Vanaf 15 october biedt AT Bank de volgende deposito's aan:
12 maanden 4.85 %
24 maanden 5.00 %
Omdat de rente bij 24 maanden na afloop van de periode pas wordt uitgekeerd is de effectieve rente per jaar 4.881%, dus eigenlijk alleen aantrekkelijk als je verwacht dat de rente over een jaar lager is geworden.
Wie stapt erin?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe AT Bank deposito's
-
Re: Nieuwe AT Bank deposito's
Voormalige Postbankklanten? ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik niet. De minimale inleg van 5000,- is voor mij aan de hoge kant en het verschil t.o.v. de spaarrekening zonder beperkingen is mijns inziens niet groot genoeg.
Ook interessant wat je zegt over het uitkeren van de rente. Had ik nog niet gezien. Niet gebruikelijk om de rente pas aan het einde van de looptijd uit te keren bij een deposito van langer dan een jaar.
Ook interessant wat je zegt over het uitkeren van de rente. Had ik nog niet gezien. Niet gebruikelijk om de rente pas aan het einde van de looptijd uit te keren bij een deposito van langer dan een jaar.
Toch zie ik dit bij andere banken ook wel.Ook interessant wat je zegt over het uitkeren van de rente. Had ik nog niet gezien. Niet gebruikelijk om de rente pas aan het einde van de looptijd uit te keren bij een deposito van langer dan een jaar.
Ik was echter van meening dat er wel gerekend wordt alsof je de rente jaarlijks bijgeschreven hebt gekregen, dus wel rente op rente, maar dat deze storting niet eerder plaatsvindt dan op de einddatum.
Klant heeft dus wel rente op rente, kan dit alleen niet eerder opnemen dan op de einddatum. Voordeel voor de bank is natuurlijk dat ze niet eerder dan op de einddatum de rentevergoeding hoeven te betalen.