LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon - geld terug en toch hoger termijnbedrag

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Nuon - geld terug en toch hoger termijnbedrag

Ongelezen bericht door Ron58 »

Henri, het betrof een voorschot wat 150 euro per maand te hoog was, dat is 1800 euro. Het is verlaagd en na het jaar kregen we nog een paar tientjes retour.
Ondanks dat retour probeerde Nuon er voor dit jaar weer een 30 euro per maand op te gooien terwijl al bekend was dat de prijzen dit jaar iets zouden dalen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon - geld terug en toch hoger termijnbedrag

Ongelezen bericht door Shine »

Dit heb ik direct laten verhogen naar =/- € 90.00 per maand ivm de verwachting van ons verbruik. Nu in oktober bij de jaarafrekening dus een verhoging van € 30.00 naar € 120.00.
Dank voor de toelichting. Nu is het inderdaad duidelijk! :D
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo raar dat Nuon in uw geval het termijnbedrag met 30,= heeft verhoogd.
De periode waarover u termijnen hebt betaald (en al had verhoogd vanuit gedachtengang: "we zijn met ons 2en en zullen meer verbruiken"), is logisch, maar Nuon neemt de komende winterperiode mee t.a.v het nieuwe termijnbedrag. In uw afgelopen 6 maanden zit namelijk geen herfst/winterperiode wat natuurlijk een vertekening aan verbruik oplevert.
Ansich vind ik het bedrag van 120,= helemaal niet zo raar. Dit is gebaseerd op een gemiddeld jaarverbruik van: E- 2000KwH en G- 2000m3.
U kunt nu 2 kanten op. Uw termijnbedrag terugbrengen naar 90,= of het nieuwe termijnbedrag laten staan. Houdt er wel rekening mee dat, mocht bij de volgende jaarafrekening blijken dat u bij moet betalen (en u dit niet kunt) er dan geen betalingsregeling mogelijk is.
standaardverhaaltje...
Duidelijk. Dan was onze gedachtengang toch hetzelfde. Twijfelde hier even aan. :wink:

Dianek
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 okt 2007 20:01

Re: Nuon - geld terug en toch hoger termijnbedrag

Ongelezen bericht door Dianek »

@ Shine, we laten het staan hoor. Na de uitleg eerder hier over de herfst en winterperiode vind ik het ook heel logisch. maar jammer dat nuon me dat zelf niet kon vertellen. Ik wacht gewoon het verbruik over een heel jaar af en dat kunnen we nog zien. Liever eerst wat meer betalen en terugkrijgen achteraf, dan behoorlijk bij te moeten betalen!

Gesloten