Beste Tianne,
Even een lekkere dooddoener erin gooien: Hoe deed je een overboeking voor het bestaan van internetbankieren?
Waarschijnlijk eerst een overboekingsformulier van spaar naar priverekening en de volgende dag stuurde je een formulier in om de overboeking van prive naar een andere rekening te sturen. Mocht je toch nog een overboeking op dezelfde dag willen doen, dan zag je de debetrente niet omdat ABN AMRO toentertijd nog creditrente vergoedde op de betaalrekening en dit met elkaar verrekende.
Deze oude manier van overboeken zou je ook moeten hanteren bij het gebruik van internetbankieren.
Waarom zou een bank je moeten informeren bij elke overboeking die je doet, terwijl ze dit al hebben gedaan bij het afsluiten van het product.
Succes met je klacht bij de bank. Ze zullen er hartelijk om lachen en een standaardbriefje sturen waarin verwezen wordt naar de voorwaarden (kleine lettertjes); tja ze zijn er niet voor niets die voorwaarden.
Waarom? er is namelijk een uitspraak van de geschillencommissie bankzaken dat deze handelwijze is toegestaan en daarom hanteren (bijna) alle banken deze regeling.
Dat gebeurt dus niet......wat ik boven mijn limiet overboek, al is dat dus 25 keer mijn limiet !!!!!!! wordt gewoon overgeboekt !
Komt door boek en valutadatum. Bedrag is al wel geboekt, maar nog niet valutair op de rekening en daardoor kan je het doorboeken omdat er voldoende saldo is.
edit:
En ja, misschien had ik alle kleine lettertjes vooraf moeten lezen, maar persoonlijk verwacht ik niet zo'n klant-onvriendelijk internetbankierprogramma.
Ligt niet aan het internetbankierprogramma, maar aan de inrichting van het betalingsverkeer. Vraag maar eens of Rabobank of ING klanten ook valuta en boekdatum kennen. 100% response voor ja
Vraag je bank maar eens om de folder valutering..