LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
twan1972
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 12:33

STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door twan1972 »

Beste mensen

Wie heeft er een goede of minder goede ervaring met bovengenoemde bedrijven als het gaat om kunststofkozijnen?

Ik kom Stijl2000 (Leiden/Hoofddorp)wel tegen op het forum, meestal redelijk positief maar als er nog meer over te zeggen is dan graag.

Schipper BV uit Amstelveen kom ik niet tegen, wie heeft informatie of ervaring? Schijnen wel al geruime tijd te bestaan.

En wie weet er een betrouwbaar bedrijf voor houten kozijnen, regio Haarlem -Leiden- Amsterdam?

Hart. dank :P
mvg Twan
Haarlem

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door Jonjo »

Neem kunststof van Ploeg uit Roelofarendsveen. Perfecte levering/plaatsing en van een uitmuntende kwaliteit. Dat is onze ervaring.

twan1972
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 12:33

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door twan1972 »

Leuk dat je reageert maar waarom is deze zo goed?

Het is wel erg makkelijk om in een of twee zinnen iets positiefs te zeggen over een bedrijf maar dat zou een werknemer ook kunnen doen.

Was er ook iets minder goed aan ze?

Bedankt
8) twan

mibak
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2006 14:46

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door mibak »

Beste Twan,

Net zoals jij was ik enige tijd terug ook op zoek naar kunststofkozijnen.
Het blijft moeilijk.
Enige forums bezocht op internet en een aantal bedrijven direct uitgezonderd. Ik kwam bij Schipper via een kennis die zeer tevreden was over hun werk.

ik heb dus onlangs bij Schipper een offerte gevraagd voor kunststof kozijnen en de informatieverstrekking was duidelijk. Er blijkt ook veel mogelijk bij het aanpassen van de offerte of het maken van specifieke afspraken. Er was geen sprake van het overdreven aanprijzen van extra's. ze gingen heel gericht te werk.
Bij mij kwam Schipper er ook financieel beter uit dan bij anderen. Scheelde in een geval bijna 3000 euro.
Het werk is nog niet uitgevoerd, maar de gesprekken en het inmeten van de kozijnen komen bij mij als professioneel over.

Ik ben ook in hun showroom in amstelveen geweest en dat was voor mij verhelderend, omdat ik daardoor aan de hand van verschillende opstellingen zaken goed kon vergelijken. (soort profiel, kleurstelling. materiaal etc) Anders dan van een folder/plaatje, die je regelmatig krijgt.

Mijn beeld is positief en ik hoop dat ik niet over enige maanden een ander beeld van hen heb.

* en ik ben echt geen medewerker van dit bedrijf.*

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groeten,

Michel

post051
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2006 00:08

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door post051 »

Hoi Twan,

Ik heb alle ramen en deuren in mijn huis vervangen met Schipper kozijnen en ben hier zeer tevreden over. Heb in de zomer ook kunststof kozijnen in mijn nieuwe schuur gezet en dit ziet er ook perfect uit.

Succes bij je keuze.

Groeten,
Ron.

geroka
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2006 22:50

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door geroka »

Ook ik heb heel goede ervaringen met Schipper Kozijnen.
Sinds het voorjaar hebben ze een toonzaal in Gouda en ben daar wezen kijken. De prijzen vielen me ook mee en heb dan ook kunststof kozijnen laten plaatsen deze zijn in de zomer geplaatst.
En niets geen gedoe het is prima gedaan en ze bevallen me ook nog.

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door pinky »

wij hebben het hele uis laten doen bij schipperkozijnen en zijn daar zeer tevreden over. Ook hebben ze later ivm een verbouwing de schuifpui eruit gehaald en na de verbouwing weer terug geplaatst, zeer netjes en vakkundig.

Ook een goede is www.wanders.de spreken nederlands en zijn relatief goedkoop, mijn dochter was daar zeer tevreden mee. een offerte kan geen kwaad, kijken naar de kozijnen mag evt bij mijn dochter in de regio utrecht.

twan1972
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 okt 2006 12:33

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door twan1972 »

Bedankt vast voor de reacties!

Ook nog mensen ervaring met STIJL 2000?

KeesvdWetering
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:50

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door KeesvdWetering »

Ik ken mensen die een voordeur hebben laten plaatsen door Schipper kozijnen. De deur zou groen moeten zijn, maar de buitenste delen van de deur zijn lichter groen dan het middenstuk, wat donkergroen is. Schipper kozijnen vertelde deze mensen dat ze niet geholpen zouden worden, dat het niet hun schuld was, omdat zij de deur zelf niet hadden gemaakt. Ze deden niets, terwijl ze wel de leveraars en installateurs waren. Geef zelf uw mening........ik zou zeggen, kijk de boel goed na voor je het resterende bedrag overmaakt na plaatsing van de kozijnen / deuren/ dakkapellen!!!!

KeesvdWetering
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:50

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door KeesvdWetering »

Van Stijl2000 hebben we referenties gevraagd. Maar we kregen er 4, maar dan wel verspreid over Amsterdam, Amstelveen en nog twee dorpen verder weg. Ik had eerlijk gezegd het idee dat het de huizen van medewerkers waren. :shock:

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door felicitas »

wat de kleur van de deur betreft zou dit kunnen, als de kozijnen zijn voorzien van renolit folie donker groen ral 6009 en het deurpaneel is glad groen ral 6009 dan komt doordat het een andere struktuur is toch een kleurverschil optreed ondanks dat het de zelfde kleuren zijn, hier is helemaal niks tegen te doen, had alleen wel netjes geweest als mensen er op worden gewezen dat dit optreed, zelfde geld bv voor HR ++ beglazing wat soms aan de buitenkant beslaat, dit is inherent aan het glastype en hoge isolatie waarde, hier kun je dus ook niks aan doen, maar is natuurlijk leuk dat je daar wel van te voren op gewezen wordt zodat je er rekening mee kunt houden, of dat je kiest voor een wat minder isolerend glas bv HR + beglazing waar de kans minder is op beslaan aan de buitenkant.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door Chief »

Ja wel niet voor kunstof kozijnen maar voor een serre, belachelijke prijzen hanteren ze daar.
We zijn nu geslaagt in Belgie net over de grens, ze maken overigens ook kunstof kozijnen.

dijk001
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2007 00:02

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door dijk001 »

Geachte Lezers,

Wij zijn al jaren klant bij Stijl2000 in Nieuwkoop, de survice is echt goed!
Als je ze belt voor een garantie probleem dan wordt het snel hersteld.
We hebben al ruim 10 jaar plezier van de mooie kunstofkozijnen.
Bedankt Stijl2000

Fam.van Dijk
De Kwakel

klant=koning?
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:27

Re: STIJL2000 en Schipperkozijnen, ervaring? -KOZIJNEN-

Ongelezen bericht door klant=koning? »

Heb toevalligerwijze met beide partijen ervaring. Offerte gevraagd bij Stijl2000 voor nieuwe kozijnen en serre. Ze leverden toentertijd alleen aluminium wat niet werd goedgekeurd door gemeente. Hoewel ik offerte al had getekend, kon ik na betaling van bouwtekening toch onder de afspraak af. Duidelijk en fair.

Vervolgens in zee gegaan met Schipper. Die hebben nieuwe kunststof kozijnen geplaatst. Hoewel alles aanvankelijk goed leek (er is slechts 1 lamp gesneuveld), kwamen er in de loop der jaren steeds meer klachten. De kozijnen zijn niet geluiddicht geplaatst en zijn grote kieren bij de aftimmering. De kozijnen zelf raken snel beschadigd.

Het ergste: vanaf het begin heb ik vochtproblemen gehad. Diverse keren geklaagd, maar volgens Schipper lag het aan de gevel en niet aan (montage) en/of hun kozijnen. Inmiddels is garantie verlopen en heb ik met de extreme regenbuien van de laatste tijd, steeds meer last van lekkages boven de kozijnen. Na het slopen van de afwerking binnenshuis blijkt dat Schipper het oude lood boven de kozijnen niet heeft vervangen. Bovendien is het lood afgekort en watert het niet naar beneden af, zodat water tegen de gevel blijft staan. Schipper wenst deze constructieve fouten niet op te lossen en vraagt zelfs voorrijkosten om de situatie te beoordelen. Omdat het op III-hoog is, moet ik hoge kosten maken voor onderzoek. Mijn oude klachten staan (heel toevallig) niet meer in het dossier.

Gesloten