LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Ik heb al jaren een abbo lopen bij Casema, dit bestaat uit telefonie, internet, digitale tv en filmnet, bij elkaar betaal ik gemiddeld per maand ongeveer 130 euries.
Mijn abbo geld wordt/werd via een automatische incasso van mijn rekening gehaald.....is lekker heb je dus geen omkijken naar plus dat het volgens mij de enigste manier is om lid van die club te worden.
Gisteren kwam Casema er ineens achter dat ze al bijna een jaar vergeten zijn dit geld van mijn rekening te incaseren. Ik bleek niet de enigste te zijn waarbij Casema die fout heeft gemaakt.
Geen nood aan de man zou je zeggen want ik wil het verschuldigde bedrag van 1600 euries best wel betallen maar hier wringt de schoen dus een beetje. Casema wil dat ik nu direct 600 euries overmaak en de rest in 6 termijnen. Nu weet ik niet hoe de financieele toestand bij de rest van Nederland zit maar voor mijn is dit dus niet te doen.
we zitten aan het einde van het jaar, dus in de duurste maanden en dan wil Casema ondanks een fout die hun gemaakt hebben nog even flink incaseren. Mijn voorstel van maandelijks ongeveer 75 euro extra totdat die 1600 euro is betaald werd weggehoond.
Is hier iemand die mij kan vertellen in hoeverre Casema, ondanks dat het hun fout was mij dit aan kan doen?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door kiz »

Je hebt zelf ook een jaar lang niks gemerkt? :?
De fout ligt natuurlijk niet éénzijdig bij Casema, je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid. In principe kunnen ze het bedrag zelfs ineens opeisen. Als je een betalingsregeling wil treffen (kan ik me overigens best voorstellen) zul je met een "bod" van minstens 150 per maand moeten komen denk ik.

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Inderdaad Kiz ik heb daar niets van gemerkt, dat krijg je als je iets automatich laat overmaken....de slogan is toch "dan heb je er geen omkijken naar". En jawel de fout ligt eenzijdig want ik heb niets veranderd in het bestand van Casema en heb al 100 jaar dezelfde bankrekeningnummer. Na een beetje rond vragen blijken er dus veel meer mensen te bestaan die daar dus niet op letten.
Deze fout bij Casema treft dus naar hun zeggen veel meer mensen die het dus ook niet is opgevallen.
Na een advocaat dit te hebben voorgelegd blijkt dus dat Casema een betalingsregeling moet voorstellen naar draagkracht van het slachtoffer, ik dus.

Marion10
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2007 17:09

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Marion10 »

In tegenstelling tot jou, Johan, heb ik wel gemerkt dat casema niet geincasseerd heeft. De laatste keer dat ze geld hebben geincasseerd was in mei van dit jaar. Ik ben tot twee keer toe persoonlijk langs geweest om te vragen hoe het zit (juni en september). Ik heb beide keren hetzelfde antwoord gekregen. "We hebben problemen met uitdraaien van facturen en we weten niet hoe lang dit gaat duren. U kunt tzt een betalingsregeling treffen". Ik ben juist op deze site gekomen om te kijken hoe hier mee om te gaan. Het is toch te gek voor woorden dat er ineens een probleem is waardoor men niet automatische geld incasseerd en dat zo iets een half jaar duurt. Nu lees ik bij jou dat ze het vergeten zijn. Wat moet ik nu geloven. Heb je als consument geen recht op korting of iets dergelijks? Ik heb de mogelijkheid om persoonlijk langs te gaan, maar wat moet ik zeggen. Moet ik aan de balie blijven staan totdat ze actie ondernemen? Hoe pak je zoiets aan? Ik wil niet dat net als bij Johan het bedrag tot 1600 euro oploop. Ook ik heb internet, telefoon en tv bij casema.

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Hallo Marion10,
jij hebt gelukkig nog het geluk dat het maar over een paar maanden gaat en je kunt nu uiteraard het geld maandelijks appart zetten zodat je kunt betallen wanneer het casema weer uitkomt.
Eigenlijk is dit van de gekke dat door een fout van Casema de consument in de problemen komt.
Ik heb vandaag een brief van ze gekregen met de hun voorgestelde betalings regeling verspreid over een half jaar, geen reden wat er aan de hand is bij hun en geen excuses. Ik heb vandaag maar weer eens gebeld wat de reden van dit gedoe is en waar de excusen blijven, promt werd me nu telefonisch ineens een betalingsregeling over een heel jaar aangeboden. Ben nog niet accoord gegaan want ik heb een advocaat gesproken die dit in behandeling wil en gaat nemen.

Frans55
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:26

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Frans55 »

Beste Johan,

Sorry maar ik vind het toch vreemd dat je schijnbaar nooit de afschriften en bij interbankieren niet door hebt gehad dat er niet geincasserd werd.
Ik zou toch maar akkoord gaan met de netalingsregeling.
Per slot van rekenimg zou je dat abbo geld over een heel jaar opgespaard moeten hebben dus voldoende om alles in 1 keer te betalen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door caruso »

En anders ben je met die 75 euro 22 maanden bezig om je schuld in te lopen. Logisch dat Casema dat niet accepteert!

Tip: controleer je kassabon na het boodschappen doen, anders krijg je nao een incassoprocedure aan je broek. Slaap lekker verder!

Marion10
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2007 17:09

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Marion10 »

Leuk en aardig dat jullie Johan op aanspreken dat het stom is dat hij het niet opgemerkt had, maar mijn vriend had het ook niet gezien. Je verwacht toch niet dat als je iemand/instantie toestemming geeft om automatisch geld te incasseren dat dit ineens niet meer gebeurd. Ik vind het ook belachelijk dat ik nu geld opzij moet zetten en wachten totdat ik ooit een totale rekening ga krijgen. Kun je als consument daar niks tegen doen?

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Marion10, ik zou als ik jou was niet reageren op die lui die vinden dat ik fout zit. Ooit overkomt hun iets waarvan ze nu zeggen dat dat niet gaat gebeuren, heb ik namelijk ook altijd gezegd maar we zijn allemaal wel een keer aan de beurt en dan zijn het de hardste piepers.
Wat ze maar niet snappen is dat zo'n organisatie als Casema het voorelkaar krijgt om bijna een jaar lang mijn incasso te negeren en die van een hoop andere mensen, vervolgen doodleuk zonder opgave van wat er mis is gegaan en excusses nu het gehele bedrag zo snel mogelijk binnen willen hebben. Dit is onbehoorlijke bedrijfsvoering naar je consument toe en gaat je ook klanten kosten. Zodra er een acceptabele regeling getroffen is zeg ik de diensten van Casema op en ga naar Tele 2 of zoeiets.

Frans55
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:26

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Frans55 »

Beste Johan en Marion10,

Indien Casema dubbel geicnaseerd zou hebben dan zouden jullie het wel gemerkt hebben en actie ondernomen.
Johan om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen raadt ik je aan een goede administratie te voeren en wekeleijks je bankzaken te checken.

groeten en succes verder.

Marion10
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2007 17:09

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Marion10 »

Hallo Frans,

Jij en de anderen nemen het Johan steeds kwalijk dat hij het niet gezien heeft. Nu heb ik het wel opgemerkt. Wat nu? Daar krijg ik geen reactie op. Ik moet dus geld opzij zetten totdat casema ooit eens van plan is weer normaal te incasseren? Men heeft mij aan de balie tot twee keer toe duidelijk gemaakt dat ze niet weten hoe lang het gaat duren. Dat is toch absurd. Terwijl al jaren alles goed ging en dan zomaar van de een op de andere dag stop het proces. Heb jij/anderen een verklaring daarvoor? Wat de reden ook moge zijn is het niet te gek voor woorden dat dit maanden en als ik het van Johan begrijp zelfs een jaar kan duren?

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Nou Frans55, jij moet paranormaal begaafd zijn om te kunnen weten of ik als het andersom had geweest het wel zou merken.

Waar het om dit topic om gaat is dat ik NIET gemerkt hebt dat casema bijna een jaar niet heeft geincaseerd, dat casema een fout heeft gemaakt en dat Casema nu zonder opgaaf van redenen, zonder een sorry voor het ongemak, zelfs voorsteld om maar een lening aan te gaan 1600 euro zo spoedig mogelijk over te maken ongeacht mijn situatie en dus niet wat jij en sommige anderen er van proberen te maken...maar ja, dit is leuk he, anoniem suffe stukjes plaatsen.
Misschien ben ik de weg kwijt, en is wat Casema doet de normaalste zaak van de wereld...dan hoop ik voor jullie dat je alleen maar met idiote zaken te maken krijgt.
Komt nog eens bij dat ik dacht op dit forum goede raad zou kunnen krijgen van mensen die ook zoiets meegemaakt hebben....maar nee wat krijg ik, waardeloos commentaar van mensen zoals jij frans55, lekker anoniem, online lullig lopen doen.

Voorlopig heb ik een advocaat gevonden die zegt dat Casema onbehoorlijk bezig is en zich niet aan de regels houd.
En nee die advocaat kost mij niets....is een vrienden dienst.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door kiz »

@Marion en Johan:
Ik zit zélf bij Casema en controleer netjes elke maand of alle incasso's ook daadwerkelijk zijn gedaan, juist om dit soort onaangename verrassingen vóór te zijn. Ik heb namelijk ook over het algemeen niet even 1600 euro "op de plank" liggen. En juist omdat je best veel per maand betaalt Johan (je schreef ca. 130 euro) kan ik me voorstellen dat een dergelijk bedrag eerder opgevallen zou zijn.
Overigens kun je op "mijn Casema" nakijken welke facturen er zijn en wat de status hiervan is.
Maargoed, als jij (jullie) het wijzen op eigen verantwoordelijkheid willen afdoen als "anoniem lullig doen" so be it. Prettig dat een bevriend advocaat mee wil kijken, dat geeft je in elk geval al een voorsprong op b.v. Marion die het zelf maar met Casema moet zien uit te knokken.
iig succes er mee.

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Kiz, waarom is het nou zo moeilijk te geloven dat ik of iemand anders het niet is opgevallen dat die rekeningen niet werden overgemaakt naar Casema.
Is het nou echt hier in Nederland dat iedereen maar een leugenaar is.
Jij weet miet wat ik het afgelopen jaar voor ellende heb meegemaakt waardoor een hoop vanzelfsprekende dingen mijn aandacht niet meer hadden. Ik had hier geen melding van willen maken om niet zielig over te komen en omdat het prive is maar bij deze..... mijn moeder is in september na een lang ziektebed en blunders van ziekenhuizen veel te jong overleden, mijn vader die een hartkwaal heeft hebben ze ook niet lang meer gegeven.
Kiz...dat hakt er in kan ik je wel zeggen.

Om nog even op Casema terug te komen, ik heb zaterdag de betalingsregeling voor een half jaar binnen gekregen.
Ik moet 1645 euro betalen in een half jaar tijd (dank je de koekoek).
Hun voorstel is dat ik in november 600 euro overmaak zodat er 600 euro van het totaal bedrag afgetrokken wordt en daarna nog 5 maanden 89 euro overmaken om de resterende 445 euro af te lossen.
Kiz, dit staat er letterlijk....nu aan jou wat klopt er niet.
Volgens mij moeten er een aantal mensen bij Casema terug naar school om te leren rekenen.
Casema stapelt fout op fout en ik mag het allemaal oplossen....jullie zijn echt een lachertje alleen word ik er niet blij van.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door gravedigger »

En de resteremde 600? Reken er maar op dat ze die echt wel komen halen!

Johan Gronloh
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2007 13:02

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Johan Gronloh »

Uiteraard Gravedigger, daar maak ik mij ook geen illusies over, ze hebben gewoon weer een fout gemaakt en de consument zit weer met de ellende.
Daarbij zou ik Kiz toch aanraden een andere job te nemen want het controlleren van de incasso's zijn ze niet zo goed in.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door kiz »

Kiz, waarom is het nou zo moeilijk te geloven dat ik of iemand anders het niet is opgevallen dat die rekeningen niet werden overgemaakt naar Casema.
misschien omdat het om zo'n groot bedrag gaat... als het om een paar euro'tjes gaat kan ik het me makkelijker voorstellen. Overigens, ook in de ellendige tijden die ik zelf heb meegemaakt (ik treed er niet over in details) heb ik óók de financiën moeten bestieren, en keek ik ook maandelijks na of alles wel klopte.
Is het nou echt hier in Nederland dat iedereen maar een leugenaar is.
ik weet niet hoe je er bij komt, maar dat heb ik zelfs nieteens gesuggereerd.
Jij weet miet wat ik het afgelopen jaar voor ellende heb meegemaakt waardoor een hoop vanzelfsprekende dingen mijn aandacht niet meer hadden.
Dat vind ik oprecht heel naar voor je, en dat maakt het natuurlijk een stuk "verklaarbaarder" dat gewone zaken aan je aandacht ontsnappen.
Kiz, dit staat er letterlijk....nu aan jou wat klopt er niet.
Mijn enige suggestie aan jou is geweest om met Casema een betalingsregeling af te spreken van méér dan je in eerste instantie zelf van plan was, niet meer en niet minder, en alleen bedoeld om tot een oplossing te komen, niet om na te trappen. Dat maak jij er echter wel van, zeker getuige je laatste posting:
Daarbij zou ik Kiz toch aanraden een andere job te nemen want het controlleren van de incasso's zijn ze niet zo goed in.
ik werk niet bij Casema, ik heb er een abonnement.

Marion10
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2007 17:09

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Marion10 »

Ik vraag het nog een keer. Heeft iemand advies wat IK moet doen? Laatste geincasseerd bedrag was eind april. (Dat staat ook op mijn casema. Voor de rest staat daar geen openstaande facturen). Kan ik Casema dwingen NU de rekeningen vanaf mei tot nu te incasseren (zo ja hoe doe je dat welke rechten heb je als consument) of moet ik wachten todat het ook oploopt tot 1600 euro. Net als Johan ben ik op dit forum gekomen in de hoop dat er meer mensen zijn met het probleem en hoe zij dit hebben afgehandeld. Het moet nu afgelopen zijn alleen maar te zeuren over het feit dat Johan het niet heeft gezien. NEE HIJ HEEFT HET NIET GEZIEN. Graag advies wat hij kan doen die het achteraf heeft gezien en wat ik moet doen die het wel direct opgemerkt heb.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door gravedigger »

Marion
Je kent hun bank/postgirorekeningnr. Wat zou je er van zeggen, om dat dan maar zelf over te boeken? Vermeldt wel duidelijk bij de omschrijving voor welke periode het is. Probleem opgelost :lol:

Marion10
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2007 17:09

Re: Betalings regeling na betalings achterstand bij Casema

Ongelezen bericht door Marion10 »

Beste gravedigger,

Daar zat ik ook aan te denken, maar bij een van mijn bezoeken hoorde ik een klant naast mij ook met casema discussieren over een bedrag dat ze had overgemaakt. De kans is dus groot dat je volgend jaar met je bankafschrift daar naar toe moet om te bewijzen, want blijkbaar heeft casema hun administratie niet op orde (maar het is inderdaad een optie). Eigenlijk wil ik gewoon een overzicht omdat het voor mij over een jaar complexer is om uit te zoeken of alle bedragen juist zijn. Dit komt omdat ik een ander ab. heb genomen van internet dus krijg je de eerste 6 maanden goedkoper vervolgens heb ik ook zo'n overzicht ontvangen dat je telfoon gratis is als je die en die ab hebt etc. Ik moet dus controleren of al die bedragen juist zijn. Het zou fijn zijn als je als consument naar ze toe kan stappen en zeggen dat hetgeen ze doen niet door de beugel kan en dat er een wet is dat hun verplicht een overzicht te verstrekken ofzo. Of dat je als consument korting krijgt omdat zij een fout hebben gemaakt (aan het maken zijn). Een medewerker aan de balie zei " je hebt toch internet tv en alles" met andere woorden wat zeur je. En inderdaad heb ik internet en alles maar dat geeft hun geen recht om 6 maanden of meer achter te lopen op hun administratie. En dan ook nog van de een op de andere dag!

Gesloten