LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verplicht reageren
verplicht reageren
Mijn werkconsulent heeft een vacature voor me uitgezocht waar hij van vindt dat het wel wat is voor mij en verzoekt me (uiteraard via hem) hierop te solliciteren. Omdat ik zelf vindt dat het helemaal niks voor mij is is mijn vraag dan ook of ik toch verplicht ben om deze sollicitatie te doen? Ik wil uiteraard geen problemen met de uwv hebben vandaar deze vraag. Ik ben ook niet van plan om me te laten gebruiken door een rib met een proefplaatsing of iets in een een/tweetje met een werkgever want ik vermoed dat het zoiets is ook omdat de vacature niet eens bij het CWI bekend is. Wie weet een goede raad?
Re: verplicht reageren
Hallo Denmar,
die werkconsulent van wat voor bureau is hij?
UWV, CWI of een IRO?
Reageren moet je volgens de wet, je moet er alles aan doen om werk te krijgen.
De eerste 3 maand mag je op eigen nivo reageren, daarna de volgende 3 maand moet je je blik groter maken.
En na de 6e maand moet je alles accepteren volgens de wet.
Werk gaat boven uitkering!
En wie is dat die RIB?
Veel vacatures komen nooit bij het CWI.
Je moet er rekening mee houden dat je moet solliciteren op die vacature en op het sol gesprek kun je het altijd verknoeien.
Wat is de reden dat je de aangeboden baan niets vindt?
Maar kijk uit wat je doet.
Je bent zo je uitkering kwijt als je werk consulent een lastige is
die werkconsulent van wat voor bureau is hij?
UWV, CWI of een IRO?
Reageren moet je volgens de wet, je moet er alles aan doen om werk te krijgen.
De eerste 3 maand mag je op eigen nivo reageren, daarna de volgende 3 maand moet je je blik groter maken.
En na de 6e maand moet je alles accepteren volgens de wet.
Werk gaat boven uitkering!
En wie is dat die RIB?
Veel vacatures komen nooit bij het CWI.
Je moet er rekening mee houden dat je moet solliciteren op die vacature en op het sol gesprek kun je het altijd verknoeien.
Wat is de reden dat je de aangeboden baan niets vindt?
Maar kijk uit wat je doet.
Je bent zo je uitkering kwijt als je werk consulent een lastige is
Nee hoor, je bent niets verplicht. De Nederlander bestaat immers niet. Dus hoef jij je ook niet aan de Nederlandse wetgeving te houden.
@Eddie:
Je aversie tegen RIB's was al bekend. Misschien kun je een nuttig advies geven?
Je aversie tegen RIB's was al bekend. Misschien kun je een nuttig advies geven?
Gewoon, de consulent het hemd van het lijf vragen (schriftelijk aangetekend) over de aard van het bedrijf. Hoeveel uur per week? Wat verdien ik? Wat wordt er van mij verwacht? En het belangrijkste, heb ik hier een goede toekomst?
En als het hem niets lijkt, gewoon eerlijk zeggen (met getuige) Kijken hoe de consulent daarop reageert en indien de consulent moeilijk gaat doen gewoon gaan dreigen met juridische procedures, te beginnen met een klacht aan de direktie van het RIB. Geen consulent die het gevecht met je aangaat!
En uiteraard, het desbereffende bedrijf een standaard sollicitatie briefje schrijven. Indien de verdere procedure erg gemakkelijk gaat dan weet je zeker dat je, achter je rug om , in een soort van Melkert regeling bent getrapt en dan meld je gewoon geen verdere interesse in de baan te hebben.
Kortom, LAAT JE NIET INTIMIDEREN!
En als het hem niets lijkt, gewoon eerlijk zeggen (met getuige) Kijken hoe de consulent daarop reageert en indien de consulent moeilijk gaat doen gewoon gaan dreigen met juridische procedures, te beginnen met een klacht aan de direktie van het RIB. Geen consulent die het gevecht met je aangaat!
En uiteraard, het desbereffende bedrijf een standaard sollicitatie briefje schrijven. Indien de verdere procedure erg gemakkelijk gaat dan weet je zeker dat je, achter je rug om , in een soort van Melkert regeling bent getrapt en dan meld je gewoon geen verdere interesse in de baan te hebben.
Kortom, LAAT JE NIET INTIMIDEREN!
Eddie2,
wat heeft het voor zin om die consulent tegen je in het harnas te jagen.
Met zo een mentaliteit kom je echt niet ver mee hoor.
Hier op het forum wordt gelachen maar denmar zit dan diep in de ****!
Je moet gewoon eerlijk blijven en geen onzin uitkramen.
En je kunt wel een juridisch gevecht aangaan maar dan verlies je het want je uitkering wordt voorlopig stopgezet om dat je niet wilt meewerken aan de Integratie.
Dan zit je een tijd zonder geld, en wat gebeurt er dan als je een gezin hebt en er komt geen geld meer binnen?
Je hebt getekend toen je een IRO kreeg met een plan van aanpak, daar staat toch ook in wat je wel wilt en wat niet.
En IRO is gewoon bij de wet geregeld net als je uitkering iedereen heeft daar recht op.
En ex minister de Geus heeft alles overhoop gegooid.
Nu is er alleen de regel, "Werk gaat voor uitkering".
En als je een baan hebt is het makkellijk tegen IRO bedrijven aan te schoppen he Eddie2.
En Denmar een goede raad, "Doe gewoon dat wat je zelf ook zou willen, en benader die consulent ook als mens zo als je zelf ook behandeld wilt worden".
En Eddie2 is het ook mogelijk eens nuttig advies te geven zoals kiz ook al vraagt.
Kritiek leveren is makkelijk maar lever dan eens opbouwende kritiek.
wat heeft het voor zin om die consulent tegen je in het harnas te jagen.
Met zo een mentaliteit kom je echt niet ver mee hoor.
Hier op het forum wordt gelachen maar denmar zit dan diep in de ****!
Je moet gewoon eerlijk blijven en geen onzin uitkramen.
En je kunt wel een juridisch gevecht aangaan maar dan verlies je het want je uitkering wordt voorlopig stopgezet om dat je niet wilt meewerken aan de Integratie.
Dan zit je een tijd zonder geld, en wat gebeurt er dan als je een gezin hebt en er komt geen geld meer binnen?
Je hebt getekend toen je een IRO kreeg met een plan van aanpak, daar staat toch ook in wat je wel wilt en wat niet.
En IRO is gewoon bij de wet geregeld net als je uitkering iedereen heeft daar recht op.
En ex minister de Geus heeft alles overhoop gegooid.
Nu is er alleen de regel, "Werk gaat voor uitkering".
En als je een baan hebt is het makkellijk tegen IRO bedrijven aan te schoppen he Eddie2.
En Denmar een goede raad, "Doe gewoon dat wat je zelf ook zou willen, en benader die consulent ook als mens zo als je zelf ook behandeld wilt worden".
En Eddie2 is het ook mogelijk eens nuttig advies te geven zoals kiz ook al vraagt.
Kritiek leveren is makkelijk maar lever dan eens opbouwende kritiek.
Antonh
Mij heeft deze mentaliteit altijd goed geholpen. Mijn ervaringen met RIB 's zijn naaien of genaaid worden (ik kijk wel in inside information) Het verhaal van de topicstarter is daar weer zo'n schrijnend voorbeeld van. Uit de inside information die ik onder ogen heb gehad kan ik in ieder geval opmaken altijd met arrogant tuig te maken hebben gehad die absoluut geen respect voor je hebben en je bij hun collega's cq kornuiten flink voor schut zetten.
Tsja, de waarheid is hard, sorry dat ik je roze bril wereldje verstoor. Als deze mijnheer/ mevrouw jouw adviezen gaat opvolgen dan zit ie op zeker paperclips te vouwen tussen zwaar geestelijk gehandicapten.
Mij heeft deze mentaliteit altijd goed geholpen. Mijn ervaringen met RIB 's zijn naaien of genaaid worden (ik kijk wel in inside information) Het verhaal van de topicstarter is daar weer zo'n schrijnend voorbeeld van. Uit de inside information die ik onder ogen heb gehad kan ik in ieder geval opmaken altijd met arrogant tuig te maken hebben gehad die absoluut geen respect voor je hebben en je bij hun collega's cq kornuiten flink voor schut zetten.
Tsja, de waarheid is hard, sorry dat ik je roze bril wereldje verstoor. Als deze mijnheer/ mevrouw jouw adviezen gaat opvolgen dan zit ie op zeker paperclips te vouwen tussen zwaar geestelijk gehandicapten.
@Eddie2,
Wat een mentaliteit heb jij.
Nu begrijp ik meer van je reactie's.
Jij voelt je dus ver boven geestelijk gehandicapten staan?
Een erg verzuurde geest heb je volgens mij.
En topic starter is echt geen schrijnend geval hoor Eddie2
Hij stel gewoon vragen en is niet "genaaid" zo als jij het mooi in je toch wel wat bekrompen geest beschrijft.
Eddie2 geeft eens opbouwende kritiek!
Ik denk dat bovenstaande genoeg over jouw mentaliteit zegt.Uit de inside information die ik onder ogen heb gehad kan ik in ieder geval opmaken altijd met arrogant tuig te maken hebben gehad die absoluut geen respect voor je hebben en je bij hun collega's cq kornuiten flink voor schut zetten.
Wat is er mis met zwaar geestelijk gehandicapten?Als deze mijnheer/ mevrouw jouw adviezen gaat opvolgen dan zit ie op zeker paperclips te vouwen tussen zwaar geestelijk gehandicapten.
Wat een mentaliteit heb jij.
Nu begrijp ik meer van je reactie's.
Jij voelt je dus ver boven geestelijk gehandicapten staan?
Een erg verzuurde geest heb je volgens mij.
En topic starter is echt geen schrijnend geval hoor Eddie2
Hij stel gewoon vragen en is niet "genaaid" zo als jij het mooi in je toch wel wat bekrompen geest beschrijft.
Eddie2 geeft eens opbouwende kritiek!
Vind je het erg als ik verder niet op je verder zinloze opmerkingen inga?
Beetje zonde van mijn tijd. Er word namelijk niet naar opbouwende kritiek gevraagd maar naar advies. Mijn advies is de juiste. Voor de rest ben ik jou geen uitleg en antwoord schuldig. Dus doe verder geen moeite en ga wat nuttigs doen KWAL!
Ps. Ik voel mij niet meer dan een geestelijk gehandicapte maar zou er niet graag tussen willen zitten, en al zeker niet met geestdodend werk.
Een ieder die zegt, wel nobel tussen deze groep te willen zitten die zwetst uit zijn nek.
Beetje zonde van mijn tijd. Er word namelijk niet naar opbouwende kritiek gevraagd maar naar advies. Mijn advies is de juiste. Voor de rest ben ik jou geen uitleg en antwoord schuldig. Dus doe verder geen moeite en ga wat nuttigs doen KWAL!
Ps. Ik voel mij niet meer dan een geestelijk gehandicapte maar zou er niet graag tussen willen zitten, en al zeker niet met geestdodend werk.
Een ieder die zegt, wel nobel tussen deze groep te willen zitten die zwetst uit zijn nek.
Eddie2,
je hebt je zelf flink in je hemd gezet met die denigrerende opmerking over zwaar geestelijk gehandicapten hoor.
Ken je het spreekwoord, "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"?
Jouw advies is dus het juiste.
Nu doe jij precies waar je altijd op aan het katten bent.
Je hebt je ware gezicht laten zien.
En jij past volgens mij precies in het beeld waar jij steeds op kat met de IRO.
je hebt je zelf flink in je hemd gezet met die denigrerende opmerking over zwaar geestelijk gehandicapten hoor.
Dat vindt ik ook een goede uitspraak van je.Mijn advies is de juiste.
Ken je het spreekwoord, "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"?
Jouw advies is dus het juiste.
Nu doe jij precies waar je altijd op aan het katten bent.
Je hebt je ware gezicht laten zien.
Eddie2 ik blijf deze uitspraak van jou wel een heel erge minachting naar je mede mens.Als deze mijnheer/ mevrouw jouw adviezen gaat opvolgen dan zit ie op zeker paperclips te vouwen tussen zwaar geestelijk gehandicapten.
En jij past volgens mij precies in het beeld waar jij steeds op kat met de IRO.
Ik hoop dat je je aan je uitspraak houdt en geen onzin meer uitkraamt over je mede mensen.Vind je het erg als verder niet op je verder zinloze opmerkingen inga?
Antonh
Je begrijpt mij verkeerd of wil mij verkeerd begrijpen.
Geestelijk gehandicapten zie ik echt niet als een mindere mens. Deze mensen kunnen er verder weinig aan doen dat ze beperkt zijn. Maar ik mag toch van mening zijn dat ik me niet geroepen zou voelen om tussen deze mensen te gaan werken? Is dat dan per definitie denigrerend? Ik vind van niet. Verder moet de topicstarter zelf maar uitmaken wat hij/zij verder gaat doen, ik merk alleen dan ook dit persoon huiverig is en daarom een makkelijke prooi is om dingen tegen zijn zin te laten doen. Wat hij/zij zeker moet doen is bij het desbetreffende bedrijf gaan kijken voordat hij daarover een oordeel felt.
Verder zeg ik maar niets meer, het word duidelijk verkeerd opgevat. Sorry, ik ben van de straat en door schade en schande verhard.
Je begrijpt mij verkeerd of wil mij verkeerd begrijpen.
Geestelijk gehandicapten zie ik echt niet als een mindere mens. Deze mensen kunnen er verder weinig aan doen dat ze beperkt zijn. Maar ik mag toch van mening zijn dat ik me niet geroepen zou voelen om tussen deze mensen te gaan werken? Is dat dan per definitie denigrerend? Ik vind van niet. Verder moet de topicstarter zelf maar uitmaken wat hij/zij verder gaat doen, ik merk alleen dan ook dit persoon huiverig is en daarom een makkelijke prooi is om dingen tegen zijn zin te laten doen. Wat hij/zij zeker moet doen is bij het desbetreffende bedrijf gaan kijken voordat hij daarover een oordeel felt.
Verder zeg ik maar niets meer, het word duidelijk verkeerd opgevat. Sorry, ik ben van de straat en door schade en schande verhard.
Wel antonh, jij laat je nu ook even niet echt van je beste kant zien is het wel?
Voor zover het onderwerp, ik denk dat antonh wel twee goede vragen heeft gesteld aan denmar.
m vr gr koetjeBoe
Voor zover het onderwerp, ik denk dat antonh wel twee goede vragen heeft gesteld aan denmar.
endie werkconsulent van wat voor bureau is hij?
UWV, CWI of een IRO?
denmar, misschien dat je even op die vragen in kunt gaan?Wat is de reden dat je de aangeboden baan niets vindt?
m vr gr koetjeBoe
Goed dan even wat meer informatie,
Het betreft rib Agens, daar loop ik nu ongeveer 16 maanden en ik ben in die tijd daar 2 keer geweest voor een gesprek. Over 2 maanden loopt het af bij agens en nu komen ze ineens met een vacature. Dus heb ik het idee dat ze nog even een poging doen om wat te verdienen.
Maar ik ben niet van plan om me te laten gebruiken, zeker niet om dat ik mijn hele leven keihard gewerkt heb,ongeveer 38jaar en aan uren c.a.41jaar. Maarja we weten dat je bij de uwv maar een dossier of een nummer bent en verder wordt er niet gekeken. En dat een rib wat wil verdienen is op zich nog wel te begrijpen maar zolang er geen onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die niet willen werken en mensen die bekant hun hele leven hebben gewerkt hou je dit soort situaties. Maar goed, dit is mijn mening en een ieder heeft recht op zijn eigen mening. m.v.g.
Het betreft rib Agens, daar loop ik nu ongeveer 16 maanden en ik ben in die tijd daar 2 keer geweest voor een gesprek. Over 2 maanden loopt het af bij agens en nu komen ze ineens met een vacature. Dus heb ik het idee dat ze nog even een poging doen om wat te verdienen.
Maar ik ben niet van plan om me te laten gebruiken, zeker niet om dat ik mijn hele leven keihard gewerkt heb,ongeveer 38jaar en aan uren c.a.41jaar. Maarja we weten dat je bij de uwv maar een dossier of een nummer bent en verder wordt er niet gekeken. En dat een rib wat wil verdienen is op zich nog wel te begrijpen maar zolang er geen onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die niet willen werken en mensen die bekant hun hele leven hebben gewerkt hou je dit soort situaties. Maar goed, dit is mijn mening en een ieder heeft recht op zijn eigen mening. m.v.g.
Hallo Denmar,
als je traject afgelopen is komt Agens vanzelf met een afsluitings rapport.
Dit zou ik niet tekenen maar direct contact opnemen met je arbeids deskundige bij het UWV.
Maak je bezwaren kenbaar en schrijf dit dan op het afsluitings rapport met de vermelding dat je contact hebt gehad met het UWV over het rapport.
Als je dit niet doet stuurt Agens je rapport gewoon ongetekend door naar het UWV.
Vermeld wel dat je contact gehad hebt met het UWV.
naam van de contact persoon en de tijd dat je met de persoon gesproken hebt, doe dit wel anders snij je jezelf in de vingers.
Maak een kopie van het rapport met de mededeling die je er bij geschreven hebt.
als je traject afgelopen is komt Agens vanzelf met een afsluitings rapport.
Dit zou ik niet tekenen maar direct contact opnemen met je arbeids deskundige bij het UWV.
Maak je bezwaren kenbaar en schrijf dit dan op het afsluitings rapport met de vermelding dat je contact hebt gehad met het UWV over het rapport.
Als je dit niet doet stuurt Agens je rapport gewoon ongetekend door naar het UWV.
Vermeld wel dat je contact gehad hebt met het UWV.
naam van de contact persoon en de tijd dat je met de persoon gesproken hebt, doe dit wel anders snij je jezelf in de vingers.
Maak een kopie van het rapport met de mededeling die je er bij geschreven hebt.
Denmar,
Agens!!! ene Walther wellicht? of ene Jaqueline?
Agens, een groot zootje oplichtersbende, heb zelf ook met deze Toko te maken gehad (tot aan de bestuursrechter) fout koekie!!
Doe wat je doen moet, je vermoedens zijn in deze de juiste!
Agens!!! ene Walther wellicht? of ene Jaqueline?
Agens, een groot zootje oplichtersbende, heb zelf ook met deze Toko te maken gehad (tot aan de bestuursrechter) fout koekie!!
Doe wat je doen moet, je vermoedens zijn in deze de juiste!
Denmar,
ik heb Agens ook gehad.
Echt niet om over naar huis te schrijven.
Argonout is nog erger.
Daarom nogmaals, doe niets ondoordacht!
Alles op papier en niets mondeling doen of beslissen.
En bewaar van alles een kopie!!
En Eddie2 Agens is groot er "werken" veel "mensen"!.
ik heb Agens ook gehad.
Echt niet om over naar huis te schrijven.
Argonout is nog erger.
Daarom nogmaals, doe niets ondoordacht!
Alles op papier en niets mondeling doen of beslissen.
En bewaar van alles een kopie!!
En Eddie2 Agens is groot er "werken" veel "mensen"!.
-
is het niet verstandiger om nu al contact met het UWV op te nemen, althans dat is mij door mijn arbeidsdeskundige medegedeeld...zodra ik niet tevreden ben over het RIB moest ik dat laten weten.
zwz...je bent daar in 16 maanden tijd maar 2x geweest? waarom was dat niet vaker, als je zelf passief bent dan kan je van (een naar horen zeggen) slechte RIB ook helemaal niks verwachten.
zwz...je bent daar in 16 maanden tijd maar 2x geweest? waarom was dat niet vaker, als je zelf passief bent dan kan je van (een naar horen zeggen) slechte RIB ook helemaal niks verwachten.
Denmar, zit je in een WAO/Wia, WW op WWB situatie. De regels voor deze uitkeringen zijn steeds anders.
Bij Arbeidsongeschiktheid mag je uiteraard geen werk accepteren wat je gezondheid schaad.
Ik geloof dat je in de WWB elk aangeboden werk moet accepteren en in de WW ligt het er o.a. aan hoe lang je in die uitkering zit.
En ik ben het eens met Schemering: contact opnemen met ja arbeidsdeskundige/casemanager/gemeente.
Of je moet gewoon geluk hebben en zelf iets vinden wat wel bij je past.
Bij Arbeidsongeschiktheid mag je uiteraard geen werk accepteren wat je gezondheid schaad.
Ik geloof dat je in de WWB elk aangeboden werk moet accepteren en in de WW ligt het er o.a. aan hoe lang je in die uitkering zit.
En ik ben het eens met Schemering: contact opnemen met ja arbeidsdeskundige/casemanager/gemeente.
Of je moet gewoon geluk hebben en zelf iets vinden wat wel bij je past.
Ik had ook een keer een intake bij Agens.
Ze wilden me meteen laten tekenen voor een zgn. plan dat nog niet eens was opgesteld. Ik zei: "o, ik ben nu erg moe, ik wil het graag thuis doornemen en de volgende keer meenemen". Daar moest ze natuurlijk wel aan toegeven.
Tevens vroeg ze of ik wel thuiswerk voor Google wilde doen. Kelly Services zou dat werk aanbieden. Ik zou informatie kunnen krijgen van iemand die het werk gedaan had. Ze zou een volgende keer het e-mailadres van die persoon willen geven.
Na dat gesprek informeerde ik bij Kelly Services over het werk. Die liet mij weten dat dit werk al heel lang niet meer werd aangeboden.
Ik gaf deze poging tot oplichting door aan mijn uitkeringsinstantie.
Die zegde het samenwerkingsverband met Agens op.
Ik blij, dat ik er van verlost was!!!
Ze wilden me meteen laten tekenen voor een zgn. plan dat nog niet eens was opgesteld. Ik zei: "o, ik ben nu erg moe, ik wil het graag thuis doornemen en de volgende keer meenemen". Daar moest ze natuurlijk wel aan toegeven.
Tevens vroeg ze of ik wel thuiswerk voor Google wilde doen. Kelly Services zou dat werk aanbieden. Ik zou informatie kunnen krijgen van iemand die het werk gedaan had. Ze zou een volgende keer het e-mailadres van die persoon willen geven.
Na dat gesprek informeerde ik bij Kelly Services over het werk. Die liet mij weten dat dit werk al heel lang niet meer werd aangeboden.
Ik gaf deze poging tot oplichting door aan mijn uitkeringsinstantie.
Die zegde het samenwerkingsverband met Agens op.
Ik blij, dat ik er van verlost was!!!
En zo hoort dat dan ook, heel goed!Die zegde het samenwerkingsverband met Agens op.