LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

Hoi Nova,

Heb hetzelfde als jij! Kan je dus niet geruststellen ofzo... alleen herkenning. De eerste 5 weken op 20mg ging het -afgezien de eerste week met bijwerkingen- best lekker. Omdat ik dacht: het slaat aan, dus een hogere dosis zorgt er wellicht voor dat ik me nog beter voel. Ik slik nu een week 30mg en ik voel me echt slechter dan de afgelopen weken...meer paniek en angst, onrustig gevoel, weer last van mn hart. Nogal teleurstellend. Ik ga wel volhouden...omdat het over het algemeen bekend is dat je van een ophoging een tijdelijke 'terugval' kan krijgen. Praat mezelf moed in dat die 30mg straks z'n werk gaat doen en dat ik nu minstens 2 weken door moet zetten omdat het echte effect nog niet merkbaar is. Hoop het!!!
sterkte!

iemand24
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door iemand24 »

hey

Ik heb het gesprek met mijn psychiater gehad, en moet de citalopram afbouwen. Er viel wel een last van mijn schouders af. Ik krijg nu een ander middel waarschijnlijk. Ik werd er te agressief van :!: Nu wil hij kijken als ik met deze medicatie stop of het dan afzakt.

trijntje: Ik ben ook iemand die beter alleen kan zijn. Ik vind het aan de ene kant wel fijn om mensen om mij heen te hebben maar het kost mij ontzettend veel energie. Het is dus ontzettend dubbel bij mij. Ik ben doodsbang om alleen te komen te staan, maar het kost me vooral in deze periode ontzettend veel om mensen om mij heen te hebben. Ik ontloop ze dan ook een beetje alleen hier voel ik mij ook niet goed bij.Ik ga mij dan al snel afvragen of ik wel een goede vriendin ben.

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

@Trijntje
Wat goed dat je weer aan het werk bent!! Dat van die verplichtingen en afspraken...probeer je er niet te druk over te maken, het is JOUW leven en dat moet je leven zoals bij je past. Die balans is moeilijk...maar als het echte vrienden zijn geven ze je ook wel de ruimte. Hoef je je ook helemaal niet zo vast te leggen en gaat het niet om de frequentie dat je ze ziet maar om de inhoud. En die mensen met al die verplichtingen en interessante activiteiten: volgens mij is het merendeel straks versleten, krijgt voor die tijd een burn out of ze zijn ineens oud en realiseren zich dat ze vergeten zijn naar hun gevoel en hart te luisteren. Jij probeert tenminste te kijken naar wat jij wilt en wat bij jou past, hartstikke goed toch? Ook al is het soms frustrerend en voel je je soms eenzaam...als je jezelf overvraagt en overprikkeld raak voel ben je vast nog veel verder van huis. Dus niet aan jezelf twijfelen, het vergt meer moed om jezelf te zijn dan als een schaap mee te hobbelen met de rest. Dus je mag juist trots op jezelf zijn!

inge82
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door inge82 »

@Trijntje
Oh dit herken ik heel erg! Als ik om me heen kijk en iedereen lekker met elkaar zie afspreken en zie stappen dan ben ik ook wel eens jaloers.. ik heb ook enorme behoefte om alleen te zijn en rustig te leven.. afspraken geven me een enorme druk en stress.. waardoor ik ook niet relaxt op die afspraken ben.. sommige vrienden snappen dit niet en blijven steeds pushen om af te spreken.. ik moet eerlijk zeggen dat ik steeds vaker smoesjes verzin om niet af te hoeven spreken.. laat mij maar gewoon lekker thuis zijn.. daar ben ik veel gelukkiger.. lekker een boek lezen of een beetje aanrommelen.. dus ja ik herken dat heel erg.. krijg erg veel stress van die druk..

Verder gaat het opbouwen hier wel redelijk, ik heb alleen weer erg last van die bijwerkingen die bijna nooit voorkomen :( ik ga vooral 's avonds echt gewoon dood van de JEUK! Ik krab me eigen echt helemaal open omdat ik zo'n last heb van jeuk en een branderig gevoel.. en ik heb ineens ontzettend veel blauwe plekken.. heel raar.. zit nu op 8 mg (ik bouw op met druppels) en voor de rest gaat het wel goed.. de hoofdpijn is gelukkig weg.. ik heb nog wel steeds veel slechte dagen met veel angst en spanning.. maar probeer zo weinig mogelijk naar de pammetjes te grijpen.. ppff moet nog zo lang opbouwen..
Maar die vreselijke jeuk.. daar word ik dus echt gestoord van!!!
Heeft iemand daar ervaring mee?? :wink:

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Goeiemorgen iedereen.

@iemand: Ik zou het zeer op prijs stellen als je een keertje wat extra info zou kunnen geven of iets waardoor ik wat sneller of makkelijker door die bureaucratie van e woningbouwverenigingen kan komen. Wat jammer dat je trouwens van de cita af moet. Misschien is het wel beter omdat die agressie niet goed is.........maar je moet wel weer door die zure appel heenbijten, wat dan wel erg jammer is natuurlijk. Heel veel sterkte in elk geval hoor.

@trijntje: Mooi dat je weer wat aan het werk bent, erg knap van je trouwens. En dat van het rustige leventje ervaar ik ook erg. Wel heb ik dit vooral na die paniek ineens gekregen. Het is niet zo dat ik het al heel mn leven heb. Omdat ik zo gesloten en op mezelf ben geworden hebben ze me laatst zelfs getest op een lichte vorm van autisme. Misschien een tip??? Mensen hebben vaak een vertekend beeld van autisme maar je hebt ook verschillende varianten enzo.

@inge: Wat jammer dat je zo erg last hebt van zeldzame bijwerkingen. Die je opnoemt zijn niet de standaart dingetjes dacht ik. Zo;n zelfde situatie had ik met mijn vorige AD. Ik kreeg ook uitslag toen en moest daardoor zelfs ook afbouwen.

@jana: Hier nog 1 die vorige week verhoogt is van 20 naar 30. Ikzelf heb 4 weken op 20 gezeten en het ging echt toppie....alleen wel MEt een oxazepammetje erbij. Liet ik die weg dan kwam de paniek en spanning er nog te erg doorheen. Vandaar dat de theorie op tafel kwam dat 30 mg mij misschien net dat extra zetje kon geven. Zoals jij al aangaf heb ik ook weer die bijwerkingen. Het is flink doorbijten weer. Ik erger me nu echt zo erg aan die bijwerrkingen omdat ik juist een paar weekjes op 20 mg mezelf weer zo super voelde...en dan ineens weer die bijwerkingen. Dat hakt er echt ff in zeg. Heb jij dat gevoel ook?

@nova: Zeer irritant is dat he, die bijwerkingen weer bij een verhoging. Ik zit er nu zelf ook middenin. weer angstig, extra depri, nergens zin meer in en de spierspanning rijst ook weer de pan uit. Maar gelukkig is het allemaal tijdelijk. Bij elke dosis werkt het optimaal op 4 weken (zegt mij psych tenminste). Dus als het goed is zou je de aankomende weken toch een stijgende lijn moeten zien. Veel sterkte ook.

Ik ga er vandoor. Ik moet om 10 uur bij mn psych zijn :P

Hoe is het trouwens met bonzo en mathy?

De groeten

Bonzo1979
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Bonzo1979 »

Hoi James,

Ik heb een lange dag achter de rug. We zijn op het werk vandaag verhuisd naar onze nieuwe afdeling, tevens in een andere plaats.
Ik heb pas vanaf vanmiddag half 4 op de nieuwe afdeling gezeten, een beetje de spullen neer gezet en een beetje rondgekeken enzo...
Ik heb er eigenlijk helemaal niet tegen opgezien vanaf vorige week woensdag, echt heel apart. Ik heb een redelijk goede week achter de rug(hoe kan het omslaan he?)

Maar toch merkte ik dat ik wel ietsje spanning had toen ik in de auto ernaar toe zat vanmiddag. Maar dat kon ik op dat moment wel relativeren. Dan zeg ik tegen mezelf:"iedereen zou nu spanning voelen, dat is heel normaal en het mag er dus zijn" en :"als ik me nu ga focussen op de spanning, dan wordt het alleen maar erger en daar bereik ik dus een averechts effect mee".

En zo modderen we maar een beetje aan.... :wink:

Groet, Bonzo..

ester1981
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ester1981 »

Hoi allemaal,

ik ben vandaag bij de huisarts geweest en die heeft me nu naast de citalopram (waar ik nu drie weken mee bezig ben) ook clorazepaatdikalium voorgeschreven voor de momenten dat ik juist erger loop te dippen dan voordat ik met citalopram begon. Iemand van jullie ervaring met deze medicijnen?

Verder ben ik ontzettend moe, heb nu twee nachten telkens maar 4 uur geslapen. Ik slaap onrustig en word heel vaak wakker en kan dan niet meteen weer in slaap komen. Ik duik zo nog even m'n bed in en hopelijk voel ik me straks dan weer wat fitter.

groetjes
ester

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Hoi allemaal!

Wat zijn we allemaal een beetje stilgevallen? Is dat een goed of een slecht teken?

Nou hier in ieder geval goed! Ik ga echt de goede kant op. Er zijn veel momenten op de dag dat ik me niet meer bezighou met wat voor angsten of depressies dan ook! Ik ben bijna weer volledig aan het werk.
Ik had laatst wel even een moeilijk moment op mijn werk. Maar dan blijf ik zitten waar ik zit, rustig doorademen en dan trekt het tòch weg. het is fijn om op dat moment te voelen dat je meer in de hand hebt dan je denkt....

Hoe is het met jullie allemaal? En Ester, wat is clorazepaatdikalium? Is dat een kalmeringsmiddel ofzo? Ik heb er nog nooit van gehoord...?

ester1981
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ester1981 »

Hoi Mathy,

clorazepaatdikalium is inderdaad een kalmeringsmiddel. Ik heb 't net opgezocht op wikipedia. Het is een benzodiazepine en blijkbaar heb ik 't onder de stofnaam voorgeschreven gekregen... de merknaam die er volgensmij bij hoort is Tranxene. Klinkt dat bekender?
Wat fijn trouwens dat het goed met je gaat! Volhouden zou ik zeggen :D Ik zal waarschijnlijk nog even geduld moeten hebben voordat de medicijnen goed werken. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag ben ik wel met een goed gevoel opgestaan, alleen iets te veel adrenaline in m'n lijf, dus kan nu niet stil blijven zitten. Daarom ga ik nu nog maar even wat opruimen, kan ik daar m'n energie in kwijt :wink:

iemand24
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door iemand24 »

hey mathy,

Ik ben blij dat het zo goed met je gaat. Ik ben druk met toetsen vandaar dat ik wat stiller ben. Ik ben de citalopram aan het afbouwen, maar krijg nu koorts en heb de hele tijd braakneigingen. Geen idee of het het afbouwen is of dat ik gewoon griep heb. Het is wel vervelend!! :(.
Heb vrijdag de laatste toets dus ga zo proberen te leren, zonder over te geven :D !! Nog wel europees recht. Ik heb zo'n gevoel dat het een her gaat worden. Ach ja niet geschoten is altijd mis!! Ik wil het liefst zo snel mogelijk aan een ander medicijn beginnen, maar moet wachten tot vrijdag. Dan hoor ik meer! Dus ik ga proberen geduldig te blijven

groetjes

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hey beste mensen,

@mathy: Wat geweldig dat je je zo goed begint te voelen. Dat moet een enorme opluchting zijn dat je niet meer zovaak aan de paniek denkt. Dat scheelt weer een hele hoop energie! Ik ben echt blij voor je.

@iemand: Ontzettend knap dat je toch ondanks alles met die examens bezig bent. Petje af hoor. Dat zegt alweer genoeg over hoe sterk je bent.

Verder gaat het hiet even minder. Vorige week van 20 naar 30 gegaan en de eerste daagjes ging het wel. Maar de paniek en spannning word zo erg dat ik de hond niet eens meer durf uit te laten. Ik voel me weer steeds zwakker worden. Het is zo'n enorme domper omdat ik op de 20 mg zo lekker ging. Alleen die verhoging was nodig om me van de oxazepam af te helpen want die slikte ik wel 1 a 2 keer per dag nog. Nam ik die niet, dan was de paniek wat meer aanwezig. Ik moet zo weer bij een nieuwe psych zijn en ik wil hem toch eens dringend verzoeken om citalopram druppelvorm te geven. Gewoon even terug naar die 20 en dan wat rustiger opbouwen. Ik ga nu al 3 maanden op en neer alsof ik in een achtbaan zit. Dit begint gewoon zn tol te eissen omdat ik ook al overspannen ben. Het is gewoon superjammer omdat ik met de 20 mg weer met wat mensen had afgesproken en leuke dingen ben gaan doen.......en nu durf ik de deur niet eens uit....mensen blijven maar vragen of ik kom enzo, wat absoluut niet gaat :( Echt zonde. Ik herinner me dat iemand hier ook de druppelvorm had......Ik heb eerlijk gezegd even geen zin om alsmaar terug te scrollen bij oude berichten....dus als diegene dit leest.....wat zijn jou ervaringen met die druppels?

groetjes

inge82
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2007 15:06

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door inge82 »

Hee James,

Ik las je bericht net, ik ben diegene die druppels neemt, en ik moet zeggen dat ik het als heel prettig ervaar.. oke het gaat dan minder snel als met die pillen met opbouwen (en het is echt vreselijk goor :wink: ) maar ik voel me er goed bij.. ik weet dat het langer zal duren voordat ik me echt beter in mijn vel zal voelen maar ik merk bijna niets van de bijwerkingen.. ik heb wel eens dagen dat ik me kei angstig en gestresst voel maar daarvoor slik ik die medicijnen en dat gaat dus niet zo snel weg.. maar ja als ik jouw verhaal lees dan heb je derzelf nog veel meer last van.. ik kan het je wel aanraden, die druppels..

Ik hoop voor je dat je als je terug gaat naar 20 mg dat je je dan niet nog rotter gaat voelen.. Heb ik niet eens ooit van jou gelezen dat je dat toen je verhoogde naar 20 mg ook zo'n last van had? Je kan het natuurlijk altijd proberen, het is zeker de moeite waard, iedere druppel staat voor 2 mg dus je bouwt heel erg langzaam op, en je voelt de verschillen tussen de druppels eigelijk niet.. ik zit vanaf volgende week al op 10 mg.. en de enigste bijwerking waar ik last van heb is de verschrikkelijke jeuk waar ik van de week een bericht over had geplaatst.. maar voor de rest voel ik niet veel ervan!!

Dus als jij denkt dat als je nu terug gaat naar 20 mg en dan de rust hebt om zo rustig op te bouwen, dan zou ik er zeker met je psych over praten, want het heeft mij heel erg geholpen omdat ik net als jij bijzonder gevoelig ben voor die bijwerkingen.. ik slik er gemiddeld 1 keer per week een pam naast.. (en ik slik Alprazolam das niet zo zwaar als Oxacepam en niet zo verslavend, misschien ook een aanrader?)
Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het graag, hoop dat je hier iets aan hebt, en veel succes ermee!!

Liefs,
Inge

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

Hoooooi mensjes

Ik kom net weer bij mn psych vandaan. Mn vaste psych vanaf nu. Eerst had ik alleen vluchtig een gesprekje met mensen van de crisisdienst. Een hele beste man om eerlijk te zijn. Waarschijnlijk was 20 toch wel gewoon de juiste dosis voor me. Die vorige psych vertelde mij dat de werking optimaal is op 4 weken en dan komt er geen verbetering meer in. Vandaar dat ik dus naar 30 werd gezet omdat ik dan volgens hem sneller van de oxxazepam afben. Maargoed, die man van net vertelde me dat de optimale werking van een dosis 6-7 weken is. Ze konden op 4 weken dus nooit beoordelen of het de juiste dosis was. Ik voelde mij op 4 weken erg lekker met 20 mg, maar wel ondersteund door oxazepam. Waarschijnlijk als de werking gewoon werd afgewacht tot de 7de week had het misschien wel gewoon de juiste werking gehad om die oxazepam weg te laten. Waarschijnlijk heb ik nu gewoon dus een week met een overdosering rondgelopen.

De man die me nu begeleid is trouwens al dik de 50 gepasseerd en naar mijn idee veel meer ervaring. De man die me eerst begeleide was denk ik net schoon afgestudeert. Niet dat het iets hoeft uit te maken, maar bij deze man voel ik me toch veel prettiger. Toen hij hoorde dat ik een totaal merkloos citalopram slikte leek hij ook wat verbaast te zijn. Hij had toch duidelijk een mening dat de merkloze minder in kwaliteit zijn dan de echte cipramil of citalopram van een echt merk. Maar verder kwam hij ook met een verhaal dat er in een middel links en rechts draaiende moleculen zitten, waarvan er 1 de juiste werking heeft en de ander het iets tegenwerkt. Het zit er complex in elkaar, maar bij citalopram hebben ze als allerenigste antidepressiva de goed draaiende moleculen appart kunnen fabriceren tot medicijn waardoor je minder nodig hebt en het heel ietsjes sneller werkt. Voor de rest maakt het weinig uit, maar ik heb nu dus escitalopram gekregen. Eigenlijk een moderne variant op cipramil. 10 mg escitalopram staat gelijk aan 20 mg citalopram ofzoiets.

De bijwerkingen zijn ook nog net iets milder, wat handig is in verband met mijn gevoeligheid voor die bijwerkingen. Maargoed, het boeit me verder niet meer wat ik krijg.....als het maar gaat werken want na 12 weken proberen en aftasten heb ik het helemaal gehad. Ik wil het lekkere gevoel van 2 weken terug weer hebben :P Het blijft toch een heel gedoe met die medicatie zeg.....wat een gedoe is het al 12 weken :( mn stemming word daar ook niet beter op. Ik wil weer lekker aan het werk kunnen en met vrienden wat leuks doen....maargoed dat wil iedereen hier wel. jullie weten precies wat ik bedoel.

ik ga even lekker eten en vanavond een filmpje kijken en hopen dat er vanaf morgen weer verbetering inkomt.

prettige avond en groetjes

Bonzo1979
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:31

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Bonzo1979 »

@ James:
Erg balen dat je je niet goed voelt en fijn dat je nu een psychiater hebt waar je je wat beter bij voelt.
Ik vraag me als leek alleen wel af of dat je nu al kunt zeggen dat je met een overdosis hebt rondgelopen en of je niet beter nog even door had kunnen zetten. Maar goed, ik ben dus geen psych...Sterkte in ieder geval en alles komt wel weer op z'n pootjes terecht joh.

@ Mathy:
Relaxed dat het goed met je gaat! Voor dit soort perioden doe je het uiteindelijk toch? Geniet ervan en probeer het zo te houden!

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door james86 »

@bonzo: Ik kreeg korte koortsaanvallen met hevig hallicuneren de laatte dagen. Zonder dat ik echt ziek was. En ik was zwaar onrustig. Hij vond het ook te riskant om met 30 mg verder te gaan omdat ik symptonen begon te krijgen die heel erg lijken op een serotoninesyndroom. Dat schijnt nogal heftig te zijn dus uit voorzorg mocht ik zowiezo niet doorzetten met 30 m
hoe bevalt de medicatie bij jou nu eigenlijk?
jij bent volgens mij wel erg snel omhoog gegaan ook. Wel erg heftig in ieder geval. Voel je je wel gewoon stabiel enzo?

Jana3
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 sep 2007 12:08

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Jana3 »

Hoi allemaal

We zijn idd een beetje rustig deze week qua schrijven..
Zo fijn dat je je beter voelt Mathy!!!

James, heftige boel van die hallicunaties en ontzettend balen dat het met 20mg lekker ging en nu weer minder... Je hebt natuurlijk wel kans op bijwerkingen weer bij ophogen, maar als het zo heftig is, dan is het wel tijd om naar alternatieven te kijken.

Mijn 30mg valt ook nog niet helemaal lekker, ben gewoon onrustiger en veel eerder geirriteerd dan met 20mg. Maar ja, ik zit nu nog geen 2 weken op deze dosis, dus ik hou nog maar even vol.. Wie weet zie ik op langere termijn wel het positieve effect. Maar mijn gevoel zegt: terug naar 20mg! Ik geef het max 5 weken de tijd.

nou ik ga mn tas even pakken, ga een stedentripje doen naar Duitsland. Ben wel een beetje nerveus, maar ja, oxazepam in mn tas en gaan met die banaan. Jetst geht es los! :lol:
Lfs Jana

ester1981
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ester1981 »

:( ik heb 't weer ff wat moeilijker. Heb te veel last van stress, ben onrustig en vertrouw m'n gevoel op het moment niet. Ik heb nu wel Tranxene van de huisarts gekregen, maar die had gezegd dat ik 't een keer moest gebruiken als ik een dag niets te doen had, om zo te weten hoe ik er op reageer.... maarja, daar heb ik nog geen tijd voor gehad deze week en ook nu kan ik dat niet proberen, want morgen moet ik werken (en autorijden). en ik heb net ergens gelezen dat tranxene 24 uur werkt en dat ik aansprakelijk ben ik als daarmee zou rijden en een ongeluk zou veroorzaken. Ik voel me rot :? en ik weet niet meer wat ik wil. Soms zou ik alles willen opgeven, lijkt alles zinloos... en op zo'n moment lukt het ook niet om het anders te zien. Nu gaat 't nog net, maar ik weet niet of ik dat onder controle kan houden. En ik móet morgen naar m'n werk, dus kan nu echt geen tranxene nemen. (is m'n eerste werkdag, dus kan moeilijk niet op komen dagen)

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Hoi Ester en allemaal,

Nu jij hebt gemeld dat je tranxene gebruikt: ja dat komt mij bekend voor! Ik heb veel positieve ervaring met het middel.

Ik weet niet hoeveel mg je hebt gekregen, maar ze zijn er in capsules van 5, 10 en 15 mg. Ik heb het weken geslikt en totaal geen problemen gehad met autorijden e.d. Ik ben sowieso een rustige autorijder. Ik slikte s'ochtends 5 mg en s'middags 5 mg. Het spul kan wel 100 uur in je bloed blijven en heeft in die 100 uur een kalmerend effect. het is minder verslavend dan kortwerkende middelen als oxa. Ik heb het 2 maanden gebruikt en daarna ben ik overgestapt op valium, omdat deze pilletjes te breken zijn (in half en zelfs een kwart) en ik ben nu aan het afbouwen. Valium heeft overigens ook zo'n lange halfwaardetijd, net als tranxene.
Je kunt die tranxene rustig nemen hoor. Het geeft een soort kalme roes en maakt je veel minder angstig en vooral het piekeren over mijn toestand werd een stuk minder.

@ James: ik zit op 30. Maar ik ben een periode aan de 40 geweest en daar had ik geen hallucinaties, maar wel een vervreemdend gevoel. Alsof ik niet mezelf meer was. Een beetje 'uit fase'. Ik ben toen snel weer terug gegaan naar die 30.
Ik snapte destijds niet waarom jij, terwijl je je zo goed voelde, toch ging verhogen. Maar nu begrijp ik dat het vanwege die oxa's was.
Heb jij niet iets aan valium ipv oxa? Valium heeft een veel langere halfwaardetijd en kun je mooier afbouwen. Mijn psych zei me dat je in ieder geval nooit meteen moet stoppen ivm het rebound effect. Kun je niet met je psych kijken of je dat middel ernaast kunt slikken en een afbouwprogramma maken? Je hebt namelijk grote kans dat je zo paniekerig bent vanwege die rebound en niet vanwege die cip.

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

Ester, je gaat vandaag naar je werk. Je kunt rustig zo'n tranxene nemen hoor! Echt!

mathy02
Berichten: 147
Lid geworden op: 22 aug 2007 03:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door mathy02 »

@ iemand: inderdaad petje af dat je toch gewoon die toetsen aan het doen bent! Jeminee! Hulde! Je bent sterk!

Gesloten