LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kwik-Fit formule

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
BMS.Purmerend

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste lieve mensen, ik ben geen voorstander van Kwik. In tegendeel, maar die bedrijfvoering heeft meestal ongeschoold personeel in dienst. Indien dit wel zal de factuur ook sterk oplopen uiteraard zijn er daar wel mensen die het dan wel hebben maar doen de APK.
Het zonder vakkennis zijn jongens die meestal al zijn uitgespuugd elders en hier iets kunnen opbouwen. Vraag om de garantie voorwaarden en laat je voorlichten op wat je garantie hebt.

Lucy Harms
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2007 10:53

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Lucy Harms »

Ik werk zelf bij een garagebedrijf en hoor de verhalen over kwikfit vaak.
Vooral van nieuwe klanten van ons. Deze hebben dan een offerte ontvangen maar worden door vrienden, bekenden of collega's gewezen op ons bedrijf. Vaak komen wij op een veel lager bedrag uit en met een uitlaat kunnen wij hem soms gemakkelijk lassen waarna de kosten hooguit 10 euro bedragen i.p.v. 3 delen uitlaat.
Wat vooral het probleem is, is de onkunde van de klant, heel logisch maar daardoor ben je dus wel overgeleverd aan de vakmanschap en de betrouwbaarheid van de garage.
De meeste mensen weten niet dat het voor vaste reparatie-dingen mogelijk is om een prijsvergelijk te krijgen en een eerlijke prijsopgaaf vooraf. Moet je iets vervangen en wil je weten welk bedrag daar voor staat zoek dan eens op www.mijngarage.nl Je krijgt een overzicht van de garagebedrijven in de buurt die deze prijzen hanteren en weet dus ook meteen waar je aan toe bent.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Pruim »

Indien dit wel zal de factuur ook sterk oplopen uiteraard zijn er daar wel mensen die het dan wel hebben maar doen de APK.
Het zonder vakkennis zijn jongens die meestal al zijn uitgespuugd elders en hier iets kunnen opbouwen.
Zo vroeg al aan het bier? :?

BMS.Purmerend

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Nee Rum.

Jan Hille Ris Lambers
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2007 18:28

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Jan Hille Ris Lambers »

Enige tijd geleden kon je bij Kruidvat voor € 9,95 een waardebon kopen om je auto bij Kwik Fit APK te laten keuren. Dat is een koopje dus maar meteen twee waardebonnen gekocht.
De auto van mijn partner was als eerste aan de beurt. Nou, dat heeft zij geweten. Haar auto werd door het filiaal in Ede (Gld) afgekeurd, omdat de remmen niet goed zouden werken. Ziij naar een andere garage om de remmen te laten herstellen en terug naar Kwik Fit voor een herkeuring, die apart betaald moest worden. Wederom werd haar auto afgekeurd. Ze was een gevaar op de weg, want de remmen werkten nog steeds voor geen meter. We waren Kwik Fit op dat moment zo spuugzat, dat we de auto maar door de garage, die de remmen had gerepareerd, (opnieuw) APK hebben laten keuren. En bij dat garagebedrijf kwam de auto zonder verdere problemen meteen door de keuring.
Korte tijd later hoorde ik van een nichtje, dat zij in Hilversum met de waardebon van Kruidvat naar Kwik Fit was geweest. Ook haar auto, die ze nog maar net had, werd afgekeurd. Reparatie van de mankementen ging ruim € 1000 kosten. Dat werd haar te gek en dus ging zij terug naar de garage, waar ze haar auto kort daarvoor gekocht had. Het garagebedrijf ging meteen nakijken, of de door Kwik Fit gesignaleerde mankementen inderdaad aanwezig waren. Van het hele verhaal bleek niets te deugen. Haar auto kwam zonder enig probleem door de APK-keuring.
Na al deze ellende met de waardebonnen van Kruidvat heb ik mijn waardebon maar meteen verscheurd. Jammer van die € 9,95 maar mij is in elk geval een hoop ellende bespaard gebleven.
Om een lang verhaal kort te maken: nooit meer naar Kwik Fit, noch voor een APK-keuring, noch voor een band of een accu.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door D1RK »

Als bovenstaande klant had gebeld met de RDW keurings dienst was bij controle gebleken dat er niets fout was, en waren zij hun keuringsbevoegtheid kwijt geraakt, en had je een dubbel en extra streng goedgekeurde auto gehad!

Veel keurmeesters doen dit soort dingen, wrakken goedkeuren die verkocht zijn, en goede afkeuren en dan wel rekening schrijven zonder remblokken te vervangen!
Zo pak je de Kruitvat voordeelbonnen weer terug, en verdien je niet minder maar extra!

Tenzij iemand mij belde ik gaf het nummer en binnen 10 minuten een keurmeester van RDW die de afgekeurde 100% goed vond en omdat het de 2e keer was, zaten ze maandenlang zonder keurmeester!

De keuringsbevoegtheid is persoons gebonden, niet per firma....

bazz
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jun 2005 00:09

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door bazz »

Ik ga liever naar de echte dealer. 8)

tinuss
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2007 17:05

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door tinuss »

Mensen met een "expertise" van een kennisje... wat is dat waard? Iedere keurmeester moet zijn papieren halen bij de RDW, dus ook de keurmeesters van KwikFit! Verder kan je je ongerief hier wel uiten maar ik zou jullie willen aanbevelen om dit te doen bij KwikFit zelf, ze hebben net als ieder bedrijf een klantenservice. Denken jullie werkelijk dat KwikFit het leuk vind om dergelijke berichten over zichzelf te lezen? Nee, natuurlijk niet. Meld je klacht aan degene die er wat mee kan ipv hier elkaar op te stoken en KwikFit zwart te maken!

Zelf heb ik ook een ernstige klacht gehad bij KwikFit maar deze is uiterst correct en professioneel afgehandeld! :D

Succes!

fleur_tjuh
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2007 14:05

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door fleur_tjuh »

Klachten oplossen bij Kwik-Fit????? :shock: Die mensen zijn te druk met andere dingen.Jij hebt waarschijnlijk puur mazzel gehad want zo meegaand is dit bedrijf niet.En dat ze niet antwoorden op dit soort klachten bij radar? Ze lachen zich dood ,want er zijn weer genoeg mensen die er wel in trappen en daar leven ze nog steeds van.Walgelijk bedrijf


gr.

JeroenEH
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2007 10:45

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door JeroenEH »

Fleur_tjuh schreef een paar dagen geleden:
Garantie hoef je niet bij een uitlaat te kopen.Dat is hun eerste verdienste .Dat bedoel ik maar .Op een uitlaat heb je al een garantie van 2 jaar en hoezo om na te kijken? Zijn ze niet zeker van hun eigen kunnen!!!!
Hieruit blijkt wel weer dat je helemaal niet weet hoe dit in elkaar zit...
Bij Kwik-Fit krijg je standaard 2 jaar garantie op de uitlaten. Waar meneer het hier over heeft is het 5 jaar garantieplan. Bij aanschaf van een uitlaat kun je voor een paar tientjes de garantie verlengen naar 5 jaar. En daarbij krijg je als service een jaarlijks mailtje voor de controle van de uitlaat (uiteraard gratis).
Dus helaas sla je in deze de spijker mis en laat je je volgens mij lijden door je bevooroordeelde gevoelens over Kwik-Fit.

Groetjes,

Jeroen

JeroenEH
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2007 10:45

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door JeroenEH »

Lucy Harms schreef een paar dagen geleden:
....Vooral van nieuwe klanten van ons. Deze hebben dan een offerte ontvangen maar worden door vrienden, bekenden of collega's gewezen op ons bedrijf. Vaak komen wij op een veel lager bedrag uit....
Maar Kwik-Fit heeft wel de laagste prijs garantie! Ik heb hier ook mee te maken gehad. En ben echt heel goed behandeld! Op de site van hun lees je dat als je ergens anders hetzelfde artikel voor een lagere prijs treft, dan betalen ze je het verschil terug! Nou in mijn geval gingen ze er nog een stuk onder zitten ook! Natuurlijk kunnen ze niet elke dag controleren of de bandenboer om de hoek goedkoper is, en met deze service maken ze dat helemaal goed! Die laagste prijs garantie werkt dus echt. Prima ervaring met Kwik-Fit verder...


Jeroen

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

een meeltje om na ene jaar gratis je uitlaat te laten controleren?
moet nie gekker worden

ook niet gek staan te kijken als blijkt dat je uitlaat vervangen moet worden en je kwik fit moet betalen voor die vervangingskosten

oh, en degene die gelooft dat een commercieel apk station, en dat zijn ze allemaal op de rdw na, hun werk net zo goed uitvoert als een rdw:

wordt eens wakker

eenmaal de vereiste apk papieren binnen gebeurt er een hele hoop wat niks van doen heft met diezelfde behaalde papieren

in oud hollands, er wordt aan alle kanten gesjoemeld en daar zit jij ook niet mee, zolang jij maar een nieuwe apk hebt

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Hahaha, die Joyyyyy, wat een grappenmaker, hij heeft het over een MEELTJE, bedoel je soms MAILTJE? :lol:
Is dit leuk bedoeld of is het domheid?

fleur_tjuh
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2007 14:05

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door fleur_tjuh »

Jeroen



Allereerst heb ik in eigen persoon een hoop ellende gehad met een kwik-fit filiaal.Dus ervaring heb ik wel met kwik-fit.Met mijn klacht is helemaal niets gedaan.Verder is het niet nodig om een garantie op een uitlaat te kopen want een gemiddelde uitlaat gaat wel langer mee dan 2 jaar.Dus pure winst voor kwik-fit.Verder heb ik niets met kwik-fit daar heb je gelijk aan.Als je bedonderd wordt door iemand dan ga je toch niet meer.


gr. fleur

Fireball
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2005 20:37

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Fireball »

Mijn ervaringen zijn ook niet best. Ze hebben inderdaad de neiging om je van alles aan te smeren. De verkooptactieken zijn agressief en ze spelen in op je gevoel voor veilig willen rijden. "Nee, zo kun je echt niet verder rijden, zo kan ik je niet laten gaan... "etc...

De klaar terwijl u wacht service gaat meestal ook niet op. Altijd druk, zet de auto maar neer, dan kun je hem vanmiddag ophalen. En dan ben je dus de controle kwijt.

Voor grotere reparaties kwam ik er al niet meer, maar laatst toch maar even een lekke band heen gebracht... Uiteraard hadden ze geen tijd: vanmiddag ophalen. 's Middags band opgehaald, 15 euro moeten afrekenen en wat blijkt.... er zat nog gewoon een spijker in! Oeps....

Kortom, nu kom ik er helemaal niet meer.

JeroenEH
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2007 10:45

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door JeroenEH »

Hee fleurtje,

Ik weet of jij het doet,
maar als ik een tv koop met standaard 2 jaar garantie, koop ik er altijd 5 jaar bij. evenzo met bijvoorbeeld een bril.

Natuurlijk hoort het langer mee te gaan, maar toch voor de zekerheid wat extra service en zekerheid bijkopen, zullen de meesten doen.

Trouwens, een uitlaat wordt aan meerdere omgevingsvariabelen blootgesteld. Dit kan de levensduur enorm beïnvloeden.
Ookal monteer je een twee keer zo dure dealer merk uitlaat, (vaak nog steeds hetzelfde merk als bij Kwik-Fit, maar goed..) dan kan je hem makkelijk binnen twee jaar kapot rijden als je alleen maar hele korte stukjes rijdt.

dus tja.. ach we zijn ook nederlanders hé. Willen voor een kwartje op de eerste rang

:) Jeroen

D2Freak
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2007 10:30

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door D2Freak »

Nou, ik maak even een korte opsomming van dingen die ik hier tegenkom.
Aantal dingen die me opvallen:

BMS Purmerend
Er zijn ook tevreden mensen over Kwik.
Zullen wel mensen zijn die nergens van af weten denk ik.
Huh? Gebaseerd op wat? Jou slechte ervaringen bij 1 kwikfit filiaal wil nog niet betekenen dat dit landelijk overal hetzelfde is..
Beste lieve mensen, ik ben geen voorstander van Kwik. In tegendeel, maar die bedrijfvoering heeft meestal ongeschoold personeel in dienst. Indien dit wel zal de factuur ook sterk oplopen uiteraard zijn er daar wel mensen die het dan wel hebben maar doen de APK.
Het zonder vakkennis zijn jongens die meestal al zijn uitgespuugd elders en hier iets kunnen opbouwen.
Nou, als ik al kan ontcijferen wat je hier neer hebt getypt, lijkt het mij erop dat je de kwikfit beschuldigd van ongeschoold personeel, terwijl deze mensen toch echt keuringen mogen doen. Hiervoor hebben ze wel degelijk een opleiding gehad lijkt me. Bij de kwikfitfilialen in Enschede waar ik zelf ervaring mee heb, weet ik dat de mensen allemaal een basisopleiding hebben genoten voor onderhoud aan auto’s. Ik zal niet ontkennen dat je de meeste ervaring opdoet in de praktijk, maar ook deze mensen moeten natuurlijk ergens beginnen.

Lolita
bovendien was er bij dat kwikfit bedrijf een dame welke net stond af te rekenen ze schrok zichtbaar van ,t te betalen bedrag zij is duidelijk ook opgelicht


Gebaseerd op wat? Dat ze schrok van het te betalen bedrag? Ik heb mijn auto ook wel eens naar de dealer gebracht en schrok daar ook van het te betalen bedrag voor de keuring en reparaties. Maar betekend dit dan automatisch dat ik ben opgelicht? Beetje een hele snelle en ook verkeerde conclusie aangezien je natuurlijk niet weet hoe haar reparatie is verlopen. Dit valt m.i. onder keihard afbranden van kwikfit zonder gegronde reden.

Fleur_tjuh
In het verleden heb ik ook eens een auto naar Kwik-Fit gebracht en ook ik schrok van de rekening.1500 euro.Dat was voor mij de laatste keer
Nogmaals, bij de dealer heb ik ook wel eens een rekening gehad over de 1000 € voor een APK. Zonder verdere uitleg van jou kant, kan zon ongewoon hoge rekening m.i. wel eens voorkomen. Betekend dit meteen dat kwikfit slecht is? Leg dan ook even uit waarom de rekening zo hoog was en wat er volgens jou niet aan kloptte.
Garantie hoef je niet bij een uitlaat te kopen.Dat is hun eerste verdienste .Dat bedoel ik maar .Op een uitlaat heb je al een garantie van 2 jaar en hoezo om na te kijken? Zijn ze niet zeker van hun eigen kunnen!!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Allereerst heb ik in eigen persoon een hoop ellende gehad met een kwik-fit filiaal.Dus ervaring heb ik wel met kwik-fit.Met mijn klacht is helemaal niets gedaan.Verder is het niet nodig om een garantie op een uitlaat te kopen want een gemiddelde uitlaat gaat wel langer mee dan 2 jaar.Dus pure winst voor kwik-fit.
Het betreft hier idd extra garantie, en die is ook optioneel. Persoonlijk kies ik liever ook voor extra garantie, want MOCHT er iets misgaan in het verlengde van de garantieperiode, dan kan dit ook veel geld schelen!

Verder vind ik nog iets anders vervelender: nergens staat bij welk filiaal van kwik fit de slechte resultaten heeft geleverd. Ik kan me heel goed voorstellen dat er een aantal rotte appels tussen de kwikfit filialen zitten, maar geef dan aub ook even de locatie erbij. Nu laat je heel kwikfit boeten voor de fout die 1 filiaal heeft gemaakt.

Just my 2 cents…

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door keurmeester »

en ja hoor ik heb het allemaal gelezen en genoten.(kreeg hier een tip over)
als al deze kenners toch in een bedrijf zouden werken????
haha 8) leo

bobby76
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2008 22:22

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door bobby76 »

ik heb een goede ervaring met de vestiging in castricum, ik kwam daar binnen met een raar geluid in mijn auto wat de uitlaat bleek.
Omdat ze het onderdeel niet in voorraad hadden hebben ze mij naar huis gebracht zodat ik niet hoefde te wachten.

Toen mijn auto klaar was werd ik gebeld en vroegen ze of ik vervoer terug had anders hadden ze mij weer gehaald ook.

Dus ik ben heel tevreden, maar het zou best kunnen dat het per filiaal verschilt, maar ik ga zeker terug de volgende keer.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Mijn verhaal met Kwik-oplichters-Fit.Mijn parter wilde APK bij kwik-fit laten doen omdat die het dichtste in de buurt is.Ik waarschuw van tevoren hoe dat spelletje gespeeld word met die zogenaamde gratis APK bij grote beurt.
En ja hoor,worden we gebeld want er moeten 2 nieuwe voorbanden op.Om het verhaal kort te houden heb ik ze opdracht gegeven de grote beurt zonder APK af te maken.Ik ben de week daarop naar van Abeelen in Hilvarenbeek gereden voor een onafhankelijke APK en is gewoon goed gekeurd.Maar ook mijn eigen Toyota dealer flikt dit spelletje vorig jaar.Na de onafhankelijke APK keuring wilde hij nieuwe remblokken erop zetten terwijl de auto net gekeurd was en nieuwe ruitenwissers want daar zaten haarscheurtjes in volgens de dealer.
Om op kwik-fit terug te komen, sturen deze klojoo`s daags daarna `n folder met kortings bonnen maar die moeten binnen 2 maanden gebruikt worden Snapt u het of ikke
Is dit die VOC mentaliteit van Balkenende.Volgens mij moet er nog `n nieuwe naam uitgevonden worden voor dit schorremorrie.
Hèhè dat lucht op dat ben ik kwijt.


Wat een lulverhaal. Profieldiepte van de band mag min. 1.6mm in de hoofdgroeven zijn.

En remblokken worden pas afgekeurd als ze vrijwel ijzer op ijzer zijn.

Kom met gestaafde feiten of schei uit met dit soort achterbakse stemmingmakerij. Weet waar je over praat of zwijg.

Gesloten