LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dagvaarding ziekenhuis factuur

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Dagvaarding ziekenhuis factuur

Ongelezen bericht door batchie »

enige tijd geleden had ik hier een topic geplaatst over verhaalsinformatie van CZ.
Ik had namelijk een factuur gekregen van het ziekenhuis,
ik dacht zelf dat het ging om een factuur toen ik in het ziekenhuis was opgenomen. Nadat ik bij de deurwaarder een specificatie had opgevraagd van de factuur bleek het om een factuur te gaan uit 2005,
in dat jaar ben ik nooit in het ziekenhuis geweest in rotterdam, simpelweg omdat ik daar dus niet woonde.

Na lang heen en weer gemail heb ik nu een dagvaarding ontvangen en ik moet 30-10 voorkomen.

Wat kan ik hier aan doen? Ik weet 100% zeker dat dit niet mijn factuur is, maar hoe kan ik dit aantonen?

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Dagvaarding ziekenhuis factuur

Ongelezen bericht door Byob »

Weet je ook wanneer de opname/behandeling zou zijn geweest?

Zijn er dan misschien mensen die kunnen verklaren dat je niet in het ziekenhuis hebt kunnen zijn toen?

Hoe gaan hun bewijzen dat u het bent geweest?

batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Re: Dagvaarding ziekenhuis factuur

Ongelezen bericht door batchie »

Nee ik kan dat niet bewijzen, maar het lijkt mij dat ik me toen geidentificeerd moet hebben toch als ik het zou zijn en het moest weten?

het ging om 18 okt 2005 op de ehbo afd gyneacologie (naar wat ik begrijp)

maar ik ben toen niet eens zwanger geweest
ik ben in 2006 zwanger geworden en daar voor ook in ghet ziekenhuis geweest op 14 april 2006

batchie
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 mar 2007 15:18

Re: Dagvaarding ziekenhuis factuur

Ongelezen bericht door batchie »

niemand?

de zaak is dinsdag al

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Dagvaarding ziekenhuis factuur

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Zij dienen te bewijzen dat jij die behandeling hebt ondergaan. (wie eist die bewijst)

Zij kunnen dit nooit echt bewijzen met de huidige "controle"procedures.

Probleem is echter wat de rechtbank zal accepteren als "bewijs".
Een goede rechter zal een afschrift van een ponsplaatje niet accepteren, aangezien dat niet waterdicht is. (daar is al heel wat fraude mee gepleegd in het verleden)
Echter zijn er ook wel rechters die de plank compleet mis slaan in hun uitspraken.

Volgens mij dien je ook inzage te krijgen in de stukken voordat de zaak voorkomt. Je kunt dan misschien nagaan wat voor bewijs ze hebben, en je daar op voorbereiden.

Ook verstandig is het om na te gaan of je toch niet aan tegenbewijs kan komen, waaruit blijkt dat je op die dag niet in het ziekenhuis geweest kan zijn.
Denk b.v. aan de verzuimadministratie van je werkgever of iets dergelijks.

Carlos2
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 okt 2006 16:26

Re: Dagvaarding ziekenhuis factuur

Ongelezen bericht door Carlos2 »

Waarom heb je niet eerder gereageerd. Voordat de deurwaarde komt heb je vast al te maken gehad met aanmaningen, incassoprocedure etc.

Gesloten