LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeaubon kwijt geraakt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nita

Re: Cadeaubon kwijt geraakt

Ongelezen bericht door Nita »

BBCS,

Dus als ik het goed begrijp ga ik met mijn probleem naar de winkel terug waar de winkelier mij gelijk onbeschoft behandeld.

Mijn reactie moet dan zijn; Toe maar hoor veter me maar uit daar heb ik alle begrip voor.

Nou ja,het moet niet gekker worden.Ik behandel de winkelier netjes en verwacht dat ook van hem.Ik heb niets met zijn voorgeschiedenis te maken.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

BBCS,

Dus als ik het goed begrijp ga ik met mijn probleem naar de winkel terug waar de winkelier mij gelijk onbeschoft behandeld.

Mijn reactie moet dan zijn; Toe maar hoor veter me maar uit daar heb ik alle begrip voor.
Nee, dat niet.

Wat ik probeer te zeggen is dat mensen de inzicht krijgen waarom dat iemand zo reageerd.

Kijk, als een winkelier vaak te maken heeft met oplichting en fraudatie, en er komt een klant net als de TS, dan kan het inderdaad gebeuren dat die winkelier dan anders reageerd dan wat je als klant zijnde zou verwachten.

Tuurlijk is het gedrag dan van de winkelier niet goed te praten, maar wel begrijpelijk.

Dat is wat ik ermee bedoel.

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Mensenlief zeg, die bon is zoek en blijft zoek en iedereen blijft maar zoeken naar argumenten om zijn of haar gelijk aan te tonen of de juwelier wel of niet aansprakelijk is. Kunnen we niet met z'n allen eens bij TS op de koffie en samen die bon zoeken? Maken we het gezellig, met een beetje geluk komt de bon boven tafel, TS blij, juwelier blij, en we kunnen het eindelijk afsluiten hier.

Ze zullen bij Trosradar wel over de grond rollen van het lachen door dit topic geloof ik. :twisted:

BBCS
Contacteer:

Mensenlief zeg, die bon is zoek en blijft zoek en iedereen blijft maar zoeken naar argumenten om zijn of haar gelijk aan te tonen of de juwelier wel of niet aansprakelijk is. Kunnen we niet met z'n allen eens bij TS op de koffie en samen die bon zoeken? Maken we het gezellig, met een beetje geluk komt de bon boven tafel, TS blij, juwelier blij, en we kunnen het eindelijk afsluiten hier.
Ik wil heel graag weten waarom dat de juwelier een klant kwijt is, terwijl de TS de juwelier niet aansprakelijk stelt voor het verlies en ook niet gechanteerd heeft.

Persoonlijk vind ik het nogal onbeschoft om een vervangende waardebon te vragen aan de winkelier.

Ik kan wel begrijpen als de winkelier dan zou zeggen:

"Ben jij helemaal gek geworden!"

Nita

Als we bij de TS op de koffie willen moeten we 12 uurtjes vliegen.Geen optie dus.

Roerganger, waar maak jij je nu druk om ,sla deze gewoon over.
Niets is hier verplicht.

Denk niet dat Tros radar dag en nacht besteed aan het bekijken van alle topics en zo ja,,Laat die mensen ook eens lachen. :wink:

Nita

BBCS,

De TS heeft niet om een vervangende bon gevraagd anders had ik begrip voor jouw standpunt kunnen hebben
Ik blijf er bij dat je "of je nu klant of winkelier"bent men ten alle tijden beleefd kan blijven.

BBCS
Contacteer:

BBCS,

De TS heeft niet om een vervangende bon gevraagd anders had ik begrip voor jouw standpunt kunnen hebben
Ik blijf er bij dat je "of je nu klant of winkelier"bent men ten alle tijden beleefd kan blijven.
Hoe moet ik dit dan zien?
De cadeaubon raakt na een week zoek. Alles nagekeken, niets te vinden. De juwelier zegt:'Mevrouw dan hebt u pech gehad!'. Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen?
De juwelier kent mij goed. Ik koop al jaren bij deze zaak. Ik zal nog een poging ondernemen om hem op andere gedachten te brengen. Als hij mij als klant kwijt raakt kost hem dit meer geld dan de zoekgeraakte cadeaubon.

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

ach ja, kwijt is kwijt. Ooit (5 jaar geleden) een hele straat oudejaarsloten kwijtgeraakt, gelukkig heb ik dan nooit de aankondiging van de staatsloterij gehoord dat ze nog steeds de winnaar zochten van zoveel miljoen euro..

Mijn fout, waarschijnlijk per ongeluk weggegooid, in wat plastic tasjes even snel boven opruimen, en in de verkeerde plastic tas gemikt, die weer in een andere ging, die in een vuilniszak ging, die in de container ging, die de dag erna geleegd werd.....

en nog even voor de TS. waarschijnlijk vind je vrouw het een stuk leuker als je op 1 of ander (int.) vliegveld, 12 uur vliegen verder, DAAR gewoon een mooi sieraad voor haar koopt, kijk, DAT is een verrassing....

desalniettemin, Groeten, Tinne

Nita

Er wordt nergens gesproken over de vraag naar een nieuwe bon ,wel dat de winkelier haar"afbluft" met "dan heeft u pech gehad". Dan krijg je natuurlijk reactie OP reactie.Als de TS op een andere manier benaderd zou zijn was het ook niet zo hoog opgelopen.Denk ik,weet niet zeker natuurlijk.

tinne

Geplaatst op 20 Okt 2007 02:53 door fransvanderwerff

--------------------------------------------------------------------------------

Bij de plaatselijke juwelier kocht ik ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw een cadeaubon te besteden bij deze juwelier, ter waarde van honderdvijftig euro. De cadeaubon raakt na een week zoek. Alles nagekeken, niets te vinden. De juwelier zegt:'Mevrouw dan hebt u pech gehad!'. Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen?

Laatst aangepast door fransvanderwerff op 21 Okt 2007 16:24, in totaal 1 keer bewerkt
Overigens blijft het knap hoe je na een week al een bon kwijt kunt zijn, maar soit,feit blijft dat de bon kwijt is, en dat mevrouw schijnbaar dan toch op hoge poten naar de juwelier is gestapt om iets uit te zoeken terwijl de bon kwijt is.

Be that as it may, voor fransvanderwerff, koop ZELF eens iets leuks voor je vrouw. geen cadeaubon voor nodig, en iemand die zo internationaal vliegt (12 uur afstand vliegen) kan bij diverse taxfree shops mooie gouden sieraden kopen voor zijn vrouw. Dus waarom die cadeaubonnen?

groeten, Tinne

BBCS
Contacteer:

wel dat de winkelier haar"afbluft" met "dan heeft u pech gehad".
Wat had je dan verwacht?

Kijk, dat het vervelend is, is begrijpelijk, maar hoe je het went of keert, de juwelier kan er niks aan doen.

En de juwelier hoeft totaal geen compensatie te geven.

En de reactie van die juwelier met "dan heeft u pech gehad" is hier echt op zijn plaats.

En doordat de juwelier nergens op in is gegaan, is nu die juwelier een klant kwijt. Wat nogal overtrokken is.

Want uit deze hele dicussie komt naar voren dat de juwelier dus een compensatie had moeten geven en dat hij klantonvriendelijk is, omdat hij geen compensatie (in welke vorm dan ook) geeft, terwijl het zijn goed recht is om zijn poten stijf te houden.

De TS is zelf die bon kwijtgeraakt en dient dan ook alle schade zelf op zich te nemen.

fransvanderwerff

Ongelezen bericht door fransvanderwerff »

Goed idee, Tinne. Had ik ook al aan gedacht.

Einde verhaal en nu echt!!!

Nita

fransvanderwerff,

Prettig weekend ,

Hetzelfde natuurlijk voor BBCS en Tinne :wink:

BBCS
Contacteer:

De cadeaubon raakt na een week zoek. Alles nagekeken, niets te vinden. De juwelier zegt:'Mevrouw dan hebt u pech gehad!'. Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen?
De TS heeft gewoon pech en heeft nergens recht op, daarbij is er niks aan te doen en is het einde verhaal.
De juwelier kent mij goed. Ik koop al jaren bij deze zaak. Ik zal nog een poging ondernemen om hem op andere gedachten te brengen. Als hij mij als klant kwijt raakt kost hem dit meer geld dan de zoekgeraakte cadeaubon.
Waarom moet de juwelier op andere gedachte gebracht worden?
De TS is die bon kwijt geraakt, niet de juwelier, dus de juwelier hoeft daarom ook totaal geen compensatie in welke vorm dan ook te geven.

En als de juwelier niet op andere gedachte te brengen is, dan is de juwelier een klant kwijt.

Weet je wat dat is?

Chantage!!

En als jullie dat niet vinden, zeg me dan maar eens hoe ik het wel moet zien. Want zoals ik de gehele discussie bekijk, ligt het als volgt:

De TS is een cadeaubon kwijt en gaat naar de juwelier om te vragen of er iets te regelen is. De juwelier zegt van niet en zegt tegen de klant dat hij pech heeft.

De TS geeft aan dat als de juwelier niet op andere gedachte te brengen is, dat de juwelier een bekende klant kwijt is.

BBCS
Contacteer:

Prettig weekend terug Nita! :lol: :wink:

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

Wat is die fransvanderwerff toch een l*u*l zoals hij zich opstelt hier.
Zij eigen stommiteit afschuiven op de juwelier.
Gewoon er direct "uitrammen" zo als die zich gedracht.
Hij meent zeker dat hij de enige klant van die winkel is.
Wat is € 200,-- nu in 3 jaar?
Dat is een gemiddelde van €66,66 per jaar.
Dat is echt een vetpot voor de juwelier hoor.
Hij komt Frans straks op zijn knieën smeken of hij terug wil komen als"goede" klant.
Maar 12 uur van je juwelier af wonen is wel erg ver he.
Zou hij ook kilometer geld vragen als hij er komt kopen?
:? :oops:

BBCS
Contacteer:

Wat is € 200,-- nu in 3 jaar?
Dat is een gemiddelde van €66,66 per jaar.

Even een rekensommetje:

€200,- inclusief btw en dus € 168,07 exlusief btw.

Dus er gaat dan € 31,93 naar de staat.

Dus die € 168,07 moet je nog delen door 3 en dan krijg je € 56,02 per jaar.

Van dat bedrag moet dan ook nog de inkoopkosten of materiaalkosten worden afgehaald.
Even vanuit gaande dat de juwelier 35% winstmarge berekend, dan houdt hij netto € 14,52 aan over.

Van die € 14,52 moet dan ook weer de vaste lasten betaald worden.

Dus mensen, het lijkt een groot bedrag, maar die juwelier houdt er maar € 14,52 per jaar aan de TS aan over.

Hoezo vetpot???????

tinne

fransvanderwerff

Geplaatst op 26 Okt 2007 21:02 door fransvanderwerff

--------------------------------------------------------------------------------

Goed idee, Tinne. Had ik ook al aan gedacht.

Einde verhaal en nu echt!!!

Naar boven
Succes ermee frans, verras je vrouw met iets moois, 2 blije mensen.

Groeten, Tinne

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Sorry, hoor beste mensen, Frans is door u allen op een verkeerd been gezet waardoor hij niet in u denk wijzen reageerde.
Zijn vraag lijkt mij wel simpel “Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen?”
Wellicht was er wel een regel c.q. wet die het verlies goed maakte.
Wellicht was er wel een verzekering mogelijkheid het verlies goed te maken.
Wellicht was het de bedoeling kenbaar te maken dat als de bon wordt aangeboden dat deze niet van deze eigenaar was.
Wellicht had u (en dat was ook de vraag) een oplossing.
Kort door de bocht een hoop slap geklets waar niets concreets is uit gekomen en net zo als Frans al liet weten 12 pagina’s met niets.
Oké, het is dom/stom/ jammer van het verlies er zijn dagen dat ik dit niet op zak heb.
Chantage? Nee waarom, de keus is aan de verkoper of hij/zij daaraan meewerkt. Een verlies van een klant jammer dan verkopen doet hij toch wel. Goed gesprek zou een oplossing geweest zijn. Kontrollen op verkoop van cadeaubonnen was een optie voor een goede afwikkeling.
Kort om deze topic is naar de kloten. Door futloze informatie.

BBCS
Contacteer:

Chantage? Nee waarom, de keus is aan de verkoper of hij/zij daaraan meewerkt. Een verlies van een klant jammer dan verkopen doet hij toch wel.
Wat ik al eerder aangaf is die juwelier totaal niet veplicht om medewerking te verlenen.

Maar hij moet dan toch weer zijn knip trekken om een klant tevreden te houden, terwijl diezelfde klant zelf die cadeaubon is kwijtgeraakt.

En dat vind ik krom.

Als een klant een cadeaubon kwijtraakt, moet de winkelier een vergoeding op een of andere manier geven om die klant te behouden. Want dat maak ik uit deze gehele discussie op.

Op de vraag van de TS:
Bij de plaatselijke juwelier kocht ik ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw een cadeaubon te besteden bij deze juwelier, ter waarde van honderdvijftig euro. De cadeaubon raakt na een week zoek. Alles nagekeken, niets te vinden. De juwelier zegt:'Mevrouw dan hebt u pech gehad!'. Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen?
Dit is gewoon einde verhaal en pech gehad.

Wat mij echter verbaast is dat die winkelier nu een klant kwijt is, terwijl die dezelfde winkelier volledig in zijn recht staat.

Dus, waarom moet die juwelier dan een tegemoetkoming geven in de schade van de klant, terwijl die winkelier daar noch part noch deel aan heeft.

Dus simpel gezegd:

Het is einde verhaal en de TS heeft pech gehad.
De TS dient dan ook alle schade van het verlies van die cadeaubon zelf op zich te nemen.

Dat die winkelier nu een klant minder heeft, zie ik als chantage. Puur omdat die juwelier niet wilde meewerken aan een vergoeding of compensatie in welke vorm dan ook.

En dat is heel erg krom.

Gesloten