LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rookmelder is slechts batterijtester

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jakkemeiner
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:35

rookmelder is slechts batterijtester

Ongelezen bericht door jakkemeiner »

Het is gebleken dat mijn rookmelders niets meer zijn dan batterijtesters. Als na [hoeveel???] jaren de rookdetector de geest geeft blijft de testknop gewoon melden dat het ding nog werkt; elk jaar een nieuwe batterij zegt dus alleen iets over de batterij en niets over de werking als rookmelder. Ik heb dus jaren gedacht dat ik goed werkende rookmelders in huis had. Ook in de gebruiksaanwijzing van de nieuw aangeschafte rookmelders, die wel reageren op rook, staat niet vermeld dat de juiste werking alleen d.m.v. rook getest kan worden. Je bent gewaarschuwd :?

jiping

Re: rookmelder is slechts batterijtester

Ongelezen bericht door jiping »

Ik heb ook geen goede ervaringen met rookmelders.

Ik had nog wel een first alert rook en koolmonoxide melder aangeschaft.

Het ding ging meteen af en bleef afgaan waar je hem ook plaatste.

Ik heb nog gebeld met een nummer, maar als dan verwezen wordt naar de gebruiksaanwijzing staan daar alle mogelijke fouten zodat je eigenlijk altijd fout zit.

De melder mocht niet te vochtig niet te droog niet te koud niet te warm niet te hoog niet te laag niet in de tocht niet uiit de luchtstroom

Op de gang konden we hem beter niet plaatsen omdat het daar waarschijnlijk te hard tochtte door de deur.
Op de overloop beter niet omdat de badkamer op de eerste etage was wat te veel vocht zou kunnen veroorzaken.
Op de slaapkamer niet omdat je daar slaapt en hij daardoor kan afgaan.
In de keuken niet vanwege kookdampen.

Na een week van willekeurig afgaan heb ik de batterijen eruit gehaald

Gesloten