LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
JeroenEH
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2007 10:45

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door JeroenEH »

Een paar dagen geleden schreef de heer A. Tolboom:
Dealers hebben vaak dezelfde akties als bij die bandenboeren en dan gaat het niet om IMITATIESPUL (uitlaten, veel kortere levensduur dan origineel, remvoeringen, zelfde verhaal) ZOALS BIJ KWIK-FIT.
Wel leuk om te zien dat er zulke conclusies worden getrokken.. Maar pas op! Bij de dealer alsmede Kwik-Fit worden uitlaten van dezelfde merken verkocht! Kwik-Fit heeft geen eigen merk uitlaten. De uitlaten van Kwik-Fit komen standaard van USN of Bosal. Deze merken zijn de grootste leveranciers van oa. uitlaten voor zowel Kwik-Fit als Dealers! Bij bijvoorbeeld de Brezan koop je dezelfde onderdelen als bij Kwik-Fit worden gemonteerd.

Het valt dus eigenlijk wel mee allemaal... En mocht er dan toch een onderdeel kapot gaan, dan heb je standaard twee jaar garantie. En voor een paar tientjes kan je deze zelfs uitbreiden tot 5 jaar.

Groetjes

Jeroen

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

tolboom is er nog een uit de naieve categorie die heilig gelooft dat hij niet genaaid wordt door zijn garage

betaald voor een merk-uitlaat maar wordt gewoon immitatie onder zijn auto geschroefd, garage lachen en hij ook

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Daar gaat het toch om, er moet meer gelachen worden. :lol:
Jij met je, minst betrouwbare Duitse merk (sl)opel, weet niet wat lachen is, maar des temeer wat huilen is!
EEN GROOT TRANENDAL. :cry:

patschoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2007 11:04

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door patschoo »

bij mij was ik ook bijna opgelicht.vouwtje laat wel even de autotje totaal vernieuwen met de APK ,echt niet mijn ex was auto monteur dus ben op de hoogt ,en weet precies als er wat is ,accu op remschijfen staal op staal gordels niet goed en nog meer zeker zou dat gaan kosten 600. maar het is voor u veiligheid mevrouw en de kinder die u vervoerd,ben naar een vriend gegaan aleen 2 nieuwe achter banden en dat wist ik verder alles goed heb nog 3 jaar door gereden met de accu nooid problemen remmen ook erg goed geen geluid kom er nooit meer oplichters noord in amsterdam

Amigo1973
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:56

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Amigo1973 »

Ik lees dit forum door en begin mij danig te iriteren aan de ongefundeerde opmerkingen dat het bij dealers hetzelfde zou zijn en dat de onderdelen hetzelfde zouden zijn

laat ik mij even voorstellen :

Ik ben ruim 9 jaar werkzaam geweest bij een Volkswagen Audi dealer
in de volgende functies leerling monteur , Monteur , Eerste Monteur , APK Keurmeester , Service adviseur / Rekening voorbereider

Binnen de VAG organistatie heb ik Onderhoudstechnicus , Reparatie technicus en de titel Technisch specialist behaald

Vervolgens ben ik gaan werken bij de van Heck groep in Schiedam http://www.vanheck.nl/ zij zijn de nederlandse marktleider en groothandel in automaterialen en leveren aan de "vrije" ( lees niet merkgebonden garages ) en leveren ook aan Brezan en Lasaulec / APCO na bijna 8 jaar ben ik daar ook weg en werk tegenwoordig in een branche die helemaal niets met automotive te maken heeft .

ik spreek uit mijn eigen ervaring als Volkswagen techneut , ik durf te beweren dat .

1. een Volkswagen / AUDI monteur een goed opgeleide monteur is
die niet alleen zijn Innovam papieren heeft http://www2.innovam.nl/
maar ook meerdere keren per jaar door de importeur wordt getoetst op zijn kennis ( een VAG Technisch specialist wordt je echt niet zomaar ! )
en ja ik heb zelfs meegemaakt dat PON ( VAG importeur ) een brief stuurde aan mijn werkgever dat een collega niet geschikt was voor de organisatie !

2. VAG garages door de importeur worden getoetst , er kloppen regelmatig mystery guests aan , waar wordt gekeken of de garage klantvriendelijk is , de storing snel genoeg werd gevonden , of de facturatie van de uitgevoerde werkzaamheden wel klopt. dit gaat zelfs zover dat men beurten laat uitvoeren en controleerd of de reserve band wel is gecontroleerd , VAG deelt na een slechte beoordeling ook sancties uit , waarna de controle frequentie wordt opgevoerd en je zelfs in het ergste geval je dealerschap kunt verliezen .
Ook werd je binnen het concern blad "Response"aan de schandpaal genageld voor de overige dealers

3. De automotive aftermarket ( van heck ) heeft in sommige gevallen helemaal geen toegang tot de fabrikanten die de Merken als leveranciers gebruiken , of leveren bewust goedkoper imitatie spul omdat er hogere marges op zitten .


Mijn ervaring :

Ik werkte bijna 1 jaar bij van Heck en mijn Golf moest een grote beurt hebben , ik controleer mijn auto en moest hebben

Olie , Bougies , Luchtfilter ,Olie filter , Klepdeksel pakking , V- snaar
Rotor + verdeelkap , 2x remslangen voor , 1x Wielrem cylinder

Olie tjaa het smeert was valvoline dus wel okay

Bougies , kwamen in een doos van 10 waren spotgoedkoop maar wel van NGK terwijl origineel BOSCH echter wel okay

Luchtfilter was fram, was na 3 keer opnieuw bestellen omdat ik steeds de verkeerde maat kreeg wel okay ( hoeveel vrije garages zouden het verkeerde filter erin prakken omdat de klant weg wil )

Olie filter was okay ( fram )

Klepdeksel pakking , werd een leuk verhaal VAG heeft zijn pakkingen ooit gemodificeerd Kurk werd rubber wel van heck heeft deze nooit kunnen leveren werd altijd een Kurken voor mijn motor type geleverd was dus hardstikke fout ( lekkage tot gevolg , ivm gewijzigde Tap eindes ) heb deze dus maar bij mijn oude baas gehaald .

V-Snaar was Gates paste prima had dezelfde maat als de Conti-Tech van VAG alleen piepte als de hel moest hem steeds bijstellen uiteindelijk maar weer lekker Conti-Tech gemonteerd van VAG probleem verholpen ( had vast iets te maken met de hardheid van het rubber de gates leek veel stugger als de conti snaar deze was van zachter rubber )

Rotor + verdeelkap was BERU origineel is Bosch terwijl ik het in mijn handen had dacht ik al dit is troep Bosch zwaar bakeliet , Beru het leek wel goedkoop plastic ( glimde ook ) na starten loopt de motor op 3 cylinders haal het spul eraf monteer oude Bosch terug perfect lopen , nieuw setje gekregen gemonteerd loopt goed na 2 weken gat in de kap gebrand ( gelukkig had ik de oude bewaard ) dus Bosch weer terug gemonteerd Weer bij mijn oude baas aangeklopt en originele onderdelen gehaald .

De remslangen , wel het merk weet ik niet wel dat ze net zo lang waren als de originele en dezelfde aansluitingen echter wat er tussen de aansluitnippels zat en door moest gaan voor slang dat durfde ik niet op mijn auto te monteren ! , heb die dus ook maar origineel gehaald die zagen er wat degelijker uit .

De wielremcylinder onbekend merk echter weer zo`n verhaal VAG heeft deze gemodificeerd en van heck leverde doodleuk de oude versie de oude is cylindrisch met 2 montage schroeven , de nieuwe is rechthoekig gemaakt van licht metaal ( aluminium ) en heeft maar 1 montage punt
hoeveel vrije garage monteurs monteren gewoon doodleuk de oude ?! want tjaa die past ook en doet het toch ook ? ( tjaa VAG modificeerd die dingen voor de kat zijn viool )

Zo heb ik nog veel meer dingen meegemaakt , wat voor mij de reden is dat ik tot op de dag van vandaag mijn auto bij de merk dealer breng
sleutelen doe ik zelf al lang niet meer , en nee ik rij geen VAG meer om het simpele feit dat ik een volkswagen te duur vindt in aanschaf en ik ook wel eens nieuw wilde rijden .

Echter ik verwacht hetzelfde bij andere merken als bovenstaand ik rij nu Hyundai , auto 3 jaar oud , Grote beurt + einde garantie controle + APK koste mij 240 , -- euro
echter daar ga ik niet over zeuren , ik weet dat een Goed opgeleide monteur mijn auto heeft nagelopen en dat ik 24 uur per dag kan aankloppen bij Hyundai mocht er iets gebeuren , door heel Europa

Bij een merkdealer heb je niet alleen te maken met een garage maar met een hele organisatie die achter zijn product staat , Het is ook in hun belang dat mijn auto goed is en blijft .

groeten

een ex monteur

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door roerganger »

Tsja... bij mij moet ook altijd alles (als het kan) op een koopje, maar jouw verhaal bevestigd toch wel weer dat iets duurder over het algemeen toch wel wat beter is.

Kun je ook aangeven hoe groot de prijsverschillen zijn tussen onderdelen van de merkdealer en de niet-merkgarages? Inclusief montage? Kan best zijn dat de verschillen helemaal niet zo groot zijn. (Banden bijvoorbeeld)

En van een heel andere orde: Nederlanders willen alles nu eenmaal op een koopje hebben, in andere landen kiezen mensen vaak toch meer voor kwaliteit. Weet je toevallig (als vakman heb je toegang tot info die de gewone burger niet heeft) dit ook: Hoe groot is het percentage merk-garages hier ten opzichte van niet-merk garages, en hoe groot is dat percentage in het buitenland? Als dat verschil erg groot is zegt dat toch wel weer iets over de mentaliteit van de Nederlanders...

Amigo1973
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:56

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Amigo1973 »

Kun je ook aangeven hoe groot de prijsverschillen zijn tussen onderdelen van de merkdealer en de niet-merkgarages? Inclusief montage? Kan best zijn dat de verschillen helemaal niet zo groot zijn. (Banden bijvoorbeeld)
De prijsverschillen van de onderdelen zijn best groot voor een doosje met 10 bougies kon ik er bij de merkdealer mischien 2 kopen

Echter Volkswagen onderdelen zijn wel altijd gemerkt met het VAG merkteken zelfs Bougies e.d. het is door de merkgarage dus altijd te zien aan de gebruikte onderdelen dat u bij een vrije garage bent geweest .

Sommige onderdelen voldoen best aan de fabrieks specificaties , echter zoals u kunt zien aan mijn vorige post heb ik de ervaring dat veel onderdelen wel passen maar niet aan de door de fabrikant gestelde specificaties voldoen . Dit risico loop je dus niet bij de merk dealer

Wat de arbeids prijzen betreft VAG werkt met flatrate tijden
dit betekend dat je voordat de monteur begonnen is al de kosten kunt weten ( na zijn diagnose uiteraard, maar voordat hij begonnen is )
soms zijn deze tijden ruim , maar ook even zo vaak heel krap Ik was laatst met kenissen bij een vrije garage , waar de eigenaar vertelde dat de koppeling vervangen aan een 1.6 Vag motor ( seat in dit geval ) 8 uur zou kosten ( 1 dag arbeidsloon )

Wij rekenden in mijn tijd 270 tijdseenheden voor deze motor 100 tijdseenheden is 1 uur soms haalde je dit niet echter dit werd niet aan de klant doorberekend ! ( VAG flatrate is soms win je wat soms verlies je wat )

Wij gingen de Auto ophalen ( was garantie na 2e hands aanschaf , slipte en ging erg zwaar ) voel ik nog dat de koppeling te zwaar is ik vraag hem heb je wel alles vervangen ? ( koppeling , drukgroep en lager zoals het naar mijn mening hoort ) dit bleek gelukkig zo te zijn echter ik zeg hem die koppeling is toch echt te zwaar dan is de kabel ook intern kapot !
hij wist dit niet en dacht dat het normaal was , Kabel vervangen en koppeling ging als heet mes door de boter

Kijk als vrije garage kun je nooit weten wat voor alle merken "normaal" is mischien was alleen het vervangen van de kabel wel al voldoende geweest maar mijn kennis heeft nu een volledig gereviseerde koppeling voor niets :-) .

Maar ja nu kom jij daar als betalende klant en dan ? wij keken sowieso eerst naar de hoogte van de koppelings hevel , als deze erg laag ( laag = goed bij VW ) stond probeerde we het eerst met een nieuwe kabel

Wat banden betreft in mijn tijd zat er een marge van 20% op banden dus een korting van 5-10% zal je vast wel lukken mits je erom vraagt , houdt er wel rekening mee dat bijvoorbeeld VAG garages je altijd voor de keus Continental of Continental zal zetten dit door het simple feit dat Continental nederland van Pon is en Pon is VAG nederland Continental is geen goedkoop merk .

Ik denk dat je het goedkoopst uit bent als je een echte Vakman hebt die weet welke onderdelen wel of niet op een bepaald merk thuishoren en dus ook weet waarvoor hij niet naar Brezan , Lasaulec , MAX etc etc
moet gaan maar naar de merk dealer

Bijvoorbeeld een Vrije garage die is gespecialiseerd in een bepaald merk
vaak hebben deze mensen jarenlang voor een dealer van het betreffende merk(en) gewerkt en zijn toen na voltooing van hun opleiding voor zichzelf begonnen . als je zoieand vind voor het Merk waar jij in rijd dan ben je denk ik kwalitatief en financieel het beste uit
:D

Groeten

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Sinds het bericht op 28-10 van Amigo1973 hoor je onze "bandenspecialist" Joyyyyy, niet meer.:lol:

Daar kan hij (Joyyyyy) dus niets tegen in brengen, het verhaal van amigo1973 klopt aan alle kanten!

Joyyyyy, ga doen waar je misschien goed in bent, banden oppompen! :lol:

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door roerganger »

Nou zeg... :wink: mischien heeft hij het druk met zijn klanten. Er is pas één dag voorbij hoor :!:

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Roerganger,

Nu al drie :!: dagen. :wink:

ener38
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 nov 2007 00:39

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ener38 »

beste amigo
ook ik ben automonteur en als ik jou verhaal lees betwijfel ik of jij het wel bent ik krijg het idee als ik jou verhaal lees dat jij werkelijk denkt dat de volkswagen al die onderdelen zelf maakt, helaas voor jou moet ik zeggen dat dat niet zo is en dat volkswagen ook zijn onderdelen door verschillende merken laat maken en bougies bijvoorbeeld bij drie of meer fabrikanten laat maken en dat deze er dan vw opzetten en dat ze bij meerdere fabrikanten laten maken is voor de prijs en mocht er een eens door een staking getroffen worden hebben ze altijd nog andere en dat je het niet prettig hebt gehad bij van heck is ook duidelijk leesbaar en mijn vraagtekens worden nog groter als ik lees dat je het onderhoud van je huidige auto laat uitvoeren door een garage heb je dan zoveel vertrouwen in je eigen?? maar er zijn ook dingen waar je gelijk in hebt als je bij een dealer werkt krijg je bijscholing over dat merk en wordt je geleerd op de uitlees app. tevertrouwen alleen wordt je niet uit gelegd hoe die computer dat vindt
dus geeft de comp. aan dat die sensor kapot is wordt dat vervangen en lees je hem op nieuw uit en weg storing maar hoevaak ligt het werkelijk aan de sensor en niet aan de stekker maar op die manier loopt het magazijn ook goed natuurlijk want iedereen die bekend is met de autobranche weet dat er met de werkplaats alleen niet veel teverdienen valt
b.v. de apk voor 20 euro is dat mogelijk hoe lang duurt het om een auto goed en op alle punten te keuren wat is de afschrijving op de app. die je nodig hebt en natuurlijk is een auto van 5jaar oud sneller gekeurd als een auto van 20 jaar
maar ik wens je veel plezier toe met je nieuwe werk

paulesu
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2007 16:48

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door paulesu »

geschoolde personeel wordt steeds minder bij kwik-fit,is hier een reden voor?

ener38
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 nov 2007 00:39

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door ener38 »

salaris????????
negative naam[onder monteurs]?????
geen grote reparaties[iedere monteur wil ook dat wel af en toe]
nog even doorgaan???

mvg

Rapidoo1
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2008 12:05

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Rapidoo1 »

Ervaring Kwikfit samengevat. 2 maanden geleden auto gekocht en laten keuren. Apk vervalt volgende maand dus auto naar shitfit gebracht. Rapport keuring kwam niets uit. Alles dikke voldoende.
APK Shitfit; waslijst aan zaken die niet goed waren. Reactie shitfit op verhaal keuring: keuring was niet objectief.....
Dan zal ik me wel hebben laten oplichten bij aankoop.
TUURLIJK :oops: :cry:

paulesu
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2007 16:48

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door paulesu »

kan mij niet voorstellen dat er nog steeds mensen zijn dat hun auto toevertrouwen aan een zogenaamde monteur dat nergens verstand van heeft.
het lijkt er op dat kwikfit draaiend wordt gehouden door stage lopers en handige beunhazen of heb ik het verkeerd?

gurb
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2008 14:22

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door gurb »

ben onlangs bij kwik fit geweest in bergen op zoom en moet zeggen dat ik daar zeer correct en netjes geholpen ben. :D
Heb een grote controle beurt en een APK laten uitvoeren en moest het bedrag betalen dat ik van te voren had afgesproken maw er zijn dus ook kwik fit filialen waar je dus niet getild wordt.

tony bmw
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2008 05:54

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door tony bmw »

goedendag ik rij in een bmw 523 van 1996 bij aanschaf van dezen auto werd door de eigenaar mij verteld dat de voor schokbrekers niet goed waren en als ik de auto kocht zou dezen vervangen worden en dat is dus ook gebeurt bij kwik fit in Amsterdam zuid oost nu rij ik inmiddels alweer een jaar in dezen auto maar de auto rijd niet zo als het moet trillen in het stuur vaag rijgedrag van alles aan laten doen maar het mocht niet baten nu brak er een achter veer van de auto en heb ik besloten om rond om alles te laten ver nieuwen tot mijn groten ver verbazing toen ik de auto ging ophalen werd mij verteld dat de voor schokbrekers verkeerd om waren gemond teert dus de linker zat recht en de rechter zat links nu na het rijden herken ik de auto niet meer terug rijd nu zo als een bmw hord te rijden echt super nu dus ik ga vandaag eens verhaal halen over veilig heid waar hun overpraten ben benieuwt naar hun verhaal

groeten tony

paulesu
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mar 2007 16:48

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door paulesu »

zeer proffesioneel...
en dan nog zeggen"WIJ STREVEN NAAR 100% TEVREDEN KLANTEN"....
sorry,misschien 90% tevreden maar toch liever naar de dealer die maakt zich tenminste druk om mijn veiligheid en weet hoe mijn auto in elkaar gezet moet worden....

googlez
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2008 21:24

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door googlez »

[quote=paulesu]zeer proffesioneel...
en dan nog zeggen"WIJ STREVEN NAAR 100% TEVREDEN KLANTEN"....
sorry,misschien 90% tevreden maar toch liever naar de dealer die maakt zich tenminste druk om mijn veiligheid en weet hoe mijn auto in elkaar gezet moet worden....[/quote]

Inderdaad, geld verdienen aan de klanten is maar bijzaak voor de dealer.
Die zijn helemaal niet geinteresseerd in centjes verdienen, maar vooral in jouw veiligheid .














BWAHAHAHAAAAHAHA!!! :roll: :roll:

cv eindhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2008 13:55

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door cv eindhoven »

Ik heb mijn auto in september '07 naar de kwik fit gebracht voor een grote beurt. Dit koste mij 500 euro. Veel geld maar dan kun je er ook van uitgaan dat de auto op en top in orde is. Niet dus. Twee weken geleden is mijn distributieriem kapot gegaan. Dit heeft mij 1900 euro gekost. Nou staat er in de papieren inderdaad dat de distributieriem niet gecontroleerd is. Maar ik als leek had tot twee weken geleden geen idee wat dit inhoud. Als je 500 euro aan een garage betaalt voor een grote beurt mag je er toch vanuit gaan dat ze je ook advies geven?! Dit is niet gebeurt. Ik heb de klanten service gebeld en deze hebben me door verbonden met de monteur. Deze zegt dat hij me wel advies heeft gegeven over het vernieuwen van de distributieriem (erg knap dat hij zicht dit na 9 maanden nog kan herrineren). In de papieren staat in ieder geval geen advies beschreven. Nou is het zijn woord tegen het mijne. Als ik in september geweten had wat de gevolgen zouden kunnen zijn van een versleten distributieriem had ik er toen al naar laten kijken door een andere garage en een nieuwe in laten zetten. Dit ad mij een hoop geld bespaart.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik wil graag verdere stappen ondernemen, wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen?

Gesloten