LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZYBAN zyban

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

persoonlijk vind ik het ene beetje eng om een middel te gebruiken om te stoppen met roken omdat je daarna weer moet gaan stoppen met zyban

quintos
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2007 12:34

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door quintos »

hey,

ik heb het vaker gebruikt en mijn ervaring is dat het echt niet verslavend is en direct kan stoppen.
Mocht je in de eerste week wat hyper zijn als je ermee begint,Hou het dan bij 1 pil per dag ipv.2
doe ik ook,maar heb adhd dus blijf rustig.
1 is ook meer dan genoeg vind ik en je stopt net zo snel met roken.


succes

emo57
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2007 15:54

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door emo57 »

ik kwam toevallig op deze site terecht en wil graag ook wat kwijt..
Mijn man en ik zijn in Januari 2001 gestopt met roken in samenwerking met Zyban.Ikzelf werd helemaal gek in drie dagen..als ik zat moest ik lopen..als ik liep moest ik weer zitten...opstaan ..tv aan...zitten..opstaan tv uit zitten...zo ging dat de hele dag door..en ijsberen.Alleen in de buitenlucht werd ik wat rustiger..Maar zodra ik in huis werd had ik geen controle meer over mijn lichaam.Na 3 dagen was het zelfs zover dat mijn keel dichtgeknepen werd en kon geen voedsel meer naar binnen krijgen.Op aanraden van de arts accuut gestopt en lag dus de volgende dag zo ziek als een hond op de bank en sinds die tijd toen niet gerookt(helaas nu wel weer).Had mijn overgebleven tabletten van de kuur doorgesluisd naar mijn partner en die heeft dus de volle 6 weken bijna Zyban gebruikt en was fluitend aan het afkicken..Na 6 weken is hij solidair gaan doen met mij en geen Zyban meer genomen.
Maar nu komt het..!Dat was dus de eerste week van januari..In de loop van april kwam er een enorme kentering in het gedrag van mijn man .Inenen helemaal de weg kwijt..je kon niet meer normaal met hem converseren en op het werk werd hij inenen enorm onrustig.Zo had hij haast..zo was hij niet vooruit te branden..
Uiteindelijk is het bij hem zover gekomen dat hij zich van het leven heeft beroofd.
Een jaar na dato had ik toevallig contact met iemand via een toenmalige msn-box en het gesprek kwam op stoppen met roken en toen viel het woordje Zyban.
Wat bleek...zijn vriendin had het ook geslikt en na ongeveer een half jaar enorm depressief geworden en ze hebben de grootste moeite mee gehad om eruit te komen.
Sindsdien verwijt ik Zyban als oorzaker van de zelfmoord van mijn man.Hij was een nuchter mens en totaal geen psychische problemen.En zag hem in die laatste maand enorm achteruitgaan...Zo een enorme depressie met een fatale afloop..
Sindsdien waarschuw ik een ieder die dit middel wilt gaan gebruiken..
Is zo persoonlijk wat de bijwerkingen doen dat het te gevaarlijk is om het zomaar voor te schrijven...Ik zag zelf al wat het met mijzelf deed na nog geen 3 dagen...ik werd manisch depressief en dat was gewoon te gevaarlijk.
Hoop dat iemand hier wat aan heeft!!!
Ik blijf erbij dat het een te gevaarlijk medicijn is wat zo roekeloos wordt voorgeschreven door menig huisarts.Of die van mij het nog doet..is mijn een vraag

Toolboy

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Toolboy »

@emo57

Ik leef met u mee .
Ik heb een gelijke ervaring met zyban achter de rug.
Ook ik ben een dierbare verloren door toedoen van deze troep.

Groet T

quintos
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2007 12:34

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door quintos »

hey,

sorrie voor mijn uitlatingen @emo57 :oops: .ik leef met je mee en het zet me wel aan het denken.
ik beschrijf enkel mijn eigen ervaring op.
ik zal gelijk hulp inschakelen als het mis met me gaat.

gr. Q

Shan
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 okt 2007 18:04

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Shan »

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Shan op 14 sep 2009 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

monrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2008 14:44

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door monrein »

Ik ben gisteren gestopt met roken na 9 dagen zyban te hebben geslikt.
Weinig of geen last ervan gehad, een beetje overactief, waardoor ik iets later in slaap viel en een beetje "stoned" droge mond en lacherig.

Gisteren was vreemd om op de momenten dat je normaal een sigaret opsteekt, dat niet doet.
Vandaag al een stuk beter, kauw op een stuk zoethout.

Ik kan alle rokers aanraden, probeer het.
Mijn huisdokter stond er overigens ook volledig achter.

monrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2008 14:44

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door monrein »

Ik rook nu al 14 dagen niet en het kost nauwelijks moeite.
Bijwerkingen zijn ook verdwenen.

Als je simpel wilt stoppen is dit een manier

mvg rein

Toolboy

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Toolboy »

Toch wil ik graag even onder de aandacht brengen dat er al meerdere dodelijke slachtoffers zijn gevalen door toedoen van deze zooi.
Dus praat dit middeltje niet een ieder aan per persoon heeft deze zooi een andere werking.

T

Trudy.S
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2008 10:24

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Trudy.S »

Hallo allemaal,

Ik ben vorig jaar begonnen met zyban om te stoppen met roken, ik heb echt nergens last van gehad helemaal geen bijverschijnselen.
Tijdens de kuur had ik echt geen behoefte aan een sigaret en het deed me ook niks als iemand anders wel rookte in mijn omgeving.
Op een geven moment dacht ik als ik het met zyban kan, kan ik het ook zonder en ben dus gestopt met de kuur wat niet erg slim was want na 3 maanden niet gerookt te hebben kwam ik toch in de verleiding om weer te gaan roken.
Ik ga nu toch weer beginnen met Zyban omdat het bij mij heel erg heb geholpen en nu ga ik de kuur wel afmaken.

monrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mar 2008 14:44

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door monrein »

Ik rook inmiddels 3 weken en 4 dagen niet meer.
Het gaat nog steeds van een leien dakje.
Ik ben gestopt met de pillen, als je drie weken niet rookt, is de nicotine verdwenen en daarmee de lichamelijke verslaving, volgens mij.

Ik denk er nog wel zo nu en dan aan, maar ben dan kei trots dat ik niet meer rook.
Dus dat gaat wel goed.

Over een paar maanden meld ik me hier nog wel een keer.

met vriendelijke groet rein

Stopper
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2009 00:17

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door Stopper »

Via via hoorde ik over Zyban dat het zou helpen te stoppen met roken.
Ik las zoveel negativiteit op forum dat ik mijn huisarts raadpleegde.
Deze raadde mij aan Champix te gebruiken, na 2 doosjes ( goed voor 4 weken ) vergat ik ze in te nemen.
De reden : ik dacht niet meer aan roken !
Prima bevallen

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Ik ben sinds drie dagen bezig met zyban en ik heb heel veel gelezen hierover ook op deze site je moet reeel blijven kan dit werken tegen het stoppen met roken . En ja je hoort negative verhalen en positive verhalen en dat verschilt natuurlijk per persoon.Want tja iedereen is wel benieuwd of dit werkt of niet en of dit neven effecten heeft of niet. Tot nu toe heb ik geen enkele effect ik mag doorgaan met roken de eerste tijd tot aan mijn stop datum. En dat is 4 februari maar het heeft toe nu toe geen negatief effect maar ook geen positief effect. Ik moet vanaf zondag beginnen met 2 tabletten en ik hoop dat dat een verschil gaat maken. Ik wil graag stoppen met roken maar tot nu toe heeft zyban geen effect gehad op mijn rook gedrag het blijf het zelfde. Ik kan mij voosrstellen dat er veel mensen zijn die verschillende ervaringen hebben met zyban. Maar ik denk als je er aan begint en je voelt je niet goed gelijk stoppen er mee. Ik heb hier nog geen ervaring mee maar als ik straks met 2 tabelletten begin en ik als ik niet goed voel dan ga ik er ook gelijk mee stoppen. Ik ga zeker laten weten of het mij lukrt met zyban. Ik hoop dat jullie wat aan dit bericht hebben.
Groetjes een nog roker

net begonnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door net begonnen »

ik ben vandaag begonnen met zyban en moet eerlijk zeggen dat ik toch wel erg nadenk over de bijverschijnselen. Ik ben benieuwd of het werkt ben echt een flinke roker. Mijn vriendin is er drie weken geleden mee gestopt en rookt nog steeds niet. Heeft wel voortijdig de kuur afgebroken vanwege uitslag. Maar rookt nog steeds niet. Ik ben benieuwd naar andere mensen die opdit moment bezig zijn.

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

ik ben sinds 4 februari gestopt met roken met het hulpmiddel zyban en heb geen behoefte meer om te roken de ontwenningsverschijnselen van het niet roken heb ik wel keelpijn, koud maar daar ontkom je niet aan. Heb 22 jaar gerookt en een pakje per dag dus je lichaam reageert daar echt wel op. Maar ik heb geen vervelende bijwerkingen alleen mijn hart klopt wat sneller maarja dat had kan van zyban komen maar ook van het stoppen met roken. Ik heb ben nu 4 dagen van het roken af en het gaat me makkelijk af je hebt natuurlijk wel de momenten dat je na het eten enz. denkt aan roken maar door de zyban heb je geen behoefte. Ik ga voorlopig met de zyban door als ik erge bijwerkingen zou krijgen ga ik gelijk stoppen. Maarja ik heb ook wel eens een behoorlijke bijwerking gekregen van medicijnen voor longontsteking kunt dus je lichaam kan er tegen of niet.

Nou hoop dat je hier wat aan hebt....

Groetjes een niet-roker

net begonnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door net begonnen »

Ik heb precies hetzelfde ik merk nog helemaal niets. Mijn vriendin en meerdere als ik het mag lezen had na drie dagen zoiets van bah. De behoefte zou minder worden. Nou daar heb ik nog helemaal niets van gemerkt. Hoop dus wel dat ik nog wat ga merken. Maar laat het hier zeker even weten.

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Als je het net zo als mij had ik voelde niets maar ik ging meer roken en daar snapte ik niets van ik slik toch zyban. Nu ben ik er achter en zo werkt zyban ook, je hele huishouden wordt overhoop gehaalt en de nicotine komt niet meer aan. Iedereen reageert anders op zyban als het maar helpt met het stoppen.

net begonnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door net begonnen »

ja idd. Ik rook op het moment ook meer. En ik snap er ook niets van. Zit nu op de vijfde dag. Maar ging bij jou de trek uiteindelijk wel weg dan? En op welke dag gebeurde dat? Ben wel wat emotioneler dan normaal en kan soms ineens mezelf heel vervelend voelen maar dat duurt dan maar even. En ben beetje zweverig de hele dag. Begin ook grieperig te worden maar of dat aan de Zyban ligt betwijfel ik. Wel vraag ik me af of ik paracetamol mag innemen. Weet iemand dat?

roker
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 22:15

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door roker »

Als je met 2 tabletten zyban begint word het ook al anders. De nicotine daar voel je gewoon niets meer van en dan gaan je meer roken omdat je eigenlijk het gevoel dat je niet gerookt hebt. Dat komt dus door de zyban. Als je straks stopt voel je je goed en niet down dus is het makkelijker om te stoppen omdat je je niet *** voelt. Ik ben nu bij dag 7 aangekomen en ik moet zeggen ik denk na het eten aan roken en een paar andere momenten maar ik kan er me heel gemakkelijk overheen zetten.Oja je kunt gewoon aspirine nemen ik heb laatst ook 5 glazen alcohol gehad niets gebeurt dus ga gewoon door met zyban.

net begonnen
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:18

Re: ZYBAN zyban

Ongelezen bericht door net begonnen »

Ja, ik hoop dat ik bij de tweede pil wel iets merk. Alhoewel ik gisterenochtend echt veel minder trek had om te roken en dacht yes.
Maar in de middag was mijn behoefte weer helemaal terug. Ik moest na de 7de dag pas aan twee beginnen dus dat is pas vrijdag. Maar morgen ochtend ga ik naar de dokter. Dus zal ik eens met hem bespreken of ik die tweede al kan nemen. Vind het echt knap dat je na 22 jaar zo gestopt ben. Ik rook ook al 22 jaar zit ik me nu te bedenken hahaha. Ik wordt oud! Ik rook 1 pak je a anderhalf pakje per dag. Kan me eerlijk gezegd niet voorstelen dat ik over bv 2 weken helemaal niet meer rook.

Gesloten