LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen abbonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wilwel40
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2007 15:47

opzeggen abbonnement

Ongelezen bericht door wilwel40 »

Ik ben al sinds 1996 abbonnee bij Vodafone,Altijd tot volle tevredenheid. Nu ben ik in April jl naar de Verenigde Staten verhuisd en heb ik 2maanden voor vertrek mijn 2 abbonnementen door middel van de door Vodafone toegestuurde formulieren schriftelijk opgezegd. Het is nu oktober en heb nog steeds 2 abbonnementen waar ik niet vanaf kom! Volgens Vodafone zijn de papieren niet ontvangen.Ook doormiddel van email correspondentie komen we niet verder,Vodafone stopt gewoon met beantwoorden van de mail of stuurt een standaard mailtje . Telefonische kontakten zijn al helemaal een ramp,mijn vrouw wordt afgewimpeld als zijnde niet de abbonnee en als ik bel komen we ook geen stap verder. Wie heeft een oplossing?? :(

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: opzeggen abbonnement

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Als je geen bewijs hebt dat je opgezegd hebt, dan blijf je er dus aan vastzitten totdat je opnieuw opzegt.

Er had bij jou een belletje moeten gaan rinkelen, aangezien je nooit een ontvangstbevestiging hebt gekregen van de opzegging.

Daarom; bij een opzegging altijd om een schriftelijke bevestiging vragen.
Krijg je die niet; bel dan even op om te vragen of je opzegging is ontvangen, en wanneer je einddatum is. Neem dit gesprek op en vraag naar de naam van de medewerker en noem ook de huidige datum. Vraag alsnog een schriftelijke bevestiging.

Indien men helemaal niet meewerkt, dan zul je een aangetekende brief met opzegging moeten versturen.

ST

Re: opzeggen abbonnement

Ongelezen bericht door ST »

Ik heb vernomen dat het minimaal 3 maanden voor de einddatum opgezegd moet worden, ik had gemaild.

Mijn 2 klachtbrieven waren ook niet aangenomen, als je het aangetekend verstuurd kun je je geld terugvragen aan Vodafone (ik in ieder geval wel met mijn klachtbrief). Bas van Vodafone Web Relations heeft toen voor mij mijn klachtbrief doorgestuurd.

Ik zou het altijd aangetekend versturen, dan weet je zeker dat je bewijs hebt..

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: opzeggen abbonnement

Ongelezen bericht door Pruim »

Opzeggen van abonnementen altijd aangetekend doen.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: opzeggen abbonnement

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Opzeggen van abonnementen altijd aangetekend doen.
Nee dat kost onnodig geld. (zie eerder bericht)

mijkepijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2007 14:53

Re: opzeggen abbonnement

Ongelezen bericht door mijkepijk »

@ eerste bericht van Floppy,

Je mag een gesprek alleen opnemen (of iig gebruiken) met toestemming van de medewerker van de klantenservice. Daarnaast is het zo dat bij veel klantenservices de uitspraken van een medewerker van de klantenservice niet "rechtsgeldig" zijn, m.a.w. je kunt er geen rechten aan ontlenen...

Ben het wel met je eens dat je altijd om een schriftelijke bevestiging moet vragen, aan een telefonische bevestiging heb je niks.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: opzeggen abbonnement

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

mijkepijk schreef:Je mag een gesprek alleen opnemen (of iig gebruiken) met toestemming van de medewerker van de klantenservice.
Nee dat is niet waar. Dat is een wijdverspreid misverstand. (zo zijn er wel meer broodjes-aap verhalen in de wereld) Je mag gewoon gesprekken opnemen waaraan je zelf deelneemt. Hier heb je geen toestemming nodig van de ander.
Andere landen kunnen overigens natuurlijk wel andere wetgeving hebben.
Daarnaast is het zo dat bij veel klantenservices de uitspraken van een medewerker van de klantenservice niet "rechtsgeldig" zijn, m.a.w. je kunt er geen rechten aan ontlenen...
Waarom zou dat niet rechtsgeldig zijn? Dan zou het immers nooit geen nut meer hebben om klantenservice te bellen. Ze kunnen dat immers van alles voorliegen om de klant geld afhandig te maken en afspraken niet nakomen.
(Het is overigens wel rechtsgeldig hoor)

mijkepijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2007 14:53

Re: opzeggen abbonnement

Ongelezen bericht door mijkepijk »

heb bij verschillende helpdesks gewerkt
Waarom zou dat niet rechtsgeldig zijn? Dan zou het immers nooit geen nut meer hebben om klantenservice te bellen. Ze kunnen dat immers van alles voorliegen om de klant geld afhandig te maken en afspraken niet nakomen
dit weet ik vrij zeker dat het zo is. En het klopt inderdaad, vandaar dat je ook altijd schriftelijke bevestiging moet vragen. Er is hier volgens mij wel een verschil tussen inbound en outbound.
Nee dat is niet waar. Dat is een wijdverspreid misverstand. (zo zijn er wel meer broodjes-aap verhalen in de wereld) Je mag gewoon gesprekken opnemen waaraan je zelf deelneemt. Hier heb je geen toestemming nodig van de ander.
Je zal het vast op mogen nemen, maar het gebruiken is weer een ander iets.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: opzeggen abbonnement

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

heb bij verschillende helpdesks gewerkt
Dat wil niet zeggen dat je dan de benodigde juridische kennis hebt.
Meestal vertrouwen helpdeskmedewerkers op informatie die ze van hun werkgever en/of chef krijgen. Deze info klopt dus niet altijd.
dit weet ik vrij zeker dat het zo is.
Niet helemaal zeker dus. :wink:

mijkepijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2007 14:53

Re: opzeggen abbonnement

Ongelezen bericht door mijkepijk »

Heb nooit beweert dat ik juridisch onderlegt ben. Weet wel dat het eerder bij Telfort in de algemene voorwaarden stond, werk er al een tijdje niet meer, dus kan zijn dat dit veranderd is toen ze de helpdesk intern gingen regelen.
Maar mag ik ook vragen waar jij de wijsheid of zekerheid vandaan haalt?

Gesloten