LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies inbouwapparaten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
DinoDraqu

Advies inbouwapparaten

Ongelezen bericht door DinoDraqu »

Ik ben binnenkort ook toe aan een nieuwe keuken. Ben begonnen met de apparaten en kom tot het volgende rijtje. Heeft iemand hier op- of aanmerkingen op of een (beter) alternatief?

Kookplaat: Atag HG7611A
Combi-oven: Siemens HB870570
Koelkast: Siemens KI 24RA50
Afzuigkap: Nog geen idee :)

Maakt het wat uit of je een koelkast met vlakscharnier of sleepdeursysteem neemt?

Nog iemand een advies vwb een wandschouw afzuigkap die goed bij de Atag kookplaat past?

Bedankt

nico_s

Re: Advies inbouwapparaten

Ongelezen bericht door nico_s »

De uitgekozen Atag kookplaat en Siemens apparatuur is goed.
Voor afzuigkap zou ik willen adviseren: let op de afzuigcapaciteit en het aantal decibellen. Itho is wat duurder, maar wel erg stil en heeft een goede afzuigcapaciteit.

DinoDraqu

Ongelezen bericht door DinoDraqu »

De ATAG kookplaat is 75 cm breed. Moet hier een 90 cm afzuigkap boven of kan een 60 cm versie ook?

Wat is de minimum afzuigcapaciteit en aantal db waar de afzuigkap aan moet voldoen?

MarcM

Ongelezen bericht door MarcM »

Afzuigkap kun je beter breder nemen dan de kookplaat, niet alleen maar ook omdat het er anders niet uit ziet.
Afzuigcapaciteit hangt van jezelf af, ga voor de afzuigkap met meerdere standen zou ik zeggen. db gaat samenop met afzuigkracht lijkt me, maar je laat de afzuigkap toch niet een heel lange tijd op max staan, of wel?

nico_s

Ongelezen bericht door nico_s »

Een afzuigkap van 90cm breed is wel het minimum boven een kookplaat van 75cm, dit i.v.m. het "waaien" van de kookgeuren. Er wordt over het algemeen 15cm extra aan beide zijden als advies aangehouden. Dat zou voor jou een 105cm brede afzuigkap inhouden. Breedtematen 100cm en 120cm zijn leverbaar. Als je een mooie 100cm brede kap kan vinden, dan zou ik die nemen.
db gaat samenop met afzuigkracht lijkt me, maar je laat de afzuigkap toch niet een heel lange tijd op max staan, of wel?
Het aantal dB en de capaciteit gaan alleen samen op als je het per apparaat bekijkt. Hoe hoger de stand, des te meer lawaai. Er zit een enorm verschil in decibellen en capaciteit tussen de afzuigkappen.
Kijk eens op http://www.inbouw.nl om een overzicht te krijgen van de modellen en de capaciteit en het aantal decibellen.

Gesloten