LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies gevraagd

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
k@@tje®33
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 aug 2007 06:43

advies gevraagd

Ongelezen bericht door k@@tje®33 »

hallo,
wij willen ons huurhuis kopen en hebben een aanbod gehad van de woningstichting.
nu hebben wij diverse hypotheek gesprekken gehad en ons bevalt de hypotheker tot nu toe het beste.
maar nu is mijn vraag wie heeft ervaring met de hypotheker ,negatief of positief .
wij hebben gekozen voor een 50% spaarhypotheek en 50% aflossingsvrij zonder NHG met een eerste premie inleg van 11250 dit is gunstig voor de maandlasten.
we hebben volgende week een afspraak voor een offerte waar moet ik op letten?
dus alle advies is welkom
alvast bedankt

Donny_nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2007 12:11

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door Donny_nl »

Zoveel tussenpersonen, zoveel offertes. Ik zou bij meer dan 1 tussenpersoon een offerte aanvragen als ik jou was.

Google op hypotheekrente of op hypotheek en je komt er een hele lading tegen waar je vrijblijvend een offerte kunt aanvragen.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

K@@tje,

Je geeft veel te weinig informatie om hier een goed oordeel over te vellen.

Wanneer je verhaal volledig uit de doeken doet kan je betere antwoorden tegemoet zien.

Ga anders naar:
http://www.hypotheek.startpagina.nl

antwoordN
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2007 19:15

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door antwoordN »

Laat je niet leiden door alleen de rente, er zijn meer belangrijke factoren (bijv. is er een verhuisregeling, wanneer zijn er boetes verschuldigd). Leuk als je nu een superlage rente hebt, maar als je straks bij het verhuizen een boete moet betalen kan dit voordeel verdwenen zijn als sneeuw voor de zon.

Voor de rest geef je veel te weinig informatie om een goed beeld te kunnen vormen. Hypotheker is een TP, er zullen mensen goede ervaringen hebben en mindere. Het gaat om je eigen gevoel.

Willem III
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 okt 2007 19:28

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door Willem III »

beste k@@tje®33,

Een goed advies hangt van meer zaken af dan alleen een rentetarief. De combinatie 50% sparen en 50% aflossingsvrij wordt redelijk vaak gekozen en kan een goede balans zijn tussen de woonlasten nu en over 30 jaar als de rente-aftrek van deze 1e hypotheek vervalt.

- Informeer in elk geval naar de kosten binnen de polis. Bepaal de hoogte van de overlijdensrisicoverzekering naar eigen behoefte. Als je alleenstaand bent hoef e geen 100.000,= te verzekeren. Hoe hoger de premie, hoe hoger de provisie van de tussenpersoon.

- Let vooral ook op de voorwaarden; er worden momenteel lage tarieven gecombineerd met uitgeklede voorwaarden (eventuele boeterente bij verhuizen om er maar een te noemen.

- Teken de offerte niet direct, maar neem hem mee en laat deze een aantal mensen die je vertrouwt lezen; twee (of meer) weten meer dan een!

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door simmetje »

Het advies is redelijk standaard en is qua constructie safe.

Pas inderdaad wel op met de "budget" en "voordeel" hypotheken.

SNS, ING, Postbank en sinds kort ook Fortis bieden lagere rente tegen 3% boete bij verkoop van de woning. Daarnaast dien je meestal een AOV en werkloosheidsverzekering aan te kopen (hier zal een deel van de 11000 voor gebruikt worden???).

Mijn tip is om ook eens een gesprek bij een degelijke bank aan te vragen (b.v. ABN of Rabo) en de offerte mee te nemen. Ook al sluit je daar mischien niet je hypotheek. De adviseurs zijn vaak wel in staat om in korte tijd een goede second opinion te geven.

RCD123
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2007 20:38

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door RCD123 »

Ik adviseer om direct bij een bank te gaan shoppen en niet via een tussenpersoon. Met de bank kun je direct onderhandelen en een tussenpersoon is vaak lastiger (is mijn mening). Dus geeft de Hypotheker de Postbank als advies, bel dan zelf de Postbank voor een afspraak. Vraag ook alle papieren op, dus voorwaarden e.d., daar zitten vaak de addertjes.

kyra78
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2007 23:56

Re: advies gevraagd

Ongelezen bericht door kyra78 »

vaak worden in de eerste jaren hoge kosten in rekening gebracht. er wordt bijvoorbeeld in de eerste 10 jaren bijvoorbeeld 12% kosten in rekening gebracht en daarna bijvoorbeeld 4%. Dit betekent dat je ca. 8% over je eerste inleg meteen kwijt bent.

Dit hebben wij nl ook gedaan. Zonde van het geld.

Mogelijk dat dit niet voor alle verzekeringen geldt, lees daarom goed de algemene voorwaarden.

Gesloten