LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen beeld uit twintuner van kpn
Geen beeld uit twintuner van kpn
Ik heb nu een maand digitale televisie van kpn en ben daar op zich wel tevreden over maar ik heb wel het volgende probleem. Als ik de twintuner programeer voor video opname geeft hij zwart beeld naar de videorecorder, kpn gebeld en de oplossing was even de stekker uit het stopcontact halen, maar er werd ook bij verteld dat de tuner nooit meer uit mag worden gezet anders moet je weer de stekker uit het stopcontact halen. Mensen dit kan toch niet waar zijn !!!
Re: Geen beeld uit twintuner van kpn
Wat wil je er nou precies mee zeggen? Nooit meer uitzetten is heel normaal lijkt mij. Als je een analoge kabel hebt zet je hem toch ook niet elke keer aan en uit?
Ik bedoel dat je het apparaat nooit meer stand-by mag zetten (Rode knop op je afstandbediening)
Nooit meer stand by lijkt me heel sterk. Ik denk dat ze bedoelen dat je niet meer de stekker er uit mag trekken. Stand by dan blijft de stroom er op staan en dus het geheugen ook bewaard en daar zal het om gaan.
Nu, ik zet alles altijd van de standbij af vanwege brandgevaar en ook om energie te besparen.
Ik heb zowel mijn twin tuner als mijn tv
op een stopkontakt zitten met afstandbediening.
Dus geen stand bij meer maar alles aan of uit.
Ze zeggen dat het niet goed is maar ik doe
het al meer als een jaar elke dag en ik merk
er nog niks van dat het niet goed is.
op een stopkontakt zitten met afstandbediening.
Dus geen stand bij meer maar alles aan of uit.
Ze zeggen dat het niet goed is maar ik doe
het al meer als een jaar elke dag en ik merk
er nog niks van dat het niet goed is.
Dilbert
Toch is het zo, niet stand-by anders komt er geen video signaal uit de twintuner en moet de stekker even uit het stopcontact. Ik kan er niets anders van maken.
Toch is het zo, niet stand-by anders komt er geen video signaal uit de twintuner en moet de stekker even uit het stopcontact. Ik kan er niets anders van maken.
ah oke dan snap ik wat je bedoeld. Als je iets wilt opnemen kun je de tuner niet standby of uit zetten omdat je anders alleen zwart beeld/ruis opneemt.
Tsja das de beperking van digitale televisie, die neemt niets op als de ontvanger niet aanstaat. Vergelijk het met opnemen als de antenne kabel er uit ligt, dan doet ie het dus ook niet.
Tsja das de beperking van digitale televisie, die neemt niets op als de ontvanger niet aanstaat. Vergelijk het met opnemen als de antenne kabel er uit ligt, dan doet ie het dus ook niet.
achter op de twin tuner zit een
aan uit knop dan hoef je de
stekker er toch niet uit te halen.
hij zit trouwens ook op de single tuner.
aan uit knop dan hoef je de
stekker er toch niet uit te halen.
hij zit trouwens ook op de single tuner.
Die hele twin tuner doet het gewoon niet, je kunt helemaal niks opnemen als je weg gaat, hij slaat gewoon niet aan, volgens mij is het probleem bekend bij KPN.
Hij doet het alleen als je erbij blijft. echt waardeloos dat ding.
Ik heb KPN gisteren een e-mail gestuurd, afwachten of ze reageren.
Hij doet het alleen als je erbij blijft. echt waardeloos dat ding.
Ik heb KPN gisteren een e-mail gestuurd, afwachten of ze reageren.
1.sinds de software update van ruim een maand geleden is dit een probleem. Had zelf twee (samsung) twin tuners, en sinds de software update nam de video alleen nog maar zwart beeld op. Gebeld met kpn en twee nieuwe tuners ontvangen die dit probleem niet hebben (lees: waar de software update niet op is uitgevoerd)
Tot die tijd kun je steeds de stekker eruit trekken, of de fabrieksinstellingen herstellen, dan werkt het ook weer (tot wederom in standby stand)
Er werd gezegd dat het een bekend probleem is sinds de software update.
2. De tegenwoordig geleverde tuners hebben geen uit/aan knop meer aan de achterkant, kan alleen met stekker.
3. Normaal gesproken kan je de tuner gewoon op standby zetten als je iets hebt ingeprogrammeerd om op te nemen, je kan hem alleen gedurende de tijd dat de opname loopt niet uitzetten omdat dan de opname wordt afgebroken.
Tot die tijd kun je steeds de stekker eruit trekken, of de fabrieksinstellingen herstellen, dan werkt het ook weer (tot wederom in standby stand)
Er werd gezegd dat het een bekend probleem is sinds de software update.
2. De tegenwoordig geleverde tuners hebben geen uit/aan knop meer aan de achterkant, kan alleen met stekker.
3. Normaal gesproken kan je de tuner gewoon op standby zetten als je iets hebt ingeprogrammeerd om op te nemen, je kan hem alleen gedurende de tijd dat de opname loopt niet uitzetten omdat dan de opname wordt afgebroken.
hoi vandaag kreeg ik de volgende email van kpn:
dus mss komt het idd door die upgrade
ik heb gelukkig nog geen upgrade gehad
en ook geen twintuner maar zoals vermeld in de mail gaat het vooral om de twintuners.
Dan kan je bellen naar een nummer wat ook nog 10 cent p.min kost dat vind ik nu erg belachelijk
tis hun fout nu moet je nog betalen het kan snel verholpen worden maar wel eerst ff bellen
ik denk ik meld het maar even
groet
lind@[/quote]
Op 27 september en op uw laatste factuur hebben wij u per e-mail geïnformeerd over de nieuwe software voor de single en twin tuner van TV van KPN. Wij hebben u uitgelegd dat, zodra deze nieuwe software voor u beschikbaar komt, u hiervan bericht krijgt via een melding op uw TV scherm.
De nieuwe software is beschikbaar gekomen vanaf 28 september jl. en tot onze spijt hebben wij moeten constateren dat deze niet voldoet aan de kwaliteitseisen die wij hieraan stellen. Wij hebben daarom besloten om te stoppen met het aanbieden van deze nieuwe software.
Het kan zijn dat u al problemen heeft ondervonden met de nieuwe software. Dit spijt ons dan oprecht. Bij een beperkt aantal twin tuners kan het voorkomen dat u problemen ondervindt met het opnemen van TV beelden. Dit kan snel worden verholpen. Wij verzoeken u vriendelijk contact op te nemen met onze Service Desk 0900-0576 (10 ct p/min). Ook kunt u voor meer informatie kijken op www.kpn.com.
Wij excuseren ons nogmaals voor de overlast en zullen er voor zorgen dat de nieuwe software wordt aangepast en alsnog beschikbaar wordt gesteld voor uw tuner(s).
Dit bericht is een automatisch gegenereerde e-mail. U kunt hierop niet per mail reageren. Heeft u vragen over dit bericht dan kunt u contact opnemen met onze Service Desk 0900-0576 (10 ct p/min) of kijken op www.kpn.com.
Met vriendelijke groet,
Michiel Buitelaar
Directeur Consumentenmarkt
dus mss komt het idd door die upgrade
ik heb gelukkig nog geen upgrade gehad
en ook geen twintuner maar zoals vermeld in de mail gaat het vooral om de twintuners.
Dan kan je bellen naar een nummer wat ook nog 10 cent p.min kost dat vind ik nu erg belachelijk
tis hun fout nu moet je nog betalen het kan snel verholpen worden maar wel eerst ff bellen
ik denk ik meld het maar even
groet
lind@[/quote]
Laat de twintuner gewoon op standby staan na de soft reset. Om de twintuner uit te zetten halen we of de stekker uit het stopcontact of we hangen er een schakelaar tussen in wat voor vorm dan ook, waarmee we de stroom kunnen uitschakelen. In de nieuwe firmware versie zit nl een bug.
antwoorden op een 2 jaar oud topic nuttig?
inmiddels zijn we enkele software versies verder.....
inmiddels zijn we enkele software versies verder.....