LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

PS

Er zijn van die momenten dat ik zo MOE word van mezelf dat ik me steeds maar blijf afvragen: "Hoe voel ik me nu? Hoe voel ik me nu? Voel ik me nu beter dan een half uur geleden? Hoe zal ik me straks voelen? Hoe voel ik me morgen? Hoe voel ik me met xx mg? Hoe voelde ik me.... etc...."
GEK word ik ervan! :shock:

Een 'normaal' mens vraagt zichzelf toch ook niet iedere minuut af hoe ie zich voelt? Potver3! Ik moet wel zeggen dat het al wat minder is en heel veel afleiding helpt wel....

Herkennen jullie dit?

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

@ Bonzo. Precies. Het is voor mij een reden om op te staan: douchen, boterhammetje, haar fohnen, kindje naar school brengen en dan eventjes werken. Dan begin je een dag toch heel anders. Bovendien hebben collega's op het werk ook altijd wel een leuk of gek verhaal meegemaakt en af en toe is het echt lachen!

Maar, ik heb ook wel een beetje stress hoor. Vannacht kon ik niet slapen omdat ik bang was dat ik mijn werk niet af zou krijgen en ik ben dus om half 3 's nachts een reportage van SpongeBob gaan zitten maken! Ik zit dan gapend op mijn werk, maar ik moet dan ook om mezelf lachen dat ik er zo stresskipperig over heb gedaan en probeer mezelf en mijn werk ook zoveel mogelijk te relativeren. Alles is leren en ervaren. Het lijkt af en toe echt of ik moet revalideren, dat ik opnieuw moet leren lopen, leren leven... raar he?

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey Mathy,

Een reportage van spongebob zitten maken? Mag ik dan vragen wat voor werk je doet? Ik ben niet nieuwsgierig he :P hahaha
En dat elke keer afvragen hoe ik me voel heb ik ook heel erg. Soms best irritant. Maar hoe meer afleiding, hoe minder dat voorkomt gelukkig. Ik ga even een uurtje naar een cafe hier vlakbij, daar heb ik ineens erg zin in. Een teken dat ik steeds lekkerder in mn vel ga zitten.
Prettige avond verder nog mensen.

Groetjes

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

James naar de kroeg! Joepie! Goed man! Neem een lekker bokbiertje!

Ik werk bij een blad als vormgever.... het gaat nu toevallig even over SpongeBob...haha! Enig kereltje en leuke filmpjes trouwens. Ik zie het natuurlijk vaak langskomen als mijn zoontje tv kijkt!

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

@Jana: goed dat je het zo ziet. Ander werk opent ook weer nieuwe deuren. De horizon is zo groot en de wereld begint en eindigt echt niet bij jouw huidige, stomme baan! Go girl! Maar neem de tijd en de rust om iets te vinden wat goed voelt....


lfs
Mathy

Bonzo1979
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Bonzo1979 »

Haha, is inderdaad heel herkenbaar. Ik ben ook voortdurend aan het evalueren hoe ik me voel en hoe ik me in het verleden gevoeld heb enz....
Het is zelfs zo erg, dat ik vaak tot op de dag nauwkeuring en tot jaren terug nog weet wat ik die dag deed en hoe ik me toen voelde. :shock: Terwijl andere mensen vaak na een week al dingen vergeten zijn.

Doreen de Man
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Doreen de Man »

Ik denk dat het makkelijker is als je tijdens een vast dienstverband ziek wordt want dan heb je altijd de mogelijkheid om terug te komen voor een paar uurtjes per dag.
Ik werkte in Rotterdam bij een groot bedrijf, had een kontrakt voor een half jaar en toen ze in de gaten hadden dat ik (volgens de bedrijfsarts) een burn-out had is mooi dat kontrakt niet verlengd.
Nu moet ik dus een nieuwe werkgever zien te vinden en het is misschien niet verstandig om aan te geven dat je medicijnen gebruikt en niet zo lekker in je vel zit. Dan weet je dus zeker dat je die baan niet krijgt. Zoals Mathy verteld lijkt me heerlijk: even dat kontakt met je collega's en een beetje lachen op een dag. Ik hoop het ooit nog mee te maken.
Groetjes Doreen

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Goedemorgen lieve collega's!

Allemaal een beetje redelijk geslapen?

Ik heb een ideetje.
Zullen we vandaag zonnebloempitjes kopen en allemaal tegelijk planten? Op het moment dat er een heuze zonnebloem uitkomt, doen we een evaluatie van hoe het ons is vergaan tijdens het letterlijke groeiproces.

Wie doet er mee? Uiteraard vergt het wel een bezoekje aan de intratuin -die hebben speciale kleine potjes met precies de juiste aarde erbij enzo.

Verder hoop ik dat iedereen goed is opgestaan en een beetje moedig aan dit weekend is begonnen? Bij mij gaat het goed. Heb wel erg last van mijn keel, maar dat schijnt te heersen, jakkes!

lfs
Mathy

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

@ Doreen: je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik had (eindelijk eens) het geluk dat ik inderdaad in vast dienstverband zit en dat er wel armslag ios wat betreft die 50% werkregeling. Dat mensen contracten hebben die dan niet verlengd worden is ontzettend lullig....
De vraag is of je bij een nieuwe werkgever bij je sollicitatie wel eerlijk moet zijn over je conditie? Is het dan per definitie bijna onmogelijk om een baan te krijgen? Ik heb tijdens mijn vorige mega-dip wel overwogen om bij de thuiszorg als oproepkracht te gaan werken. Dat is een werkgever waar het mogelijk is om enkele uurtjes per dag of per week te werken en iets doen voor een ander werkt soms enorm therapeutisch! Idee?

lfs
Mathy

Luna Maan
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2007 14:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Luna Maan »

Hallo allemaal,
De ervaringen die ik heb gehad met reintegratiebureaus is erg slecht en ja alleen om de bonus. Ze kijken trouwens niet goed naar de persoon. Zo kreeg ik een aantal jaar geleden een administratieve opleiding aangeboden. Heb ik aangenomen, kom ik daar bij die opleiding, zeggen ze dat het niveau veel te laag voor me is. Dat het niveau ligt op mensen die alleen basisonderwijs hebben gedaan. Het enige wat ze me konden aanbieden was een pc cursus. En dat ze je aan het werk willen om er weer in te komen en weer onder de mensen te zijn is prima, maar mij stuurde ze naar de sociale werkplaats om strikjes te maken! Sorry hoor, maar mij motiveer je met een uitdaging.
Ik heb nu zelf vrijwilligerswerk gezocht wat bij mij past en dat doe ik 2x per week 2 uur. En dat is voor nu voldoende.
Ik vind het heel jammer dat mensen met depressies, angsten of anderen geestelijkeziektes niet serieus worden genomen. Zelfs met mijn ADHD heb ik van mijn consulent te horen gekregen... stel je niet aan, je kan gewoon werken. 's Ochtends je pilletje innemen en niet zeuren!!
Als dat zo zou gaan GRAAG!!!

Sorry moest even snel kwijt!!
Moet snel gaan!!

Zonnebloem LEUK idee!!

xxx

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

Zo wat een vroege volgels, kom ik net mn bed uit rollen... :)

LunaMaan, wat een rotervaringen zeg. Ik heb ook geen hoge pet van reintegratiebureaus (heb eens een uitkering gehad, werd ik ook meteen als debiel behandeld). Lekker motiverende baantjes hadden ze voor je in de aanbieding. Tof dat je nu vrijwilligerswerk doet, mag ik vragen wat je doet?

Ben het met Mathy en Bonzo mee eens dat blijven werken het beste is, ook al draai je maar een paar uurtjes. Maar dan moet je wel een leuke baan en idem dito collega's hebben!!! Anders werkt het alleen maar averechts, geloof me.
Ik ben trouwens niet ontslagen vanwege gebruik AD hoor, dan zou ik allang bij een of andere commissie zitten om mn gelijk te halen ;) Niemand op mn werk weet dat ik AD gebruik of uberhaupt van de angststoornis. Ik heb toendertijd verteld dat ik naar de cardioloog ging en toen werd er al geroddeld, geen begrip. Dus dit van de AD heb ik maar voor me gehouden. Vind het lastig: mijn contract wordt niet verlengd omdat ze vinden dat ik me niet genoeg inzet, kort gezegd. Het feit dat ik mn baas echt een zak vind is omdat hij me allerlei dingen verwijt, waarvan ik denk: ja, had dan eerder sturing gegeven, dan had ik er nog wat mee gekund, nu is het te laat. Anyway, naar mijn mening kan ik me ook niet voor 100% inzetten vanwege de angst en paniek (hoe vaak ik me niet hyperventilerend op de plee heb verstopt zodat niemand het maar zou zien). Maar ja, als niemand het weet kan ik ook geen steun en begrip verwachten, dus dat is dan mijn schuld. Maar ik dacht: als ik het vertel wordt mn contract niet verlengd (dat had ik bij een vorige werkgever). Pieker de pieker dus en eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet wat ik het best had kunnen doen.
Maar inderdaad, bij zo'n werkgever wil ook niet meer blijven, voelde me bij dat bedrijf niet thuis. Dus wie weet -waarschijnlijk- werkt het verliezen van deze baan uiteindelijk wel positief!!

fijn weekend

PS: ga op zoek naar de zonnebloempitjes, kan ie mooi naast mn mandarijnenboom-in-wording

Bonzo1979
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Bonzo1979 »

Ik heb gelukkig hele andere ervaringen op m'n werk.
Ik heb 7 jaar terug bij het toenmalige GAK aangegeven dat ik graag iets in de verzekeringswereld zou willen doen.

Het toeval was, dat mij arbeidsinspecteur getrouwd was met een vrouw die bij een assurantiekantoor werkte en daar zochten ze dus iemand.
Het bedrijf kreeg een geldelijke beloning om mij in dienst te nemen met een proeftijd van 6 maanden. Binnen die 6 maanden kreeg ik gewoon m'n Wajong en dus geen salaris.
Die vrouw was mijn direct leidinggevende, tsja en dat is natuurlijk erg prettig. Op het moment dat het niet zo lekker ging heb ik dat gewoon kunnen zeggen, ik hoefde ook niet bang te zijn dat het Gak moeilijk ging doen ofzo, aangezien zij dicht bij het vuur zat.

We zijn nu 7 jaar en een vast contract verder en ik werk nog steeds voor dezelfde baas. Ik heb me inmiddels redelijk opgewerkt en heb de nodige diploma's behaald. En denk nu niet dat dit heel gemakkelijk gegaan is, integendeel...maar ik ben wel altijd in mezelf blijven geloven en dat moet ook om succes te hebben.

Op mijn werk weten mijn directe collega's allemaal wat ik mankeer en mijn baas uiteraard ook. Als je dit gewoon eerlijk en rustig verteld dan geloof ik niet dar er veel mensen zullen zijn die je belachelijk vinden, die ervaring heb ik in ieder geval niet.
Ik vertel heel open welke medicatie ik slik en wat voor therapie ik volg, wat ik voel, hoe ik dingen ervaar enzovoort. Ik merk gewoon wanneer je daar de tijd voor neemt om uit te leggen, dat je meer begrip oogst.
Als je het voor je houdt dat merken mensen echt wel dat er iets is en dan krijg je roddels en onbegrip.

Op het moment dat ik me slecht voel dan is de eerste die ik mail of bel m'n baas. En dat lucht dan gelijk al heel erg op. Maar ik besef me wel dat niet alle bazen zo begripvol zijn helaas.

Groet, Bonzo.

Doreen de Man
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Doreen de Man »

Bonzo jij hebt echt geboft met zo´n werkgever en de manier waarop je er terecht bent gekomen.
Niet iedereen is begripvol. Bij mijn vorige werk moest er gepresteerd worden en was er geen plaats voor kwakkelende werknemers. Keihard, ben ook eigenlijk blij om daar weg te zijn.
Vrijwilligerswerk is ook een idee geweest alleen ben ik heel erg afhankelijk van de poen. Ik heb een man met een goede baan maar mijn uitkering moet erbij om de kosten te dekken.
En aan de thuiszorg heb ik ook gedacht, gewoon een paar uurtjes per dag lekker bezig zijn. Beetje babbelen met mensen (ook schoonmaken natuurlijk) en 's middags weer thuis om bij te komen.
Ga er gelijk maandag werk van maken. Bedankt voor de tip!!
Heb vandaag trouwens een hele goede dag en ga gelijk zonnebloemzaadjes halen!! Leuk idee!!

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Beste mede dipgenootjes,

Hoe gaat het met jullie? Hoe is jullie weekend geweest? Hopenlijk hebben jullie allemaal een erg lekker relaxt weekendje gehad!
Aan deze kant gaat het toppie. Ik ben de laatste dagen echt aan het opbloeien. Ik ben heel wat familieleden en kennissen afgeweest dit weekend, en allemaal gewoon alleen met de auto :P
En dan komt er nog eens bij dat allerlei familieleden en anderen mijn moeder opbellen om te vertellen dat ze me in zeer positieve zin zien veranderen. Mensen die ik niet dagelijks zie merken het schijnbaar veel sneller dat ik vooruitga. Ik ben heel makkelijk in de omgang en ik zie er heel ontspannen uit. Terwijl ik normaal altijd zo'n stresshaas ben. Zulke uitspraken zijn ook weer erg goed voor mn zelfvertrouwen en ik krijg weer steeds meer moed in het hele zaakje!!!!!


ik moet er ook even bijzeggen dat deze periode echt erg goed van pas is gekomen om erachter te komen wie er nou echt om me geven, of echte vrienden zijn. Ik ben nu in totaal 8 weken uit de roulatie en ben bijna nergens meer heen geweest. En van de tientallen waar ik mee omging zijn er toch 4 geweest die mij een paar keer per week belde om te vragen hoe het gaat. Dus ik ben er ook achter op wie ik gewoon kan bouwen. Heel fijn is dat. Ik heb liever 4 mensen waarmee ik goed omga dan 20 anderen waarbij ik alleen goed ben om overal mee naartoe te rijden omdat ik als 1 van de weinigen een auto heb.

Wat hebben jullie allemaal gedaan dit weekend? Kben benieuwd :P

Groetjesssssss

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Hoi!
Ja, met mij gaat het over het algemeen eigenlijk best redelijk. Een beetje vlak gevoel en af en toe een uitschietertje naar boven of naar beneden. Ik voel me nog niet echt gelukkig ofzo, maar dat zal te maken hebben met het feit dat ik nog moet herstellen van 'de klap'. Heeft alles met zelfvertrouwen te maken denk ik.
Wat ik al eerder schreef. Het lijkt net alsof ik moet 'revalideren', dat je het gevoel hebt dat je weer opnieuw moeten leren lopen....! Begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel? Vaste grond onder je voeten voelen en nog niet helemaal zeker weten of je niet struikelt....

lfs
Mathy

Bonzo1979
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Bonzo1979 »

Goedemorgen,

Ik heb een heel leuk weekend gehad!
Vrijdag en zaterdagmorgen met mn zoontje op pad geweest....zaterdagmiddag wezen shoppen in de stad...'s-avonds wezen uiteten, zondag eerst op familiebezoek...smiddags een lekkere wandeling gemaakt...en tussendoor ook nog m'n blind date van eerder deze week op bezoek gehad :wink: .

En nu ga ik werken :cry:

Groet, Bonzo.

inge82
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door inge82 »

Ik heb ook een goed weekeind gehad.. ik voel me nu weer redelijk oke.. heb veel last gehad van erge hoofdpijn en een vaag gevoel in mijn hoofd.. maar das nu eindelijk een beetje weggetrokken.. vanavond weer verhogen.. dus even afwachten wat deze week weer gaat doen!!

Ik heb zaterdag gemidgetgolft met mijn zoontje, naar de bootjes gekeken in Drimmelen en een ijsje gegeten.. en gister heb ik mijn tuin helemaal winterklaar gemaakt!

liefs Inge!

Doreen de Man
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Doreen de Man »

Hallo allemaal,
Leuk om weer van jullie te horen hoe je weekend geweest is.
Wat me opvalt is dat iedereen zo aktief is geweest. Ik heb gewoon geen energie om van alles te ondernemen. Mijn tuin moet ook winterklaar maar ik zie er als een berg tegenop.
En winkelen in een drukke stad zie ik ook niet zitten.
Klinkt misschien een beetje erg negatief maar ik ben ook pas 10 dagen bezig met ad dus misschien ligt het daaraan.
Hebben jullie enig idee?
Groetjes Doreen

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Beste Doreen,

Het kan inderdaad liggen aan het feit dat je pas 10 dagen slikt hoor. Toen ik 10 dagen slikte durde ik niet eens het huis uit en ik heb van het weekend al vanalles ondernomen. En dan op bijna 4 weken slikken.
Ik was ook ontzettend uitgeput en dan gaat ook stukje bij beetje over. Binnenkort kan je denk ik wel verbetering verwachten. Ik hoop het althans.

@ bonzo: Jij hebt ook aardig wat ondernomen zeg. En het was dus geen eenmalige date vorige week :P Klikt het goed? Zie je er wel echt wat in ook enzo?

@mathy: Dat revalideren is eigenlijk wel het juiste woord ervoor. Stap voor stap ga je weer alles opbouwen. Dat gaat vaak met kleine stapjes en ook is het helaas veel vallen en opstaan. Ik herken het heel erg.

@Inge: Beetje tuinieren enzo is lekker he :P Goeie ontspanning als je het leuk vind.


Wie zit er hier ook alweer allemaal op 30 mg? Ik ga vanaf morgen 30 mg slikken. Krijg je weer 2 weken dezelfde bijwerkingen als van 10 naar 20, of is het jullie eigenlijk wel meegevallen? Ik zie er gelukkig niet tegenop ofzo :P

groetjes, Ryan

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

Hoi beste luitjes,

Geweldig al die ondernomen acties in het weekend! Het goede weer zal ook wel een steentje hebben bijgedragen, voor mijzelf in ieder geval wel. I LOVE SUN!! :D
Doreen maak je geen zorgen, denk dat velen van ons na 10 dagen ook nog lang niet zo ondernemend waren hoor. Tijd en geduld.....heel veel geduld. Het is inderdaad een lang revalidatieproces met zoveel pieken en dalen...
James, ik zit met een grote glimlach je stukjes te lezen, super hoe je zo vooruit gaat!!

Ik heb zelf een relaxweekend gehad; lekker naar buiten geweest, aardbeien gekocht en gegeten, huis schoongemaakt en een Comedy Central marathon gehouden. En las klap op de voorpijl zaterdagavond naar een feestje in Amsterdam geweest! Ik was er maar twee uurtjes en ging samen met mn vriend, maar toch, met trein en metro en dan in een kelder waar het stampvol met mensen was...en ik had het naar mn zin! Baalde om al naar huis te moeten (we moesten laatste trein halen), goed teken toch? Geen moment paniek, alleen euforie over het feit dat ik toch mooi was gegaan. Dat merk ik wel de laatste tijd, dat ik veel blijer ben met de dingen die ik wel kan (of in ieder geval probeer), terwijl ik voor de AD vaak zooo gefrustreerd was over dingen die ik niet kan of moeilijk vind. Dit forum help daar ook bij!!

Oja, nog een vraagje: drinken jullie wel eens alcohol? Sinds de AD durf ik het niet zo goed. Heb een avond 2 slokken wijn genomen en had meteen 2 dagen erna hoofdpijn. Kan ook toeval zijn, graag jullie ervaringen!

Liefs

Gesloten