LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siematic keuken A-klasse ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Humpie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2006 22:06

Siematic keuken A-klasse ?

Ongelezen bericht door Humpie »

Op dit forum wordt regelmatig een soort ranking van keukenmerken gegeven (veelal door verkopers). Onder de A-merken wordt Siematic genoemd.

Vandaag zijn wij voor een 2e gesprek bij Siematic geweest. Tot op heden zijn wij nog niet overtuigd van de hogere kwaliteit van een Siematic keuken, zeker in verhouding tot de prijs. Zo trekken de keukendeurtjes zichzelf niet dicht en vallen ze dicht op plastic strippen (rondom). Wij kwamen uit bij de SC61 Magnolia wit mat,(slechts 1 keuze indien je geen afwerkrandjes/strips rondom wilt hebben) maar vonden dit nou niet echt 'de' of onze keuken.

Kan iemand ons uitleggen waarom Siematic een zgn. kwalitatief betere keuken is en waarin onderscheidt deze zich, net als bijv. Poggenpohl of Bulthaup, dan ?

Kent iemand bijv. Paul van de Kooi te Amersfoort (http://www.paulvandekooi.nl) en wat zijn de ervaringen ?

Humpie :D

Gewoon-ik
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 aug 2006 22:51

Re: Siematic keuken A-klasse ?

Ongelezen bericht door Gewoon-ik »

Hoi,
Ik ben ook bezig met een keuken en ik kan je vertellen dat Siematic in Duitsland gewoon een middenmoot is. Zeker niet slecht hoor, maar je betaald in Nederland voornamelijk voor het hele PR-gebeuren van Siematic. Ik zou je aan willen raden ook eens naar keukens van het merk Leicht te kijken: óók een topmerk, maar het is kwalitatief net iets beter en ongeveer hetzelfde geprijst.

yes
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 jan 2006 19:16

Re: Siematic keuken A-klasse ?

Ongelezen bericht door yes »

Ook wij zijn bezig met een nieuwe keuken en hebben de afgelopen maanden showroom in en showroom uitgelopen. We hebben heel veel merken gezien en omdat we in ons nieuwe huis echt een goede keuken willen hebben, hebben we ons gefocust op de middenklasse en hogere prijsklasse. Een paar maanden geleden hebben we een Siematic keuken gezien met een natuurstenen blad dat alleen zij in de collectie hebben en we waren direct verkocht, tot op heden heb ik niets gezien wat ik mooier vind. Ik heb ruim de tijd om te kijken en te vergelijken maar ik vind de kwaliteit en de uitstraling van Siematic super, maar dat is voor iedereen misschien verschillend. Toch vind ik wel dat de duurdere merken vaak net wat meer klasse uitstralen.

Pfffff

Re: Siematic keuken A-klasse ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.

what's up
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2007 22:51

Re: Siematic keuken A-klasse ?

Ongelezen bericht door what's up »

Hey,

Even over Paul van de Kooi Keukens!!! Dit is een maatwerk bedrijf (werkt achter de komma) en dat is b.v. Siematic niet, maar zeggen het wel.
Om een voorbeeld te geven, als ik een kastje van 60,3cm breed wil hebben kan dit niet, maar 60cm breed weer wel. Maten blijven gewoon standaard. Daar waar het maatwerk bedrijf wel mee kan werken.
Deze 2 bedrijven zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken.

Als je het met een standaard keuken (Bruynzeel) wil doen, krijg je vaak ook de kwaliteit (uitstraling) er worden dus minder duurzame materialen gebruikt, noemende: spaanplaat, gelamineerde aanrechtbladen (moet zich voordoen als graniet), etc... Uiteraard betaal je natuurlijk ook minder.

Als je een maatwerk keuken wil, krijg je ook echt kwaliteit (uitstraling) voor je geld. Hier worden duurzame materialen gebruikt, noemende: eiken / MDF fronten, betonnen / natuurstenen bladen, etc... Uiteraard betaal je dan ook meer. Oh ja en niet vergetende dat elke hoek kan worden opgevuld, daar waar de standaardkeuken niet mee weg kan komen.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Siematic keuken A-klasse ?

Ongelezen bericht door GWTE »

geachte lezers,

Deze reactie kunt u gewoon negeren......hij raakt namelijk kant nog wal.
Even over Paul van de Kooi Keukens!!! Dit is een maatwerk bedrijf (werkt achter de komma) en dat is b.v. Siematic niet, maar zeggen het wel.
Om een voorbeeld te geven, als ik een kastje van 60,3cm breed wil hebben kan dit niet, maar 60cm breed weer wel. Maten blijven gewoon standaard. Daar waar het maatwerk bedrijf wel mee kan werken.
Deze 2 bedrijven zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken.

Als je het met een standaard keuken (Bruynzeel) wil doen, krijg je vaak ook de kwaliteit (uitstraling) er worden dus minder duurzame materialen gebruikt, noemende: spaanplaat, gelamineerde aanrechtbladen (moet zich voordoen als graniet), etc... Uiteraard betaal je natuurlijk ook minder.

Als je een maatwerk keuken wil, krijg je ook echt kwaliteit (uitstraling) voor je geld. Hier worden duurzame materialen gebruikt, noemende: eiken / MDF fronten, betonnen / natuurstenen bladen, etc... Uiteraard betaal je dan ook meer. Oh ja en niet vergetende dat elke hoek kan worden opgevuld, daar waar de standaardkeuken niet mee weg kan komen.
Grotere onzin hoor je zelden op dit forum....behalven van Scheuj dan.

Pfffff

Re: Siematic keuken A-klasse ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.

what's up
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2007 22:51

Re: Siematic keuken A-klasse ?

Ongelezen bericht door what's up »

Beste GWTE,
Wat is volgens jou onzin?

en

Beste Pfffff,
Het was maar een voorbeeld.
Uiteraard betaal je er ook voor.
Verder zag ik voornamelijk Viking apparatuur staan en geen Gaggenau.
En tja Viking is inderdaad iets kostbaarder dan Gaggenau.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Siematic keuken A-klasse ?

Ongelezen bericht door marpet »

Ik heb 20 jaar een Siematic-keuken gehad. Niet dat de keuken versleten was, maar hij was wat gedateerd, het aanrechtblad (kunststof) was aan vervanging toe en de apparatuur was ook al 20 jaar.
Toen ik een nieuwe keuken wilde, zijn wij bij Siematic geweest, maar niet echt "onze" keuken kunnen vinden. Bij de Alno-dealer waren wij wel meteen enthousiast. Ik heb nu een gelakte hoogglans keuken van Alno en ik ben er erg tevreden over. Wij hebben een aanrechtblad van composiet cristalite.
Alles ziet er degelijk uit en ik heb de indruk dat deze keuken niet onder doet voor een Siematic in dezelfde prijsklasse.

Gesloten