Hallo iedereen
Wat kun je trouwens doen je loopt een WW-uitkering mist en je hebt geen inkomen en zoeken van werk gaat al drie maanden moeilijk. Trouwens kun je een inkomen aan vragen voor een bijstands uitkering of niet?
Ik hoop hierop een antwoord op te krijgen.
vast bedank voor uw reactie...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Je loopt een WW-uitkering mis?
-
Re: Je loopt een WW-uitkering mis?
Zonder werk en geen uitkering.
Geen inschrijving gedaan bij het CWI?
(uittreksel uit bevolkingsregister dus ook pasfoto's laten maken, copie identiteitskaart).
Van dat CWI krijgt u een vragenformulier dat u moet invullen en afgeven bij uw sociale dienst.
U zal op die uitslag wel een aantal weken moeten wachten voordat een eerste uitkering wordt verstrekt.
Bent u vrijwillig werkloos geworden = zelf ontslag genomen dan kunt u gekort worden op die uitkering.
Nog te jong of bij uw ouders wonend, ook dan zijn er bepaalde kortingen.
Bovendien moet u wel weer als werkzoekende ingeschreven staan bij dit CWI en die inschrijving wel telkens op tijd vernieuwen zolang u nog geen werk heeft.
Een WW-uitkering krijgt u alleen als u langer dan een x aantal maanden/jaren gewerkt heeft (de huidige normen weet ik niet) en als u onvrijwillig werkloos bent geraakt..
Maar een ieder die niet in zijn eigen onderhoud kan voorzien heeft altijd recht op minimaal bijstand hoewel ook deze spelregels heeft ingesteld waar u zich strikt aan te houden heeft..
Grootvader
Geen inschrijving gedaan bij het CWI?
(uittreksel uit bevolkingsregister dus ook pasfoto's laten maken, copie identiteitskaart).
Van dat CWI krijgt u een vragenformulier dat u moet invullen en afgeven bij uw sociale dienst.
U zal op die uitslag wel een aantal weken moeten wachten voordat een eerste uitkering wordt verstrekt.
Bent u vrijwillig werkloos geworden = zelf ontslag genomen dan kunt u gekort worden op die uitkering.
Nog te jong of bij uw ouders wonend, ook dan zijn er bepaalde kortingen.
Bovendien moet u wel weer als werkzoekende ingeschreven staan bij dit CWI en die inschrijving wel telkens op tijd vernieuwen zolang u nog geen werk heeft.
Een WW-uitkering krijgt u alleen als u langer dan een x aantal maanden/jaren gewerkt heeft (de huidige normen weet ik niet) en als u onvrijwillig werkloos bent geraakt..
Maar een ieder die niet in zijn eigen onderhoud kan voorzien heeft altijd recht op minimaal bijstand hoewel ook deze spelregels heeft ingesteld waar u zich strikt aan te houden heeft..
Grootvader
Trouwens sta ik wel ingeschreven bij het CWI. Wat kun je doen als het UVW je WW-uitkering afwijst en je hebt geen mogelijkheid meer. Trouwens kun je dan een gewone uitkering vragen? Ik heb nooit een uitkering gehad alleen maar volledig gewerkt 36 uur in de week...
Want ik wil namelijk een soort traject gaan volgen dat kan alleen via het gewone uitkering of via de WW-uitkering.
Gr.
Linda
Want ik wil namelijk een soort traject gaan volgen dat kan alleen via het gewone uitkering of via de WW-uitkering.
Gr.
Linda
-
CWI, uitkering of WW
Dit snap ik even niet.
Wel bij het CWI ingeschreven en geen formulieren meegekregen die je moest invullen?
Nogmaals, iedereen zonder inkomen heeft in ieder geval recht op bijstand.
Terug dus naar dat CWI en die aanvraag voor een uitkering in orde maken.
Vraag daar dan ook hoeveel maanden/jaren men moet hebben gewerkt om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering.
Lang genoeg gewerkt à 36 uur per week?
En niet vrijwillig werkloos?
Dan behoor je een WW-uitkering te krijgen over 70% van je laatstverdiende loon en in de meeste gevallen voor een bepaalde periode door de oude werkgever aangevuld tot 100%
Kennelijk nog jong?
Wordt dan wel lid van een vakbond al is het alleen maar voior juridische hulp bij problemen met volgende werkgevers of met de sociale dienst die overigens wel bepaald welk traject je zou moeten volgen voor het hervinden van werk (eventueel een door deze SD betaalde studie).
Grootvader
Dit snap ik even niet.
Wel bij het CWI ingeschreven en geen formulieren meegekregen die je moest invullen?
Nogmaals, iedereen zonder inkomen heeft in ieder geval recht op bijstand.
Terug dus naar dat CWI en die aanvraag voor een uitkering in orde maken.
Vraag daar dan ook hoeveel maanden/jaren men moet hebben gewerkt om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering.
Lang genoeg gewerkt à 36 uur per week?
En niet vrijwillig werkloos?
Dan behoor je een WW-uitkering te krijgen over 70% van je laatstverdiende loon en in de meeste gevallen voor een bepaalde periode door de oude werkgever aangevuld tot 100%
Kennelijk nog jong?
Wordt dan wel lid van een vakbond al is het alleen maar voior juridische hulp bij problemen met volgende werkgevers of met de sociale dienst die overigens wel bepaald welk traject je zou moeten volgen voor het hervinden van werk (eventueel een door deze SD betaalde studie).
Grootvader
Jawel ik heb soort ww-werkbriefje moet invullen. Dat heb al voor 31 oktober al ingeleverd bij het UVW. Dus de vraag is nog als mijn geld nog gaan uitkering ja of nee. Want in mijn papier hebben ze als verklaring gegeven dat hun verklaring aan mij dat ik heb gezegd, dat het niet meer verlengd hoeft te worden dat hebben hun geschreven terwijl ik dat niet hebt gezegd....
Maar ja we kijken wel hoe ver dit loopt, ik zal er wel recht op moeten hebben op die WW heb lang gewerkt..
Maar ja we kijken wel hoe ver dit loopt, ik zal er wel recht op moeten hebben op die WW heb lang gewerkt..
-
Beste Linda,
Volg eerst een cursus Nederlands schrijven, dan kunnen we je tenminste volgen
Volg eerst een cursus Nederlands schrijven, dan kunnen we je tenminste volgen
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 07 nov 2007 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
@seagoing racer:
een curcus?
een curcus?