LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5522
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door Radar »

Consumenten worden ongewild en soms ook niet geïnformeerd, overgeheveld van de ene telecomprovider naar de ander. En als je dan je beklag wilt doen, wijst iedereen naar elkaar: van de providers tot de OPTA en de Consumentenautoriteit. Wat kun je doen als consument? Radar zoekt het uit. > Maandag in de uitzending

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2007 10:18

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door [email protected] »

Tijdens onze afwezigheid heeft onze dochter Pretium Telecom aan de telefoon gehad. Zij heeft ingestemd met het insturen van een voorstel, niet wetende dat dit automatisch het aangaan van een abbonnement betekent. P.T. deed zich voor als een onderdeel van de KPN en liet onze dochter telkens de opgelezen gegevens bevestigen.
Na terugkomst van vakantie ontvingen wij post van P.T. met daarin bevestiging van het aangegane abbonnement. Na tijden aan de telefoon met ontwetende telefonistes en een boos bericht in te hebben gesproken op het antwoord apparaat werd er alsnog geld afgeschreven van onze bankrekening. Vandaag ontvingen wij een brief van P.T met daarin het argument dat we niet binnen de wettelijke bedenktijd de aanmelding ongedaan hebben gemaakt, terwijl er nooit een aanmelding is geweest!
De KPN is ervan op de hoogte dat we ons abbonnement bij hen niet op willen zeggen.Wat kunnen we hier nu verder aan doen?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door D1RK »

Geld wat door Pretium Telecom word afgeschreven Stoneren, dit noemen ze zo bij banken, en eventuele verdere boekingen kunnen ze ook tegen houden, dus binnen 30 dagen terug laten halen!

U heeft nooit zelf als eigenaar telefoon iets goedgekeurd, en als niet bevoegde iets doen is pretium probleem, niet van U.
Wel zult U een BKR notering krijgen, dus geen hypo of andere lening mogelijk, of mobiel abonnementje!

Maar betaal niet, zeg niet op (duurde een jaar) maar ONTBINDEN, want misleiding mag niet, ze zeggen vaak iets onduidelijks over KPN maar U blijft altijd via KPN leidingen bellen, dus die draden, en dat mag niet!

U houd dezelfde toestellen en zo, maar als ze niet duidelijk zeggen Pretium, is het ongeldig, en het verhaal achteraf waarin U steeds Ja Ja en nog eens ja moet zeggen is niet voldoende als het gesprek vooraf misleidend was, en omdat ze dat zelden opnemen, kunt U via ontbinden er onderuit!

Als U via Zoeken hierboven en Pretium invoerde, vind U vele honderde reactie's ook bij concurent Kassa, en dat is het bewijs dat er regelmatig misleiding is, en uitgeprint genoeg bewijs dat U niet het enige slachtoffer was!
Zij moeten duidelijke informatie geven, en dat is dus niet zo.
Het aantal berichten wat U hier en bij Kassa via Zoeken kunt vinden is voldoende om te bewijzen dat zij niet eerlijke info geven voor de bandopname's.

U wint dan gegarandeerd, en vergeet niet Uw vrij dag salaris en reiskosten in rekening te brengen, net als papier en inkt om al deze berichen uit te printen!

U hoeft niet de navul, maar mag de originele cartridge rekenen!
Dus was ik nu wel 100% eerlijk...?
Een tevreden winnaar van rechtszaak!

Th. Werring
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2007 15:30

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door Th. Werring »

overzetten naar een andere provider kan alleen telefonisch wanneer ze het telefoongesprek opnemen. Tijdens deze opname moet u duidelijk zeggen dat u wilt overstappen naar de nieuwe provider tevens moet uit de opname blijken dat u bekend bent met en ook akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Wanneer Pretium dit niet heeft gedaan kunnen ze ook niet bewijzen dat u akkoord gegaan bent en dus ook geen geld zonder uw toestemming van uw rekening afschrijven.

mechelina
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:17

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door mechelina »

tja zo werd ik gebeld door Home.

Ik vraag zélf óf het gesprek om genomen werd, het antwoord wás néé nog niet.
Zeg ik waarom niet?? Want ik had een belangrijke vraag aan hun. Ik heb namelijk ISDN tussen mijn telefoon zitten.

Ik vraag tot 3x toe of het dan óók kan telefoon van home dus.
Ja hoor dat kón.
Dus wat blijkt achteraf nee het kan niet.

Intussen ben ik dus al weken verstoken van ene goede telefoon verbinding. Heb in middels voor meer dan 70.00 euro mobiel lopen bellen. EN HET meeste naar hun help desk dat tik hard op.
Ze géven nu hin fout toe, omdat IK toen het bandje wél aan stond het hún nog eens vroeg over die ISDN.
Nu moet ik het zélf helemaal terug draaien bij de KPN.
Terwijl HUN mij wel afkonden melden.

Bne klein zakelijk dus kan die telefoon eigenlijk helemaal niet missen.

Nu hebben hun in het pakket een goedkoop telefoontje zitten waar ik nu op een kruk bij de Tv daar staat het modem. Nog wát kan bellen. Máár halve tijd kan ik de beller NIET verstaan hun mij wel grrrr.
En zo zit ik tot alles is terug gedraait dus...............

En dan mijn tijd nog als kleinezelfstandige die ik hier in heb zitten..

Gr mechelina

lcm.dolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 19:41

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door lcm.dolle »

Je hebt als consument zeer weinig mogelijkheden: Je wordt opgebeld door een call-center, dat zich voordoet als KPN. Er worden voorstellen gedaan, die aantrekkelijk lijken. Je stemt toe en later blijkt, dat je met pretium Telecom hebt gepraat. Je zit er voor een jaar aan vast en als je niet snel betaalt, staat het incassoburo snel klaar. De consumenten autoriteit doet voor de individuele consument helemaal niets en zegt, dat alleen - indien je het kontrakt aan wilt vechten - de rechter de rechtgeldigheid kan bepalen. Indien je naar de zgn. verplichte bandopname vraagt, krijg je slechts na lang aandringen een zgn. voice-log op papier en staat er alleen het allerlaatste stukje van het gesprek op, waar jouw toestemming op staat, maar niet de voorwaarden die ze daarvoor genoemd hebben. Sla er het forum maar na met bv. de ervaringen met Pretium Telecom. Uiteindelijke betaal je dan maar, omdat risico en kosten van rechtspraak of geschillencommissie niet opwegen tegen het te betalen bedrag. Wat verder nog opvalt in zulk soort gevallen: een overrompelend en misleidend telefoontje is voldoende om ergens aan vast te zitten, maar om dit weer ongedaan te maken kan alleen per aangetekende brief en binnen een paar dagen.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ach ach ... die arme mevrouw van Hintum.
en wat keek ze toch zielig he...
haast de wanhoop nabij.
TUURLIJK ... wat daar gebeurt klopt niet
en goed dat RADAR daar wat aandacht aan besteed.

Het geeft ook weer een kijkje in de keuken van de RADARredactie.
de onderwerpen die uiteindelijk de TV halen zijn vrijwel altijd dingen
waar een grote groep mensen mee te maken/last van heeft.
(op zich best logisch voor een consumentenprogramma idd.)

Maar toch...
Er zijn alleen al op het forum ZO VEEL topics die welliswaar over (veel)
kleinere groepen handelen ......
maar wel over VEEEEL GROTERE PROBLEMEN.

Kijk naar de vele problemen met schuldhulp,
werkeloosheid, uitkeringen en reintegratie ...
Zou het iets te maken hebben met "het feit?"
dat het hier veelal OVERHEID betreft.....

en dat RADAR daar niet tegen in durft te gaan ???

Ik zeg niet dat het zo is ... maar ik geef toe dat ik dat wel
steeds vaker denk als ik de uitzendingen bekijk.

Zelfs op een simpel verzoekje om het Forum (eens) te noemen
in een uitzending ... zodat er (misschien) meer mensen met tips,
opmerkingen, middelen iets te ondernemen of ...
in het slechtste geval...
mensen met soortgelijke problemen bij komen is blijkbaar TEVEEL
GEVRAAGD .

Ik wens alle mensen die hiervan (slammen) al wanhopig worden
veel succes ... maar hoop dat zei zich realiseren dat hun probleem
voor velen een NON-PROBLEEM is...
die hebben het (vaak al jaren) veels te druk met overleven :!:

>cybertje<

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door bot321 »

Kijk cybertje ik vind jou probleem ook veel erger
als dat van die zielige mevrouw.Maar weet je wat het
is. Ze heeft nergens om gevraagd en is met bellen en
brieven versturen en e-mailen een hoop geld kwijt
alleen door een stelletje ******.Als je dan telkens je hoofd stoot
dan weet jij beter als geen ander hoe dat is.
Is mij ook eens gebeurd .Ben 4 mnd bezig geweest in
een situatie waar ik ook niet om gevraagd had.
Was op een gegeven moment zo kwaad dat ik beroep
heb gedaan op een paar speciale connecties van mij en naar
het hoofdkantoor ben gegaan.
Binnen een half uur opgelost en alle onkosten die ik had
gemaakt tel.op mijn bankrek. bij geschreven.Het kan dus wel.
Nou ik weet hoe die zielige mevrouw haar eigen voelt hoor.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door cybertomaat »

je hebt helemaal gelijk hoor bot...
en ik ben blij dat jij hier een opmerking over maakt
(jij bent een van de weinigen die zich ook in de ander
inleeft en het van meerdere kanten kan bekijken)

Toch nog een kleine opmerking naar aanleiding van dit :
Kijk cybertje ik vind jou probleem ook veel erger
als dat van die zielige mevrouw.Maar weet je wat het
is. Ze heeft nergens om gevraagd en is met bellen en
brieven versturen en e-mailen een hoop geld kwijt
alleen door een stelletje ******.Als je dan telkens je hoofd stoot
dan weet jij beter als geen ander hoe dat is.
ik weet idd precies wat het is om tot letterlijk honderden euro's
aan bellen en brieven uit te moeten geven
en hoe moe en wanhopig je zou kunnen worden als je bij het
van het kastje naar de muur gestuurd worden telkens je hoofd stoot.

Maar in mijn geval (en vele anderen) was dat omdat mij het leven
(op een fatsoenelijke manier) onmogelijk gemaakt werd...
en ik ben nu nog steeds bezig om daar ZELF (ander doet het nl niet)
weer een beetje bovenop te komen.

In het geval van de "zielige mevrouw" van Hintum
gaat het puur om een "principekwestie"...
want wat voor een SCHADE ondervind deze mevrouw van het
zogenaamde slammen ???
Ze heeft gewoon nog telefoon ...
waarschijnelijk zelfs een paar cent goedkoper.

Het enige wat erg is aan haar en dergelijke gevallen is
de manier waarop het is gebeurd.

Zoals ik al eerder zei :
Goed dat RADAR hier wat aandacht aan besteed hoor...
maar een heel klein beetje meer aandacht voor ECHT ONRECHT
zou m.i. OOK BIJ RADAR niet verkeerd zijn.

>cybertje<

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou cybertje ik weet precies hoe jij er voor staat
hoor heb alles van jou en anderen gelezen en vind
het bar en boos.Het gaat ook niet om de schade
en het geld want daar heeft ze het niet over gehad.
Het gaat om de onmacht en overal naar toe sturen en
dat je er gewoon niets aan kan doen.
Vind je het gek dat je die mensen die daarover
beslissen dan achter hun buro vandaan wilt trekken.
Is in mijn geval gebeurd hoor en geloof het
of niet binnen een kwartier was alles rechtgetrokken.Maar
ik had wel een van de hogere hoor.

Bij de sterretjes stond gewoon e i k e l s hoor

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door cybertomaat »

En ik begrijp die mevrouw en jou (bot321) ook wel hoor.
mijn "verontwaardiging" is danook niet tegen "jullie" gericht
maar puur richting RADAR

Als het daar allemaal om de kijkcijfers gaat ... ook goed
maar sluit dan niet je programma af met
"Op ons kunt u rekenen..."

Ik blijf overigens wel gewoon kijken, forummen en mailen hoor
want ze doen SOMS best wel wat met kritiek :wink:
En ik vind het hier SOMS ook gewoon gezellig bij RADAR
"die ook niet schuwd om bij te dragen aan een oplossing"
(quote.>. mevr Hertsenberg - in beeld)

>cybertje<

Atreides
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2007 23:55

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door Atreides »

Waarom niet gewoon net zo als bij internet domeinen een lock erop. Klant moet aangeven, op KPN website of bellen naar KPN dat het nummer ontgrendeld moet worden, en kan over worden gezet naar bijvoorbeeld Tele2.

Standaard is je telefoon nummer vergrendeld en Tele2 of wie dan ook kan je telefoon nummer niet overzetten.

zelfde voor als je bij tele2 zit, telefoon nummer is vergrendeld, tot dat je expleciet aangeeft (brief, website bellen) dat je telefoon nummer ontgrendeld moet worden. Lijkt mij veel makkelijker en kan simpel geimplenteerd worden

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Ongewild overzetten naar andere telecomprovider

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Goed idee zo'n lock ...
en ook zeer aantrekkelijk voor de providers denk ik.
de verantwoordelijkheid ligt in dat geval nl bij de klant

en de klant heeft zo de zekerheid dat hij/zij het zelf
beslist/het laatste woord heeft.

>cybertje<

Gesloten