LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Go Mundo / Corendon
Go Mundo / Corendon
Zijn er meer mensen die slechte ervaringen hebben met Go Mundo wat weer onder Corendon valt?
Net terug uit Turkije wat we bij Go Mundo geboekt hebben. Veel problemen gehad. In de brochure staan veel andere kamers vermeld als wat je krijgt (zal niet bij alle hotels zijn, dit geld voor hotel Limak Limra in Kemer). Het vrouwtje van de receptie zei dat Corendon altijd de lelijkste kamers inboekt, daarom zijn ze "goedkoper" (goedkoper tussen aanhalingstekens, aangezien we een paar 100 euro moesten bijbetalen voor fatsoendelijke kamers) Blijkbaar staat Corendon hier om bekend bij de hotels in Turkije.
De hostess van Corendon was zeer vriendelijk toen ze ons allemaal excursies wou aansmeren. Toen we haar echt nodig hadden was ze eerst een paar x niet te bereiken en toen we haar eindelijk aan de lijn hadden en het haar iets te moeilijk werd deed ze net of de verbinding weg viel (wat duidelijk nep was)
Op de terugweg vlogen we opeens om 02.00u op 15/08 ipv 12.00u op 14/08. Op het papier wat ze ophangen op het informatiebord in het hotel waar je de definitieve vluchttijden en afhaaltijden van het hotel ziet stond bij vliegtijd 23.59 u en met pen was er dan bijgeschreven : ivm technische omstandigheden is vlucht CAI801 aangegeven als 23.59 op 14-08. De werkelijke geplande vertrektijd is om 02.00 op 15-08.
Waarom doen ze dit zo? Als de vertrektijd 1 kalenderdag later word zijn hun wettelijk verplicht om de kosten daarvoor te dragen (verlenging van hotel etc) Zo proberen ze eronder uit te komen.
Aangekomen op het vliegveld hadden we weer vertraging. We stonden al achter de gate, niemand die wist waar we nou eigenlijk op wachten. Dat werd ons al snel duidelijk, Corendon wou niet voor 06.00u op Schiphol landen. Als je voor 06.00u land op Schiphol mag er alleen van de Polderbaan gebruik gemaakt worden, dit kost veel meer, daarom wou Corendon nog even wachten en jahoor, om 06.10 waren we geland.
We dachten dat we iets goedkoper uit waren omdat we bij Corendon hadden geboekt ipv Neckermann of Arke waar we normaal altijd boeken maar als zo vaak geld : goedkoop is duurkoop. We waren 350 euro extra kwijt in het hotel zelf aan de overboeking van 2 kamers, 1 kamer extra verlenging op de laatste dag en telefoonkosten naar de hostess. De volgende x boeken wij weer bij Neckermann of Arke, daar hebben wij zelf nog nooit problemen gehad.
Net terug uit Turkije wat we bij Go Mundo geboekt hebben. Veel problemen gehad. In de brochure staan veel andere kamers vermeld als wat je krijgt (zal niet bij alle hotels zijn, dit geld voor hotel Limak Limra in Kemer). Het vrouwtje van de receptie zei dat Corendon altijd de lelijkste kamers inboekt, daarom zijn ze "goedkoper" (goedkoper tussen aanhalingstekens, aangezien we een paar 100 euro moesten bijbetalen voor fatsoendelijke kamers) Blijkbaar staat Corendon hier om bekend bij de hotels in Turkije.
De hostess van Corendon was zeer vriendelijk toen ze ons allemaal excursies wou aansmeren. Toen we haar echt nodig hadden was ze eerst een paar x niet te bereiken en toen we haar eindelijk aan de lijn hadden en het haar iets te moeilijk werd deed ze net of de verbinding weg viel (wat duidelijk nep was)
Op de terugweg vlogen we opeens om 02.00u op 15/08 ipv 12.00u op 14/08. Op het papier wat ze ophangen op het informatiebord in het hotel waar je de definitieve vluchttijden en afhaaltijden van het hotel ziet stond bij vliegtijd 23.59 u en met pen was er dan bijgeschreven : ivm technische omstandigheden is vlucht CAI801 aangegeven als 23.59 op 14-08. De werkelijke geplande vertrektijd is om 02.00 op 15-08.
Waarom doen ze dit zo? Als de vertrektijd 1 kalenderdag later word zijn hun wettelijk verplicht om de kosten daarvoor te dragen (verlenging van hotel etc) Zo proberen ze eronder uit te komen.
Aangekomen op het vliegveld hadden we weer vertraging. We stonden al achter de gate, niemand die wist waar we nou eigenlijk op wachten. Dat werd ons al snel duidelijk, Corendon wou niet voor 06.00u op Schiphol landen. Als je voor 06.00u land op Schiphol mag er alleen van de Polderbaan gebruik gemaakt worden, dit kost veel meer, daarom wou Corendon nog even wachten en jahoor, om 06.10 waren we geland.
We dachten dat we iets goedkoper uit waren omdat we bij Corendon hadden geboekt ipv Neckermann of Arke waar we normaal altijd boeken maar als zo vaak geld : goedkoop is duurkoop. We waren 350 euro extra kwijt in het hotel zelf aan de overboeking van 2 kamers, 1 kamer extra verlenging op de laatste dag en telefoonkosten naar de hostess. De volgende x boeken wij weer bij Neckermann of Arke, daar hebben wij zelf nog nooit problemen gehad.
Re: Go Mundo / Corendon
groot gelijk heb je
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 okt 2007 12:00
Re: Go Mundo / Corendon
CORENDON- DE VLUCHTTIJDEN DIE WORDEN AANGEGEVEN OP DE SITE ZIJN ALLEEN OM KLANTEN TE LOKKEN!!! TRAP ER NIET IN. DE TIJD OP DE HEENREIS IS 5X GEWIJZIGD 7 UUR LATER! DE TERUGREIS 13 UUR VROEGER!! AL MET AL DUS VAN EEN 4-DAAGSE TRIP ISTANBUL NAAR EEN 2 DAAGSE TRIP VOOR HETZELFDE GELD. BETAALD DUS MAAR MEER BIJ EEN BETROUWBARE MAATSCHAPPIJ!!
Re: Go Mundo / Corendon
quote
-------
Limak Limra in Kemer.
--------------------------
Ik denk dat jullie spoken zien hier.
In de folders staan altijd de mooiste kamers maar dat wil niet zeggen dat je die ook daadwerkelijk hebt.
Ben in het voorseizoen hier geweest en niet met Corendon.
Het is gewoon een pruthotel en de 5 sterren niet waard.
Ik vergelijk het met Alcatraz met al dat ijzer, en mijn kamer was ook bagger.
Vluchttijden kunnen altijd wijzigen en als je om 12 uur (NB:gebruikelijk tijdstip van oplevering van de kamer) was geweest had je niet hoeven bij te betalen.
Sommige hotels zijn zo vriendelijk je nog gratis te dulden tot je vertrek, maar dat is niet standaard en of je dan met Corendon of Neckerman komt maakt niet uit.
Dit hotel is zeer strikt met zijn regeltjes zoals ik zelf heb mogen ondervinden, en dat ligt niet aan Corendon/Gomundo.
-------
Limak Limra in Kemer.
--------------------------
Ik denk dat jullie spoken zien hier.
In de folders staan altijd de mooiste kamers maar dat wil niet zeggen dat je die ook daadwerkelijk hebt.
Ben in het voorseizoen hier geweest en niet met Corendon.
Het is gewoon een pruthotel en de 5 sterren niet waard.
Ik vergelijk het met Alcatraz met al dat ijzer, en mijn kamer was ook bagger.
Vluchttijden kunnen altijd wijzigen en als je om 12 uur (NB:gebruikelijk tijdstip van oplevering van de kamer) was geweest had je niet hoeven bij te betalen.
Sommige hotels zijn zo vriendelijk je nog gratis te dulden tot je vertrek, maar dat is niet standaard en of je dan met Corendon of Neckerman komt maakt niet uit.
Dit hotel is zeer strikt met zijn regeltjes zoals ik zelf heb mogen ondervinden, en dat ligt niet aan Corendon/Gomundo.
Re: Go Mundo / Corendon
Wat vervelend, heb je al geprobeerd om bij go mundo de kosten te verhalen?
Wij zijn met gomundo in 2006 naar Turkije geweest maar dan naar een ander hotel tw Concorde. Wij hebben een perfecte vakantie gehad,zonder vertraging en een perfect hotel.
Wij hebben weer met Neckerman problemen gehad van 14 uur vertraging, bijna soortgelijk aan jullie probleem.
Ik wil maar aangeven, hoe vervelend het ook is, het kan altijd voorkomen. Het is alleen vervelend als uitgerekend jezelf dat moet ondervinden.
succes
Wij zijn met gomundo in 2006 naar Turkije geweest maar dan naar een ander hotel tw Concorde. Wij hebben een perfecte vakantie gehad,zonder vertraging en een perfect hotel.
Wij hebben weer met Neckerman problemen gehad van 14 uur vertraging, bijna soortgelijk aan jullie probleem.
Ik wil maar aangeven, hoe vervelend het ook is, het kan altijd voorkomen. Het is alleen vervelend als uitgerekend jezelf dat moet ondervinden.
succes
Re: Go Mundo / Corendon
Bedankt voor de reacties.
Ik wijt het probleem voor een groot deel wel aan GoMundo en Corendon. Natuurlijk zien de kamers in folders er altijd mooier uit, bloemetje hier, bloemetje daar. Maar dit verschil was wel erg groot. Het was gewoon een compleet andere kamer. Go Mundo biedt deze kamer aan als standaardkamer. Ik heb ook op de site van Arke gekeken (na terugkomst uiteraard, anders waren we er waarschijnlijk niet ingetrapt) en hier zetten ze dat ze een bepaald aantal kamers als low budget hebben ingekocht. Toch vreemd dat de ene organisatie ze aanbiedt als standaard kamer en de andere reisorganisatie als low budget kamer of voordeelkamer.
Op de site van Go Mundo staat ook nergens een foto van deze zogenaamde standaard kamer, alleen van de mooie kamers in het hoofdgebouw. Als je hier dus nog nooit eerder bent geweest ga je er dus vanuit dat dat de standaard kamer is die ongeveer overeen zal komen.
En Corendon verzet de vlucht 15 uur later omdat dat hun voordeliger uitkomt, (ze hebben 2 vluchten samengevoegd) prima maar dan moeten ze ook maar regelen wat verlenging van de kamer betekend. Zeker met een zwangere vrouw van 6 maanden en een kindje van 2.
En dat de hostess de verbinding verbreekt en Go Mundo de hoorn erop gooit zegt ook wel wat over de kwaliteit van de reisorganisatie.
O ja, en toen wij deze vakantie boekten, telefonisch vroegen wij of er plek was op de ochtendvlucht (heenreis) van 07.35. (er gingen die dag 2 vluchten, 1 om 07.35 en 1 om 14.35) Dit was geen probleem werd er gezegd en wij werden op de vroege vlucht gezet. Een paar dagen later kreeg ik de bevestiging via e-mail zaten we toch opeens op de vlucht van 14.35. Nou is dit wel geen ramp maar waarom word er dan eerst gezegd dat er gewoon plek is op de vroege vlucht. Toen ik hier over op belde wisten ze natuurlijk van niks en kon ze het gesprek niet herinneren.
Ik ken ook wel mensen die ook met Corendon hebben gevlogen en bij Go Mundo hebben geboekt en geen problemen hebben gehad dus je kunt ook geluk hebben of in ons geval pech. En ik lees hier ook genoeg negatieve reacties over Arke Fly en Transavia terwijl wij daar heel vaak mee vliegen en nog nooit problemen hebben gehad. Dus ik denk dat we wat dat betreft ook geluk hebben gehad want met iedere touroperator / vliegtuigmaatschappij is het wel wat. Maar van Corendon horen we wel heel erg rare verhalen en Go Mundo heeft het bij ons verpest.
Wij hebben schriftelijk een klacht ingediend dus ik ben benieuwd of we daar nog wat van horen.
Met vriendelijke groet,
J.
Ik wijt het probleem voor een groot deel wel aan GoMundo en Corendon. Natuurlijk zien de kamers in folders er altijd mooier uit, bloemetje hier, bloemetje daar. Maar dit verschil was wel erg groot. Het was gewoon een compleet andere kamer. Go Mundo biedt deze kamer aan als standaardkamer. Ik heb ook op de site van Arke gekeken (na terugkomst uiteraard, anders waren we er waarschijnlijk niet ingetrapt) en hier zetten ze dat ze een bepaald aantal kamers als low budget hebben ingekocht. Toch vreemd dat de ene organisatie ze aanbiedt als standaard kamer en de andere reisorganisatie als low budget kamer of voordeelkamer.
Op de site van Go Mundo staat ook nergens een foto van deze zogenaamde standaard kamer, alleen van de mooie kamers in het hoofdgebouw. Als je hier dus nog nooit eerder bent geweest ga je er dus vanuit dat dat de standaard kamer is die ongeveer overeen zal komen.
En Corendon verzet de vlucht 15 uur later omdat dat hun voordeliger uitkomt, (ze hebben 2 vluchten samengevoegd) prima maar dan moeten ze ook maar regelen wat verlenging van de kamer betekend. Zeker met een zwangere vrouw van 6 maanden en een kindje van 2.
En dat de hostess de verbinding verbreekt en Go Mundo de hoorn erop gooit zegt ook wel wat over de kwaliteit van de reisorganisatie.
O ja, en toen wij deze vakantie boekten, telefonisch vroegen wij of er plek was op de ochtendvlucht (heenreis) van 07.35. (er gingen die dag 2 vluchten, 1 om 07.35 en 1 om 14.35) Dit was geen probleem werd er gezegd en wij werden op de vroege vlucht gezet. Een paar dagen later kreeg ik de bevestiging via e-mail zaten we toch opeens op de vlucht van 14.35. Nou is dit wel geen ramp maar waarom word er dan eerst gezegd dat er gewoon plek is op de vroege vlucht. Toen ik hier over op belde wisten ze natuurlijk van niks en kon ze het gesprek niet herinneren.
Ik ken ook wel mensen die ook met Corendon hebben gevlogen en bij Go Mundo hebben geboekt en geen problemen hebben gehad dus je kunt ook geluk hebben of in ons geval pech. En ik lees hier ook genoeg negatieve reacties over Arke Fly en Transavia terwijl wij daar heel vaak mee vliegen en nog nooit problemen hebben gehad. Dus ik denk dat we wat dat betreft ook geluk hebben gehad want met iedere touroperator / vliegtuigmaatschappij is het wel wat. Maar van Corendon horen we wel heel erg rare verhalen en Go Mundo heeft het bij ons verpest.
Wij hebben schriftelijk een klacht ingediend dus ik ben benieuwd of we daar nog wat van horen.
Met vriendelijke groet,
J.
Re: Go Mundo / Corendon
Tja, de ene keer valt het mee en de andere keer tegen.
Kwestie van geluk denk ik.
Ben al talloze malen in Turkije geweest en heb ook positieve en negatieve ervaringen.
Laat mijn vakantie er niet zo door beinvloeden.
Vluchten kunnen altijd wijzigen, en soms is pas 24 uur voor vertrek duidelijk hoe laat je vliegt en moet je de tickets op de luchthaven nog krijgen voor je vertrek.
Er mag volgens mij echter niet zodanig geschoven worden dat je 1 dag later terugkomt.
Gemaakte afspraken kunnen dan niet nagekomen worden en je kunt er schade door ondervinden.
Je zou kunnen overwegen een claim in te dienen, maar de weg is lang en de resultaten meestal pover.
Persoonlijk zou ik gewoon een keer slikken en life goes on as usual.
Kwestie van geluk denk ik.
Ben al talloze malen in Turkije geweest en heb ook positieve en negatieve ervaringen.
Laat mijn vakantie er niet zo door beinvloeden.
Vluchten kunnen altijd wijzigen, en soms is pas 24 uur voor vertrek duidelijk hoe laat je vliegt en moet je de tickets op de luchthaven nog krijgen voor je vertrek.
Er mag volgens mij echter niet zodanig geschoven worden dat je 1 dag later terugkomt.
Gemaakte afspraken kunnen dan niet nagekomen worden en je kunt er schade door ondervinden.
Je zou kunnen overwegen een claim in te dienen, maar de weg is lang en de resultaten meestal pover.
Persoonlijk zou ik gewoon een keer slikken en life goes on as usual.
Re: Go Mundo / Corendon
Vele reisorganisaties beiden naast de standaardkamers ook de bekende voordeelkamers. Deze kamers hebben vaak een iets slechte ligging of geen balkon en dergelijke,
Re: Go Mundo / Corendon
Onze eerste kennismaking met Corendon was, in tegenstelling tot wat we hier op dit forum lezen, heel positief. We hadden via internet een pakketreis geboekt. Alles zag er goed uit. De prijs/kwaliteit-verhouding was zó goed, dat we het eigenlijk niet konden geloven. Dus: voor de zekerheid even gebeld, en bevestigd gekregen dat deze aanbieding écht waar was, het de beschikbaarheid van het hotel gecheckt. In Turkije aangekomen, bleek dat het hotel overboekt was. De hotelier wilde ons in de kelder huisvesten. Daar zagen we niks in. Meteen telefonisch contact met Corendon opgenomen. Corendon was heel boos op de hotelier, die zelf extra gasten had aangenomen, en zodoende geen kamer voor ons bescikbaar had, die er eigenlijk wel geweest zou zijn, als hij zich aan de afspraken had gehouden. Diezelfde avond werden we met een taxi opgehaald, en werden geplaatst in een ander (veel beter) hotel, op basis van all inclusive, terwijl we half pension geboekt (en betaald) hadden. Het prijsverschil heeft Corendon met ons gedeeld. Voor een luttel bedrag zaten we echt in een geweldig hotel. De volgende dag is er nog iemand van Corendon langs gekomen om er zeker van te zijn of nu alles wel naar wens was. Voor ons alle lof voor Corendon dus. Ook de vluchtnummers en vliegtijden waren geheel volgens schema. Niks te klagen dus. We hebben een fijne vakantie gehad.
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51
Re: Go Mundo / Corendon
Mijn kennismaking met Corendon was positief. Wij zijn afgelopen zomer naar Tunesie geweest en alles was eigenlijk goed geregeld.
Re: Go Mundo / Corendon
Ter aanvulling van jouw leed nog even wat wij meemaakten in juli j.l.
Geboekt via Gomundo en Corendon naar Antalya, vertrekdag heen om 08.00 uur met cai 804, en op de laatste dag terug om 14.30 uur.
Twee weken vooraf op internet gekeken, en we bleken overgeboekt op Tarhan Tower airlines.....
Vertrek ipv 8.00 's morgens om 23.01 's avonds, en terug 's morgens om 8.00 uur.
Toen een post gezet op kieskeurig en trosradar, en twee dagen later ff met corendon gebeld. Na wat 5-en en 6-en teruggezet naar de oorspronkleijke vlucht, met de oorspronkelijke vluchttijden!
Het is gebleken, dat deze cowboys dit soort internetpagina's bezoekt en leest, en de klant die het hardst roept wel ter wille wil zijn om meer imagoschade te voorkomen.
klopt natuurlijk geen zak van, maar in ons geval heeft het wel degelijk geholpen.
Over het vliegtuig: Een ouwe aftandse Boeing 737-300, waarschijnlijk 6de hands, met een interieur dat van ellende uit elkaar viel.
Bij transavia.com vlieg je in elk geval in een 737-800 of 900, die je toch écht een veiliger gevoel geven.
Voor mij in elk geval geen Corendon meer. Deze cowboys, met Turkije als uitvalsbasis, nemen het niet zo nauw met de vlieg/etikette. Ik ben bereid om concessies te doen als gevolg van het scherpste tarief, maar 1 of twee dagen verzorging in je hotel missen maakt de reis uiteindelijk duurder dan bij een fatsoenlijke maatschappij.
Volgend jaar weer terug naar Turkije, maar dan wel met transavia.com of een andere Nederlandse maatschappij. Ik betaal wel 3 tientjes de man toeslag, dan bespaart me veel ergernis en zenuwen vooraf!
Succes met je verdere actries tegen Gomundo-Corendon
Geboekt via Gomundo en Corendon naar Antalya, vertrekdag heen om 08.00 uur met cai 804, en op de laatste dag terug om 14.30 uur.
Twee weken vooraf op internet gekeken, en we bleken overgeboekt op Tarhan Tower airlines.....
Vertrek ipv 8.00 's morgens om 23.01 's avonds, en terug 's morgens om 8.00 uur.
Toen een post gezet op kieskeurig en trosradar, en twee dagen later ff met corendon gebeld. Na wat 5-en en 6-en teruggezet naar de oorspronkleijke vlucht, met de oorspronkelijke vluchttijden!
Het is gebleken, dat deze cowboys dit soort internetpagina's bezoekt en leest, en de klant die het hardst roept wel ter wille wil zijn om meer imagoschade te voorkomen.
klopt natuurlijk geen zak van, maar in ons geval heeft het wel degelijk geholpen.
Over het vliegtuig: Een ouwe aftandse Boeing 737-300, waarschijnlijk 6de hands, met een interieur dat van ellende uit elkaar viel.
Bij transavia.com vlieg je in elk geval in een 737-800 of 900, die je toch écht een veiliger gevoel geven.
Voor mij in elk geval geen Corendon meer. Deze cowboys, met Turkije als uitvalsbasis, nemen het niet zo nauw met de vlieg/etikette. Ik ben bereid om concessies te doen als gevolg van het scherpste tarief, maar 1 of twee dagen verzorging in je hotel missen maakt de reis uiteindelijk duurder dan bij een fatsoenlijke maatschappij.
Volgend jaar weer terug naar Turkije, maar dan wel met transavia.com of een andere Nederlandse maatschappij. Ik betaal wel 3 tientjes de man toeslag, dan bespaart me veel ergernis en zenuwen vooraf!
Succes met je verdere actries tegen Gomundo-Corendon
Re: Go Mundo / Corendon
Beste lezer,
Ik ben part-time reisadviseur en student toeristisch management. Bij ons op 't reisbureau krijgen wij regelmatig officiële klachten van klanten die met Corendon op vakantie zijn geweest. Het gaat dan vaak om vluchten (heen Amsterdam - Istanbul, terug Istanbul - Düsseldorf, terwijl de terugreis ook gepland stond op Istanbul - Amsterdam) of reisleiding.
Wij proberen klanten altijd bij andere reisorganisaties onder te brengen.
Jullie ervaringen met Corendon zijn dus niet uniek. Wel wil ik men erop wijzen dat bij vluchten met een chartermaatschappij als Martinair, Transavia, Pegasus Airlines (Turkse charter) en dergelijke vluchttijden tot op het moment van vertrek onder voorbehoud van wijzigingen zijn.
Met vriendelijke groet,
M.E. Schuurmans
Ik ben part-time reisadviseur en student toeristisch management. Bij ons op 't reisbureau krijgen wij regelmatig officiële klachten van klanten die met Corendon op vakantie zijn geweest. Het gaat dan vaak om vluchten (heen Amsterdam - Istanbul, terug Istanbul - Düsseldorf, terwijl de terugreis ook gepland stond op Istanbul - Amsterdam) of reisleiding.
Wij proberen klanten altijd bij andere reisorganisaties onder te brengen.
Jullie ervaringen met Corendon zijn dus niet uniek. Wel wil ik men erop wijzen dat bij vluchten met een chartermaatschappij als Martinair, Transavia, Pegasus Airlines (Turkse charter) en dergelijke vluchttijden tot op het moment van vertrek onder voorbehoud van wijzigingen zijn.
Met vriendelijke groet,
M.E. Schuurmans
Re: Go Mundo / Corendon
Ik moet altijd zo lachen als ik deze reacties lees !
Al deze klachten komen net zo goed voor bij andere reisorganisaties zoals bv oad neckermann arke etc en is niet alleen een probleem van corendon/gomundo.
Ik heb zelf al diverse malen geboekt bij corendon/gomundo en het is altijd goed gegaan natuurlijk soms vlieg je wat later maar ja dat weet je nu eenmaal met een chartervlucht kan wijzigen 24 uur voor vertek.
En de opmerking dat corendon/gomundo slechtere kamers hebben dan andere reisorganisaties is de reinste flauwekul het is namelijk in een hotel nu eenmaal zo dat gasten vertrekken er kamers vrijkomen en dan weer aan de nieuwe gasten worden verdeeld en ja dan kan je wel eens pech hebben maar heeft niets met de reisorganisatie te maken.
verder werkt het nu eenmaal zo dat je in turkije als je de hotel receptie een fooitje geeft van een erg mooie kamer op een mooie plaats word voorzien en zo is het ook verstandig om het kamermeisje, ober en barman van een fooitje te voorzien je zal zien welke service je krijgt dat weten ik nu ondertussen wel door jarenlange vakantie ervaring in turkije.
En ik kan je vertellen zo werkt het ook in nederland in de hotels.
Verder wil ik iedereen de tip geven om misschien eens wat minder gestrest op vakantie te gaan dan zal je merken dat er minder problemen zijn en alles anders zal ervaren je bent op vakantie relax en dan valt het allemaal welmee.
En boek je je volgende vakantie gewoon weer bij corendon /go mundo want ze hebben nu eenmaal vaak de beste prijs / kwaliteit verhouding en achhhhhhhhhhhhhhh we blijven toch nederlanders he voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
veel vakantie plezier toegewenst allemaal
Al deze klachten komen net zo goed voor bij andere reisorganisaties zoals bv oad neckermann arke etc en is niet alleen een probleem van corendon/gomundo.
Ik heb zelf al diverse malen geboekt bij corendon/gomundo en het is altijd goed gegaan natuurlijk soms vlieg je wat later maar ja dat weet je nu eenmaal met een chartervlucht kan wijzigen 24 uur voor vertek.
En de opmerking dat corendon/gomundo slechtere kamers hebben dan andere reisorganisaties is de reinste flauwekul het is namelijk in een hotel nu eenmaal zo dat gasten vertrekken er kamers vrijkomen en dan weer aan de nieuwe gasten worden verdeeld en ja dan kan je wel eens pech hebben maar heeft niets met de reisorganisatie te maken.
verder werkt het nu eenmaal zo dat je in turkije als je de hotel receptie een fooitje geeft van een erg mooie kamer op een mooie plaats word voorzien en zo is het ook verstandig om het kamermeisje, ober en barman van een fooitje te voorzien je zal zien welke service je krijgt dat weten ik nu ondertussen wel door jarenlange vakantie ervaring in turkije.
En ik kan je vertellen zo werkt het ook in nederland in de hotels.
Verder wil ik iedereen de tip geven om misschien eens wat minder gestrest op vakantie te gaan dan zal je merken dat er minder problemen zijn en alles anders zal ervaren je bent op vakantie relax en dan valt het allemaal welmee.
En boek je je volgende vakantie gewoon weer bij corendon /go mundo want ze hebben nu eenmaal vaak de beste prijs / kwaliteit verhouding en achhhhhhhhhhhhhhh we blijven toch nederlanders he voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
veel vakantie plezier toegewenst allemaal
Re: Go Mundo / Corendon
Typisch. 99.9% Van de mensen neemt eerst contact op en als dit geen resultaat heeft gaat men op consumenten site o.i.d. klagen.Toen een post gezet op kieskeurig en trosradar, en twee dagen later ff met corendon gebeld. Na wat 5-en en 6-en teruggezet naar de oorspronkleijke vlucht, met de oorspronkelijke vluchttijden!
Deze heer gaat eerst overal klagen en dan gaat hij de reisorganisatie bellen met zijn klacht. Wat een lachertje
Re: Go Mundo / Corendon
Ach ja, de meeste mensen maken er ook een sport van om op dit soort sites te klagen. En het meest handige en mooie hieraan is, je kan anoniem bedrijven afschieten en deze kunnen zich niet verweren, ideaal toch?
Nou moet ik zeggen dat Corendon het ook niet zo nauw neemt, maar goed...
Nou moet ik zeggen dat Corendon het ook niet zo nauw neemt, maar goed...
Re: Go Mundo / Corendon
Hier een late reactie maar zat na lange tijd nog 's op het forum te kijken en kwam weer wat nieuwe reacties tegen over Corendon.
Rammertje, reageer alsjeblieft niet als je niet weet waar het over gaat.
(moeilijk he, goed lezen) Zoals ik al eerder heb gezegd, natuurlijk zijn er genoeg problemen met Oad, Neckermann e.d maar Go Mundo / Corendon spant wel de kroon. Zeker met hun vliegtijden. (zie de reactie van Engel, maar goed jij zal het wel beter als iemand die op een reisbureau werkt)En in een vliegtuig van Corendon wil je ook niet inzitten, wat een ouwe rammelbakken.
En rammetje heb je m'n verhaal goed gelezen met betrekking tot de kamers. Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Go Mundo biedt standaard kamers aan en laat alleen mooie fototjes zien. Kijk je bij een andere touroperator, die biedt dezelfde kamers aan als low budget. Geen probleem hoor dat Go Mundo low budget kamers aanbiedt maar zet er dan ook effe duidelijk bij dat het hier om low budget kamers gaat en niet om een standaard kamer. (p.s ik had nog niet eens eerder gezegd wat voor smerige kamers dit waren voor een 5* hotel, overal liepen mieren, ook op de bedden, de airco deed het niet terwijl de kamer de hele dag in de zon lag, geen balkon enz. Voor een 2* hotel kun je dit verwachten, maar voor een 5*, kom op zeg)
Waar slaat het nou weer op dat je eerst een fooitje moet geven en dan een mooie kamer zou krijgen? Naar mijn idee check je in, krijg je een kamer toegewezen en geef je daarna een fooi aan de kofferjongen bijvoorbeeld? Met andere woorden, geef wat extra geld aan de receptie voor het inchecken, dan krijg je een mooie kamer?
En dat we wat minder gestresst op vakantie moeten gaan slaat natuurlijk ook nergens op. Ten 1e heeft bovenstaand verhaal niks met stress te maken maar met slechte service van Go Mundo/Corendon en hotel Limak Limra en ten 2e is het voor de meeste mensen zo dat ze een heel jaar sparen en er naar uit kijken naar de vakantie en als je dan eenmaal gaat en genoeg centjes op tafel hebt gelegd verwacht je wel dat geen waar je voor hebt betaald en geboekt!
O ja, Mr1 volgens mij zit ik op het forum van Tros radar en ik dacht toch echt dat deze site bedoeld was voor de belevenissen en verhalen van mensen die iets positiefs of negatiefs hebben meegemaakt over wat dan ook en in dit geval dus negatief.
Nou, veel reisplezier nog met Corendon maar niet voor ons!!!
Rammertje, reageer alsjeblieft niet als je niet weet waar het over gaat.
(moeilijk he, goed lezen) Zoals ik al eerder heb gezegd, natuurlijk zijn er genoeg problemen met Oad, Neckermann e.d maar Go Mundo / Corendon spant wel de kroon. Zeker met hun vliegtijden. (zie de reactie van Engel, maar goed jij zal het wel beter als iemand die op een reisbureau werkt)En in een vliegtuig van Corendon wil je ook niet inzitten, wat een ouwe rammelbakken.
En rammetje heb je m'n verhaal goed gelezen met betrekking tot de kamers. Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Go Mundo biedt standaard kamers aan en laat alleen mooie fototjes zien. Kijk je bij een andere touroperator, die biedt dezelfde kamers aan als low budget. Geen probleem hoor dat Go Mundo low budget kamers aanbiedt maar zet er dan ook effe duidelijk bij dat het hier om low budget kamers gaat en niet om een standaard kamer. (p.s ik had nog niet eens eerder gezegd wat voor smerige kamers dit waren voor een 5* hotel, overal liepen mieren, ook op de bedden, de airco deed het niet terwijl de kamer de hele dag in de zon lag, geen balkon enz. Voor een 2* hotel kun je dit verwachten, maar voor een 5*, kom op zeg)
Waar slaat het nou weer op dat je eerst een fooitje moet geven en dan een mooie kamer zou krijgen? Naar mijn idee check je in, krijg je een kamer toegewezen en geef je daarna een fooi aan de kofferjongen bijvoorbeeld? Met andere woorden, geef wat extra geld aan de receptie voor het inchecken, dan krijg je een mooie kamer?
En dat we wat minder gestresst op vakantie moeten gaan slaat natuurlijk ook nergens op. Ten 1e heeft bovenstaand verhaal niks met stress te maken maar met slechte service van Go Mundo/Corendon en hotel Limak Limra en ten 2e is het voor de meeste mensen zo dat ze een heel jaar sparen en er naar uit kijken naar de vakantie en als je dan eenmaal gaat en genoeg centjes op tafel hebt gelegd verwacht je wel dat geen waar je voor hebt betaald en geboekt!
O ja, Mr1 volgens mij zit ik op het forum van Tros radar en ik dacht toch echt dat deze site bedoeld was voor de belevenissen en verhalen van mensen die iets positiefs of negatiefs hebben meegemaakt over wat dan ook en in dit geval dus negatief.
Nou, veel reisplezier nog met Corendon maar niet voor ons!!!
Re: Go Mundo / Corendon
Beste mensen,
bij meerdere posts lees ik dat corendon (en andere airlines) rare vliegtijden hebben en ze steeds wijzigen. Dit zijn niet de airlines die dit bepalen, maar de luchtverkeersleiding op schiphol!
bij meerdere posts lees ik dat corendon (en andere airlines) rare vliegtijden hebben en ze steeds wijzigen. Dit zijn niet de airlines die dit bepalen, maar de luchtverkeersleiding op schiphol!
Re: Go Mundo / Corendon
Qoute rammertje
En de opmerking dat corendon/gomundo slechtere kamers hebben dan andere reisorganisaties is de reinste flauwekul het is namelijk in een hotel nu eenmaal zo dat gasten vertrekken er kamers vrijkomen en dan weer aan de nieuwe gasten worden verdeeld en ja dan kan je wel eens pech hebben maar heeft niets met de reisorganisatie te maken
@ rammertje o jawel hoor iedere reisorganisator koopt een aantal kamers op bij een hotel en kan er dan kiezen voor de beste of de slechte kamers.Boek jij bij een organisator die de beste kamers heeft ingekocht zal je nooit een slechte kamer krijgen,boek je bij een orgenisator die de slechtste heeft ingekocht zal je nooit op de mooie kamers terechtkomen.Ja er vertrekken mensen van vb gomundo en de nieuwkomers van gomundo krijgen de vrijgekomen kamers die gomundo ingekocht heeft en niet de kamers die HI heeft ingekocht en waarschijnlijk een heel stuk mooier zijn.
Als je alleen de slechtste kamers van een hotel inkoopt kan je je reizen goedkoper verkopen zo werkt dat!
Dus voor een dubbeltje op de eerst rang,ik dacht het niet
En de opmerking dat corendon/gomundo slechtere kamers hebben dan andere reisorganisaties is de reinste flauwekul het is namelijk in een hotel nu eenmaal zo dat gasten vertrekken er kamers vrijkomen en dan weer aan de nieuwe gasten worden verdeeld en ja dan kan je wel eens pech hebben maar heeft niets met de reisorganisatie te maken
@ rammertje o jawel hoor iedere reisorganisator koopt een aantal kamers op bij een hotel en kan er dan kiezen voor de beste of de slechte kamers.Boek jij bij een organisator die de beste kamers heeft ingekocht zal je nooit een slechte kamer krijgen,boek je bij een orgenisator die de slechtste heeft ingekocht zal je nooit op de mooie kamers terechtkomen.Ja er vertrekken mensen van vb gomundo en de nieuwkomers van gomundo krijgen de vrijgekomen kamers die gomundo ingekocht heeft en niet de kamers die HI heeft ingekocht en waarschijnlijk een heel stuk mooier zijn.
Als je alleen de slechtste kamers van een hotel inkoopt kan je je reizen goedkoper verkopen zo werkt dat!
Dus voor een dubbeltje op de eerst rang,ik dacht het niet
Re: Go Mundo / Corendon
Ja right. Schiphol bepaalt niet dat 2 vluchten samen gevoegd worden in 1 vlucht en daarom iets van 15 uur verzet wordt naar de volgende dag. Dat doet toch echt de luchtvaartmaatschappij om kosten te besparen. Wat begrijpelijk is maar dan moeten ze wel wat regelen voor hun vakantiegangers. En dat Corendon op het vliegveld van Antalya besluit om nog wat langer te wachten zodat ze lekker na 6uur 's ochtends kunnen landen en niet verplicht op de duurdere polderbaan om WEER kosten te besparen besluit toch ook echt Corendon zelf.
Schiphol regelt alleen het vliegverkeer "op dat moment " en het is inderdaad zo dat lijnvluchten voor charters gaan waardoor charters vaker vertraging hebben e.d. Ik had het in mijn verhaal ook niet over een pietluttige vertraging van een paar uur maar een vlucht die verzet wordt naar de volgende nacht, wat op zich een keer kan gebeuren (zo te lezen is Corendon hier wel erg goed in) maar het gaat ook over de reisorganisatie Go Mundo die je in zo'n geval gewoon laat stikken. En dat je bijna 7 maanden zwanger bent en een kindje van 2 maakt ook niet uit.
P.s: Uiteraard is het voor Go Mundo ook te veel moeite om op een schriftelijke klacht te reageren. Tot op heden nog altijd niets gehoord. Gelukkig hebben we een goede rechtsbijstandsverzekering en hebben we al onze extra gemaakte kosten terug gehad
Schiphol regelt alleen het vliegverkeer "op dat moment " en het is inderdaad zo dat lijnvluchten voor charters gaan waardoor charters vaker vertraging hebben e.d. Ik had het in mijn verhaal ook niet over een pietluttige vertraging van een paar uur maar een vlucht die verzet wordt naar de volgende nacht, wat op zich een keer kan gebeuren (zo te lezen is Corendon hier wel erg goed in) maar het gaat ook over de reisorganisatie Go Mundo die je in zo'n geval gewoon laat stikken. En dat je bijna 7 maanden zwanger bent en een kindje van 2 maakt ook niet uit.
P.s: Uiteraard is het voor Go Mundo ook te veel moeite om op een schriftelijke klacht te reageren. Tot op heden nog altijd niets gehoord. Gelukkig hebben we een goede rechtsbijstandsverzekering en hebben we al onze extra gemaakte kosten terug gehad
Re: Go Mundo / Corendon
Kan me niet voorstellen dat Corendon er gebaat bij is om vliegtuigen aan de grond te laten staan wachten. Dat kost geld. Per airline zijn er een bepaald aantal slots beschikbaar voor take-off en landing en als je die mist....nieuwe slot kopen.
Het zijn geen bussen die op het laatste moment nog even kunnen wachten...
mbt tot het samenvoegen van vluchten om geld te besparen ben ik met je eens. Jammergenoeg hebben de airlines alleen een vervoersplicht. De tijd en zelfs de luchthavens zijn geen onderdeel van de overeenkomst. Zo kan het voorkomen dat je een vlucht AMS-BCN boekt en RTM-GIR vliegt....
Het zijn geen bussen die op het laatste moment nog even kunnen wachten...
mbt tot het samenvoegen van vluchten om geld te besparen ben ik met je eens. Jammergenoeg hebben de airlines alleen een vervoersplicht. De tijd en zelfs de luchthavens zijn geen onderdeel van de overeenkomst. Zo kan het voorkomen dat je een vlucht AMS-BCN boekt en RTM-GIR vliegt....