelling telefonisch te plaatsen. Weer lukte het via internet niet en dus heb ik mijn bestelling toen telefonisch geplaatst. Volgens mevrouw kon de studentenkorting alleen bij een Sim Only €10, wat ik toen geaccepteerd heb. Mevrouw heeft mijn Ov-studentenkaartnummer genoteerd en ik hoefde mijn Ov-kaart niet te laten zien bij levering volgens haar. De volgende dag heb ik ook keurig een leveringsafspraak gemaakt. Nogmaals heb ik toen nagevraagd of het de juiste bestelling betrof. Mevrouw vertelde mij dat ik hierover contact met HI moest opnemen, wat ik toen ook heb gedaan. Volgens HI ging het daadwerkelijk om de sim-only €10 met studentenkorting. Overigens kreeg ik dinsdag een bevestigingsmail van een order die ik zou hebben geplaatst (heb ik nooit geplaatst). Na weer telefonisch contact moest ik de bestelling annuleren zodra zij contact opnamen voor een leveringsafspraak. Ook dit heb ik gedaan. Nadat woensdag 3 oktober mijn pakketje was afgeleverd (dit betrof drie brieven, namelijk een ‘welkomstbrief’, een factuur en een overeenkomst mobiele telefoonaansluiting) was mij niet duidelijk hoe ik mijn bestelling moest activeren. Hier heb ik weer over gebeld, en ook is mij toen verzekerd dat, zodra mijn abonnement geactiveerd was, ik direct mijn bundel kon verhogen. Maandag 8 oktober kreeg ik een sms’je dat mijn abonnement geactiveerd was. Toen ik mijn bundel telefonisch wilde verhogen kreeg ik te horen dat dat pas volgende maand kan. Bij weer navraag bleek ik een abonnement sim-only €7,50 te hebben zonder studentenkorting. Na mijn verhaal bij mevrouw gedaan te hebben kreeg ik te horen dat het een erg vreemd verhaal was en dat het klinkt alsof ik een “spookverkoper” aan de telefoon heb gehad. Ik had hierbij het gevoel dat mijn geloofwaardigheid zeer in twijfel werd getrokken. Mevrouw zou mailen naar de betreffende afdeling met het verzoek mijn abonnement recht te breien. Hier gaan zeker tien werkdagen overheen.

Nadat ik ’s middags mijn saldo op had gevraagd, één sms’je had verzonden en weer mijn saldo op heb gevraagd bleek er €0,46 cent vanaf te zijn. Na weer een sms’je verzonden te hebben is er niets van mijn saldo af. Ditzelfde verhaal ’s avonds weer maar dan €0,23 cent voor twee sms’jes. Bovendien was mijn saldo €13,23 (en dit bij een sim-only €7,50 abonnement???). Bij navraag bleek het systeem €0,05 per sms’je niet te accepteren en kreeg ik dus meer tegoed, maar betaal wel €0,12 voor één sms’je. Ook beweerde mevrouw dat mijn prepaidtegoed was omgezet. Haar verhaal is in strijd met mijn saldo. Maar dit zou ik nog wel zien aan het eind van de maand op mijn telefoonrekening.

Na dit alles ben ik zeer teleurgesteld in HI. Ik betreur ten zeerste dat ik, als klant zijnde, de dupe ben van de fouten van HI. Naar mijn mening heb ik toch voldoende gedaan om het door mij gewenste resultaat te krijgen (wat overigens (nog) niet is gelukt). Al met al heb ik zo’n 15 tot 20 telefoontjes naar HI gepleegd.

Ook heb ik in de klachtenbrief het volgende vermeld: Mijn wens is dat er spoed achter mijn abonnementswijziging wordt gezet en ik wellicht alsnog mijn bundel deze maand kan verhogen. Binnen enkele werkdagen neem ik telefonisch contact op met HI over de status van mijn abonnementswijziging. Ik hoop van u te horen.

De reactie van Hi: Uit je gegevens blijkt dat je klacht reeds in behandeling is bij de desbetreffende afdeling. Helaas is het erg druk op deze afdeling. De doorlooptijd is ongeveer 25 werkdagen. Ik adviseer je de reactie af te wachten.

25 werkdagen... Door een fout van hen!!! Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Of weet iemand wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt!

ST

Re: Grote ontevredenheid HI

Ongelezen bericht door ST »

Ik heb gisteren een smsje gehad van Vodafone dat mijn klachtbrief in behandeling is, en dat er binnen 17 werkdagen contact met mij zou worden opgenomen.

Tadaa, ik word net gebeld door iemand dus als ik jou was, zou ik eventjes afwachten.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Bovendien was mijn saldo €13,23 (en dit bij een sim-only €7,50 abonnement???).
Je weet toch dat je bij een sim-only van € 7,50 iedere maand € 15,- tegoed krijgt?

Wat je het beste kunt doen, is wachten op een reactie van Hi. Het duurt, zoals je zelf aangaf, inderdaad wel een tijd, maar ik neem aan dat ze wel met een redelijke oplossing zullen komen.

RSt

Ongelezen bericht door RSt »

Je kunt ook gewoon langs een primafoon gaan die kunnen namelijk (op vertoon van ov) je bestaande hi abonnement omzetten naar een Hi abo met studenten korting!!

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Je kunt ook gewoon langs een primafoon gaan die kunnen namelijk (op vertoon van ov) je bestaande hi abonnement omzetten naar een Hi abo met studenten korting!!
Wel alleen maar als je contractsvrij bent.

RSt

Ongelezen bericht door RSt »

Wel alleen maar als je contractsvrij bent.
Heeft er niets mee te maken, overstappen kan altijd!!

Gesloten