LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rakker71
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2007 08:00

Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door Rakker71 »

Hallo allemaal,

Nadat we allemaal wel een keer een slechte ervaring hebben gehad met Oxxio kan ik iedereen energieleverancier Elektran aanbevelen. Ik heb nu al een aantal jaren Elektran en ben echt tevreden. Dit mag ook een keer gezegd worden vind ik.

Ik heb zelfs op mijn werk doorgegeven als tip dat ze beter kunnen overstappen naar Qwint (dit is de zakelijke tak van Elektran).

Geen dure 0900-nummers, gewoon lekker lokaal tarief. Je wordt er nog behandeld als klant en niet als een of ander nummer.

Een echte aanrader!

Groetjuzzz van Rakker71

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Ik zit sinds een paar maanden ook bij ELEKTRAN maar de gehele overstap is netjes verlopen. Dit bedrijf maakt op mij een betrouwbare indruk.

Ik vraag me wel af waarom sommige mensen nog steeds overstappen naar Energie Direct en Oxxio want je leest toch alleen maar ellende over die bedrijven. Zijn die mensen dan zo naief en onwetend?

BoerFrans
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:57

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door BoerFrans »

Ben van Essent naar Elektran overgestapt. Veel goedkoper en klantvriendelijker. Als je bij Elektran gaat winkelen via intenet kun je "onderweg" nog een keuze maken voor grijze stroom (met een groot aandeel kernenergie), die geleverd wordt onder de naam van dochteronderneming Energiestunter. Je hebt dan alle voordelen van de perfecte service van Elektran, zonder dat je veroordeeld bent tot de onzinnige, zogenaamd milieuvriendelijke groene stroom: 2 vliegen in een klap! Een aanrader!

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Essent is een van de goedkoopste!

Voordelen op een rijtje

Sterk concurrerende tarieven.
Scherpe energietarieven, altijd een eerlijke prijs.
U weet precies waar u aan toe bent; inzicht en controle via Mijn Essent.
U kiest zelf het tarief dat bij uw situatie en verbruik past.
Gratis servicenummer en één aanspreekpunt.

zie:http://www.essent.nl/essent/consument/k ... index.html
:lol:
Groenestroom is bij Essent even duur dan grijze, dus waarom dan niet het milieu gespaard of begrijp jij het niet BoerFrans?

BoerFrans
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2007 20:57

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door BoerFrans »

Het probleem is dat BoerFrans het beter snapt dan dat de zogenaamde milieufreaks hopen. Tarieven vergelijken kan iedereen, dus doe je best en concludeer zelf. Elektran heeft geen online rekening-inzage: houden zo, want met die service is niemand gediend.
Grijze stroom is in sommige gevallen milieubelastender, met name als het aandeel verbranding van fossiele brandstoffen groot is; 50% (bijvoorbeeld) kernenergie is nou eenmaal niet vergrijgbaar. BoerFrans weigert de aangeprezen groene energie af te nemen voor huishoudelijk gebruik zolang de grootverbruikers in Nederland en wereldwijd voor het grootste deel op sterk vervuilende centrales zijn aangewezen (dankzij die milieufreaks). Moet ik soms genoegen scheppen in een spaarlampje dat draait op een sterk gesubsidieerde (qua productie- en plaatsingsenergie) zwaar milieubelastende windmolen en mezelf wijsmaken dat ik bijdraag aan het mondiale CO2 probleem?
Massaal weigeren die onzin, dan wordt de politiek misschien wakker.

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Sinds kort mijn eerste huisje, ook aangemeld bij Elektran. Dit nav de goede verhalen die ik op internet las.

Tot op heden geen seconde spijt, goede service en goede bereikbaarheid. :D

Kosten kan ik niet veel over zeggen aangezien dit mijn eerste leverancier is.

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door marinepik »

Ik lees steeds weer dat deze energieleverancier zo'n goede bereikbaarheid heeft.
Hoe weet u dat, misschien toch veel moeilijkheden (=contact) gehad?
Theo

Gijsbertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 23:26

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door Gijsbertje »

Hebben jullie Elektran rechtstreeks of hebben jullie dat 3 jaars contract via de Vastelastenbond? Volgens Elektran kan ik dat contract alleen via de Vastelastenbond bestellen, maar ik ken die club niet.

wie helpt me verder? ervaringen?

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door IkWilbert »

@Marinepik,

ik heb ze inderdaad geregeld aan de telefoon gehad. Maar niet omdat ik problemen heb/had. Gewoon om info te vragen e.d.

Het was allemaal nieuw voor mij dat energie gedoe. Je hebt bij Elektran geen duur 0900 nummer of te maken met call center medewerkers. Ze kunnen je direct helpen en beantwoorden al je vragen netjes hoe dom deze ook is :lol:

supercop1973
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 nov 2006 10:48

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door supercop1973 »

Vorige maand kreeg ik een brief van ELEKTRAN dat ze zijn gaan samenwerken met MAIN Energie en CAPLARE Energy.
Ik ben wel heel benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor hun uitstekende service tot nu toe.

Overigens heeft de VasteLastenbond geen contracten meer op hun site staan van ELEKTRAN. Alleen 1 jarige contracten met Greenchoice.

4749cm
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2008 14:18

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door 4749cm »

Na Oxxio was Elektran een verademing :D
Hier is de klant nog koning.Noch tijd noch moeite wordt er gespaard om je op allerlei punten antwoord te geven,correct en duidelijk.
Jaarafrekening helder en duidelijk. Perfect. :lol:

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Van Elektran durf ik tenminste te zeggen dat daarvan geen klachten binnenstromen.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door hj44 »

Sinds vorig jaar maart ben ik klant bij Elektran en dit is de eerste keer dat de jaarafrekening op tijd binnen was.Ook wat er teveel was betaald staat al op mijn rekening.Wat een verademing met oxxio,waar je ontzettend veel energie in moet steken voordat er iets goeds wordt gedaan.

Gr. HJ

Troy
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mar 2008 15:52

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door Troy »

Je hebt dan alle voordelen van de perfecte service van Elektran, zonder dat je veroordeeld bent tot de onzinnige, zogenaamd milieuvriendelijke groene stroom: 2 vliegen in een klap!
Niet bereid zijn tot milieuvriendelijkheid is tot daar aan toe, maar met opzet voor een vervuilend product kiezen kun je toch weinig anders noemen dan zielig kwajongensgedrag.

"Milieufreaks"? Wie is hier nu de freak?

hunk
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007 11:42

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door hunk »

Wil even zeggen dat hun tarieven hoger zijn dan elders én dat ze voor de jaarafrekening € 29,95 administratiekosten berekenen.
Stel dat ze 50.000 klanten hebben, (weet het niet) dan beuren ze
€ 1.497.500 , daar kan je dus wel een aardige administratie van voeren!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door Shine »

wil daarop even zeggen dat dit welbeschouwd het zogeheten vastrecht leveranciers deel is. Iets wat ieder leverancier hanteert en naar eigen invulling mag bepalen.
Alleen noemt de een het vastrecht leverancie en de ander adminkosten. Tis één pot nat.
Van de website Elektran:
Tarieven zijn per kWh. Transportkosten zijn niet inbegrepen. De administratiekosten voor elektriciteit bedragen € 2,68 per maand inclusief BTW. Als u elektriciteit in combinatie met gas afneemt bedragen de totale administratiekosten € 2,98 per maand inclusief BTW
Kortom, had u uw huiswerk gedaan was deze verbazing niet nodig geweest.

Wat betreft de duurste:
Dat kan ik alweer weerleggen. Om te beginnen met administratiekosten:
De NEM rekent bijvoorbeeld voor vastrecht (lees administatiekosten per product) leverancierdeel:
6,99. Dus samen per maand: 13,98 (x12) = 167,76 per jaar aan administratiekosten!!
Wat zoveel betekent dat: lijkt (om even bij de NEM als voorbeeld te blijven) de goedkoopste op leveringstarieven, halen ze de vette winst weer uit het administratie (vastrecht leverancier) kostenplaatje. EN wel zoveel dat u feitelijk gewoon veel te veel betaald voor uw totale afnamegedrag.
Maak maar eens een berekening, dan zult u constateren dat Elektran lang niet zo slecht scoort met haar tariefstellingen.

hunk
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007 11:42

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door hunk »

Heb wat vergelijkingen gemaakt maar kan niet anders concluderen dan dat elektran extra administratiekosten berekend voor de jaarrekening.
Hier een voorbeeld van een rekening van elektran.

Elektriciteit: € 154,47


Energiebelasting elektriciteit: € -55,78


Gas: € 64,98


Energiebelasting gas: € 25,80


Administratiekosten: € 30,00


Subtotaal: € 219,47


19% BTW: € 41,70


Totaal jaarbedrag: € 261,17

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Betrouwbare en goede energieleverancier (Elektran)

Ongelezen bericht door Shine »

Hunk u slaat de plank giga mis.
Zie ook het andere topic betreffende elektran.

Ik kopieer en plaka mijn aldaar gegeven reactie ook maar even hier.

U slaat de plank weer mis.
Dit zijn geen adminkosten, maar is domweg vastrecht LEVERING. De een noemt het adminkosten, de ander vastrecht levering.
IEDERE leverancier berekend vastrecht levering. En dit berag mag door de leverancier zelf bepaald worden. (deze post dient u dus als u wilt gaan switchen goed te bekijken als u gaat vergelijken!!!)

Overigens heb ik een nat van de pers zijnde jaarafrekening van Elektran voor me liggen (jaja heb hem dan eindelijk, na wederom een ultimatum email, ontvangen)
Nergens, maar dan ook nergens staat een post 'administratiekosten jaarafrekening' vermeld.
Waar u dit dus vandaan haalt is me werkelijk een raadsel.

Gesloten