LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 onvoorstelbaar

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Wessie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2007 19:19

Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door Wessie »

Problemen met tele2 compleet. Niet bij mezelf (heb het gelukkig niet) maar bij vrienden. Mensen van in de 70, Vrouw, francaise, man ernstig ziek!!! Ja hoor, vanaf het begin grote problemen, en nu nog steeds geen of nauwelijks telefoon!! Ben al 4 dagen met tele 2 aan het bellen, stekkertje hierin, stekkertje daarin, welke telefoon heeft u, modem resetten, bij tele2 en in het huis, en dan heb ik het nog niet over de lange wachttijden voordat je iemand te spreken krijgt!!! Telefoon heeft echo, valt weg, helemaal geen toon en niet te bereiken. Dit is onacceptabel in deze tijd. Bij iemand die ernstig ziek is, is het toch wel heel erg belangrijk dat je bijvoorbeeld een arts kunt bellen, dag of nacht. Dat begrijpen ze wel bij Tele2, maar op mijn verzoek om zo spoedig mogelijk een monteur langs te sturen, omdat deze mensen niet zonder telefoon kunnen, krijg je een antwoord dat het wel 2 weken kan duren!!!!! Bij mijn opmerking : Tele2 blijft in gebreke, dus dan kun je in principe overstappen naar bijvoorbeeld KPN, krijg ik het antwoord: ja, maar dat moeten wij zelf wel hebben vastgesteld. Dit kan dus weken duren. Mijn enige oplossing in deze is denk ik: morgen een aangetekende brief naar Tele2, Ik moet er niet aan denken dat het met de gezondheid zo achteruit gaat, er een arts moet komen, en de telefoon doet het niet????? Dan heeft Tele2 denk ik een groter probleem dan het sturen van een monteur

ST

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door ST »

TELE2 is inderdaad slecht.
Het is heel jammer dat de meneer ziek is, maar wie weet hoevaak TELE2 dat hoort als smoes om z.s.m een monteur op bezoek te krijgen en ze het dus niet meer geloven?

Maargoed, je hebt het over internet? (staat bij internet) :?:

saskia73
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2007 13:29

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door saskia73 »

Al bijna 4 maanden zit ik zonder telefoon- en internetverbinding.
Begin juli heb ik de storing gemeld bij Tele2 en tot op de dag van vandaag is de storing niet opgelost! Tientallen telefoontjes en e-mails heb ik er al aan besteed. En ik word gewoon niet geholpen.
Nog erger, er wordt niet eens gereageerd op mijn e-mails en zelf niet op de brieven die ik al naar Tele2 heb gestuurd.
In augustus kwam er eindelijk een keer een monteur langs en die legde het probleem bij KPN. Tele2 zou wel regelen dat KPN zou langs komen. De monteur van KPN is gisteren langs geweest, ruim 2 maanden later, nadat ik hem zelf aan de telefoon had en vertelde al bijna 4 maanden zonder te zitten. Er werd gelijk van alles geregeld en eind van de middag was de KPN monteur er. Terwijl ik geen eens klant ben van KPN!
Van de monteur hoorde ik hoe erg het gesteld is met de service van Tele2. Dat er heel veel mensen al geruime tijd zonder telefoon zitten en niet worden geholpen. En uiteraard bleek het probleem van de storing helemaal niet bij KPN te liggen maar bij de centrale van Tele2. De monteur van KPN waarschuwde me dat ik nog wel maanden zonder telefoon zou zitten omdat de technische mensen van Tele2 niet een hun eigen centrale weten te bedienen!
Toen ik deze week Tele2 meldde dat ik niet meer van plan was de rekening voor het abonnementsgeld te betalen werd ik dezelfde dag gebeld door Tele2! Ja, dan zijn ze snel hoor!
Het is ongehoord en afschuwelijk, zoals Tele2 denkt met consumenten om te mogen gaan.
In september heb ik schriftelijk mijn abonnement opgezegd en nog steeds niets vernomen, geen bevestiging niets. Wat een ellende!
De kosten van mijn mobiele telefoon lopen enorm op, mijn kinderen kunnen hun schoolwerk niet maken omdat we geen toegang tot internet hebben en ondertussen wordt je wereldje steeds kleiner. Mensen gaan geen uur met je kletsen op een mobiele telefoonverbinding.
Het ergste vind ik dat je als consument hier blijkbaar niets aan kunt doen!

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door elynasedai »

Ik heb redelijk snel na de aanvraag voor Tele2 Compleet ook verbinding gekregen (juli 2007). Mijn internet werkt prima en we hebben (nog) geen storing gehad. Ook de telefonie werkt goed, goede verbinding.

Ik heb wél aardig veel energie en geld (telefoonkosten) erin moeten steken om ook gebeld te kunnen worden.. bellen kon ik wel maar gebeld worden pas na.. 3 weken.
Ook had ik een aanvraag voor Tele2 tv gedaan (inmiddels hopelijk geannuleerd) maar na bijna 2 maanden van veel bellen, emailen en wachten (zonder televisie dus) de boel maar geannuleerd. Hoewel ik daar weer geen bevestiging van heb gehad.

Frappant: al bijna 3 maanden heb ik Tele2 Compleet maar ik heb nog steeds geen rekening gehad..

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door vdberg35 »

@ saskia73

Probeer je aan te melden bij kpn of het Net.
Als tele2 al 4 maanden geen diensten leverd is dat een wanprestatie en een rede om het abbonement (contract)te beeindigen.
Dus ik zou gewoon opzeggen per aangetekende met reden dat je al 4 maanden niets meer geleverd heb gekregen van tele 2.
Niet meer bellen of mailen ik weet uit ervaring dat ze na 3 a 4 klachten van iemand niet meer bellen of reageren heel onbeschoft natuurlijk.
En doe gewoon een aanvraag bij KPN of ee andere provider xs4all is een hele goeie je betaald mischien iets meer maar krijg daar ook meer voor.
Ook ik heb tele2 gehad en veel elende mee gemaakt wat een zooitje ongeregeld.

kletskip
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2007 13:22

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door kletskip »

ik heb vanaf jan tele 2 alles erop en eraan,geen problemen...afkloppen,hievoor had ik een dure providor demon en daar had ik vorig jaar rond deze tijd erg veel problemen mee! 4 mnd geen internet! toen heb ik idd het contract verbroken en overgegaan naar tele 2.....tot nu toe perfect...wat ik zeg afkloppen...

mvg

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door marpet »

Kijk maar uit als je een automatische incasso hebt. Opeens gaan zij van een paar maanden extra inhouden. En elke keer zeggen ze dat je het teruggestort krijgt. Je krijgt mooi niets. En dan wacht je af en dan denk je, nu storten ze terug. Mispoes, houden ze weer in. Ze hebben nu geld tot einde van de looptijd van het internetcontract ingehouden (december). Wij zijn al vanaf juli in de weer. Wij hebben al een nieuwe provider gevonden en tele2 opgezegd.

Tele2: weg er mee!

Funny B
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2007 12:12

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door Funny B »

Ik heb een jaar geleden ook internet gehad van Tele2, heette toen nog zonnet. Telefonie liep toen nog via KPN, dus ook de lijn huur voor de ADSL moest ik betalen aan KPN.

Geen internet
Een hele tijd ging het goed, tot er op een ochtend ineens geen internet meer was.Nu ben ik iemand die niet onmiddellijk in de telefoon klimt, maar eerst even een half uurtje afwacht. 'Onderhoud'...

Helpdesk
Toen ik na een dag nog geen internet had, toch maar even maar gebeld met de helpdesk van Tele2 (zonnet)... Conclusie, de KPN moest dit probleem oplossen in de centrale. Dus is er vanuit Tele2 een stroingsmelding uitgegaan naar KPN. Die zijn geweest. Die vroegen of we ADSL2 hadden, want ons lijntje zat op de ADSL2 centrale aangesloten.....

Nee, wel snel internet, maar geen ADSL2. Dat hoor je als na dag 5 nog altijd geen internet hebt en je maar weer naar Tele2 belt.

Je wordt niet boos, je lacht er zelfs om, maar je vraagt je wel af waarom ze niet even ons lijntje weer op de juiste plaats hebben aangesloten.

Opnieuw een storingsmelding uitgeschreven door Tele2. KPN monteur meldt dat het iets is met een blauw draadje... Inderdaad, dat hoor je als je op dag 8 belt naar de helpdesk.

Dag 10 lag het aan mijn modem... Maar ook dat was niet juist. Ik sloot diezelfde modem aan op de ADSL-verbinding van mijn ouders (die ook tele2 hadden) ... Binnen 10 seconden online... met míjn inloggevens...

Andere provider
Nou ja.... Wat er gebeurd is in de centrale weet ik niet. Maar uiteindelijk naar dat gepingel tussen Tele2 en KPN werd ik het zat. Dat tel2 en KPN neit door één deur kunnen, zal wel, maar niet over mijn rug en over mijn centen. Dus heb ik maar de onze kabelaar gebeld, en die kon ons binnen een anderhalve week online krijgen.

Tele2
Van Tele2 heb ik wel geld teruggekregen, waarvan akte.... Maar wat ik minder netjes vond wat dat ik op een gegeven moment een grote bek kreeg van een mannetje op het hoofdkantoor, teone ik zei dat ik het niet normaal vond dat ik na al die tijd geen internet had. Hij vond dat normaal en er waren wel meer mensen die zelfs 3 weken moesten wachten...

Conclusie
Ik ga voorlopig maar niet met een provider of instantie in zee, waarbij het een afschuif-spel wordt, of waarbij een partij (Tele2 in dit voorbeeld), afhankelijk is van een andere partij (KPN) om een probleem opgelost te krijgen. Daarom dus de kabelaar.

kletskip
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2007 13:22

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door kletskip »

hoi hoi

er is bij elke provider wel wat,die heeft dit en die heeft dat...
automatische incasso is verplicht bij tele 2,maar wat ik niet begrijp als ze geld in houden waar ze geen recht op hebben dan storneer je het toch??lijkt mij??

geen recht geen geld?

mvg

stevebravo
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2006 01:27

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door stevebravo »

Wat zijn jullie toch een stelletje zielepieten!
Ik zal jullie 1 ding uitleggen hoe het zit voordat jullie gewoon lekker laf alles los en vast af zitten te ze*ken!
Het feit is als volgt!

mensen zijn nou eenmaal erg op hun centjes, geen stuiver te veel als het elders een stuiver goedkoper kan, maar veranderen (praat ik over oudere van dagen) ho maar, want ze zijn zooo oud en ze hebben geen behoefte meer om te veranderen, ze worden er letterlijk chaotisch van wat er op de dag van vandaag allemaal wordt aangeboden het is allemaal zooo ingewikkeld!

Toch begint meneer topicstarter over mensen die van geluk mogen spreken dat ze nog leven, (alle respect van dien) maar waarom laat je mensen dan niet trouw bij kpn zitten, en schaf een 1voudig kpn internetabonnementje aan, dan weet je bij voorbaat dat de kans op signaalverlies "kleiner" is!
Ja want kpn is zo onwijs goed (NIET DUS) en die bestaan zoooo lang.

Kpn heeft macht, omdat dit bedrijf is begonnen met aanleg van telefoonlijnen, dat wil dus zeggen dat 99% van alle telefoonlijnen in bezit zijn van deze geliefde KPN!

Er mogen wel andere providers komen, dat is het probleem niet, maar deze providers zullen altijd de lijn moeten huren van KPN!

Dus kpn heeft in die zin macht, dat ze de relatie tussen klant en andere provider ernstig kunnen verstoren!
Ook alleen al vanwege het feit dat kpnklanten voorrang krijgen op verbindingen tussen vaste telefonie!
Uiteraard krijgt tele2 de volle laag als een bepaald persoon tot 4 keer toe niet wordt doorverbonden terwijl deze wel thuis zijn!

Tele2 staat nou eenmaal bekend om de lage prijzen, en dat is inderdaad een erg aanlokkelijk iets, zo is tele2 begonnen! Goedkopere beltarieven, goedkoop internet! Alles is goedkoper!
Maar de klant moet daar wel iets voor teruggeven! zo wordt er van verlangt dat automatisch incasso de enige optie is, want dat scheelt papier en mankracht!

Het kan inderdaad weliswaar erg storend zijn waar door middel van een schaarste aan monteurs mensen langer dan 3 weken niet kunnen internetten! Geeft maar aan wat voor een machtig wapen internet is, niet voor niets ontstaan uit de koude oorlog!
Ik zou er ook niet tegen kunnen uiteraard, maar ik weet ten alle tijden deze situaties te voorkomen doordat ik:
-technisch genoeg ben deze problemen zelf op te lossen
-weten wat ik wil en nodig heb
-de mogelijke consequenties bij voorbaat weet in te zien.
-wetend dat een bedrijf groot genoeg is om in het algemeen hun klanten niet te bedriegen, belazeren!

kletskip
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2007 13:22

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door kletskip »

hoi stevebravo

moet je voor een heel groot deel gelijk geven!
maar wij hadden ook een hele hele dure provider demon 59 euro pmn en die lieten je ook stikken! even voor de goede orde dit was alleen een adsl lijn geen telefonie of poespas erbij en die huurde de lijn weer van bb ned..zal ook wel kpn zijn!
er gaan geruchten dat tele 2 gewoon een onderdeel is van kpn maar dan de goedkopere versie...????

wandt waarom.....gaat alles zo soepel met opzeggen enz enz...
ik betaal nu 44,95 voor bellen en internet ook niet een van de goedkoopste!
maar tot nu toe geen problemen....afkloppen! mijn man kan ook heel veeel oplossen,behalve als er ergens iets in een kast is...hij kan moeilijk alle kpn kasten open gaan maken :P ...

mijn man is it er dus weet de nodige problemen wel op te lossen...
en er moet ook van het hart dat er veel gezeurd wordt om niks!
mensen die dingen zelf niet goed aansluiten geen verstand ervan hebben,boekje niet goed lezen maar ook een monteur niet willen laten komen....

er is overal wel wat.....ik ken veel mensen met KPn en zoveel gezeur..maar ken ook mensen met tele 2 zoveel gezeur,tiscali....speedlinq weet ik veel allemaal!

wat een paar weken geleden op tv was...moet gewoon gebeuren mensen niet tevreden...contract moet ontbonden kunnen worden ,geen gezeur einde verhaal!!!!
ze hebben je in je macht ,je betaald ook al heb je geen internet! bij demon waren ze bij mij aan het verkeerde adres...na 1mn geen internet heb ik ook niet meer betaald....
ja maar u betaald niet...nee er staat nog 1 mnd open waar ik geen internet had,..dus u '!demon loopt nog voor...
2 mnd nog niks alles gestorneerd...nog een week de kans gegeven en toen opgezegd! mocht niet...

nee?nee zegt ze bla bla bla....ik zeg ik teken contract u levert?ja?u levert niet?nee,nou dan ontbind ik het contract! en dan betaal ik ook niet wandt u leverd niet!
zo heb ik ook een aangetekende brief opgestuurd...wat een gezeik is dat geweest zeg in die 3 mnd en gelooof me dat waren geel lieverdjes en demon! is nu x4all! oftewel....juist KPN!!!

al met al waren ze het over de telefoon het met me eens en in dec ben ik netjes afgeloten?we sluiten u per 15 de af...WAARVAN HAD AL VANAF SEPT GEEN INTERNET??????????????SUKKELS!maar goed snap het wel de lijn moet vrij gegeven worden...maar pppffff

en bevalt tele 2 me straks ook niet meer dan ga ik weer naar een ander...denk dat je overal wel gezeur houd,over hoeveel providers lees je nou wat???volgens mij allemaal wel...
en hoe je geholpen wordt....tja ligt ook aan hoe je zelf ook al een beetje beld..is mijn ervaring .,..ik kan vrij opvliergerig zijn dus dan is het...tjakkka...
maar de volgende dag bel ik poeslief en dan is het tuurlijk mev bla bla bla...

het is en blijft een gezeur maar tele gangers ,lees ook eens de andere providers dan zal je zien dat het gras niet overal groener is....

mvg

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door Inter »

Probeer je aan te melden bij kpn of het Net.
Ja,dat is veel beter .
Nooit van al die klachten over Internet plus bellen gehoord.
Is nu wel wat beter maar nog steeds niet helemaal opgelost.

xs4all is ook niet meer wat het is geweest.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Tele 2 onvoorstelbaar

Ongelezen bericht door Inter »

Daarom dus de kabelaar.
Ook daarmee is wel wat aan de hand .Nooit van Casema en troubles @home gehoord .Om het nog maar niet over UPC te hebben al is het wel niet meer zo erg als jaren geleden.

Maar zeker niet voor die prijzen op langere termijn.

Gesloten