LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeaubon kwijt geraakt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Nita »

Het kan ook wel eens anders uitpakken.
Ik kreeg een tijdje terug een bloemenbon twv €50 die ik kon besteden bij de bloemenzaak" waar ik vaste klant ben"en deze raakte ook zoek.
Bij de wekelijkse aanschaf van verse bloemen haalde ik dit ( zonder iets te verwachten) aan .De bloemen hoefde ik niet te betalen als tegemoetkoming.Zo kan het dus ook.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door tinne »

en dat is het verschil tussen niets verwachten en eisen Nita. Gezien de manier waarop de topic starter bezig is hoeft hij niets te verwachten.

mvrgr. Tinne

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Nita »

Punt voor jou tinne. Je kan niets eisen.
Ook dat kan anders. :wink:

fransvanderwerff
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2007 03:25

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door fransvanderwerff »

Ik chanteer helemaal niet. Je leest de reactie slecht!! Verwondert me ook niet gezien je reactie. Jij 'slaat' voordat je onderzoekt!

Ik vertel alleen mijn ervaring met de juwelier. Ik vroeg niet eens een nieuwe cadeaubon. Overigens als de juwelier een goede administratie bijhoudt en dat doet hij ongetwijfeld, zal hij bij een mogelijke uitreiking van een duplicaatbon, een aantekening maken dat de originele bon ongeldig is geworden. Zie wat dat betreft ook de reactie van rattaplan.
Laatst gewijzigd door fransvanderwerff op 21 okt 2007 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door tinne »

beste fransvanderwerff,

als je het antwoord niet wilt horen moet je de vraag niet stellen.

gr. Tinne

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik chanteer helemaal niet. Je leest de reactie slecht!! Verwondert me ook niet gezien je reactie. Jij 'slaat' voordat je onderzoekt!

Oh nee?
De juwelier kent mij goed. Ik koop al jaren bij deze zaak. Ik zal nog een poging ondernemen om hem op andere gedachten te brengen. Als hij mij als klant kwijt raakt kost hem dit meer geld dan de zoekgeraakte cadeaubon.
Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen! Als ik daarbij het verhaal over zijn houding ten opzichte van een jaren lange klant door vertel aan de mensen die ik geregeld spreek, zal dit zijn reputatie geen goed doen. Heeft niets met verbeelding te maken, maar alles met hoe je een trouwe klant behandelt.
Caruso
Nooit iets kwijtgeraakt? Ik breng niets terug, ik betaalde voor iets dat ik (nog) niet gekocht heb. Je reactie vertelt alles over je persoonlijkheid!

Gewoon een ordinaire chantage! :evil:

Jouw bewoording:

Als de juwelier geen andere cadeaubon gratis geeft, is hij mij kwijt.

Dus pure chantage!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door ronald g »

Vraagsteller is er een in de orde van kinderlijk gedrag. Mama mama ik ben mijn lolly kwijt en stampvoet nu om een nieuwe.

Ronald.

fransvanderwerff
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2007 03:25

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door fransvanderwerff »

De reacties waren duidelijk.Einde verhaaql voor mij op dit forum.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BBCS »

De reacties waren duidelijk.Einde verhaaql voor mij op dit forum.
Ik hoop dat je er wat van geleerd hebt, dat jouw houding ten opzichte van de juwelier veranderd moet worden (positief).

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Jammer dat frans niet ff vermelde om welke juwelier het ging....

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BBCS »

Jammer dat frans niet ff vermelde om welke juwelier het ging....
Ik ben bang dat hij dat niet durft, want anders zouden wij bij die juwelier zijn kant van het verhaal vragen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door NAK »

De reacties waren duidelijk.Einde verhaaql voor mij op dit forum.
Makkelijk........ De antwoorden voldoen niet aan het verwachtingspatroon dus............ dan pas je het al om bekende vluchtgedrag toe.

Mischien hat je dit verhaal beter in een plaatselijke weekblad kunnen zetten.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ BBCS ...... :wink:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ NAK ...... idem.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Nita »

cybertomaat ; Jammer dat frans niet ff vermelde om welke juwelier het ging...

Nita ; Omdat reclame maken hier niet mag.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Nita ; Omdat reclame maken hier niet mag.
Volgens mij mag chantage ook niet...
trok "onze" frans zich ook niks van aan.

>cybertje<

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door NAK »

Dames en Heren "HORA EST"

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door roerganger »

Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen!
Wel een erg hoge winstmarge hoor, 60% Volgens mij ligt dat normaal tussen de 20 en 40% bruto, en daar gaan dan de kosten voor de winkel, beveiliging, verzekering!!! personeel en weet ik veel nog af...

Maar dan nog: iedere drie jaar 200 euro kopen en dan 120 euro winst maken (uitgaande van die 60%) is dus bruto 40 euro winst per jaar. Wow!!! Zo'n goede klant wil ik ook wel in mijn winkel hebben. :?

Meneer Frans claimt zeker ook ieder jaar als hij van vakantie terugkomt een verloren zonnebril die hij nooit gehad heeft bij zijn reisverzekering? :roll:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Het is een kwestie van tellen. Als ik iedere drie jaar voor twee honderd euro bij deze juwelier koop dan verdient hij daar minimaal bruto 120 euro op. Kwestie van tellen!

Wel een erg hoge winstmarge hoor, 60% Volgens mij ligt dat normaal tussen de 20 en 40% bruto, en daar gaan dan de kosten voor de winkel, beveiliging, verzekering!!! personeel en weet ik veel nog af...
In de computerbranche liggen de winstmarges tussen de 5% en de 15%.

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

fransvanderwerff, het is triest om te zien dat er mensen zijn die zo met elkaar om durven te gaan. Waarom zou je die juwelier gaan bedreigen vanwege jou stommiteit?

Gesloten