LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bontempi of toch iets anders

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
john steed

Bontempi of toch iets anders

Ongelezen bericht door john steed »

Voor een nieuw te bouwen woonhuis in 2008 ben ik me aan het oriënteren in het keukensegment.

Een naam die ik hier op het forum nog niet ben tegengekomen is Bontempi. Heeft iemand hier ervaringen mee ? :?:
Bij mij in de buurt zit weliswaar een dealer maar die heeft maar 2 opstellingkjes.... schiet niet echt op. Ik weet dat er zijn met meer; Lisse bijvoorbeeld maar dat is erg ver weg om straks te gaan installeren (178 km...) Waar kan ik Bontempi mee vergelijken ? Next? Siematic (wat volgens mij gewoon een marketingtruc is.... ik meen dat Bontempi mooier is afgewerkt)

Wat we mooi vinden is hoogglans gebroken wit; greeploos met koken tegen de wand en spoelen op een eiland. Blad op eiland van RVS met RVS wangen en tegen de wand een ARTE, VASTO of KEMIE blad; natuursteen of wellicht composiet.

Heeft ook iemand ervaringen met de afzuigkappen die uit het blad omhoog komen? :?: Ben zelf helemaal weg van de Gutmann, een gebogen type dat 'over' de pannen heenhangt.

....en héél belangrijk.... ik wil echt graag advies maar hier op het forum, wat ik al een tijdje beroepsmatig volg, word ik echt helemaal simpel van de verkopers die elkaar in de haren vliegen. :twisted: Hopelijk word mij stelling dat bij elk forumtopic slechts de eerste 5 reacties ertoe doen en dat het dan steggelen wordt volledig ontkracht. :wink:

Dan heb ik nuttige info en hoeven lezers niet te kijken naar allerlei flauwekul. :wink:

Oh ja, wie heeft er ervaring met het kopen van een keuken in België? Ga daar wonen namelijk en wellicht verschil met aansluitingen gas of zo ?

Bullyleo

Re: Bontempi of toch iets anders

Ongelezen bericht door Bullyleo »

Heeft ook iemand ervaringen met de afzuigkappen die uit het blad omhoog komen? Ben zelf helemaal weg van de Gutmann, een gebogen type dat 'over' de pannen heenhangt.
Ik heb er toevallig afgelopen weekend ook een gezien bij Gaggenau in Zoetermeer. Die komt electrisch omhoog en kan je boven je pannen zwenken. Ze hebben ook nog een mooie afzuiger die over de hele breedte van je kookplaat op het aanrecht als een soort afzuigkast achter je kookplaat staat. :wink:

john steed

...die zijn er in 2 prijzen: 4000 of 5000 bruto geloof ik.... zelfs met 40 of 50% korting nog een enorme prijs...
Weet dat WAVE Design ze ook heeft.
Laatst gewijzigd door john steed op 25 okt 2007 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

@ topicstarter,

Bontempi is nergens mee te vergelijken en zeker niet met Next of Siematic. Ondanks het feit dat ik de Next keukens graag verkoop, zal ik niet tegen je liegen. Gewoon voor Bontempi gaan!

En die Gutmann blad schouw is waanzinnig!! Goede keuze! Maar dit is uiteraard slechts mijn bescheiden mening.

Mocht dit moois allemaal straks iets te duur worden, moet je nog maar eens een keertje bellen..

Mvg,

Klepper

john steed

ik kan alleen nergens een prijs van die Gutmann schouw vinden. :evil: Ik weet dat DMG de importeur van Gutmann is maar dan zou je er toch nog aan moeten kunnen komen ?

We hebben een budget van ongeveer 18 tot 20.000 euro te besteden. Dan zou het moeten lukken.... :wink:

(ik weet wat het zo'n beetje inkoop kost gezien het feit dat ik wel eens in de keukenbranche heb rondgehuppeld.....

:roll: het blijft gek; zet een billy boekenkastje bij Ikea neer voor 500 euro en niemand neemt hem. Hang er een deur met een mooi frontje op en iedereen koopt het voor in de keuken! :roll:

Kulta

Ongelezen bericht door Kulta »

Ik weet dat DMG de importeur van Gutmann
Dat is voor mij nieuw

Advies verkoopprijs voor de ML 01 Futura RVS :
900 mm € 5460,-
1200 mm € 6180,-

De alu uitvoering is € 420,- duurder

WARNING!

Ongelezen bericht door WARNING! »

We hebben een budget van ongeveer 18 tot 20.000 euro te besteden. Dan zou het moeten lukken....
Ha ha ha ha ha .... :lol: ....Ha ha ha ha .....Dat kun je dus wel vergeten!

risto

Ongelezen bericht door risto »

900 mm € 5460,-
1200 mm € 6180,-

En daar komt de externe motor nog bij

john steed

ok, dan wordt het geen gutmann maar gewoon een wandschouw.
:oops: :oops: :oops:

maar zou ik niet voor 20.000 voor een bontempi kunnen slagen ?

wandopstelling met eiland ?

Bullyleo

Is dit misschien iets achter je kookplaat:
Afbeelding
of deze in je kookplaat:
Afbeelding

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

Kijk Scheuj dat is pas knap.....plaatjes op deze Topic, doe dat maar eens na! :wink:

john steed

inderdaad erg netjes die plaatjes.!!!
die onderste is een Gaggenau meen ik ? :?:
En wat is die bovenste voor merk ?
Electrolux ? :?:
Geen Wave Design volgens mij want die hebben dat overhangende randje niet volgens mij.

De Gaggenau lijkt me niet zo handig; ding staat toch in de weg als je in je pan wil roeren ? :roll:

De bovenste wil ik wel meer over weten; zekr als ik hem in een RVS blad ik kan bouwen.

:lol:

Bullyleo

die onderste is een Gaggenau meen ik ?
En wat is die bovenste voor merk ?
Is inderdaad allebei Gaggenau. De bovenste is de randafzuigunit, te krijgen in 106 cm of 136 cm breed.
Onderstaand de tekst van de site van Gaggenau:

Randafzuigunit AT 400

Een nieuwe dimensie in afzuigsystemen. Een waar kunstwerk in roestvrij staal op het werkblad biedt extra ruimte om bijvoorbeeld borden weg te zetten. Voorzien van ingebouwde, niet reflecterende verlichting ter hoogte van de pannen. De AT 400 beschikt over een luchtcirculatiesysteem en genereert een vermogen dat voorheen alleen mogelijk was bij de allerbeste afzuigkappen. Het apparaat is geruisloos en neemt weinig ruimte in beslag. Dit afzuigsysteem is dan ook de ideale oplossing voor kookeilanden en keukens in gebouwen waarin geen gat in de muur kan worden aangebracht (bijv. gebouwen onder bescherming van monumentenzorg en energiezuinige woningen). Met een breedte van 106 of 136 cm is de AT 400 een uiterst effectief luchtcirculatiesysteem dat stoom en vetspetters direct achter de kookplaat afzuigt en afvoert. Deze combinatie van kookplaat en afzuigsysteem is de ideale oplossing voor kookeilanden: de ruimte op hoofdhoogte is vrij, zodat u beter kunt communiceren als u samen met anderen kookt. Bij een werkbladdiepte van 75 cm kan de AT 400 uitstekend worden gecombineerd met andere apparatuur uit de Vario 400 serie met een breedte van maximaal 95 cm. Ook in een standaard werkblad komt de AT 400 tot zijn recht, bijvoorbeeld in combinatie met de nieuwe keramische kookplaat CE 490 met zijn geringe diepte.

http://www.gaggenau.com/NL_nl/Ventilato ... Id=8019817

Succes, Leo.

john steed

en zo lekker goedkoop...... :cry:

van een belgische site.....

De AT 400 is vanaf medio januari leverbaar en heeft een winkeladviesprijs van:
AT400-100 (106 cm) 3999 euro
AT400-130 (136 cm) 4499 euro.

Zelfs al heb je 40% hierop dan nog is het goedkoper om via een Melkertbaan iemand te krijgen die tijdens het kokkerellen met een ventilator en stofzuiger boven het aanrecht komt hangen.... :wink:

Waarom is zo'n ding nou zo belachelijk duur.... de techniek is toch niets hoogdravender dan bijvoorbeeld een wasmachine of (ja, en ik weet dat je die niet boven je kookplaat kunt hangen!!!) :lol:

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Bullyleo

Tja...... als ik zo het bericht lees waarmee je dit topic bent gestart, heb je een vrij exclusieve smaak qua keukens. :? De prijzen zijn dan ook navenant. Een goede schouwkap van Itho met randafzuiging doet ook zijn werk, bijvoorbeeld. :wink:

john steed

ik denk dat het nog wel duurder kan dan bontempi. :P
Kom ook wel eens keukens tegen van 70.000 euro en wat te denken van bruynzeel die ooit tijdens de eerste nachtopening een keuken van een ton verkochten (en daarom nog steeds die openingen hebben)

Die eilandkap vind ik vooral erg practisch.
Wij zijn allebei vrij lang en een eilandschouw vind ik lelijk want het blokkeert in ons geval het hele zicht de eetkamer in. Als je 1.90 bent dan sta je altijd onder het koken tegen die kap aan te gapen.... :x

Dan ga ik nog liever tegen de wand koken en op het eiland spoelen; weet niet of dat die combi vaak voorkomt. :?:

Heb op aanraden van ik meen keukenklepper naar eggersmann gekeken en dat spreekt me ook wel aan.

Gaat ook verkocht worden in de nieuwe keukenzaak die per 1 december in eindhoven opengaat. Zal daar eens gaan kijken.

keukenklepper

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Volgens mij wordt Eggersmann in Son verkocht bij Keukenlu.. (laatse 2 letters moet je ff zelf verzinnen.)

Ze zitten op dat Ekkersrijt in hetzelfde rijtje als die Brugrakkers en Dmg 'kampioenen' , tegenover de Burgerking.

Klepper

Kulta

Ongelezen bericht door Kulta »

Miele heeft in zijn programma nog een in hoogte verstelbare eilandschouw. Omlaag als je aan het koken bent, omhoog als je klaar bent.

Type DA 420 Vario system of de DA 424 Vario system

http://www.miele.nl/apps/vg/nl/miele/Mi ... ubmenuid=2

Verder heeft Gutmann nog een model dat je in het plafond kunt weg werken de Gutmann Campo plafond unit

john steed

maar keukenlu.. is toch hopelijk geen DMG filiaal ?
Al dan niet zwaar gesponsord door Ome Ben die ze in eerdere wellicht moeilijke tijden de hulp heeft geboden ? :wink:

website is under construction dus daar worden we even niet veel wijzer van.... :cry:

Gesloten