Vorig jaar hebben wij ons huis verkocht.De meterstanden zijn doorgegeven naar samen met de makelaar en nieuwe bewoners de standen opgemaakt te hebben.Deze heb ik gelijk na overdracht op de bus gedaan tegelijk met water en elektra.Gas kregen wiij van de Rendo.de water en elekstra is correct door andere leveranciers afgehandeld,dus duidelijk daar wel ontvangen.
MAAR van de Rendo kregen we hele andere veel hogere meterstanden dan doorgegeven en moesten heel veel betalen.ik bellen,ze zeggen ja u moet dit betalen want we hebben niks van u ontvangen terwijl de standen ntb tot juiste data op hun papier stonden.ik makelaar gebeld en die had ook doorgegeven en doet het nogmaals(was afgesproken),maar ze zeiden dat huidige bewoners ze wel te laat hadden doorgegeven en wij nu al die maanden voor hun kosten moeten opdraaien en zeggen verder zgn niks te hebben ontvangen.Ik zei dat hun ook een fout konden maken en toen zeiden ze arrogant dat hun geen administratieve fouten maakten en nooit wat kwijtraakten ik het gewoon wel niet opgestuurd had,hun woord dus tegen het mijnde.maar dan nog alles bewijst de meterstanden die ook op data zijn.
Kan dit zomaar en ik ben niet van plan hier mee akoord te gaan.denk dat wel tegen 200 euro is.ze zeggen dat ik dan maar bij nieuwe bewoners het moet verhalen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na verhuizing veel hogere meterstanden dan genoteerd!(RENDO)
-
Re: Na verhuizing veel hogere meterstanden dan genoteerd!(RENDO)
Hebt u de werkelijke standen op een stuk papier staan, ondertekend door uzelf, de nieuwe bewoner en de makelaar? Dan kunt u daar een kopie van opsturen en dan MOET het goedkomen.
Dat u geld bij de nieuwe bewoners moet halen is natuurlijk ronduit flauwekul. Het is voor een energieleverancier gewoon ontzettend veel werk om een correctie aan te brengen (uw brief ontvangen, nieuwe standen doorgeven aan de netbeheerder en de meetdienst, afwachten wat er gaat gebeuren, en als de meterstanden inderdaad gecorrigeerd moeten worden moet uw nota aangepast worden, zelf moeten ze hetgeen zij zelf teveel aan de netbeheerder betaald hebben weer terughalen enzovoorts enzovoorts), dus aan een kant kan ik me die reactie wel voorstellen. Maar het is natuurlijk totaal niet in de haak.
Het kan inderdaad zijn dat de nieuwe bewoners de boel hebben zitten flessen en een lekker hoge stand hebben opgegeven zodat zij voorlopig niet hoeven te betalen. ALS dat zo is dan zult u van hen uiteraard niets hoeven te verwachten. Dus het advies om dat geld bij hen te halen is dus volstrekt zinloos. Dat kastje en die muur kunt u dus gerust overslaan.
U kunt eventueel op de site van DTE kijken (www.dte.nl) dit is van de NMA. Hier kunt u wellicht de informatie vinden die u nodig hebt.
Overigens ben ik er vorig jaar bij mijn verhuizing achtergekomen dat er een speciaal opnameformulier voor verhuizingen is. Was wel een beetje leip, want bij het pakket dat ik van de woningbouw kreeg zat een aanvraagformulier om dat formulier aan te vragen. Dat aanvraagformulier moest uiterlijk drie weken voor de verhuizing opgestuurd worden om het op tijd in huis te hebben. In plaats dat ze dat er nu meteen bijstoppen...
Dat u geld bij de nieuwe bewoners moet halen is natuurlijk ronduit flauwekul. Het is voor een energieleverancier gewoon ontzettend veel werk om een correctie aan te brengen (uw brief ontvangen, nieuwe standen doorgeven aan de netbeheerder en de meetdienst, afwachten wat er gaat gebeuren, en als de meterstanden inderdaad gecorrigeerd moeten worden moet uw nota aangepast worden, zelf moeten ze hetgeen zij zelf teveel aan de netbeheerder betaald hebben weer terughalen enzovoorts enzovoorts), dus aan een kant kan ik me die reactie wel voorstellen. Maar het is natuurlijk totaal niet in de haak.
Het kan inderdaad zijn dat de nieuwe bewoners de boel hebben zitten flessen en een lekker hoge stand hebben opgegeven zodat zij voorlopig niet hoeven te betalen. ALS dat zo is dan zult u van hen uiteraard niets hoeven te verwachten. Dus het advies om dat geld bij hen te halen is dus volstrekt zinloos. Dat kastje en die muur kunt u dus gerust overslaan.
U kunt eventueel op de site van DTE kijken (www.dte.nl) dit is van de NMA. Hier kunt u wellicht de informatie vinden die u nodig hebt.
Overigens ben ik er vorig jaar bij mijn verhuizing achtergekomen dat er een speciaal opnameformulier voor verhuizingen is. Was wel een beetje leip, want bij het pakket dat ik van de woningbouw kreeg zat een aanvraagformulier om dat formulier aan te vragen. Dat aanvraagformulier moest uiterlijk drie weken voor de verhuizing opgestuurd worden om het op tijd in huis te hebben. In plaats dat ze dat er nu meteen bijstoppen...
Re: Na verhuizing veel hogere meterstanden dan genoteerd!(RENDO)
We hadden al tijden van tevoren doorgegeven dat we per 1 maart er niet meer zouden wonen.het speciale opnameformulier hadden we en kopie ook bewaard daar staat op binnen 5 dagen terug sturen anders maken hun hun eigen standen,dat hebben we dus wel correct gedaan.Het is nu hun woord tegen het mijnde.Ik heb het geld terug geboekt en hun moeten maar het tegendeel bewijzen dat ik het niet opgestuurd heb.Want dat heb ik wel.het gaat ook niet om een paar tientjes overigens,maar een absurd bedrag.