LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paroxetine. Aanbeveling?

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
jurena
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2007 11:21

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jurena »

dankjewel... voor je advies..

iedereen geeft zo'n negatief advies?! eindelijk iets positiefs! ik voelde me inderdaad steeds beter worden met 10mg.. maar nou moest ik natuurlijk van me dokter 20mg nemen, want dat was beter voor me???
en nu heb ik WEEEEEER al die bijwerkingen...
ik heb vandaag de hele dag al steken in m'nbuik.. en alleen maar overgeven en diaree... voel me zo beroerd....ik snap dat dit bijwerkingen zijn? maar hoe lang duurt dit Pfff
ik kijk t nog 1 weekje aan...
anders ga ik weer naar de dokter! want ik moet ook gewoon elke dag werken om 7u.. en studeer dus... ik kan niks missen!
ik hoop dat ik me beter ga voelen...

Liefs

jel1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2007 16:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jel1970 »

Hoi Jurena

Waarom je per se 20 mg moet gaan slikken van je dokter snap ik ook niet zo goed. Als je je bij 10 mg al beter voelt... Misschien omdat 20mg de beste minimale dosering is.Waarom vraag je het je dokter niet gewoon??Bedenk je goed dat ook nu de bijwerkingen weer zullen verdwijnen. Ik had met het ophogen ook last van de bijwerkingen, maar die waren sneller verdwenen als toen ik met die 10 mg startte. Echt het gaat beter worden, hou je daaraan vast. Mocht dit middel niet bij jou werken dan zijn er nog genoeg andere middelen!

Sjim
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:08

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Sjim »

Beste Jurena,

10 mg paroxetine is echt een startdosering, om op te bouwen.
Het is te weinig om er echt effect van te hebben.
Waarschijnlijk heeft je dokter het daarom verhoogd naar 20 mg.
Ik heb zelf jarenlang 60 mg paroxetine tegen dwang geslikt.
De bijwerkingen gaan echt over. Het enige is dat je wat minder sexuele gevoelns blijft houden.
Je komt er iets vanaan, maar dat is eenmalig. Je blijft niet aankomen. Als je stopt raak je dit ook wel weer kwijt. Blijf lekker bewegen, goed voor je humeur, je lichaam en dan kom je ook niet teveel aan.

Succes en hou vol!

Sjim

anna33
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2007 19:13

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door anna33 »

ik gebruik paroxetine nu ongeveer 4 dagen en heb net als de meesten last van bijverschijnselen zoals slapeloosheid, geen eetlust, trillerig.
ook is mijn gevoel helemaal afgezwakt ik voel me niet meer depressief maar kan ook nergens meer enthousiast over worden zoals mijn verjaardag volgende week, die zou ik het liefst gewoon overslaan maar voor mijn kinderen moet ik het toch maar doen.
nu mijn vraag: ik lees nu heel vaak dat waneer je begint af te bouwen dat je dan last krijgt van duizelingen, hoe erg zijn die want ik moet er soms snachts wel mijn kleinste.
en oh ja heeft ook iemand last van gespannen spieren want dat is bij mij zo erg dat savonds mijn hele lichaam pijn doet.
ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn vraagjes.

groetjes anna33

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door james86 »

Hoi Anna

De bijwerkingen die je beschrijft horen er allemaal bij. Ik denk dat iedere antidepressiva slikker hierover kan meepraten. Bij de ene valt het mee en bij de ander valt het tegen. Het is een kwestie van doorzetten ook al voel je je nu super beroerd ofzo. Die verhoogte spierspanning hoort er helaas ook helemaal bij.
Als je gaat stoppen kan je inderdaad last krijgen van ontwenningsverschijnsellen. Ik neem aan dat dat gewoon onder goede begeleiding gebeurd. Wanneer hier strenge controle op is en je zou het nog niet aankunnen om te stoppen is de optie om door te blijven gaan. Je moet het jezelf natuurlijk niet moeilijk gaan maken ofzo.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat je moet doorbijten, het is niet anders met de antidepressiva :(

groetjes

jel1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2007 16:25

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door jel1970 »

Die afgezwakte gevoelens verdwijnen wel weer. Je slikt het pas 4 dagen en zit dus nog volop in de bijwerkingen. Deze gaan na een week of 2 echt wel weg. Je gaat dan ook echt weer zin krijgen in dingen. Je moet het nu alleen even de tijd geven. Het duurt gewoon een paar weken voordt je een spiegel hebt opgebouwd en het echt goed gaat werken. Als je gaat afbouwen kun je ook weer bijverschijnselen krijgen. Had ik ook, maar deze bijverschijnselen zijn lang niet zo erg als wanneer je aan het opbouwen bent. Sterkte ermee!

anna33
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2007 19:13

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door anna33 »

bedankt voor jullie reacties ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben met die spierspanning, wordt er alleen doodmoe van.
ik ben ook heel blij dat ik deze site gevonden heb want is toch moeilijk om er met andere mensen over te praten omdat die niet voelen wat jij voelt en hier kun je er over praten en iedereen weet wat jij bedoelt en kunnen je een hart onder de riem steken
dank je wel

groetjes anna

Sofia
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2007 19:09

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Sofia »

Hallo allemaal,

Nadat ik aanvankelijk zeer positief over het medicijn paroxetine was, ben ik nu wat minder postief aan het worden. De laatste weken ben ik nogal eens misselijk. Het begint het een kriebelhoest. Vervolgens hoest ik onderhand de longen uit mijn lijf. Een zeer droge hoest. Daarna begint het, ik word misselijk, haal soms nog net het toilet. Soms ook niet, zoals gisteren. Tijdens de autorit van mijn werk naar huis begon de kriebelhoest. Ik noem het een lichte vorm van hyperventilatie. Ik begon te kotsen tijdens het rijden. Zeer smerig en bovendien erg gevaarlijk. Zijn er meer mensen met deze ervaringen?? Ik baal er behoorlijk van. Het lijkt wel alsof ik steeds meer bijwerkingen krijg. Ik ben nu 5 maanden een "gebruiker. Eerst was het dat ik niet kon slapen en nu weer de hoest en het misselijk zijn. Balen hoor terwijl ik verder zo positief was/ben over het medicijn. Graag jullie reacties.

Groetjes,
Sofia

moniek-MM
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2007 14:08

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door moniek-MM »

ik ben sinds eergister begonnen met paroxetine 20 mg..alleen op de een of andere manier voelde het bij mij alsof ik zwaar aan de drugs zat.onwijs grote kijkers..pupillen die zwaar groot waren..mijn kaken staan strak..trillen..mijn aanzicht gaat traag maar ik ben hyper..kan amper op mijn benen staan en slapen kan ik dus ook niet..ik ben langs de huisarts gegaan en nu moet ik de medicijnen halveren..nou was mijn vraag..of iemand dit ook heeft gehad in het begin..want dit lijkt mij niet normaal toch???

alvast bedankt :roll:

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door james86 »

Hoi moniek,

Dit hoort er allemaal echt bij hekaas. Ik denk dat iedere antidepressiva slikker hierover mee kan praten. Dit zijn de bijwerkingen. Het is geen pretje, dat zal ik nooit zegggen. Maar het hoort er helaas bij.
Maargoed, je kan eigenlijk beter bij een psychiater onder begeleiding zijn hoor. Een huisarts heeft hier toch minder kijk op enzo. Een psych had het denk ik toch wel doorgezet. het duurt 2-3 weken maar dan gaat het toch echt over. Oxazepam erbij om de bijwerkingen wat dragelijker te maken.

Veel sterkte in elk geval

moniek-MM
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2007 14:08

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door moniek-MM »

hoi james

ik ben net verhuisd dus ik w8 nog tot ik terecht kan bij een psych..
mijn huisarts heeft idd geen kijk op dat had ik al gemerkt..maar oxza hoe kan ik daar aan komen..mijn huisarts ziet me aankomen met die vraag..ik kan dit echt niet handelen zo ik heb al 2 dagen niet geslapen..en zogoed voel ik me dus nu niet.
misschien heb je een tip voor mij :oops:

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door james86 »

Hey moniek,

De huisarts mag oxazepam gewoon uitschrijven hoor. Gewoon vragen aan hem/haar. Ik snap zowiezo niet dat ze niet erbij zijn gegegevn hoor. Het geeft je een beetje extra rust en slapen gaat wat makkelijker. De opbouw van antidepressiva zonder kalmeringspillen is inderdaad een drama. veel succes in elk geval

moniek-MM
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2007 14:08

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door moniek-MM »

ja mijn huisarts luistert gewoon totaal niet..en wat als ik om oxaze vraag en hij vraagt wrom dan heb ik echt geen flauw idee wat ik moet zeggen..ik wil eig gewoon rust in me flikker..en op deze manier gaat ut niet..
maar goed iig bedankt voor je antwoorden ..
jij ook succes

marisca20
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2007 10:45

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door marisca20 »

hallo allemaal,

ik slik sinds een paar weken paroxetine, de eerste week moest ik 10 mg slikken de 2e week 20 mg.. uiteindelijk zit ik nu op de 30 mg en waarschijnlijk blijft dit ook zo. sinds ik de medicijnen slik gaat het wel wat beter met me, ik voel me meer ontspannen. aangezien de situatie waarin ik me nu bevind maak ik minder ruzie. maar als ik dan eens ruzie heb dan heb ik ook echt SUPER ruzie, niets Interessert me dan meer.. dit vind ik echt erg en achteraf heb ik dan spijt. maar de woede die ik op dat moment voel is echt onbeschrijfelijk! hebben hier meer mensen last van?? verder vraag ik me ook af of je van dit medicijn aankomt..?

Groetjes Marisca

hobbyleerling
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2007 13:16

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door hobbyleerling »

hoi allemaal
ik slikte 3 jaar lang paroxetine en zonder da tik het in de gaten had was ik er ook van aan gekomen,
maar 2 maanden geleden ben ik in 1x gestomt er mee en ik wist dat het niet goed was maar ik kreeg van de medicijnen juist de aanvallen er van en daar was ik erg van geschrokken dat ik er mee gestopt was.
en heb er 2 weken met de bij verschijnzelen gelopen en nu nog een beetje,maar ik ben wel na 2 maanden 11 kg afgevallen.
en schrok me erg rot en kreeg meteen weer een aanval van oh jee ik heb weer een ziekte,
maar ik heb het aan de apotheek gevraagt en aan de dokter.
en de dokter zei dat het van de medicijnen kwam dat je er eerst aankomt als je de medcijnen in neemt, maar als je ook er mee stopt dat je er weer van afgaat vallen.
en dat is dus bij mij wel gebeurt.
en ik heb nu weer wat rust omdat ik het weet waarvan het komt.
en het stond ook niet in de bijsluiter, en de apotheek kon het ook niet vinden maar gelukkig wist de dokter het wel en dat stelde me wel een beetje gerust.
dus als er meer mensen zijn die er al 2 maanden mee gestopt zijn en die ook afgevallen zijn,
hoor ik het graag.
lieve groetjes Christiaan

Ro77
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2008 17:36

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Ro77 »

Ik ben een paar weken geleden begonnen met afbouwen.
Ben van 20 naar 15 gegaan, dat was een paar dagen niet echt prettig maar wel door te komen. Dat twee weken zo gehouden en sinds een paar dagen terug van 15 naar 10. Dat gaat op zich ook redelijk al voel ik me wel echt minder. Niet dat ik wegzak in de dip waar ik in zat, maar ik voel méér, alleen ook weer de moeilijke en lastige momenten. Voel me triest zeg maar. Kan het niet echt goed uitleggen. Ik ben bang dat ik weer terugzak maar ergens wil ik ook van de troep af.

Ben Vlaanderen
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2008 16:08

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Ben Vlaanderen »

Ik lees veel en diverse verhalen over paroxentine gebruik en verslaving.
Ben 44 jaar en heb 2 depressie's in 10 jaar mogen ervaren. Na de tweede depressie in 1994 was het advies om permanent 20mg. te gebruiken. Af en toe heb ik geprobeert om te verminderen echter lukte het mij niet. Tot augustus 2007 zinsdien gebruik ik niets meer. Wat ik ervaar is indien er veranderingen plaats vinden, kom net van wintersport terug en merk dat ik de laatste dagen minder goed in mijn vel zit. Om opnieuw te starten vind ik te vroeg.

Wie heeft gelijke ervaringen en hoe zijn deze verlopen?

Groeten, Ben

Ro77
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2008 17:36

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Ro77 »

Begrijp ik het goed dat je in augustus helemaal gestopt bent?

Ben Vlaanderen
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2008 16:08

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Ben Vlaanderen »

Ja Ro,

Ben weer gaan sporten en zins augustus zonder medicatie.
Gaat over het algemeen goed, belangrijk voor mij is regelmaat.

Ben

Ro77
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jan 2008 17:36

Re: Paroxetine. Aanbeveling?

Ongelezen bericht door Ro77 »

Oke, maar ben je helemaal in 1 keer gestopt? Hoe ging dat dan lichamelijk en psychisch?

Gesloten