LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Doreen de Man
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Doreen de Man »

Hoi allemaal hoe is het ermee?
Mathy: vrijwilligerswerk is voor mij geen optie. Dat mag niet van het UWV (mijn grote vrienden NOT) en ik heb het geld hard nodig om alle kosten te dekken (duur huis, dure kinderen etc.) Je weet zelf wat kinderen kosten toch? Maar het is idd lekker als er geen druk achter het werk zit zodat je je niet schuldig hoeft te voelen als je een dag niet komt omdat je je niet lekker voelt. Jij woont toch in Amsterdam. Lijkt me een geweldige stad om te wonen met zoveel mogelijkheden. (alhoewel: ik durf niks, ben veel te angstig aangelegd) Heb altijd gezegd dat ik daar ooit nog eens een paar jaar wil wonen.
Ester: hoe gaat het met je? Voel je je al wat sterker? Ik gebruik vandaag 3 weken en het lijkt alsof er iets gaat veranderen. Ben niet zo moe als vorige week en begin weer een beetje zin te krijgen om dingen te ondernemen. Kan me haast niet voorstellen dat dat nu al van de medicijnen is. Hou vol hoor.
Mijn gemiddelde dag ziet er zo uit: ik wil niet later dan 9 uur opstaan, douchen, aankleden, eten, naar buiten (wandelen of fietsen) koffie drinken, heel veel lezen en af en toe een vriendin of kennis bezoeken, boodschappen doen, en om een uur of zeven komt m'n man thuis en ga ik koken. 's Avonds altijd uitgeteld op de bank achter de tv. Saai he?
Trijntje: Heb je al eens gehoord van Bach Bloesems? Ik gebruik het sinds jaren en mij helpt het echt goed hoor. Je hebt verschillende combinaties , het is een kwestie van effe uitzoeken welke je nodig hebt. Mijn moeder is vroeger verslaafd geweest aan de valium en toen heb ik gezegd dat wil ik nooit. Allemaal ellende. Maar ik kan wel begrijpen dat dat rustige gevoel zooo lekker is hoor!! Gaat het verder goed??

Groetjes aan allemaal
Doreen

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey Doreen,

Het kan heel goed dat je nu zo langzaam de werking begint te merken hoor. Ik had ook de eerste 3 weken niet ecth de behoefte om wat te doen, en ineens kreeg ik de zin weer en zag de zon weer wat meer schijnen. Bij de 1 werkt het wat sneller dan de ander. En niet zeggen dat je dagindeling saai is, want je mag trots op jezelf zijn dat je een structuur erin hebt. Je moet ze eens de kost geven die enkelt op bed blijven liggen. In het begin had ik daar ook een houtje van hoor, daar niet van :P Maar als je steeds meer momentjes krijgt waarbij je je lekkerder gaat voelen en de sufheid gaat weg is gewoon een teken dat het begint te werken :O

groetjes

Doreen de Man
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Doreen de Man »

Hoi James,
Jaren geleden heb ik een tijd gehad dat ik hele dagen op bed bleef liggen maar dat vind ik zo wanhopig, dan weet je zeker dat je je de hele dag kl@te voelt. En misschien komt het toch door de ad hoor dat ik me goed voel. Maar dan gelijk dat gevoel van: als het morgen nog maar zo is!!!
Ja ik heb wel structuur maar ik ben een mensenmens (als je begrijpt wat ik bedoel) Als ik mensen om me heen heb voel ik me lekker, vandaar dat ik graag een baan wil.
Ik vind het van jou ook helemaal goed hoor dat je voor jezelf opkomt en weet je: mensen die dat soort dingen tegen je zeggen zijn eigenlijk niet de moeite waard om je kwaad over te maken. Heb pas een sessie bij m'n psych gehad over loslaten. Probeer het eens als er weer iets onvriendelijks tegen je wordt gezegd. Je houdt het niet vast maar laat het gewoon weg waaien. Je zal zien dan is het zooo onbelangrijk en hou je je eigenwaarde.
Wel jammer hoor want je moeder is toch je moeder en hoe oud je ook bent je wilt altijd diep van binnen toch haar goedkeuring en liefde.
Wens je veel sterkte!
Groetjes Doreen

Luna Maan
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 sep 2007 14:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Luna Maan »

Hoi allemaal,

Jullie hebben al weer veel geschreven, maar ik ben te suf om op elk stukje te reageren.

Maar Mathy, fijn dat je het goed hebt gehad!!

De 80 mg heb ik overleefd. Dinsdag voelde ik me alweer goed. Heb wel gelijk zo'n medicijndoosje gehaald om herhaling te voorkomen.

Ik voel me nu 3 weken echt kl@te. Vandaag bij mijn nieuwe psych geweest. Aardige gozer. Het gaat blijkbaar echt Kl@te met me. Ja weet ik veel, ik heb dit ook al 20 jaar, en het is wel 100x erger geweest.
Maar goed, ik moet nu eerst lichttherapie doen. Als het dan niet beter gaat, moet ik Nortrilen gaan slikken ipv citalopram. Iemand daar van gehoord?

Ik zie er nu al tegen op. En als dat niet gaat moet ik aan de Efexor. Dat heb ik hier wel vaker zien staan, wist alleen niet dat het een AD was.
Nou als de welke van de AD's dan ook gaat werken, moet ik weer aan de Ritalin of de Concerta (adhd medicijnen)

Pff ben echt de weg even kwijt.
Het komt trouwens niet allemaal door depressie en angsten. Ik heb veel lichamelijke klachten. Migraine en gewrichtspijnen, met namen heup en knieën. Wat het allemaal niet leuker op maakt. Voel me net een vrouw van 80.

Maar laat dit jullie niet demotiveren. Ik heb goede weken met 40 mg gehad!!
De psych denkt ook dat de winterdip er goed is ingehakt gezien we weinig zonlicht hebben gehad deze zomer.

Nou lieve allemaal, ik hoop dat de medicijnen snel z'n werk bij jullie gaan doen!!
Als ik een tijdje niet reageer, is omdat ik dood en dood moe ben en alles te veel energie kost.

Veel liefs en hopelijk tot snel!!

xxx Luna

iemand24
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door iemand24 »

hey allemaal

Heb echt een kutdag!! Ben op school flauwgevallen van de angst en nu helemaal kapot. Ik kan wel janken. Ik wil me zo graag beter voelen!!Ik heb het gevoel dat ik gek word. Wanneer houdt dit ooit op?

@mathy: Ik ben idd 24 jaar oud en heb 11 jr lang medicatie geweigerd

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

@iemand:

Je hebt het vast al een aantal berichten terug gezegd, maarehhh ik vraag het toch nog even. Hoelang slik je nu? Hoeveel mg?

Groetjes

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

@ iemand:

Kheb al even terug zitten lezen. Als het goed is zit je nu bijna 2 weken op 40 mg dus? En in totaal slik je nu 9 weken?
Mijn psych zei in ieder geval dat bij welke verhoging je ook krijgt de klachten van angst enzo verergeren, en dat de optimale werking van de dosis na 4 weken pas te merken is. Het kan dus zijn dat je nog in die rot verhogingsperiode zit en nog even gedult moet hebben. Ik zou dus nog even gedult hebben met de beslissing om aan een ander middel te gaan. Ik snap echt helemaal je wanhoop enzo want ik zit in hetzelfde schuitje. Gelukkig ben ik al aardig opgeknapt en hopenlijk gebeurd dat bij jou ook snel genoeg.

Misschien als je op 4 weken 40 mg zit en nog geen verbetering ziet kan je nog een keer verhogen, of goed met je psych overleggen of het toch niet verstandig is om wat anders te proberen. Maar je zegt wel dat je sociale fobie minder word. Dat is ook juist de eerste klacht waarvoor een antidepressiva gaat werken. Daarna pas de angst waarop de werking voor depressie weer volgt. Ook aan de korte samenvatting van je levensverhaal een paar pagina;s terug te lezen heb je een hoop meegemaakt en zitten er flinke wonden op je ziel en dat heeft nou eenmaal tijd nodig. Ik vind het desondanks heel erg knap van je dat je nog steeds naar school gaat en al wat diplomas hebt behaald.
In de opbouw zijn is echt superlastig, heel je humeur en angsten schommellen :( Hopelijk knap je er gewoon snel van op

Veel sterkte,

Ryan

iemand24
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door iemand24 »

Dank je wel voor de reacties
Ik slik nu al bijna 10 weken citalopram. Waarvan ik 6 weken op 20mg
heb gezeten en al bijna vier weken op 40 mg. Ik heb mijn psychiater kwaad opgebeld. Heb morgen een gesprek met hem en mijn psycholoog. Ik ben echt zo woedend. Ik sta er elke keer alleen voor althans zo voelt het. Ik kan hier toch niets aan doen? Ik wil gewoon dat het ophoudt.

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Lieve Iemand,

Jeetje, wat zul je geschrokken zijn, als je ineens flauwvalt op school...
Dat je kwaad bent begrijp ik heel goed. Want wanneer begint het te werken? Ik zou zeggen: die 2 weken dat je nu op 40mg zit, zijn nog niet lang genoeg. Ik denk dat je psych dat morgen ook gaat zeggen. Ik krijg het gevoel dat je te weinig kan ontspannen omdat je je de hele dag zit af te vragen wanneer die pillen gaan werken. Wat jij moet doen: ontspannen!
Misschien kun je aan de psych vragen, of jij in plaats van die oxa's een tijdje tranxene kan gebruiken. Dat is een kalmeringsmiddel die heel lang doorwerkt en het geeft je een soort ontspannen roesje. Het is minder verslavend dan de kortwerkende pammetjes zoals oxazepam. Wat ik vanuit hier met mijn huis-tuin en keuken psychologische inzicht kan zeggen: probeer even een tijdje te ontspannen met behulp van die pillen en kijk dan over een week of 3 of je die tranxene dan rustig kunt afbouwen. Wie weet ziet je psych wel iets in dit plan.
Ik had het ook. Ik had ENORME onrust in het begin en ik deed heel moeilijk en angstig over mijn pam-gebruik. Ik was als de dood om verslaafd te raken. Mijn psych heeft me gezegd dat het echt niet zo'n vaart loopt en dat het opbouwen nu eenmaal verschrikkelijk moeilijk is. Ze zei dat paniekaanvallen en stress veel slechter voor je zijn dan een paar van die pillen. Tranxene kun je bijvoorbeeld rustig 3 maanden gebruiken en daarna afbouwen.
Stel het eens voor bij je psych. Misschien 3 x daags 5 mg? Ik zeg maar wat. Maar meis, jij moet echt nodig even rust krijgen, want dit is vreselijk voor je. En voel je niet alleen, want wij zijn er voor je....

liefs
Mathy

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

@ Luna: ik herken het wel. Ik kan ook niet tegen die grauwe grijze deken.... jesses. Ik vind het ook vreselijk om s'ochtends wakker te worden en alles is donker. Ik heb gelukkig wel erg veel leuke en mooie, warme lampen in huis en die doe ik ook meteen aan zodra ik wakker word. Daarnaast lig ik nu 2 x in de week onder de zonnebank.
Maar lichttherapie is vele vele malen sterker dan een zonnebank heb ik begrepen. Dus: goed idee! En als je moe bent: gewoon lekker moe zijn. Hupsakee. Laat ze allemaal de klere krijgen en geef toe aan die moeheid.
Zijn die gewrichtspijnen en hoofdpijnen erger geworden sinds je AD slikt?

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

@Luna: pfff, wat kaa uu tee zeg, denk je eerst dat die 40mg het misschien wel voor je is en net als je je wat beter voelt krijg je zo'n terugval. Waarom heb je eigenlijk een nieuwe psych? Misschien wel goed om iemand met een frisse kijk te hebben. Net als Mathy en jij heb ik ook echt behoefte aan zon!! Ik heb een tijdje in Spanje gewoond en ik kan de dagen dat ik chagerijnig was op een hand tellen, zo lekker voelde ik me onder de zon. Een deken van relaxedheid viel over me. Maar goed, terug naar de grijze, koude realiteit: misschien kan je -naast de lichttherapie- een beetje zomerse sfeer in huis creeeren? Weet niet of dat maf klinkt hoor, maar bij mij helpt het wel (een beetje). Mediterrane muziek, kaarsjes erbij, wat posters of kaarten met tropische afbeeldingen, kachel hoog etc etc. Ik heb zelfs een 'mexicaanse' kamer gemaakt, voel me daar wel relaxeder. Maar dat kan ook mijn afwijking zijn ;) Oja, ik krijg ook een vitamine D shotje van de dokter, wat je normaal door invloed van de zon aanmaakt. Verricht geen wonderen maar voel me wel beter en heb t minder koud.
Sterkte meis!!

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

@iemand: kan me voorstellen dat je pissig bent! op alles en iedereen. Je hebt ook echt heftige dingen meegemaakt zo te horen, en nu betaal JIJ daar ook de prijs voor. Lijkt me een kl@te gevoel. Sterkte!! Hopelijk heb je iets aan het gesprek met je psych morgen

ester1981
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ester1981 »

Hoi allemaal,

vandaag gaat het gelukkig weer wat beter met me, ik zie 't allemaal even wat minder somber en voel me vandaag best goed. Ik ga volgende week naar m'n huisarts om te overleggen wat ik het best kan doen als ik ineens weer zo onrustig ben en het allemaal te somber zie. Twee dagen geleden zag ik 't echt niet meer zitten en nu denk ik: 't valt allemaal eigenlijk wel mee. Maarja, ik switch op het moment heel erg qua gevoel/emoties/gedachten, over een paar uur kan 't weer ineens totaal anders zijn. Wat ik me van vijf jaar geleden kan herinneren (had toen in 't begin naast de seroxat ook oxazepam), was dat ik van die pammetjes echt supersuf werd, beetje-van-de-wereld... ik vraag me af of dat op dit moment verstandig is, denk niet dat dat echt met m'n werk te combineren is (moet daar wel normaal kunnen functioneren en ook auto rijden). Wat is jullie ervaring met pammetjes of andere kalmeringsmiddelen en o.a. auto rijden?

en nu 't vandaag wat beter gaat, ben ik er een beetje bang voor dat 't nog niet door de medicijnen komt en dat 't straks of morgen weer ineens om kan slaan... en ik kan er echt niet veel dip-momenten meer bij hebben, want daarin haal ik mezelf heel hard naar beneden... raar eigenlijk... gaat 't beter, loop ik nog steeds moeilijk te doen :?

groetjes
ester
Laatst gewijzigd door ester1981 op 25 okt 2007 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

ester1981
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ester1981 »

@James: sterkte! balen dat je thuissituatie juist niet iets is om op terug te kunnen vallen. Ik zou niet weten hoe ik 't vol zou moeten houden zonder de steun vanuit thuis... dus ik vind het echt heel knap hoe je er nu mee bezig bent! ik weet niet zeker of 't bestaat... maar zijn er geen trajecten begeleid-wonen voor mensen die wel op zichzelf willen gaan wonen, maar wel een back-up nodig hebben als 't even wat minder gaat. (dus geen woongroep, maar wel een soort coach op wie je terug kan vallen)?

@Doreen: ik weet natuurlijk niet wat je met 't UWV hebt besproken, maar ik heb daar 5 jaar geleden wel goedkeuring gekregen voor vrijwilligerswerk omdat ik hun systeem stond als "niet in staat om in het normale arbeidsproces te functioneren" (waardoor ik ook geen sollicitatieplicht oid had) en vrijwilligerswerk mocht wel als ik daar een formulier voor invulde (voor een beperkt aantal uren per week). En ik vind het heel knap dat je elke dag een vaste indeling volhoudt. Ik heb dan m'n werk, maar ik weet dat daar achteraan gebeld wordt als ik er ineens niet ben. En jij zorgt er uit jezelf voor dat je 's ochtends een frisse neus gaat halen, goed bezig! (hoef je bij mij niet te verwachten
als ik weekend heb)

@Luna: lichttherapie is echt een aanrader! hopelijk werkt dat goed bij je, kan je echt van opknappen en dan hoef je ook niet over te stappen op andere ad's (geen ervaring mee trouwens met de namen die je noemt). En als ik een zomergevoel wil, dan koop ik een mooie bos vrolijke bloemen voor mezelf.

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

James, als ik je verhaal lees, dan lees ik bijna mijn eigen verhaal van pakweg 23 jaar geleden... ook mijn moeder is hertrouwd en de band tussen mij en hem was helemaal niet goed. Een hele gespannen sfeer en ik hield me eigenlijk altijd in om de sfeer goed te houden. Dat resulteerde in een enorme hyperventilatie-aanval op mijn werk (ik zat toen achter de kassa als zaterdaghulp en die hele winkel stond vol en ik rende dus naar buiten - die chaos die toen ontstond!). Ik ben toen heel snel het huis uitgegaan. Op mijn zestiende al en dat was de oplossing. Maar ik denk ook wel eens dat die jaren thuis, wonden hebben opgeleverd waar ik nog steeds last van heb. Ik ben toen het huis uit gevlucht, letterlijk gevlucht voor de problemen. Ik weet niet wat voor jou het beste is, maar jij gaat er nu bewuster mee om dan ik destijds en dat is sowieso goed van je. Misschien moet je eens een flinke boswandeling met je moeder maken en kijken of jullie samen tot een oplossing kunnen komen? Ik heb destijds mijn moeder altijd willen sparen, maar legde de problemen daarbij dubbel op mijn eigen schouders. Dat besef ik nu, 25 jaar later...!

lfs mathy

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

@mathy & Ester:

Al met al zit ik dus inderdaad in een lastige situatie. Mijn omgeving hier bevorderd mijn herstel niet bepaald. Steeds als ik met mn hoofd een stukje boven water kom, word ik weer 2 keer zo ver naar beneden getrokken. Je hoort het vaak dat de zogenaamde "stiefouders" niet goed overweg kunnen met de kinderen van hun partner. In mijn geval heeft die man zelf geen kinderen en kan dus gewoon absoluut niet een echte vaderrol vervullen. Zo denk ik erover tenminste. Niemand zal een vlekkeloze jeugd hebben gehad, maar hier schommelde het wel heel erg wat dus zijn sporen aardig heeft achtergelaten. Maargoed, mensen die het niet bepaald makkelijk hebben gehad in hun jeugd en slechte voorbeelden hebben meegemaakt weten in ieder geval hoe ze het NIET moeten doen bij de opvoeding van hun eigen kids later.

Verder was ik al bezig met soortgelijke dingen als wat jij al aangaf Ester. Alleen het brengt een hoop geregel met zich mee. Ik ben al 3 jaar op huurwoningen aan het schrijven maar dat wil niet echt vlotten. Voor kleine starterswoningen is er een maximale inkomensgrens die je mag hebben en daar zit ik een paar tientjes overheen. Ik mag dus niet meer op 2 a 3 kamerwoningen schrijven omdat ik teveel verdien. Wel kan ik soms op 5 kamer eensgezinswoningen schrijven, maar dan zit ik gelijk met een huur van 600 en voor zulke huizen moet je met minimaal 2 personen zijn. Ik pis dus al 3 jaar naast de pot. Ook heb ik al nagevraagt wat ik kan lospeuteren qua hypotheek en dat is lang niet voldoende voor een klein appartementje. Ik val dus steeds een beetje tussen wal en schip.

Wel heb ik gister rondgebelt wat een oplossing kan zijn en hopenlijk gaat dat werken. Als mijn psychiater, arboarts, bedrijfsmaatschappelijk werkster en directe leidinggevende een brief met mijn situatie naar de woningbouwcorporatie sturen is er misschien een kans dat er wat geregelt kan worden. Ik werk tenslotte bij een gemeente die dus goede contacten heeft met de woningbouwverenigingen. Dus ik ga flink zitten hopen. I hope so.

Enneh Ester, ik rijd ook gewoon auto als ik een pammetje heb geslikt. Nergens last van. Ik word ook helemaal niet suf van oxazepam verder. Alleen als je net start met een dosis antidepressiva is het wel riskant vind ik zelf dan.

groetjes en een prettige dag nog verder

iemand24
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door iemand24 »

Hoe is het met iedereen?
Vandaag het gesprek. Ik heb gister niet geslapen, maar ik hoop dat er vandaag iets uitkomt, anders wordt ik echt gek volgens mij.

Mathy,

Ontzettend beadankt voor je lieve reactie!! Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat, maar ja hoe stop ik ermee? Hoe is het met jou?

hey james,

Ik hoop voor je dat je snel een ander huis hebt. Ik weet zelf dondersgoed hoe het is om elke keer weer teruggezogen te worden. Mijn moeder heeft daar ook een handje van vandaar!! Als het niet lukt met de wonin gbouw wil ik ook best een keertje voor je informeren. Ik doe de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening, en ben een beetje thuis in dit soort situatie, maar dan moet je wel ff geduld hebben heb volgende week toetsen maar na die tijd heb ik wel tijd
Ik hoor het wel van je

groetjes

nova12
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2007 11:23

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door nova12 »

Hallo allemaal,

Ik zit al ongeveer 3 maanden aan citalopram 20 mg. Na de eerste weken met bijwerkingen ging het eigenlijk goed. Tot een paar weken geleden. Af en toe kreeg ik het idee dat de werking minder werd of in eens een paar seconden weg was. Wat een raar gevoel opleverde van echt en niet echt. Dus ben nu sinds een week omhoog gegaan naar 30 mg. Ik verwachtte dat ik mij in een keer beter zou gaan voelen wat niet het geval is. Ik ben de hele week heel emotioneel en mijn gevoel schommelt heel erg. Voel me er zo niet prettig bij.
Zijn dit weer de bijwerkingen waar ik door heen moet... een paar weken...

Wie herkent dit en heeft hier ervaringen mee?

trijntjejansen
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 okt 2007 11:07

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door trijntjejansen »

Hoi allemaal,
Ik heb al een tijdje niks van me laten horen, maar dat kwam omdat ik weer werk. Heb vorige week 3 dagen gewerkt, ook weer 2x gesport en dan is alles daarbuiten me teveel. Dus buiten het werken doe ik niets.
Ik ben nu ongeveer 2 a 3 weken met 40mgr citalopram aan het slikken en ik voel me een stuk stabieler. Heb helemaal geen last van angsten meer wat heerlijk is. Heb nog wel een enorme behoefte aan rust. Ik hou een paar vrienden op afstand, kan nog steeds geen druk aan van afspraken. Ik heb al moeite genoeg om mijn werk vol te houden en buitendat wil ik geen enkele verplichting. De keerzijde is dat ik me wel eens eenzaam voel, maar dit heb ik mijn leven lang al: ik kan geen balans hierin vinden. Ik probeer te accepteren dat ik graag alleen ben en geen druk aan kan. Herkent iemand dit? En ik hou van een rustig leven, dus niet uitgaan, weinig afspraken, eenvoudig leven. Is er iemand die dat ook herkent? Ik ken zoveel mensen die fulltime werken, erbij studeren, regelmatig uitgaan,enz. Ik kan dat en wil dat niet, maar voel me er wel eens onzeker over. Ik wil gewoon rust maar raak vaak overprikkeld door het drukke leven van iedereen om me heen en door de jachtige maatschappij.
Verder sterkte voor iedereen en groeten.
Trijntje.

trijntjejansen
Berichten: 38
Lid geworden op: 07 okt 2007 11:07

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door trijntjejansen »

Esther,
Het is bekend dat kalm.middelen je reactievermogen beïnvloeden, dus ik zou er voorzichtig mee zijn.
Jaren geleden slikte ik veel valium en toen heb ik in een jaar tijd 2 aanrijdingen door eigen schuld gehad. Daar heb ik van geleerd en ik hou er nu rekening mee als ik slik. Ik slik regelmatig xanax omdat ik zo slecht slaap (zou het liefst elke avond een berg innemen omdat goed slapen altijd een strijd voor me is). Ik koop het online omdat mijn huisarts en psychiater geen kalm.middelen willen geven. Ik ben dan ook verbaasd te lezen hoeveel mensen wel die middelen krijgen. Ik ben soms gewoon jaloers daarop, want ik ben genoodzaakt die pillen te kopen.
Je moet echt uitkijken hoor met pillen want in het ergste geval -als je een aanrijding veroorzaakt en ze in je bloed restanten van kalm.midd. vinden- ben jij aansprakelijk. Maar het belangrijkste is dat je denkt dat je helder bent, maar in werkelijkheid reageer je toch minder alert.
Maar ja, alhoewel ik het zelf heel goed weet en er rekening mee hou, heb ik wel eens 'nachts wat ingenomen en toch de volgende dag -zonder brokken- gereden. Dus ik doe het zelf ook.

Gesloten